Gå til innhold

Kvinnegruppa Ottar + SV, frihet for mennesket


Anbefalte innlegg

Sovna skrev (1 minutt siden):

Hvis interesse kan du bare ta en kikk på de ti bud i islamsk variant selv, tolk i vei. Trenger ikke ta kontakt med Carl for dette på en søndag. Han slår alltid av tlf..

Åja, det er fordi han er ute og bowler med hun Eli vet du. Etterpå skal de Egon og spise biff.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Entern skrev (1 minutt siden):

Har blitt godt kjent med muslimske kvinner jeg :) 

Jeg også, utelukkende positiv opplevelse. Altså, jeg har da ikke blitt møtt med intoleranse..

Så jeg skjønner jo godt innvandreres frustrasjon over nordmenns intoleranse hvis de samtidig gjør alt for å tekkes det norske samfunn. For det må vi selvsagt heller ikke glemme. De finnes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (9 minutter siden):

Åja, det er fordi han er ute og bowler med hun Eli vet du. Etterpå skal de Egon og spise biff.

Eli er vel ikke drømmedama å ta med seg på restaurant. Snakk om risiko for å få hår i suppa..

Lenke til kommentar
Neffi skrev (2 timer siden):

Jeg har venner som har forlatt Jehovas Vitner og andre merkelige sekter. De står like forbanna utenfor. Hva er forskjellen?

Ex-muslim, du blir jaget fra sted til sted selv din mor vil ta deg. Heile familien, slekt og klan vil være ute etter deg fordi du har ødelagt klanens og familiens ære.  Om de får tatt deg, blir du i beste fall banket opp og sendt hjem til hjemlandet og sannsynligvis ender du som prostituert eller blir drept. 

Du er ny i et land, de eneste du kjenner tett er familien og klanen. Du må leve på hemmelig adresse livet ut for de vil alltid ha det på minne. De vil finne deg uansett en gang og du må rives oppigjen. 

Som frafallen muslim er du død, du er en ikke person. En infidel. 

Det er viktig i islam at infidels ikke kan fortelle om sine erfaringer med islams verden.

Her har du litt

Lenke til kommentar
Neffi skrev (2 timer siden):

Karl I. Hagen var veldig opptatt av å skambelegge mødre på 80 og 90 tallet. Jeg var ikke mor da han begynte det korstoget sitt, men han snakket om meg og mine medsøstre når har spyttet på kvinner som "havnet i uløkka" kun for å heve trygd. For det har aldri i historien eksistert garantier mot å bli alene med barn. Samtlige fedre som har eksistert opp igjennom historien har til sist endt i graven. Det er bare et tidsretorisk spørsmål om når.

Samme kan det være. Nå lar jo kvinner være å få barn i stor grad. Så vi finner vel våre veier utenom skammen. Fremdeles noen som løper riskikoen dog, så her kan jo FrP fremdeles spisse hat-retorikken sin.

De andre partiene var ute etter bla alenemødrene noen år senere. Det gjorde ikke vondt det da?

Har en mistanke til det ikke er bare der skoen trykker

Lenke til kommentar
Entern skrev (2 timer siden):

Jehovas Vitner er ikke-voldelige.

Det…er ikke islam.

Pluss. At JV er få. Ja blir du utestengt mister du familie og noen venner men ikke alt og alle.

Ex-Muslimer blir totalt utfryst fra hele det muslimske samfunnet. Så hvis du la oss si er vokst opp i et innvandrertett område. Da mister du kontakt med de aller fleste du kjenner.

Pluss, voldstrusselen.

Og  blir jaget fra sted til sted. Og i utgangspunktet er du ex-muslim i et nytt land har du det problemet også

Lenke til kommentar
Sovna skrev (28 minutter siden):

Jeg også, utelukkende positiv opplevelse. Altså, jeg har da ikke blitt møtt med intoleranse..

Så jeg skjønner jo godt innvandreres frustrasjon over nordmenns intoleranse hvis de samtidig gjør alt for å tekkes det norske samfunn. For det må vi selvsagt heller ikke glemme. De finnes.

Absolutt.

Kan egentlig ikke si noe generelt om dem, de jeg har blitt kjent med kommer fra forskjellige land og kulturer og bakgrunner og er veldig forskjellige :) 

Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (40 minutter siden):

Vel, er vel bare å respektere at vi ikke kan oppnå kontakt med alle. Likt som med hvilken som helst kvinne. Alle kvinner er ikke ute etter å bli oppsøkt i samfunnet. Noen vil kanskje bare nyte kaffen sin mens de sitter på en benk i parken og leser en bok.

Helt riktig.

Det er veldig tid og sted uansett, med alle, uansett bakgrunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sovna skrev (42 minutter siden):

Blir imponert over deg hvis du kommer godt under huden på en godt bekledd muslimsk kvinne. Kanskje et aldri så lite café besøk, fullt akseptert av ektemann og søsken. Lykke til. Lag gjerne en video om det..


Visste ikke at dette var noen heksekunst, men det har jeg gjort. Var vel antakelig en fordel i konteksten at jeg ikke hadde patologisk oppheng i idiotiske fordommer om islam.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
anomys skrev (5 minutter siden):

De andre partiene var ute etter bla alenemødrene noen år senere. Det gjorde ikke vondt det da?

