Gå til innhold

Elbil-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
On 4/17/2021 at 4:58 PM, Evil-Duck said:

På mandag skal Soulen lånes bort til Bass Brothers noen dager for at de skal få forske litt på muligheten for å oppgradere stereo å eventuelt få laget noen oppgraderingspakker til bil typen. Blir spennende å se resultatet av og om de får til noe skikkelig :D

Blir nok knall det. Har fulgt dem på Facebook i noen år nå og det virker som flinke folk.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Drunkenvalley said:

Fleste bilkonfiguratorer eg ser har vinterhjul som ekstrautstyr.

Fordelen med forhandlere man kan enten prute til seg vh inkludert eller så har noen kampanjer med vh inkludert. Men gjelder som regel kun elbiler som ikke selger så bra eller begynner å dra på åra typ leaf.

Lenke til kommentar
58 minutes ago, Gavekort said:

Husk vinterhjul, som pleier å være inkludert på de fleste andre biler, så sluttsummen blir 384132kr uten noe ekstrautstyr.

Må jo ikke kjøpe vinterhjul med bilen. Er massevis av Tesla hjul til salgs på finn.no f.eks -dog mest med sommerdekk virker det som men til halve prisen av hva Tesla tar.

Har man trangt budsjett burde man jo titte litt på alternative løsninger.

Hengerfestet vil jeg dog annbefale alle å slenge med. Selv om man kansje ikke trenger det selv vil det muligens hjelpe godt på den dagen bilen skal selges. Det kan ikke ettermonteres.

Endret av Complexity
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (3 minutter siden):

Må jo ikke kjøpe vinterhjul med bilen. Er massevis av Tesla hjul til salgs på finn.no f.eks -dog mest med sommerdekk virker det som men til halve prisen av hva Tesla tar.

Har man trangt budsjett burde man jo titte litt på alternative løsninger.

Hengerfestet vil jeg dog annbefale alle å slenge med. Selv om man kansje ikke trenger det selv vil det kansje hjelpe godt på den dagen bilen skal selges. Det kan ikke ettermonteres.

Neida. Men det er viktig at vi ikke sammenligner epler med appelsiner.

Lenke til kommentar
37 minutes ago, Gavekort said:

Neida. Men det er viktig at vi ikke sammenligner epler med appelsiner.

Sjekka ID.3, Polestar 2 og etron nå og vinterhjul er ekstrautstyr der og..

Virker som det ikke er så vanlig at det følger med i prisen lenger?

Men sammenlignet med andre biler i samme prisklasse er Model 3 SR+ mye bil for pengene ja. Får rask lading, rask akselerasjon, lang rekkevidde, superchargernettverket, elektrisk bakluke, varmepumpe, elektriske seter og ratt med profiler, autopilot, dashcam\sentry mode, bra lydanlegg, 11kW AC lader, Netflix og spill, hengerfeste og mulighet for taklast og sikkert mere jeg har glemt. 

Endret av Complexity
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Gavekort said:

For å presisere så er ikke vinterhjul standardutstyr, men de aller fleste får det inkludert gjennom forhandlinger eller kampanjer.

To jeg fant i farten.

https://bjugn.volkswagen.no/id.-familien/id.3/

https://kristiansand.audi.no/audi-e-tron-SUV/

 

Fikk også vinterhjul inkludert på min.

Aha! Da skjønner jeg hva du mener.

Slike kampanjer ser man nok neppe hos Tesla før de eventuelt begynner å slite med salget. Eneste kampanjen de kjører er vel lav rente på lån.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
PgUp skrev (1 time siden):

Ny tesla model 3 til 350k for standard range utgaven. Altså en helt ny bil til 350k med 300hk. Det er jo ganske vilt.

Jeg la merke til prisnedgangen her om dagen, men nå synes jeg SR+ er et alt for stort steg ned fra model S P85, så det minste jeg ville kikket på var AWD, men den har dessverre ikke sunket i pris. SR+ må ennå lengre ned i pris før jeg skal gidde å løfte et øyebryn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...