Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

18 minutes ago, debattklovn said:

Presidenten setter imidlertid stor pris på lov og orden, og støtter politiet. Han kommer til å bli husket som den presidenten som gjenopprettet freden i en umulig situasjon.

Viktig med litt lov og orden for allmuen så han selv kan bedrive grov korrupsjon og selvberikelse. Men ikke for mye lov og orden da, politiet må også få lov å drive med korrupsjon og drap må vite, ellers vil jo sikkert ingen gidde å bli poilit.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forskjellige meninger vil det være og det skal man respektere, men jeg må si at jeg sliter med å ta brukere som så skamløst lyver for noe annet enn forsøk på å provosere eller flamebait. Trumps krig mot fakta og spredning av desinformasjon er tydelig noe som smitter over også på de som ønsker å forsvare ham, men det burde være mulig å unngå de mest usanne påstandene her inne i denne tråden. Vi har jo alle tilgang til Google hvis man skulle være i tvil.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Battaman skrev (1 time siden):

Det smalt fra rett kjeft. "Se på meg, jeg har så mange kilder, men jeg nekter å dele dem deg, æddabædda". Kyss meg i rævva. Ikke én enste kilde har du klart å produsere.

Javel? Du/dere påstod at det ikke var de venstreradikale demonstrantene, men andre som hadde skapt opptøyer, vandalisme og vold i gatene. Jeg ba dere om og vise kilder som støttet denne påstanden, men det er åpenbart at du ikke har noen kilder i det hele tatt som bygger opp påstandene dine.

Fremvis 3 kilder som tilsier at opptøyene/vandalismen/volden/kaoset ikke kommer fra BLM/Antifa demonstrantene, så skal jeg fremvise minst 10 kilder som beviser motsatt.

Ser du ikke selv hvor patetisk du fremstiller deg som her?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Battaman said:

Viktig med litt lov og orden for allmuen så han selv kan bedrive grov korrupsjon og selvberikelse. Men ikke for mye lov og orden da, politiet må også få lov å drive med korrupsjon og drap må vite, ellers vil jo sikkert ingen gidde å bli poilit.

Har du flere konspirasjonsteorier på lager? 

Lenke til kommentar
debattklovn skrev (1 time siden):

Biden om presidenten: Jeg skulle ønske jeg kunne gi ham bank. 
https://edition.cnn.com/2018/03/21/politics/joe-biden-donald-trump/index.html
Da har vi svaret på hvorfor Biden ikke har fordømt voldshandlingene til "fredelige demonstranter". 
Han er selv en gammel, senil voldspøbel. 

Om Biden blir valgt kommer USA til å se mye mer vold enn vi ser idag. 

 

Trump om demonstranter: Knock the crap out of them. Just knock the hell... I promise you, I will pay for your legal fees.

Trump om en demonstrant på et valgkampmøte: I’d like to punch him in the face, I’ll tell you..

Trump om «looters»: When the looking starts, the shooting starts. 

Tre raske eksempler. Er dette greit fordi det er Trump? Er han også en «voldspøbel»? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Joeal88 skrev (11 minutter siden):

Javel? Du/dere påstod at det ikke var de venstreradikale demonstrantene, men andre som hadde skapt opptøyer, vandalisme og vold i gatene. Jeg ba dere om og vise kilder som støttet denne påstanden, men det er åpenbart at du ikke har noen kilder i det hele tatt som bygger opp påstandene dine.

Fremvis 3 kilder som tilsier at opptøyene/vandalismen/volden/kaoset ikke kommer fra BLM/Antifa demonstrantene, så skal jeg fremvise minst 10 kilder som beviser motsatt.

Ser du ikke selv hvor patetisk du fremstiller deg som her?

Jeg synes du ser ganske patetisk ut.

Hva med at dere bare viser de kildene dere visst nok har begge to, slik at vi andre kan få innblikk i disse?

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
bellad76 skrev (2 timer siden):

Ingenting av det du skriver her har noe å gjøre med det jeg skrev. Så dette var åpenbart for vanskelig for deg. Jeg har ikke engang sagt meg uenig i noe av det du lister opp her.

Poenget ditt er nok av ein så vanskelig natur, at det har sluttet å være eit poeng tenker eg.

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (1 time siden):

Ødelagt..? På hvilken måte? Det demokratiske partiet står ganske så samlet nå rundt Joe Biden som er en moderat kandidat, og partiet stiller seg bak den felles plattformen de lanserte på DNC.

I motsetning til det republikanske partiet, som ikke har en felles retning, og har hatt betydelig mer interne stridigheter rundt Donald Trumps person og metoder, og mange svært kritiske stemmer fra presidentens nærmeste krets og ministre, samt grupper innad i partiet som arbeider for å få Biden valgt. Hyppig utskifting av folk, sparking og søksmål skjer ukentlig.

I moderne historie er vel å dra strikken en del kilometer for langt.

