Gå til innhold

The Legend of Zelda: Breath of the Wild, informasjon og generell diskusjon


d'espresso

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

DLCen var meh. Repeterene og kjedelig. Lite motiverende DLC for min del og synes ikke det var verdt pengene. På den andre siden var det kjekt med noen nye shrines. :-)

 

Men, altså: Først har du noen billige quests. Drep noen fiender for å få 4 shrines. Så en kjip kart-skattejakt for å finne ytterligere shrines, der du til slutt må ta bossene om igjen. Helt til slutt er det et nytt beast-tempel og en helt grei boss. Belønning? En motorsykkel som man kan "kose" seg med når du egentlig er ferdig med hele spillet.

 

Lenke til kommentar

Jeg digga både de første utfordringene, den siste Divine Beasten og sistebossen synes jeg er en av de kuleste bossene i spillet. Synes alt man fikk i begge pakkene var vel verdt penga. Kanskje enda mer verdt det om man ikke har fullført spillet allerede, så ser det poenget. Motorsykkelen synes jeg var litt teit. Likte også at vi fikk mer backstory i cutscenes.

Lenke til kommentar

Plukket opp igjen spillet litt siste dagene, skal bli en utfordring å komme inn under materien igjen merker jeg. Syns ikke noe om fokuset på inventory og våpen systemet er mer irriterende enn gameplay givende. Den biten der tar bort så mye fokus fra kjerneopplevelsen at jeg blir litt matt.

 

Blir neppe noe DLC-kjøp her med mindre det er helt hysterisk bra. Skal holde hardt å bare få fullført historiedelen her for å være ærlig.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

....våpen systemet er mer irriterende enn gameplay givende. Den biten der tar bort så mye fokus fra kjerneopplevelsen at jeg blir litt matt

Zelda Breath of the Wild guide: How to make your weapons last longer
 
USE THE RIGHT WEAPON FOR EVERY ENEMY

 

THE BEST CRAPPY WEAPONS FOR FIGHTING AND BREAKING
STEALTH AND THE AMAZING SNEAKSTRIKE

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Plukket opp igjen spillet litt siste dagene, skal bli en utfordring å komme inn under materien igjen merker jeg. Syns ikke noe om fokuset på inventory og våpen systemet er mer irriterende enn gameplay givende. Den biten der tar bort så mye fokus fra kjerneopplevelsen at jeg blir litt matt.

Blir neppe noe DLC-kjøp her med mindre det er helt hysterisk bra. Skal holde hardt å bare få fullført historiedelen her for å være ærlig.

Anbefaler ikke å skaffe dlc 2, og dlc 1 bør kun skaffes før du er halvveis i spillet. For meg føltes dlc 2 som masse ekstra grinding for ingenting. Dlc 1 føltes som ting som burde vært i hovedspillet fra starten, som feks korok masken og trial of the sword.

Virker for meg som om Nintendo lot være å inkludere slike «must have» ting kun for å skvise ekstra penger ut av folk.

Dette er det nok delte meninger om, men jeg synes dlc 2 var sinnsykt skuffende.

Lenke til kommentar

 

....våpen systemet er mer irriterende enn gameplay givende. Den biten der tar bort så mye fokus fra kjerneopplevelsen at jeg blir litt matt

Zelda Breath of the Wild guide: How to make your weapons last longer
 
USE THE RIGHT WEAPON FOR EVERY ENEMY

 

THE BEST CRAPPY WEAPONS FOR FIGHTING AND BREAKING
STEALTH AND THE AMAZING SNEAKSTRIKE

 

 

 

 

Skal kikke på den :) Takk !

Lenke til kommentar

 

 

....våpen systemet er mer irriterende enn gameplay givende. Den biten der tar bort så mye fokus fra kjerneopplevelsen at jeg blir litt matt

Zelda Breath of the Wild guide: How to make your weapons last longer
 
USE THE RIGHT WEAPON FOR EVERY ENEMY

 

THE BEST CRAPPY WEAPONS FOR FIGHTING AND BREAKING
STEALTH AND THE AMAZING SNEAKSTRIKE

 

 

 

 

Skal kikke på den :) Takk !

 

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

 

 

....våpen systemet er mer irriterende enn gameplay givende. Den biten der tar bort så mye fokus fra kjerneopplevelsen at jeg blir litt matt

Zelda Breath of the Wild guide: How to make your weapons last longer
 
USE THE RIGHT WEAPON FOR EVERY ENEMY

 

THE BEST CRAPPY WEAPONS FOR FIGHTING AND BREAKING
STEALTH AND THE AMAZING SNEAKSTRIKE

 

 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk ikke nok Zelda av DLC2: Champions Ballad så jeg bestemte meg for å faktisk sett meg ned og prøve meg på Trial of the Sword. Forsøkte det når det kom ut da jeg satt på flyet til Thailand og det falt ikke spesielt godt i smak da, syntes det var alt for vanskelig og det var frustrerende å komme til rom 11 av 12 i beginners trial for så å bli kastet tilbake til rom 1 osv.. Spesielt når jeg visste at det var en Middle og Final Trial itillegg med flere og flere rom for hver nye vanskelighetsgrad så følte jeg at veien igjennom føles milevis lang og fryktelig lite tiltalende.

