Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

12 hours ago, Red Frostraven said:

Så, du ser klippede forsinkede streamer som går til studio på vanskelige spørsmål eller når han går..?

Nei, WH livestreamen er verken klippet eller går til noe studio.
 

12 hours ago, jjkoggan said:

Han innrømmer aldri når han tar feil og enten lyver eller angriper journalisten når han får spørsmål.

My point exactly.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
6 minutes ago, jallajall said:


 

My point exactly.

Du kritiserer Biden fordi han ikke lyver som Trump

i den siste måned pleier Trump å slutte pressekonferansen og ikke lyve/slåss med journalisten som han gjorde før   

https://www.google.com/amp/s/deadline.com/2020/08/president-donald-trump-cuts-off-press-conferene-after-challenge-on-veterans-bill-1203008399/amp/

  • Liker 5
Lenke til kommentar
1 minute ago, jjkoggan said:

Du kritiserer Biden fordi han ikke lyver som Trump

Nei da misforstår du. Jeg sier Trump ikke bare stikker av om det kommer et "kritisk spørsmål" fordi han har for vane å uansett bare prate eller lyve det bort. Evt. bare hopper han til neste spørsmål uten å svare dersom han synes det blir for dumt, som han gjorde for noen uker siden når han ble spurt om alle gangene han har løyet.

Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (2 timer siden):

Du kritiserer Biden fordi han ikke lyver som Trump

i den siste måned pleier Trump å slutte pressekonferansen og ikke lyve/slåss med journalisten som han gjorde før   

https://www.google.com/amp/s/deadline.com/2020/08/president-donald-trump-cuts-off-press-conferene-after-challenge-on-veterans-bill-1203008399/amp/

Vet hvor mange ggr Basement Joe løy under den 10 min lange talen som han holdt i går?

Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (7 timer siden):

Om noe viser jo dette bare at trenden har snudd, og at færre og færre demokratiske politikere bytter parti etter Trump kom til makten enn de gjorde før han.

Tallene du legger frem motbeviser altså ditt eget poeng. Bra jobba. 

På hvilken måte beviser det at flere og flere republikanere bytter parti, og at færre og færre demokrater bytter parti etter Trump ble POTUS? Du vet åpenbart ikke hvor mange velgere Dems har mistet de siste 5-6 åra, Sanders, Pelosi, Warren og the squad har gjort demokratene til et parti av latter.

ism_InnleggNO skrev (6 timer siden):

Jo de har mange flere ekstremister i dag enn for 10 og 20 år siden - i sterk kontrast til demokratene. Blant Republikanerne i kongressen er det nå bare 10% som er politisk moderate mot demokratenes 80%.

Det er mulig det er vanlig med kultdyrkelse blant republikanerne, men du vil nok ikke finne noen annen president der flertallet mener det er viktigere å være en kulttilhenger.

Flertallet av velgerne er ikke høyreekstremister, men blant "The Cult of Trump" er nok de fleste antidemokratiske og vil heller at Trump skal ødelegge demokratiet enn at minoritetsgrupper skal få de samme vilkårene og godene de selv har. Resten er håpløst feilinformert om verden og USA siden de stort sett bare ser Fox.

 

Jeg forstår at du har god fantasi, men du klarer ikke og lure meg med konspirasjonsteoriene dine. Demokratene styrte mer og mer mot venstre under Obama adm, og har styrt enda mer mot venstre de siste åra. Republikanerne har mer eller mindre samme ideologi i dag som for 5, 10, 15 eller 20 år siden.

Vis meg noen kilder som støtter dine påstander om at moderate republikanere blir pressa utav partiet, eller at 90 prosent av republikanerne som sitter i kongressen er ekstremister. lol

Lenke til kommentar

Jeg googlet Texas covid deaths, bare for å se litt på tallene. Dette er hva Google forteller meg:

Cases overview
Texas
Total cases
637K
 
Deaths
12,811

https://g.co/kgs/yFzv9t

 

Det er jo litt forskjell til 41 048 cases og 1 133 deaths?

 

Edit:

 

Her er tallene for California:

California
Total cases
712K
 
 
 
 
Deaths
13,020
 
Endret av afterall
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Denne tråden har forbausende få som er av følgende oppfatning:

Begge kandidatene er uegnede.

De fleste ankepunktene mot Biden er fornuftige, men angripes «selvsagt» av whataboutism om Trump fra anti Trump-gjengen.

Det er jo mulig at en «empty suit» vil gjøre en bedre jobb enn Trump, men at Biden er en forferdelig dårlig kandidat, trolig den dårligste DNC har stilt med i moderne tid, er ikke spesielt vanskelig å komme fram til.

