Gå til innhold

The Legend of Zelda: Breath of the Wild, informasjon og generell diskusjon


d'espresso

Anbefalte innlegg

HZD er et mer imponerende spill en Zelda på mange måter så det er et vanskelig valg. Usikker på hva jeg hadde valgt. Hvis man spiller de to ved siden av hverandre ser man virkelig hvor stor forskjellen på grafikken mellom PS4 og Switch er.

Og en ny spillserie er alltid spennende.

 

Men når det er sagt, den topp 10 listen har med AC Origins men ikke Divinity Original Sin 2 så klarer ikke ta den seriøst. Tipper redaksjonen der ikke rører en PC annen en Macbook for å poste artiklene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjerringa spiller Horizont Zero dawn nå. Er ikke samme trykket på spilltiden hennes som i Zelda ihverrtfall. Godt spill men ikke morsomere en Zelda ifølge hennes bruk av tid. Når hun holdt på med Zelda så gikk det fra morgen til kveld, nå er det bare innimellom.

 

Jeg pløyde igjennom Horizon Zero Dawn to ganger på få dager etter at jeg kjøpte det og var helt hekta og skaffa min første platinum trofè. Dama gjorde det samme. Zelda derimot spilte jeg mye i starten men etter hvert ble jeg mettet og spilte det bare en liten time her og der til jeg tok Ganon. 

Lenke til kommentar

Jeg elsket det - og presentasjonen i 4k og HDR er fantastisk!!

Ikke uenig i at grafikken er pen. Hadde ikke forventet noe annet av guerrilla games. Men syns historien og spesielt hovedpersonen er dørgende kjedelig og lite engasjerende. Noe som medførte at jeg ikke gadd å fortsette.

 

Ga spillet mer tid enn jeg har gjort med andre spill som jeg har lagt ned tidligere. Men skal gi det et forsøk til siden folket skryter sånn av det....

Lenke til kommentar

 

Jeg elsket det - og presentasjonen i 4k og HDR er fantastisk!!

Ikke uenig i at grafikken er pen. Hadde ikke forventet noe annet av guerrilla games. Men syns historien og spesielt hovedpersonen er dørgende kjedelig og lite engasjerende. Noe som medførte at jeg ikke gadd å fortsette.

 

Ga spillet mer tid enn jeg har gjort med andre spill som jeg har lagt ned tidligere. Men skal gi det et forsøk til siden folket skryter sånn av det....

 

 

Selv satte jeg veldig pris på historien - SciFi fan som jeg er - ble etterhvert veldig interessant å følge med etterhvert som man fikk høre disse lydfilene osv. Combat var også veldig stilig - var mange variasjoner å benytte og teste ut.

 

Men spillet var veldig intenst, lite rom for å i ro og fred gå rundt og explore - så det ble med litt kortere spillpass. Mens jeg i Breath of the Wild kunne spille en hel dag.

Lenke til kommentar

 

Hvis man spiller de to ved siden av hverandre ser man virkelig hvor stor forskjellen på grafikken mellom PS4 og Switch er.

 

Da må man nesten ha samme spill, hvis man skal sammenligne.

Formulerte meg kanskje litt upresist, mente konsollene sitt potensial for pen grafikk. Trist at vi aldri får se Link (i denne konsollgenerasjonen) i et miljø med tilsvarende grafikk som i Horizon Zero Dawn. For der ble bildemodus ofte brukt fordi jeg ble lamslått av grafikken/verdenen. Det ble jeg ikke i Zelda i like stor grad.

Lenke til kommentar

Trist at vi aldri får se Link (i denne konsollgenerasjonen) i et miljø med tilsvarende grafikk som i Horizon Zero Dawn.

Å ja, det hadde vært noe. Ikke at grafikk alene gjør et spill bra, men et ordentlig pent Zeldaspill i litt mer dyster stil igjen hadde vært fantastisk.

 

Du fikk meg til å huske den gigantiske luremusa av en tech demo, Nintendo lurte oss med da Wii U kom ut.

 

Et slikt Zelda blir vel bare en våt drøm. Å få tilbake kule unike items, storslott og pompøs musikk,  gigantiske, storslagne og overveldende templer, og kanskje bossfights og combat med inspirasjon fra Dark Souls. Nervepirrende stemning og en litt dyster, men følsom historie. Det hadde vært et Zelda for meg det. :dribble::love:

Lenke til kommentar

Twilight Princess var ikke akkurat lyst og lystig da :p Majoras Mask var og ganske mørkt og jævlig. Så vi har jo hatt oss ett par mørke 3D Zelda oppigjennom. Selv har jeg alltid vært gladere i de litt mer lyse og lystige zelda spillene som virkelig får frem eventyrlysten og barnet i meg igjen, så jeg er vertfall glad for at når de først laget et såpass massivt open world spill som breath of the wild at de gikk for den litt mer lyse og lystige stilen, selv om bakteppet her i utgangspunktet og er ganske mørkt og jævlig med tanke på hva som har skjedd og hva som er i ferd med å skje når du spiller igjennom det. 

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Enig.

 

Samtidig som Breath of the Wild til tider hadde lys og lystig stil både visuelt og på andre måter, så er det samtidig et av de mørkere Zelda-spillene etter min mening. Både i historien og stemningen de klarte å skape. Er ganske sikker på at oppfølgeren vil fortsette i samme motoren, så jeg forventer den samme visuelle stilen men er også sikker på at vi får et mørkere spill historiemessig. 

 

Føler meg forresten også sikker på at det ikke blir sååå lenge til neste spill, det kommer garantert et til i løpet av Switchens levetid.  

Lenke til kommentar

 

 

Føler meg forresten også sikker på at det ikke blir sååå lenge til neste spill, det kommer garantert et til i løpet av Switchens levetid.  

 

Skyward Sword HD?

 

 

 

Hadde vært flott - men bare hvis det var no-shaky-only-procontroller-version  :green:

 

 

NEXT ZELDA GAME NOW IN DEVELOPMENT

 

Lenke til kommentar

Føler ikke jeg sitter å spiller ett zelda spill når jeg setter meg ned med Botw i grunn, så noe godt Zelda spill syns jeg ikke det har vært sålangt.  Veldig lenge siden jeg har spillt videre nå da. Men klart ett godt spill da :) Men godfølelsen har uteblitt stort sett.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...