Gå til innhold

Elbil-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
bzzlink skrev (15 minutter siden):

Skoda sin versjon av id Buzz ?

Nei, det ser ikkje sånn ut. Skoda-versjon av ID.6 kanskje.

Kajac skrev (4 minutter siden):

FUCK, den var støgg!

Håpar (og antar) den blir finare enn konseptbileta. Gjerne med litt mindre Polestar-tak.

Felgane går neppe ned på bakken. 22-tommer maks i følgje Rehak på Twitter, så hakket større enn Enyaq.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Konsepttegningen ser sykt overdevet ut. Jeg håper ikke den vil ligne på det. Holder forsåvidt en knapp på Kia EV9 i det segmentet. Produksjonsutgaven ser ganske digg ut selv om den får B-stolpe og normale dører.

Forøvrig en frekkhet å kalle den Skodaen for vision når den åpenbart har enorm front-blindsone.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei folkens.

Jeg har ganske akutt behov for ny bil. Den jeg allerede har, har for kort rekkevidde for tur/retur ny jobb uten lading.

Så jeg lurer på om noen har noen oversikt over hvilke nye elbiler som faktisk går an å få tak i på kort varsel...?

Jeg så på Mach-E, men den er litt dyr for meg. Standardmodellen endte opp på 600k. Den kunne leveres på kort varsel. Mokka-e kommer sommeren 2023, trolig. Ja det var flere som var vanskelig å få tak i. Kia EV6 var 12mnd+ (hvis jeg ikke var dum å ønsket bedre stereoanlegg da. Da sa selgeren av det er fullstendig uvvist når den kan leveres).

Tesla model 3 kan leveres jan-mars 2023, som jeg kan leve med, og den standardmodellen er ikke så vanvittig dyr. 450k med vinterdekk.

Noen som har oversikt over biler i 400-500k-klassen, som kan leveres på 4-5 mnd?

Lenke til kommentar
13 minutes ago, DrOnline said:

Hei folkens.

Jeg har ganske akutt behov for ny bil. Den jeg allerede har, har for kort rekkevidde for tur/retur ny jobb uten lading.

Så jeg lurer på om noen har noen oversikt over hvilke nye elbiler som faktisk går an å få tak i på kort varsel...?

Jeg så på Mach-E, men den er litt dyr for meg. Standardmodellen endte opp på 600k. Den kunne leveres på kort varsel. Mokka-e kommer sommeren 2023, trolig. Ja det var flere som var vanskelig å få tak i. Kia EV6 var 12mnd+ (hvis jeg ikke var dum å ønsket bedre stereoanlegg da. Da sa selgeren av det er fullstendig uvvist når den kan leveres).

Tesla model 3 kan leveres jan-mars 2023, som jeg kan leve med, og den standardmodellen er ikke så vanvittig dyr. 450k med vinterdekk.

Noen som har oversikt over biler i 400-500k-klassen, som kan leveres på 4-5 mnd?

Mulig du kan få en Model 3 tidligere enn det. Kommer lass med biler fremover nå og får de avbestillinger kan det bli ledige biler.

Samme gjelder de andre også. En bekjent ordna seg nylig en Ioniq 5 på bare en måned da de akkurat hadde fått en avbestilling på en bil som var bestilt når han meldte interesse.

Så skader ikke å høre rundt. Prisene på bruktmarkedet er helt absurde nå.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om du ikkje har behov for å spesifisere bestillingen så kan du finne nye bilar som forhandlarane får inn ved å ta kontakt.

Spørs kor viktig det er å få riktig bil.

Bruktmarknaden er hinsides og blir neppe betre over nyttår. Såg ein Enyaq som låg ute til 719k på Finn og vart solgt relativt fort.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Complexity said:

Mulig du kan få en Model 3 tidligere enn det. Kommer lass med biler fremover nå og får de avbestillinger kan det bli ledige biler.

Samme gjelder de andre også. En bekjent ordna seg nylig en Ioniq 5 på bare en måned da de akkurat hadde fått en avbestilling på en bil som var bestilt når han meldte interesse.

Så skader ikke å høre rundt. Prisene på bruktmarkedet er helt absurde nå.

Takk for svaret. Jeg har prøvekjøring hos Tesla senere i uken. Latterlig system da, får prøvekjøre med selger som "barnepasser" i 30 minutter... jaja.

Og jeg vet at bruktprisene er helt bananas, det er en av grunnen til at jeg ønsker kjøpe nå, for da kan jeg selge den jeg har til det jeg anser som overpris.

Lenke til kommentar
12 minutes ago, DrOnline said:

Takk for svaret. Jeg har prøvekjøring hos Tesla senere i uken. Latterlig system da, får prøvekjøre med selger som "barnepasser" i 30 minutter... jaja.

Og jeg vet at bruktprisene er helt bananas, det er en av grunnen til at jeg ønsker kjøpe nå, for da kan jeg selge den jeg har til det jeg anser som overpris.

Heftig innstramming der da. Jeg fikk tilbud om å få låne bil en hel helg, men det var i 2019 

Kjenner ikke noen å låne bil hos da? Annenhver bil på veien er jo en Tesla nå. 

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Complexity said:

Heftig innstramming der da. Jeg fikk tilbud om å få låne bil en hel helg, men det var i 2019 

Kjenner ikke noen å låne bil hos da? Annenhver bil på veien er jo en Tesla nå. 

Ja det er sant. Planen er å starte med den 30 minuttersprøven, så kjenner jeg en som har performance, kan høre med han hvis jeg føler jeg trenger prøve bilen mer. Er egentlig ikke veldig interessert i den voldsomme akselerasjonen, jeg kjørte ID3 en periode, og synes 200hk var raust, jeg savnet aldri mer kraft. Hadde vært kjekt med bedre stereoanlegg og 4WD, men det er 85k ekstra for long range, som har de tingene. Så tenker jeg nøyer med med den standard model 3 jeg. Sier jeg nå.. så får vi se ;)

Lenke til kommentar
9 hours ago, DrOnline said:

Ja det er sant. Planen er å starte med den 30 minuttersprøven, så kjenner jeg en som har performance, kan høre med han hvis jeg føler jeg trenger prøve bilen mer. Er egentlig ikke veldig interessert i den voldsomme akselerasjonen, jeg kjørte ID3 en periode, og synes 200hk var raust, jeg savnet aldri mer kraft. Hadde vært kjekt med bedre stereoanlegg og 4WD, men det er 85k ekstra for long range, som har de tingene. Så tenker jeg nøyer med med den standard model 3 jeg. Sier jeg nå.. så får vi se ;)

RWD utgaven er knall den, så bare å spare på pengene da. Den har og LFP batteri så du trenger ikke tenke noe på batterihelse. Bare å lade til 100% hele tiden.

Den har forøvrig nesten like lang rekkevidde som min Long Range fra 2019. 60kWt batteri på RWD nå og min Long Range har 75Kwt. Og siden bilene har blitt mere effektive siden 2019 er ikke forsjellen stor i praksis.

 

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...