Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

Joeal88 skrev (6 timer siden):

Noter at Texas og Florida har republikanske guvernører

 

fl tx.png

 

Fra nå av burde du være den siste som forsøker å virke smartere enn du er og snakke nedlatende til folk. 

Det der er ren tull og stemmer ikke med virkeligheten, det er rett og slett en latterlig ting å dele som en form for dokumentasjon for noe som helst bortsett fra å bevise hvor dårlig kvalitet det er på kildekritikken din! 

Det er lov å gjøre feil, men du har hatt en meget ufin holdning mot andre medlemmer (kaller folk kunnskapsløse) i så og si alle innlegg, så dette synes jeg var ekstremt pinlig på dine vegne. 

Endret av Psykake
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jallajall skrev (På 31.8.2020 den 20.50):

Utrolig. Biden nekter nok en gang å svare på spørsmål fra pressen, klarer derimot å fucke opp scriptet.

 

Og det han sa var altså:

"Covid has taken this year, just since the outbreak, has taken more than 100 year, look, here's, the lives, it's just, when you think about it." 

Man kan nesten mistenke at talen på konvensjonen var et digitalt manipulert produkt. Eller bare at det kun fungerer for ham om han øver minst 100 ganger på forhånd.

I alle tilfeller, så har jeg altså allerede uttalt at Trump som president vil være det klart mest underholdende. Når det kommer til valget står jeg for det, ingenting er som anti Trumpere "i sjokk", slik som sist, men det kan jo bli mye moro med den senile, gamle Biden de neste årene, om han skulle vinne. Samme hvem som vinner, vi glær oss!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
bellad76 skrev (4 minutter siden):

Og det han sa var altså:

"Covid has taken this year, just since the outbreak, has taken more than 100 year, look, here's, the lives, it's just, when you think about it." 

Man kan nesten mistenke at talen på konvensjonen var et digitalt manipulert produkt. Eller bare at det kun fungerer for ham om han øver minst 100 ganger på forhånd.

I alle tilfeller, så har jeg altså allerede uttalt at Trump som president vil være det klart mest underholdende. Når det kommer til valget står jeg for det, ingenting er som anti Trumpere "i sjokk", slik som sist, men det kan jo bli mye moro med den senile, gamle Biden de neste årene, om han skulle vinne. Samme hvem som vinner, vi glær oss!

Tja, hvis det bare er ren moro og underholdning vi går for, så kan en jo like godt gå for Kanye West.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Zork skrev (1 time siden):

Enten har du lest dårlig eller så leser du med svært fargede briller.

Klarer du finne noen eksempler på innlegg hvor Biden trekkes frem som en isolert sett god kandidat i denne tråden? Jeg kan ikke huske noen som har skrevet noe mer positivt om ham enn at han er et langt bedre alternativ enn Trump. 

Klarer du å finne et innlegg hvor en anti-Trumper sier seg enig i kritikken mot Biden fra en på "den andre siden", uten å komme med "men Trump", osv? Det er hva det siktes til, noe så enkelt. Jeg har ikke lest så mye i tråden, men del gjerne de innleggene hvor noen av de mest ihuga anti Trumperne kommer med kraftig kritikk av Biden, etter at det ble kjent at han ville vinne nominasjonskampen.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
afterall skrev (2 minutter siden):

Tja, hvis det bare er ren moro og underholdning vi går for, så kan en jo like godt gå for Kanye West.

 

Ville det vært verre eller bedre enn Trump? Eller Biden? Trolig ikke den største forskjell i praksis for noen av oss. Men helt sikkert underholdende, ja. Noe som understreker mitt poeng om de to kandidatene, altså Trump og Biden. 

Lenke til kommentar
6 minutes ago, bellad76 said:

Klarer du å finne et innlegg hvor en anti-Trumper sier seg enig i kritikken mot Biden fra en på "den andre siden", uten å komme med "men Trump", osv? 

Hvorfor skal jeg finne det? Jeg har ingen interesse av å leke noen lek hvor du skal stadig legge til absurde kvalifikasjoner og ting som "men dersom 'men Trump' blir nevnt så gjelder det ikke" for å forsøke å få rett i noe som tydelig er en helt gal observasjon.

Det du sa var at du hadde sett forbausende få som mente begge kandidatene var uegnede. Jeg har selv skrevet i denne tråden at Biden er en elendig kandidat. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Zork skrev (9 minutter siden):

Biden er en elendig kandidat. 

Jeg har ikke lest langt tilbake i tråden, og jeg har ikke lagt spesielt merke til deg, altså siktet jeg ikke til deg når jeg nevnte anti-Trumperne, selv om du sikkert kan få lov til å inkludere deg selv der.

Angående det jeg siterer, flott, da er jo vi enige!