 

Etter å faktisk har satt meg ned med Trial of the Sword hjemme på større skjerm og tatt det hele sakte og rolig så har det gitt mersmak. Det har faktisk tvunget meg til å bli bedre på de elementene jeg aldri har brydd meg om å lære. Dodging/parry har jeg aldri brukt så langt i spillet. Guardians har alltid rævkjørt meg helt til jeg fikk farmet meg opp fullt oppgradert Ancient Armour og etter det så har de jo blitt en lek ettersom jeg spiser laserskudd til frokost. Lynels har jeg aldri forholdt meg til og bare ignorert, ettersom det eneste relevante de gir meg er ting for å oppgradere Barbarian Armour men det er jo ikke så fryktelig interessant i all den tid Ancient Armour er bedre enn alt annet i spillet.

 

Når jeg først satte meg ned på nytt med Trial of the Sword så klarte jeg Beginners Trial på første forsøk, og klarte faktisk Middle Trial på første også. Final ble litt verre. Du blir straffet temmelig knallhardt når du først gjør en liten feil, da forsvinner livet ditt fort. Moblins slår hardt som fy og pulveriserte meg fullstendig på første forsøk. Og når jeg på forsøk nummer to kom meg til rom 20 eller hva det var fylt med stasjonerte Guardians så var det temmelig åpenbart at min "jeg bruker aldri parry" taktikk skulle bli satt på en alvorlig på prøve...

 

Var ganske irriterende å kjøre nærmest plettfri frem til rom 20 og bare bli fullstendig maltraktert og kastet tilbake til rom 1 igjen... På tredje eller var det fjerde forsøk så klarte jeg det endelig og det viste seg at rom 21, 22 og 23 gikk langt enklere enn rom 20.

 

 

 

Syntes de gjør en solid jobb med balanseringen. Det er en solid utfordring, men langt ifra umulig. Det tvinger deg til å tenke og spille taktisk, hvis ikke så skal du slite bra med å komme igjennom alle rommene. Fantastisk morsom utfordring og gav meg virkelig mestringsfølelse når jeg endelig kom meg igjennom. Det hele tok jo en del timer også. Det er mange rom... Og nøkkelen til suksess var egentlig ikke først og fremst å bli "bedre" men heller det å holde hodet kaldt, være kalkulerende og ikke få panikk når det stormer bøttevis med folk mot deg så fort du kommer inn i et nytt rom.

 

 

Vil vel nesten rangere Trial of the Sword over Champions Ballad. Selv om sistnevnte har mer innhold som er mer tiltalende til meg så ble det innholdet litt flatt da det ble mye av det samme som vi har i resten av spillet, bare ikke like storflott. Trial of the Sword tar jo Eventide Isle Shrine og stapper det proppfull av steroider. Selv om Champions Ballad hadde mye bra innhold så mistet du mye av utforskingen du fikk med shrines, beats osv fra selve spillet da alt bare er puttet inn i den eksisterende og allerede utforsket verdenen. Og selv om de 16 nye shrin'ene vi fikk kanskje er de beste i hele spillet så var biten på The Great Plateau ikke spesielt givende og den nye divine beast'en var jo til tross for at den var bra, noe underveldende da den ikke var større eller mer utfordrende enn det den var når det tross alt er noe som krever at du har fullført spillet for å kunne begynne på den. Så selv om alt var bra så satt du liksom med følelsen av at alt kunne ha vært så mye bedre om de faktisk la til et helt nytt området som vi kunne forholde oss til og utforske fremfor å putte alt inn i den eksisterende verdenen på måten de gjorde.

 

 

Trial of the Sword på sin side er jo Eventide Isle bare mer og bedre på alle mulige måter. Så de har tatt et konsept de allerede har introdusert i spillet og bare gjør det bedre og mer omfattende på alle mulige måter. Men om du er en som ikke liker en utfordring og ikke var så stor fan av Eventide Isle Shrine så blir det jo fort litt verre, da har jo egentlig ikke DLC1 noe å by på i det hele tatt.

 

 

De har også lagt til en del side-quests som gir deg forskjellig armour. Her ser jeg ikke helt den store appellen? Har nå samlet mer eller mindre alt og det var ikke en spesielt omfattende prosess og ingenting av det du får kan oppgraderes så det er temmelig ubrukelig greier sammenlignet med utstyr du allerede har fått i spillet? Selv utstyr som du bare har oppgradert en enkelt gang ser ut til å overgå alt det du finner fra disse DLC-kistene. Ser liksom ikke helt hva som er vitsen? Det er jo fremdeles sånn (dessverre) at Ancient Armour trumfer alt annet i spillet. Syntes egentlig det er en litt merkelig balanse på akkurat det der.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...