Gå til innhold

Elbil-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tro om det er mange som benytter seg av slikt?

https://swapbox.no/?utm_source=facebook&utm_medium=paid&fbclid=IwAR1N4qvr0blW-_LHOxcM0NNtPmyvyd_gYsHEuEFEp6MyFRDqIIuWHI7Ztag

499kr i måneden for en easee lader, med 5 års bindingstid. Man betaler jo 30 tusen da som er dobbelt av hva det vanligvis koster å bare kjøpe å montere en lader.

Høres for meg ut som en elendig deal. Man kan bytte ladeboksen en gang i året - men hvem er det som gjør slikt?

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Complexity skrev (43 minutter siden):

Tro om det er mange som benytter seg av slikt?

https://swapbox.no/?utm_source=facebook&utm_medium=paid&fbclid=IwAR1N4qvr0blW-_LHOxcM0NNtPmyvyd_gYsHEuEFEp6MyFRDqIIuWHI7Ztag

499kr i måneden for en easee lader, med 5 års bindingstid. Man betaler jo 30 tusen da som er dobbelt av hva det vanligvis koster å bare kjøpe å montere en lader selv.

Høres for meg ut som en elendig deal. Man kan bytte ladeboksen en gang i året - men hvem er det som gjør slikt?

Her spiller de på de fattige dessverre, blodpris for totalen! Tipper de raner elektrikeren som setter det opp også, ikke bra!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (3 timer siden):

Tro om det er mange som benytter seg av slikt?

https://swapbox.no/?utm_source=facebook&utm_medium=paid&fbclid=IwAR1N4qvr0blW-_LHOxcM0NNtPmyvyd_gYsHEuEFEp6MyFRDqIIuWHI7Ztag

499kr i måneden for en easee lader, med 5 års bindingstid. Man betaler jo 30 tusen da som er dobbelt av hva det vanligvis koster å bare kjøpe å montere en lader.

Høres for meg ut som en elendig deal. Man kan bytte ladeboksen en gang i året - men hvem er det som gjør slikt?

Det der er jo en kjempedeal sammenlignet med abonnementløsninger som haier borettslag, ohmia charging f.eks.

Lenke til kommentar
Sampson skrev (4 minutter siden):

Det der er jo en kjempedeal sammenlignet med abonnementløsninger som haier borettslag, ohmia charging f.eks.

Hvis det er inkludert strøm, er det kanskje greit. Men fikk ikke inntrykk av det. Mamma bor i borettslag med Ohmia. Hun betaler 249 i måneden. Betalte ingenting for selve ladeboksen eller installasjon. Er enig i at Ohmia ikke er så veldig billig, men det var ikke Swapbox heller. Har du muligheten til å få installert din egen, private boks så kjøper du ikke et lader-abonnement.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sampson skrev (11 minutter siden):

Det der er jo en kjempedeal sammenlignet med abonnementløsninger som haier borettslag, ohmia charging f.eks.

Men dette er ikke en løsning for borettslag, bare en dyrere måte å skaffe seg en lader hjemme på, mange strømselskaper tilbyr eksempelvis rentefri nedbetaling av en lader+installasjon via strømregning om en ønsker å betale litt hver måned og ikke alt på en gang, var den løsningen jeg selv brukte.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Kajac skrev (4 minutter siden):

Hvis det er inkludert strøm, er det kanskje greit. Men fikk ikke inntrykk av det. Mamma bor i borettslag med Ohmia. Hun betaler 249 i måneden. Betalte ingenting for selve ladeboksen eller installasjon. Er enig i at Ohmia ikke er så veldig billig, men det var ikke Swapbox heller. Har du muligheten til å få installert din egen, private boks så kjøper du ikke et lader-abonnement.

Det burde vært forbudt, og det er merkelig at borettslag med deres styrer går med på slike elendige avtaler.

 

Evil-Duck skrev (1 minutt siden):

Men dette er ikke en løsning for borettslag, bare en dyrere måte å skaffe seg en lader hjemme på, mange strømselskaper tilbyr eksempelvis rentefri nedbetaling av en lader+installasjon via strømregning om en ønsker å betale litt hver måned og ikke alt på en gang, var den løsningen jeg selv brukte.

Dette er i og for seg greit nok, men tror nok at folk som investerer i elbil også har råd til å kjøpe lader, og dermed ikke trenger abonnementsordninger og andre dårlige løsninger. Det kan selvsagt være slik at de er så vel besittet at de gir blanke i kostnadene.

Lenke til kommentar
Nidar2 skrev (36 minutter siden):

Det burde vært forbudt, og det er merkelig at borettslag med deres styrer går med på slike elendige avtaler.

 

Dette er i og for seg greit nok, men tror nok at folk som investerer i elbil også har råd til å kjøpe lader, og dermed ikke trenger abonnementsordninger og andre dårlige løsninger. Det kan selvsagt være slik at de er så vel besittet at de gir blanke i kostnadene.

Elbil koster fra ca 20 000 og oppover. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (6 minutter siden):

Kjørte forbi en Kia forhandler i dag å så en rød EV6 som sto utstilt i vinduet, skuffelsen ble heller stor når jeg litt i all hu og hast slengte meg rundt og kjørte tilbake for å se på den for så å bli møtt av en 1:1 papp modell av bilen som sto i vnduet, slikt skulle ikke vært lov :p 

🤣🤣🤣 den var ny!!

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...