Det er faktisk skremmende at DNC har greid å nominere en så elendig kandidat, og med det gi Trump gode muligheter til å bli gjenvalgt, hvilket er helt utrolig.

Endret av bellad76
  • Liker 1
Lenke til kommentar
afterall skrev (7 timer siden):

Jeg bare tar med, siden det excel-arket der nevner det, at Florida ikke har et 'balanced budget' (og er gjeldsfri), men har en gjeld på rundt $20 milliarder.

https://www.floridaphoenix.com/2019/12/09/fl-is-20-6-billion-in-debt-lower-than-last-year-and-sort-of-like-reducing-your-credit-card-balance/

Texas har $365 milliarder i gjeld...?

https://www.texaspolicy.com/press/new-research-shows-local-governments-in-texas-are-365-billion-in-debt-and-growing

http://worldatlas.com/articles/us-states-with-the-most-debt.html (Ikke glem at majoriteten av delstatene på listen styres av demokratene)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Psykake skrev (2 timer siden):

 

Fra nå av burde du være den siste som forsøker å virke smartere enn du er og snakke nedlatende til folk. 

Det der er ren tull og stemmer ikke med virkeligheten, det er rett og slett en latterlig ting å dele som en form for dokumentasjon for noe som helst bortsett fra å bevise hvor dårlig kvalitet det er på kildekritikken din! 

Det er lov å gjøre feil, men du har hatt en meget ufin holdning mot andre medlemmer (kaller folk kunnskapsløse) i så og si alle innlegg, så dette synes jeg var ekstremt pinlig på dine vegne. 

Jeg har sett hvor mye dritt, svada, faktafeil og konspirasjonsteorier du/dere i denne tråden daglig skriver om Trump/GOP,  men når noen kommer med fakta som ikke passer inn i deres verdensbilde så griner dere. Eller hvordan dere skrek om hvor hvilken dårlig president Ronald Reagan var, tross for at Reagan er den presidenten siden 1946 som har forlatt det ovale kontor med høyest rating blant det amerikanske folk - og er den presidenten i moderne historie som har hatt høyest gjennomsnitt når det gjelder popularitet blant politikere/velgere av motsatt parti. Og ikke minst at Reagan tok hjem 49 av 50 delstater i presidentvalget 1984, eller at  dere undergraver det faktumet at politikken til Reagan var hovedårsaken til at hvorfor 90-tallet ble det fredeligste tiåret på denne planeten siden 2. verdenskrig. Saken er den at, George W. Bush og Barack Obama hadde knapt vært kvalifiserte til å være visepresidenter til henholdsvis Ronald Reagan og Bill Clinton.

Kilden som jeg viste til er fra april mnd, kan du vise til noen andre kilder som tilsier at tallene ikke var korrekte for den måneden?.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Joeal88 skrev (11 minutter siden):

 

Kilden som jeg viste til er fra april mnd, kan du vise til noen andre kilder som tilsier at tallene ikke var korrekte for den måneden?.

Hvem er denne kilden og hva baserer kilden tallene på? 

I innlegget ditt er det kun en bildefil med tall uten referanser. 

Jeg kan ta meg bryet med å ettergå informasjonen etter at du har forklart hvem kilden din er slik at jeg kan se hvor tallene er hentet fra. 

 

 

Endret av Psykake
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Psykake skrev (3 timer siden):

Hvem er denne kilden og hva baserer kilden tallene på? 

I innlegget ditt er det kun en bildefil med tall uten referanser. 

Jeg kan ta meg bryet med å ettergå informasjonen etter at du har forklart hvem kilden din er slik at jeg kan se hvor tallene er hentet fra. 

 

 

Det var en kilde som jeg lastet ned under forsommeren, kan ikke huske hvor jeg hentet kilden fra. Eneste jeg husker er at kilden kom fra en studie gjennomført i april mnd.

Lenke til kommentar

De fleste internasjonale bettingselskaper/bookmakere har nå Trump som favoritt til og vinne høstens presidentvalg.

Spesielt undersøkelsen til Betrodda Democracy Institute (DI) er interessant, ettersom Democracy Institute hadde rett om både Brexit og presidentvalget 2016. http://express.co.uk/news/world/1329181/us-election-2020-donald-trump-joe-biden

Endret av Joeal88
Lenke til kommentar

4 nye år med trump-sutring. Er sikkert ein og anna som sitter å biter negler over at demokratane kunne finne på å gå for biden/harris. Lurer bare på når hc kupper biden toget, blir det demens, creepy shit eller kanskje antifa dreg på seg ein magakaps og sender ei kule i retning biden. Trumpen står og i fare for å få ei antifakule i seg. Ville bli bra tabbe om begge forsvinner ut på båre. Spørs korleis første debatten utarter...

