Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

Live nå:

Pressekonferanse med Trump i WH.

Live i nyhetskanaler og på nett. Noen nyhetskanaler har dog valgt å kjøre presentasjonen til tape den siste tiden, og så dekke spørsmålsrunden direkte, de gangene det skjer. Årsaken sies å ligge bla. i det stadige behovet for faktasjekking av uttalelsene under presentasjonen.

 

Alternativ stream:

Spoiler

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@jallajall Hvorfor har du ikke påpekt det når det gjelder Trump, som enten ikke tar spørsmål eller forlater briefingrommet etter to-tre av dem, nesten hver gang? Som president. 

Trump har pressekonferanse akkurat nå. Sier at «Portland has been under siege for years» som er en noe merkelig ting å si, ellers repeterer han mye av det han har skrevet på Twitter og sagt i det siste. Radical left Joe Biden, China-virus etc. Ingen løsninger, bare hvor ille alle andre er og hvor dårlig det står til i «Joe Bidens USA». Kanskje har han glemt at han har vært presidenten i snart fire år, ikke Joe Biden. Ren valgkamp-tale fra det hvite hus igjen.

EDIT: Og der forsvarte han jommen Trump-supporterne som kjørte rundt og skjøt på folk med paintballgevær. «Paint is a defensive mechanism. Paint is not bullets».

Endret av Snikpellik
  • Liker 6
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Snikpellik said:

@jallajall Hvorfor har du ikke påpekt det når det gjelder Trump, som enten ikke tar spørsmål eller forlater briefingrommet etter to-tre av dem, nesten hver gang? Som president. 

Hvor mange ganger er det Trump ikke har tatt spørsmål fra pressen? (Jeg kommer bare på én gang han ikke har gjort det etter av covidbrifingene begynte). Foruten det så går det ikke akkurat lang mellom gang han tar spørsmål.

Lenke til kommentar
jallajall skrev (1 minutt siden):

Hvor mange ganger er det Trump ikke har tatt spørsmål fra pressen? (Jeg kommer bare på én gang han ikke har gjort det etter av covidbrifingene begynte). Foruten det så går det ikke akkurat lang mellom gang han tar spørsmål.

Har ikke telt. Som regel tar han et par spørsmål fra OAN eller Fox, og deretter et eller to fra andre. Kommer det et halvkritisk oppfølgingsspørsmål forlater han nesten alltid rommet. Det er for dårlig av en president. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Snikpellik said:

Har ikke telt. Som regel tar han et par spørsmål fra OAN eller Fox, og deretter et eller to fra andre. Kommer det et halvkritisk oppfølgingsspørsmål forlater han nesten alltid rommet. Det er for dårlig av en president. 

OAN eller Fox? Han begynner vel stort sett med de i fremste halvdel, og sjeldent OAN sitter der hvertfall. Og de spørsmålene han får  høres ikke akkurat ut som OANN eller Fox spørsmål, men nå ser jeg som regel på WH streamen og den filmer ikke ut i salen så ser ikke hvem som stiller spørsmålet, men har mange gangert ABC og CNN stille spørsmål. Har heller aldri sett han forlate rommet etter å ha fått servert et spørsmål uten å svare på det. Det vil si, han svarer på spørsmålet før han takker for seg å går. Og tror neppe det er fordi det er "halvkritisk", tror virkelig ikke Trump har noen problemer med å snakke/lyve seg ut av hva enn han får servert uten å øke et pulsslag mer enn normalt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, jallajall said:

OAN eller Fox? Han begynner vel stort sett med de i fremste halvdel, og sjeldent OAN sitter der hvertfall. Og de spørsmålene han får  høres ikke akkurat ut som OANN eller Fox spørsmål, men nå ser jeg som regel på WH streamen og den filmer ikke ut i salen så ser ikke hvem som stiller spørsmålet, men har mange gangert ABC og CNN stille spørsmål. Har heller aldri sett han forlate rommet etter å ha fått servert et spørsmål uten å svare på det. Det vil si, han svarer på spørsmålet før han takker for seg å går. Og tror neppe det er fordi det er "halvkritisk", tror virkelig ikke Trump har noen problemer med å snakke/lyve seg ut av hva enn han får servert uten å øke et pulsslag mer enn normalt.

Han innrømmer aldri når han tar feil og enten lyver eller angriper journalisten når han får spørsmål. Det gjør sine pressekonferanser av lite verdi.  Bidens taler er av mer verdi enn Trumps pressekonferanser, selv om han ikke svarer spørsmål.  

