Gå til innhold

Elbil-tråden


Anbefalte innlegg

48 minutes ago, Complexity said:

mens Skodan vet man jo bare er basert på ID.4 - som har masse softwarefeil enda 😛

Hvordan opplever du brukervennligheten i systemene? 
Er det ofte du må resette bilen med alle feilene du opplever? Får du noen lovnader om forbedring fra forhandlere? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Marzo said:

Hvordan opplever du brukervennligheten i systemene? 
Er det ofte du må resette bilen med alle feilene du opplever? Får du noen lovnader om forbedring fra forhandlere? 

På ID.4? jeg eier ikke en ID.4 så kan ikke svare mye på det. Bare sett en del tester av den hvor softwaren ikke oppfører seg.

Var vel Doug Demuro sin video av ID.4 hvor skjermen i midten knapt responderte i det heletatt.

Men er jo bra om 2.1 oppdateringen fikser dette. Men er det vel ingen som har testa Skoda sitt system hittil?

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
54 minutes ago, Evil-Duck said:

De jeg snakker med som eier ID.3 sier at det meste av bugs og feil nå er rettet på 2.1 oppdateringen som og åpner for OTA oppdateringer, så tenker nå at volkswagen er på rett vei nå etter en litt humpete start :) 

Ikke helt i tråd med det som rapporteres fra Tesla eiere :) 

Lenke til kommentar
26 minutes ago, Marzo said:

Ikke helt i tråd med det som rapporteres fra Tesla eiere :) 

Nå er det lite aktivitet på elbilforumet sin id.3 kategori (all aktivitet er vist innenfor medlemsdører og facebookgrupper ifølge noen) men det lille som står der virker ikke så lovende..

 

 

Screenshot_20210317-142054.png

https://elbilforum.no/index.php?topic=55133.0

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (7 minutter siden):

Nå er det lite aktivitet på elbilforumet sin id.3 kategori (all aktivitet er vist innenfor medlemsdøre og facebookgrupper ifølge noen) men det lille som står der virker ikke så lovende..

 

 

Screenshot_20210317-142054.png

https://elbilforum.no/index.php?topic=55133.0

Ja batterylife eller hva han tyskeren heter var jo super skuffet når 2.1 kom. Ser taycan eierene skal få oppdateringer nå også, må bare inn på verksted for å få den... Tragikomisk i 2021.

Håper konsernet får kontroll snart, morsomt å tenke på alle vag fansa som klaget på Tesla sin tilnærming til nye modeller så får de dette i fleisen mange år etterpå. Mange kameler å svelge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Salvesen. said:

Ja batterylife eller hva han tyskeren heter var jo super skuffet når 2.1 kom. Ser taycan eierene skal få oppdateringer nå også, må bare inn på verksted for å få den... Tragikomisk i 2021.

Håper konsernet får kontroll snart, morsomt å tenke på alle vag fansa som klaget på Tesla sin tilnærming til nye modeller så får de dette i fleisen mange år etterpå. Mange kameler å svelge.

What? Støtter ikke Taycan OTA? eller er oppdateringen mere omfattende enn de får til med OTA? Er litt tragikomisk det ja, spesielt på en bil i den prisklassen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
mobile999 skrev (13 minutter siden):

Den kan sikkert ikke lades på it-nett uten trafo.

 

Complexity skrev (9 minutter siden):

Om den kan lades med 30kW på AC så stemmer nok det ja. Grunnen til at Zoe kun støtter TN er jo fordi den bruker motorviklingene som lader, noe som gir en kraftig lader men krever TN nett for å fungere.

 

https://www.dacia.no/Spring

Sitat

80% på under 60 min med 30 kW DC

100% på under 5 timer med 7,4 kW AC

100% på under 8:30 time med 3,7 kW AC

100% på under 14 timer med 2,3 kW stikkontakt

Den kan nok lades på IT-nett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (6 minutter siden):

Litt surt om man nettop har vært på service og må vente ett år på å få oppdateringen da.

Spørs hva du legger i oppdatering. Om det er noe som mangler med bilen så kan du bestille egen verkstedtime for å utrede et kjent problem, noe som er kjipt men også et unntak. Bortsett fra det så er det nesten bare Tesla som har rullende oppdateringer med dilldall, OTA eller ei.

Jeg tror ikke den jevne Taycan-eieren føler at bilen ikke er komplett. Uten at jeg har hands-on erfaring med brukeropplevelsen til Taycan.

Lenke til kommentar
9 minutes ago, Gavekort said:

Spørs hva du legger i oppdatering. Om det er noe som mangler med bilen så kan du bestille egen verkstedtime for å utrede et kjent problem, noe som er kjipt men også et unntak. Bortsett fra det så er det nesten bare Tesla som har rullende oppdateringer med dilldall, OTA eller ei.

Jeg tror ikke den jevne Taycan-eieren føler at bilen ikke er komplett. Uten at jeg har hands-on erfaring med brukeropplevelsen til Taycan.

This update provides software optimizations for:

Charging

  • Improved home charging, including charging with third-party charging equipment.
  • Improved stability of charging and further optimization of the timer charging function.

Chassis and driving comfort

  • Optimization of start up behavior.

Digital cockpit display (instrument cluster) with 16.8-inch curved display / Porsche Communication Management (central display)

  • Start up behavior and performance of the instrument cluster and the central display are improved.
  • Optimization of navigation system stability.

Virker ikke som noe som haster så veldig og som man fint kan vent ett år med.

Forøvrig har vel Polestar 2 fått rullende oppdateringer og nå, og VW sine biler skal vel og få det i nyeste 2.1 oppdatering (men virker det å være litt forvirring om Norske biler får OTA riktig enda)

Er ikke bare dilldall i Tesla sine oppdateringer. Har vel 2 anledinger fått økt ytelsen og nedjustert forbruket med OTA på min bil.
Tenker at Porche fintuner sine biler og.

Endret av Complexity
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Spørsmålet er om det er noe de trenger nå, eller om det er noe de kan få ved neste service. De aller fleste produsenter har en såpass lang livssyklus på programvareoppdateringer at det uansett ikke har hensikt å pushe små tweaks når bilen allerede ruller og går i henhold til sine markedsførte spesifikasjoner.

Jeg vil understreke at OTA oppdateringer på ingen måter er en negativ ting, men jeg kjente litt at det ble fremstilt som en stor dealbreaker, og der er jeg ikke nødvendigvis enig. OTA kan dessuten komme etterpå, slik som VW gjorde. Det er typisk ikke prioritert under tidspress, på grunn av nettopp dette med serviceintervall og at bilene er funksjonalitetskomplette.

Min bil skal visstnok ha OTA, og er ikke funksjonalitetskomplett, men det ser ikke ut som Honda er av typen som bare pusher små patcher i ny og ne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...