Lenke til kommentar
Joeal88 skrev (3 timer siden):

Det var en kilde som jeg lastet ned under forsommeren, kan ikke huske hvor jeg hentet kilden fra. Eneste jeg husker er at kilden kom fra en studie gjennomført i april mnd.

Du kan altså ikke si hvem kilden er eller hvor du hentet det fra. 

Du må leve i paralell virkelighet hvis du mener du kan slenge rundt deg med tall og forventer at andre skal ta seg bryet med å faktasjekke påstandene dine. 

Det er ikke slik det fungerer.  Det du skriver blir avfeiet som tull frem til du kan dokumentere påstandene dine. 

Endret av Psykake
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Litt lokalnytt fra gårsdagens Trump-visitt til Kenosha. 

Kenosha business owner declines President Trump photo-op, former owner replaces him

Sitat

A Kenosha business owner is accusing President Donald Trump of using his destroyed store for political gain.

Tom Gram’s century-old camera shop burned to the ground a week ago during the unrest in Uptown Kenosha. Gram said he declined President Trump’s request to be a part of his tour of damage Tuesday in Kenosha. Instead, a former owner of the shop was invited and he praised the president’s efforts. (...)

Gram said he got a call Monday from the White House asking if he’d join the president on a tour that would showcase his leveled business, but Gram immediately refused.

“I think everything he does turns into a circus and I just didn’t want to be involved in it,” Gram said.

To Gram’s surprise, he watched on TV as the president showed up with the store’s former owner and President Trump made it seem like the store was still his.

https://www.tmj4.com/news/local-news/kenosha-business-owner-declines-president-trump-photo-op-former-owner-replaces-him

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (3 timer siden):

Det er gjeld/BNP som teller mest, ikke gjeld alene.  Jeg er sikkert California er ikke dem verste delstaten men heller kanskje Kentucky 

https://www.usgovernmentspending.com/state_debt_rank

Hvor mye fortjeneste tror du Kentucky sitter igjen med iforhold til stater som California, New York, Illinois, Massachusetts, Texas eller Florida?

Psykake skrev (56 minutter siden):

Du kan altså ikke si hvem kilden er eller hvor du hentet det fra. 

Du må leve i paralell virkelighet hvis du mener du kan slenge rundt deg med tall og forventer at andre skal ta seg bryet med å faktasjekke påstandene dine. 

Det er ikke slik det fungerer.  Det du skriver blir avfeiet som tull frem til du kan dokumentere påstandene dine. 

Kilden er et halvt år gammel, men du finner sikkert ut hvor kilden kom fra om du bruker et par timer på Google.

Målingene var utført av 2x professorer innen statvitenskap, og den kom fra meget seriøse kilder.

Men skal jeg være ærlig så kunne jeg ikke ha brydd meg mindre om hvorvidt du eller noen andre velger og tro på kilder eller ei. Non e il mio problema

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Joeal88 skrev (12 minutter siden):

Hvor mye fortjeneste tror du Kentucky sitter igjen med iforhold til stater som California, New York, Illinois, Massachusetts, Texas eller Florida?

Kilden er et halvt år gammel, men du finner sikkert ut hvor kilden kom fra om du bruker et par timer på Google.

Målingene var utført av 2x professorer innen statvitenskap, og den kom fra meget seriøse kilder.

Men skal jeg være ærlig så kunne jeg ikke ha brydd meg mindre om hvorvidt du eller noen andre velger og tro på kilder eller ei. Non e il mio problema

Du bryr deg ikke om å bli tatt seriøst med andre ord. Gotcha ? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Joeal88 skrev (29 minutter siden):

Hvor mye fortjeneste tror du Kentucky sitter igjen med iforhold til stater som California, New York, Illinois, Massachusetts, Texas eller Florida?

Kilden er et halvt år gammel, men du finner sikkert ut hvor kilden kom fra om du bruker et par timer på Google.

Målingene var utført av 2x professorer innen statvitenskap, og den kom fra meget seriøse kilder.

Men skal jeg være ærlig så kunne jeg ikke ha brydd meg mindre om hvorvidt du eller noen andre velger og tro på kilder eller ei. Non e il mio problema

Kentucky er statenes svar på en arbeidsledig NAV-er, som lever på andre staters skattepenger.

De er USA sin nest verste sosialklient.

Seriøst.

https://www.wkyufm.org/post/kentucky-second-most-dependent-state-federal-money#stream/0

...

Og hvor mange løgnaktige korrupte drittsekken som står bak en propaganda-plakat spiller ingen rolle.

Autoriteter er ikke gode kilder -- institutter med lang og god historie med seriøst arbeid er gode kilder, såfremt deres rapport har blitt fsktasjekket av fagmiljøet.

...

Og jeg har enda til gode å se deg slå ned på en eneste av det du kaller løgner om Trump.

Kanskje fordi de som kaller negative ting som sies om Trump for løgn, er dem som selv lyger.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...