Men det er klart Trump har hatt stor innflytelse på det politiske landskapet og forandret det republikanske partiet ved å dra de i retning ekstrem høyre/alt-right. Innflytelsen vil definitivt bli husket, bare ikke med positivt fortegn, om man ser splittelsen som bare øker og øker under hans presidentskap og hvordan USA nå etter snart fire år med han som leder kan betraktes som mer ustabilt enn på mange tiår. Det er ingen grunner til å tro at fire nye år med Trump vil samle USA mer igjen heller, snarere tvert imot. Dette er Trumps våpen nummer 1, da splittelse er med å øke oppslutningen hans. 

Det eneste som demokratene har fokusert de siste 4-5 åra er Donald J. Trump. Tror selv ikke majoriteten av velgerne vet hvor demokratene står politisk i 2020, demokratene har tapt mange, mange tradisjonelle velgere til republikanerne de siste åra.

Republikanerne har en like sterk felles retning i 2020 som i 2005. De som er imot Trump blant republikanerne er en liten del av den etablert eliten, samt John Kasich og Mitt Romney som begge er bitre over at Trump er president og at de selv kommer aldri til og bli det. 82 prosent av partimedlemmene i GOP støtter Trump.

Er vanskelig og spå fremtiden, men jeg tviler på at noen annen politiker i verden kommer til og ha en såpass stor innvirkning - både positivt og negativt som det Trump har de kommende 50 åra.

GOP er på ingen måte noe høyreekstremt parti, men paritet har styrt mer mot høyre. Politikken til demokratene er nesten ikke til og kjenne igjen iforhold til hva den var på 90-tallet, de har iløpet av de siste 15 åra definitivt styrt mer mot venstre enn hva republikanerne har styrt mot høyre. Og demokratene taper tradisjonelle velgere med politikere som Sanders, Warren, Pelosi og the squad i partiet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (6 minutter siden):

Jeg synes du ser ganske patetisk ut.

Hva med at dere bare viser de kildene dere visst nok har begge to, slik at vi andre kan få innblikk i disse?

Couldn`t care less.

Som sagt, jeg fremviser kildene når du/dere fremviser noen kilder som tilsier motsatt.

Lenke til kommentar
23 minutes ago, Joeal88 said:

Det eneste som demokratene har fokusert de siste 4-5 åra er Donald J. Trump. Tror selv ikke majoriteten av velgerne vet hvor demokratene står politisk i 2020, demokratene har tapt mange, mange tradisjonelle velgere til republikanerne de siste åra.

Republikanerne har en like sterk felles retning i 2020 som i 2005. De som er imot Trump blant republikanerne er en liten del av den etablert eliten, samt John Kasich og Mitt Romney som begge er bitre over at Trump er president og at de selv kommer aldri til og bli det. 82 prosent av partimedlemmene i GOP støtter Trump.

Er vanskelig og spå fremtiden, men jeg tviler på at noen annen politiker i verden kommer til og ha en såpass stor innvirkning - både positivt og negativt som det Trump har de kommende 50 åra.

GOP er på ingen måte noe høyreekstremt parti, men paritet har styrt mer mot høyre. Politikken til demokratene er nesten ikke til og kjenne igjen iforhold til hva den var på 90-tallet, de har iløpet av de siste 15 åra definitivt styrt mer mot venstre enn hva republikanerne har styrt mot høyre. Og demokratene taper tradisjonelle velgere med politikere som Sanders, Warren, Pelosi og the squad i partiet.

GOP er blitt et parti for høyreekstremister jo. De har systematisk kvittet seg med moderate politikere og sitter nå igjen med bare ekstremister.

Image

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

En måling blant aktive militære gjennomført for Military Times viser et stort skifte sammenlignet med en tilsvarende måling før forrige presidentvalg. Identisk metode ble brukt i 2016. 

Dette er kanskje ikke så overraskende da både forsvarsminister Mark Esper, tidligere forsvarsminister Jim Mattis og flere andre fremstående militære ledere + George W. Bush og Colin Powell har uttalt seg svært kritisk til Trumps bruk av militæret mot egen befolkning.

Trump’s popularity slips in latest Military Times poll — and more troops say they’ll vote for Biden

Sitat

The latest Military Times poll shows a continued decline in active-duty service members’ views of President Donald Trump and a slight but significant preference for former Vice President Joe Biden in the upcoming November election among troops surveyed.

The results, collected before the political conventions earlier this month, appear to undercut claims from the president that his support among military members is strong thanks to big defense budget increases in recent years and promised moves to draw down troops from overseas conflict zones.

But the Military Times Polls, surveying active-duty troops in partnership with the Institute for Veterans and Military Families (IVMF) at Syracuse University, have seen a steady drop in troops’ opinion of the commander in chief since his election four years ago.

https://www.militarytimes.com/news/pentagon-congress/2020/08/31/as-trumps-popularity-slips-in-latest-military-times-poll-more-troops-say-theyll-vote-for-biden/

Spoiler

QETXYB4M5ZCUNDC2SAYSH5TN2Y.jpg

KI5AQK3GZVEN5KJD27FITIPRP4.jpg

UPAC46GIRBEHFNC5CA3KT6KHHM.jpg

UGMB5CXGQBBIDHEWJ5OJSCUXLU.jpg

CL6STSEEP5FKFOFHTYFHQDHEKI.jpg

 

 

Endret av Snikpellik
  • Liker 4
Lenke til kommentar

I perioden mellom 2015-19 så har 27 politikere fra demokratene skiftet parti og hoppet over til republikanerne.