Trump som president er selvsagt det mest underholdende, mye pga. reaksjonene til anti-Trumperne.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bare tar med, siden det excel-arket der nevner det, at Florida ikke har et 'balanced budget' (og er gjeldsfri), men har en gjeld på rundt $20 milliarder.

https://www.floridaphoenix.com/2019/12/09/fl-is-20-6-billion-in-debt-lower-than-last-year-and-sort-of-like-reducing-your-credit-card-balance/

Texas har $365 milliarder i gjeld...?

https://www.texaspolicy.com/press/new-research-shows-local-governments-in-texas-are-365-billion-in-debt-and-growing

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
bellad76 skrev (19 minutter siden):

Denne tråden har forbausende få som er av følgende oppfatning:

Begge kandidatene er uegnede.

De fleste ankepunktene mot Biden er fornuftige, men angripes «selvsagt» av whataboutism om Trump fra anti Trump-gjengen.

Husk at dette er Trump-tråden, med mest fokus på hva Trump sier og gjør. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
bellad76 skrev (18 minutter siden):

Denne tråden har forbausende få som er av følgende oppfatning:

Begge kandidatene er uegnede.

Tvert i mot. Har knapt sett noen her som mener at Biden er en god kandidat.
 

bellad76 skrev (18 minutter siden):

Det er jo mulig at en «empty suit» vil gjøre en bedre jobb enn Trump, men at Biden er en forferdelig dårlig kandidat, trolig den dårligste DNC har stilt med i moderne tid, er ikke spesielt vanskelig å komme fram til.

Enig.

 

bellad76 skrev (18 minutter siden):

Trump som president er selvsagt det mest underholdende, mye pga. reaksjonene til anti-Trumperne.

 

Trump er underholdende fordi han står foran en hel verden og dummer seg ut uten å forstå det selv, men personlig foretrekker jeg en annen type underholdning enn en gal mann med atomvåpen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
afterall skrev (30 minutter siden):

Jeg bare tar med, siden det excel-arket der nevner det, at Florida ikke har et 'balanced budget' (og er gjeldsfri), men har en gjeld på rundt $20 milliarder.

https://www.floridaphoenix.com/2019/12/09/fl-is-20-6-billion-in-debt-lower-than-last-year-and-sort-of-like-reducing-your-credit-card-balance/

Texas har $365 milliarder i gjeld...?

https://www.texaspolicy.com/press/new-research-shows-local-governments-in-texas-are-365-billion-in-debt-and-growing

Nå må du ikke forvirre dem med ekle fakta. Du må huske at for Trump-tilhengerne er det kun "alternative fakta" som gjelder. :laugh:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Splitter skrev (44 minutter siden):

Nå må du ikke forvirre dem med ekle fakta. Du må huske at for Trump-tilhengerne er det kun "alternative fakta" som gjelder. :laugh:

Excel-utklipp, fargelagt og med nesten ingen skrivefeil? Det kan like gjerne skrives direkte inn i historiebøkene for disse folka. 

https://www.sfgate.com/politics/article/Texas-Gov-Abbott-infographic-COVID-19-Newsom-15278727.php

"It’s not clear who created the chart; no credit is provided. But beyond the blurry photos, there are clues that the workmanship is less than professional. Some figures are not current and others are misleading. For example, the 13 percent California income tax only applies to those making over $1 million per year."

  • Liker 5
Lenke til kommentar
ism_InnleggNO skrev (4 timer siden):

This astonishing chart shows how moderate Republicans are an endangered  species - The Washington Post

Er lite fakta som støtter disse tallene. Er vanskelig og se noen forskjeller på politikken til GOP eller på republikanske politikere i dag enn hva som var tilfellet for 15 år siden. En stor majoritet av politikerne og velgerne til GOP er moderate konservative.

Trump er etter mitt skjønn en uavhengig president, som satset på og bli republikanernes kandidat 2016 kun fordi han innså at sjansene til valgseier var større om han stilte som republikaner enn hva sjansene hadde vært om hadde satset på og bli demokratenes presidentkandidat (motsatt parti har alltid en fordel i presidentvalga dersom en president fra det andre partiet har sittet i 2 perioder). Politikken/retorikken til Trump står ikke i stil med ideologien til hverken GOP eller Dems.

Som tidligere nevnt, så er årsaken til at hvorfor profilerte politikere fra GOP som enkelte fra Bush adm misliker Trump er kort og godt fordi Trump ikke er en del av den etablerte eliten, og årsaken til at hvorfor republikanske politikere som bl.a. Jeb Bush, John Kasich eller Mitt Romney er grinete på Trump har mer med ren misunnelse og bitterhet å gjøre.

Lenke til kommentar
4 hours ago, bellad76 said:

Denne tråden har forbausende få som er av følgende oppfatning:

Begge kandidatene er uegnede.

 

Enten har du lest dårlig eller så leser du med svært fargede briller.

Klarer du finne noen eksempler på innlegg hvor Biden trekkes frem som en isolert sett god kandidat i denne tråden? Jeg kan ikke huske noen som har skrevet noe mer positivt om ham enn at han er et langt bedre alternativ enn Trump. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...