Har en mistanke til det ikke er bare der skoen trykker

Det var ingen andre partier som tok i den vanskelige problemstillingen med nedsettende tale. Tenk om du hadde forstått den forskjellen? Det å snakke om vanskelige ting på en pen måte. FrP er det eneste partiet vi har som regelrett får ereksjon av å nedgradere svakerestilte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Neffi skrev (2 minutter siden):

Det var ingen andre partier som tok i den vanskelige problemstillingen med nedsettende tale. Tenk om du hadde forstått den forskjellen? Det å snakke om vanskelige ting på en pen måte. FrP er det eneste partiet vi har som regelrett får ereksjon av å nedgradere svakerestilte. 

Nå nå, Høyre og Venstre er ikke bestandig så snille og forståelsesfulle de heller.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Neffi skrev (3 minutter siden):

Det var ingen andre partier som tok i den vanskelige problemstillingen med nedsettende tale. Tenk om du hadde forstått den forskjellen? Det å snakke om vanskelige ting på en pen måte. FrP er det eneste partiet vi har som regelrett får ereksjon av å nedgradere svakerestilte. 

et 10 år senere enn CIH var mest på skjermene var ap også ute med de ville bla alenemødre til livs. det var selvf  distrubuert på en helt annen måte, NRK er jo statskanalen og venstrevridd

Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (På 27.4.2024 den 5:28 PM):

Muslimske kvinner er under religiøst, sosialt og kulturelt press til å gå med burka/niqab. Og siden de tror på denne religionen og tilhører denne kulturen, ønsker mange av dem å oppfylle kravene som stilles til dem. Det er ikke sikkert de ville tatt den av om ektemannen ikke tvang dem.

De er ikke fri, og forstår det ikke selv. De tror det er normalt.

I stedet ønsker de at samfunnet vårt tillater at de kler seg slik som religionen deres pålegger dem. Da har de "frihet" til å kle seg som de "vil". Og de "velger" å kle seg slik som religionen pålegger dem.

Få om ingen mennesker er "fri" fra sin sosiale kontekst, ikke du heller. Jeg har møtt oppegående muslimske damer som ønsker å gå med dette og det bør de få lov til i et fritt samfunn. Det er ikke opp til deg, eller flertallet av nordmenn for den del, hva som er "normalt" eller hvem som er "i stand til å tenke selv" og ikke.

Ta deg en prat med noen av dem du også, du ville lære mye.

Endret av Aiven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Entern skrev (1 minutt siden):

Nå nå, Høyre og Venstre er ikke bestandig så snille og forståelsesfulle de heller.

Det var ingen andre som spyttet på alenemødre og mente de fikk barn for å leve på trygd. Den står FrP alene med. Odelsrett, ene og alene. At de gav støtte til omreform, er ikke nødvendigvis galt heller, men ordlaget, det er fullstendig uhørt! Uakseptabelt. For friske individer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Entern skrev (2 minutter siden):

Nå nå, Høyre og Venstre er ikke bestandig så snille og forståelsesfulle de heller.

 

Neffi skrev (5 minutter siden):

Det var ingen andre partier som tok i den vanskelige problemstillingen med nedsettende tale. Tenk om du hadde forstått den forskjellen? Det å snakke om vanskelige ting på en pen måte. FrP er det eneste partiet vi har som regelrett får ereksjon av å nedgradere svakerestilte. 

fikk  frp ereksjon av å snakke nedsettende om svakerestilte? Syns du overdriver 

Lenke til kommentar
Aiven skrev (4 minutter siden):


Visste ikke at dette var noen heksekunst, men det har jeg gjort. Var vel antakelig en fordel i konteksten at jeg ikke hadde patologisk oppheng i idiotiske fordommer om islam.

Selvsagt. Skal aldri si aldri. Vet ikke dine intensjoner med en evt innvandrerkvinne, men spekulerer jeg i det så er jeg jo fordomsfull. Forøvrig, hvis du mot all formodning hadde vært stappet av fordommer mot islam, hvordan skulle de visst det hvis du har gode skuespiller-egenskaper?

Lenke til kommentar
Aiven skrev (2 minutter siden):

Få om ingen mennesker er "fri" fra sin sosiale kontekst, ikke du heller. Jeg har møtt oppegående muslimske damer som ønsker å gå med dette og det bør de få lov til i et fritt samfunn. Det er ikke opp til deg, eller flertallet av nordmenn for den del, hva som er "normalt" eller hvem som er "i stand til å tenke selv" og ikke.

Det er forsåvidt opp til flertallet å bestemme hva som er «normalt» siden det flertallet mener er «normalt» er det som er «normalt».

Hadde vi vært romere for 2000 år siden eller sørstatsfolk for 200 år siden hadde vi sett på slaveri som «normalt» fordi flertallet så på det som «normalt» f.eks.

Lenke til kommentar
Aiven skrev (11 minutter siden):


Visste ikke at dette var noen heksekunst, men det har jeg gjort. Var vel antakelig en fordel i konteksten at jeg ikke hadde patologisk oppheng i idiotiske fordommer om islam.

Det er ikke noen heksekunst nei, enig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...