2015 - Mike Holcomb, Arkansas State Representative.

2015 - Kim Davis, County Clerk of Rowan County, Kentucky.

2015 - Jody Stevens, Missisippi State Representative.

2015 - Denver Butler, Kentucky State Representative.

2015 - Carlyle Begay, Arizona State Senator.

2015 - Jim Gooch, Kentucky State Represantative.

2015 - Eric Greitens, former Governor of Missouri.

2015 - Omarosa Manigualt, later director of communications for the office of public Liasion.

2016 - Karen MacBeth, Rhode Island State Representative.

2016 - Yancey McGill, Lieutant Governor of South Carolina.

2016 - Shahid Shafi, former New Jersey State Representative.

2016 - David Hillman, Arkansas State Representative.

2016 - Jeff Wardlaw, Arkansas State Representative.

2016 - Joe Jett, Colorado State Representative.

2016 - Wilbur Ross,  later United States Secretary of Commerce.

2017 - Michelle Rehwinkel, former Florida State Representative.

2017 - Mariellen MacKay, former New Hampshire State Representative.

2017 - William Brisson, North Carolina assemblyman.

2017 - Rupert Phillips, Virginia State Delegate.

2017 - Bobby Bright, former US representative from Alabama.

2018 - Mike Olivieiro, former West Virginia State Senator.

2018 - Ken Luttrell, Okalhoma State Representative.

2018 - Johnny Tadlock, Oklahoma State Representative.

2019 - Nick Brain, Missisippi State Representative.

2019 - Carroll Hubbard, former US Representative from North Carolina.

2019 - Jeff van Drew, US Representative from New Jersey.

2019 - Wanda Vasquez Garcia, Governor of Puerto Rico (2019-present), former Secretary of Justice of Puerto Rico (2013-17).

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Joeal88 skrev (7 minutter siden):

I perioden mellom 2015-19 så har 27 politikere fra demokratene skiftet parti og hoppet over til republikanerne.

Poenget? I perioden mellom 2015-20 har 46 politikere fra republikanerne skiftet parti eller gått independent. 

Andre veien, altså demokrater som har skiftet parti eller gått independent i samme periode er 39.

Kilde

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Joeal88 skrev (6 minutter siden):

I perioden mellom 2015-19 så har 27 politikere fra demokratene skiftet parti og hoppet over til republikanerne.

2015 - Mike Holcomb, Arkansas State Representative.

2015 - Kim Davis, County Clerk of Rowan County, Kentucky.

2015 - Jody Stevens, Missisippi State Representative.

2015 - Denver Butler, Kentucky State Representative.

2015 - Carlyle Begay, Arizona State Senator.

2015 - Jim Gooch, Kentucky State Represantative.

2015 - Eric Greitens, former Governor of Missouri.

2015 - Omarosa Manigualt, later director of communications for the office of public Liasion.

2016 - Karen MacBeth, Rhode Island State Representative.

2016 - Yancey McGill, Lieutant Governor of South Carolina.

2016 - Shahid Shafi, former New Jersey State Representative.

2016 - David Hillman, Arkansas State Representative.

2016 - Jeff Wardlaw, Arkansas State Representative.

2016 - Joe Jett, Colorado State Representative.

2016 - Wilbur Ross,  later United States Secretary of Commerce.

2017 - Michelle Rehwinkel, former Florida State Representative.

2017 - Mariellen MacKay, former New Hampshire State Representative.

2017 - William Brisson, North Carolina assemblyman.

2017 - Rupert Phillips, Virginia State Delegate.

2017 - Bobby Bright, former US representative from Alabama.

2018 - Mike Olivieiro, former West Virginia State Senator.

2018 - Ken Luttrell, Okalhoma State Representative.

2018 - Johnny Tadlock, Oklahoma State Representative.

2019 - Nick Brain, Missisippi State Representative.

2019 - Carroll Hubbard, former US Representative from North Carolina.

2019 - Jeff van Drew, US Representative from New Jersey.

2019 - Wanda Vasquez Garcia, Governor of Puerto Rico (2019-present), former Secretary of Justice of Puerto Rico (2013-17).

 

Kun på 2 år har 16 Republicanere skiftet parti:

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (8 timer siden):

Til Trump-supporterne/de som støtter politiet når de henretter mennesker som ikke gjør som politiet sier, ref. Jacob Blake og tusen andre.

Burde politimannen skutt denne personen syv ganger?

For å prøve og balansere diskusjonen litt, så kan vel heller ikke politiet vite hva en som motsetter seg arrest kommer til å finne på? Det er ikke så svart hvitt som du prøver å fremstille det.

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
bas skrev (40 minutter siden):

For å prøve og balansere diskusjonen litt, så kan vel heller ikke politiet vite hva en som motsetter seg arrest kommer til å finne på? Det er ikke så svart hvitt som du prøver å fremstille det.

 

Som selvfølgelig er et utmerket argument for at det er for mange våpen i USA, og at det burde reguleres. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...