Endret av jjkoggan
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hei, første gang jeg poster her, jeg lo av amerikanerne og trump da han vant valget i 2016. Da jeg var venstreliberal
En stor del av min Trump-støtte kommer av Kina-problemet, det at trump anerkjenner det, strider Kinas maritime agresjon, og at jeg ikke har noen tiltro til Demokratenes mot til å stå opp mot Kina.
Har i det siste varmet opp til Trump og republikanerne og tror faktisk jeg hadde stemt Trump 2020...
Har noen tatt en titt på Trumps Plan? 27 min video, sett på 1.5x hastighet 

Jeg er stort sett enig med Tim. 

Endret av Alexander4840
Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (9 timer siden):

I et land med 320.000.000 innbyggere er det ikke så dramatisk at totalt sett hundre politikere har skiftet partitilhørighet på fem år. Tipper det er akkurat som før.

Og statistikken viser vel at flere republikanske politikere har skiftet partitilhørighet enn demokratiske politikere. Altså motsatt av det du mener er «saken».

At flere uavhengige stemmer på republikanerne er jo heller ikke så interessant. Det at 3.000.000 flere velgere totalt stemte på Clinton enn Trump er jo mer interessant. 

Dette er likevel dramatiske tall for begge partier. Nei, slik var det ikke tidligere. Du ser, for 20 år siden så var det få forskjeller mellom politikken til GOP og Dems.

Jasså? under 2010-tallet så skiftet 40 politikere fra GOP parti og gikk over til Dems, mens 97(!) politikere forlot Dems til fordel GOP.

Så du påstår at potensielt 18-19 millioner velgere ikke er så interessant? Årsaken til at hvorfor Hillary  fikk 2,9 millioner flere stemmer ved presidentvalget 2016 er fordi at hun fikk tilsammen nesten 7 millioner flere valgstemmer enn hva Trump fikk i California og i New York. Trump vant valget hovedsakelig fordi at han fikk totalt 111.000 flere stemmer i delstatene Michigan, Wisconsin og Pennsylvania enn hva Hillary fikk.

Republikanerne har på mange måter en fordel i presidentvalgene fordi kjernevelgerne til demokratene holder til i storstater som California, New York, illinois, Massachusetts og i mindre delstater langs øst og vestkysten. Mens republikanerne har tradisjonelt hatt flertall i Texas, Florida, midtveststatene, statene langs gulfkysten, sørstatene og i majoriteten av vippestatene.

Pallehysa skrev (9 timer siden):

Bortsett fra det faktumet at eg viste deg at det er fleire dei siste 2 åra som har byttet fra republikaner til demokrat enn motsatt.

Siden 2010, Dems 40 - GOP 97.

Endret av Joeal88
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (6 timer siden):

Høgt nivå. Ellers veit jo vi kun ein ting med sikkerheit. Trump er vel den einaste av dei to som har gjøymt seg i kjelleren.. Men sjølinnsikt har jo aldri vært Trump supporterne sin største kvalitet.

Vel, Biden (Basement Joe) er den minst aktive presidentkandidaten i moderne tid. På meg så viker det nesten som om han ikke har intensjoner om og vinne.

Også er det jo ganske så ironisk at Biden har glemt/lyver når han fortalte at det ikke var noen raseopptøyer under de 8 åra som Obama var POTUS, og at han fortalte at han kunne ikke tenke seg og sende føderale styrker til og nedkjempe volden. Tross for at det var Biden som hadde ansvar for og sette inn nasjonal garden og militære styrker for og kontrollere opptøyene i Ferguson, Missouri 2014, eller at Biden har glemt at BLM ble invitert til det hvite hus av han og Obama i 2015. Hykler.

ism_InnleggNO skrev (6 timer siden):

GOP er et parti som har funnet ut at problemet med å invitere høyreekstremistene til bords er at de tar over. Moderate konservative har blitt presset ut av partiet og igjen sitter ekstremistene, evangelistene og "white supremasists" som har forvandlet det Republikanske partiet til "The Cult of Trump".

Det er flere republikanere som sier at det viktigste for deres politiske identitet er  være Trump-supporter enn det er å være repubikaner.

PartyofTrump-1024x745.jpg

 

For noe forbanna tull. GOP har ikke flere høyreekstreme politikere/tilhengere  i dag enn hva som var tilfellet for 10-15 år siden, de kristenkonservative utgjør en liten minoritet av velgerne til GOP. Om du hadde bedre kunnskap om GOP/amerikansk politikk så hadde forstått at det finnes både konservative, moderate, liberale, kristne, ikke-religiøse, minoriteter osv på begge sider av de to partiene. Virkeligheten er den at GOP 2020 er ikke mer konservative enn hva demokratene var i år 2000. De som kaller Trump for en høyreekstrem rasist, eller de som kalte Obama for venstreekstrem sosialist har ikke peiling på amerikansk kultur og politikk. Hvilke moderate republikanere er det som har blitt pressa utav partiet? ?

Det er forøvrig helt vanlig at velgerne identifiserer seg mer med kandidaten som de stemmer på enn partiet sitt.

Endret av Joeal88
Lenke til kommentar
5 hours ago, Joeal88 said:

For noe forbanna tull. GOP har ikke flere høyreekstreme politikere/tilhengere  i dag enn hva som var tilfellet for 10-15 år siden, de kristenkonservative utgjør en liten minoritet av velgerne til GOP. Om du hadde bedre kunnskap om GOP/amerikansk politikk så hadde forstått at det finnes både konservative, moderate, liberale, kristne, ikke-religiøse, minoriteter osv på begge sider av de to partiene. Virkeligheten er den at GOP 2020 er ikke mer konservative enn hva demokratene var i år 2000. De som kaller Trump for en høyreekstrem rasist, eller de som kalte Obama for venstreekstrem sosialist har ikke peiling på amerikansk kultur og politikk. Hvilke moderate republikanere er det som har blitt pressa utav partiet? ?

Det er forøvrig helt vanlig at velgerne identifiserer seg mer med kandidaten som de stemmer på enn partiet sitt.

Jo de har mange flere ekstremister i dag enn for 10 og 20 år siden - i sterk kontrast til demokratene. Blant Republikanerne i kongressen er det nå bare 10% som er politisk moderate mot demokratenes 80%.

Det er mulig det er vanlig med kultdyrkelse blant republikanerne, men du vil nok ikke finne noen annen president der flertallet mener det er viktigere å være en kulttilhenger.

Flertallet av velgerne er ikke høyreekstremister, men blant "The Cult of Trump" er nok de fleste antidemokratiske og vil heller at Trump skal ødelegge demokratiet enn at minoritetsgrupper skal få de samme vilkårene og godene de selv har. Resten er håpløst feilinformert om verden og USA siden de stort sett bare ser Fox.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
11 minutes ago, afterall said:

Oi, spenstig. 

Hva tenker de som forsvarer Trump her i tråden? Hva tror dere egentlig han mener eller snakker om her? 

 

Det veksler, tenker jeg. Om siteringen ikke er ordrett så er det "Det var ikke det han sa" og om han blir sitert riktig er det "Det var ikke det han mente". Det er litt vanskelig å vite når det skal gå an å tolke hva han sier eller når man skal ta han bokstavelig :roll:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her er hele intervjuet.

Mange gullkorn. Han blir litt ekstra ekstrem i møte med Fox News og Laura Ingraham, som av og til er nærmest som en pressesekretær for ham som hopper inn og avbryter når det blir for sjukt.

Man merker likevel at mye er innøvde fraser som gjentas, det er mye det samme som vi har hørt f.eks i taler og pressekonferansen i går.

Min favoritt er «Portland’s been burning for years, years. Decades”. 

Eller at han sammenligner politidrap med å spille golf: «You know a choker they choke. Shooting a guy in the back many times couldn’t you have done something different... in the meantime he might have been going for a weapon... but they choke just like in a golf tournament they miss a 3 foot putt...».

Før Ingraham prøver å redde ham igjen.

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (25 minutter siden):

Her er hele intervjuet.

Mange gullkorn. Han blir litt ekstra ekstrem i møte med Fox News og Laura Ingraham, som av og til er nærmest som en pressesekretær for ham som hopper inn og avbryter når det blir for sjukt.

Man merker likevel at mye er innøvde fraser som gjentas, det er mye det samme som vi har hørt f.eks i taler og pressekonferansen i går.

Min favoritt er «Portland’s been burning for years, years. Decades”. 

Eller at han sammenligner politidrap med å spille golf: «You know a choker they choke. Shooting a guy in the back many times couldn’t you have done something different... in the meantime he might have been going for a weapon... but they choke just like in a golf tournament they miss a 3 foot putt...».

Før Ingraham prøver å redde ham igjen.

Det er så vanvittig patetisk å se på. Må heller ikke glemme «the people in the dark shadows» som kontrollerer Biden i følge Trump. Tenk at noen ser på denne mannen og tenker «han vil jeg ha som president». Det viser vel bare at menneskeheten ikke kan undervurderes nok. 

Endret av CommanderKeen
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Joeal88 skrev (7 timer siden):

Vel, Biden (Basement Joe) er den minst aktive presidentkandidaten i moderne tid. På meg så viker det nesten som om han ikke har intensjoner om og vinne.

Igjen, den einaste vi veit med sikkerheit som gjemte seg i kjelleren, var Trump når det var demonstrasjoner utenfor det Kvite Hus. Og ellers leder Biden på alle målinger. Trump klarer faktisk å ligge lavere på målinger sjøl med ein kandidat du beskriver som "minst aktiv". Kva forteller det deg om Trump?

At han er gud og best, uten tvil.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...