Cascada81 Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Jeg ser ingen grunn til at ikke et UEFA World Cup skulle kunne fungere. Om man ønsker det, kunne man også gått bort fra modellen med et til tre land som hoster mesterskapet og heller brukt infrastrukturen som allerede eksisterer i Europa. Det må selvsagt være en vei og mulighet for å kvalifisere seg for land utenfor UEFA, tilsvarende for VM i dag, men kvaliteten i europeisk fotball samt markedsmessig interesse tilsier at reelle alternativer fungerer.
jjkoggan Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Cascada81 skrev (19 minutter siden): Jeg ser ingen grunn til at ikke et UEFA World Cup skulle kunne fungere. Om man ønsker det, kunne man også gått bort fra modellen med et til tre land som hoster mesterskapet og heller brukt infrastrukturen som allerede eksisterer i Europa. Det må selvsagt være en vei og mulighet for å kvalifisere seg for land utenfor UEFA, tilsvarende for VM i dag, men kvaliteten i europeisk fotball samt markedsmessig interesse tilsier at reelle alternativer fungerer. UEFA World Cup sounds like a contradiction of terms. Problemet blir alltid at demokratisering av et globalt organisasjon betyr at organisasjonen kan gå i retninger som er uønsket av europeere.
Snikpellik Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Flere journalister skriver at de andre konføderasjonene trolig også vil gå inn for boikott, slik som UEFA.
RookieNO Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) jjkoggan skrev (1 time siden): UEFA World Cup sounds like a contradiction of terms. Problemet blir alltid at demokratisering av et globalt organisasjon betyr at organisasjonen kan gå i retninger som er uønsket av europeere. Veit du hva?!? Vi gir flatt faen i hva du mener om denne saken! Dette er et produkt kokt sammen av den grønnsaken av en president i landet ditt og klovnene han omgir seg med og de som ser opp til han! Endret 2 timer siden av RookieNO 2
jjkoggan Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) RookieNO skrev (6 minutter siden): Veit du hva?!? Vi gir flatt faen i hva du mener om denne saken! Dette er et produkt kokt sammen av den grønnsaken av en president i landet ditt og klovnene han omgir seg med og de som ser opp til han! Jeg er ansvarlig for Trump? Jeg som aktivt jobber imot ham. Endret 2 timer siden av jjkoggan
RookieNO Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Kan du være så snill og slå opp "stråmann" og finne ut hva det betyr?!? Dette har du fått beskjed om at du gjør HELE tiden, og det er akkurat det du gjør her. Jeg begynner å tro at du sliter med en eller annen diagnose eller har nedsatt evne til å ta til deg informasjon. Vi vet jo at 54% av amerikanere har leseforståelse under et nivå som kreves for å fungere effektivit i hverdagen! Kan du peke på hvor i innlegget mitt jeg sier at du er ansvarlig for Trump, bruk gjerne sitatfunksjonen flittig! 1
jjkoggan Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden RookieNO skrev (8 minutter siden): Kan du være så snill og slå opp "stråmann" og finne ut hva det betyr?!? Dette har du fått beskjed om at du gjør HELE tiden, og det er akkurat det du gjør her. Jeg begynner å tro at du sliter med en eller annen diagnose eller har nedsatt evne til å ta til deg informasjon. Vi vet jo at 54% av amerikanere har leseforståelse under et nivå som kreves for å fungere effektivit i hverdagen! Kan du peke på hvor i innlegget mitt jeg sier at du er ansvarlig for Trump, bruk gjerne sitatfunksjonen flittig! Du skrev: Sitat Dette er et produkt kokt sammen av den grønnsaken av en president i landet ditt og klovnene han omgir seg med og de som ser opp til han! Hva har dette å gjøre med meg? Hvis ingenting, hvorfor si det?
^fmj Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden jjkoggan skrev (16 minutter siden): Hva har dette å gjøre med meg? Hvis ingenting, hvorfor si det? Nå leter du virkelig godt etter påstander som ikke finnes. 1
jjkoggan Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden ^fmj skrev (2 minutter siden): Nå leter du virkelig godt etter påstander som ikke finnes. Det var fornuftig å tro at vedkommende ikke ville høre på meg pga presidentens oppførsel.
Noxhaven Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) jjkoggan skrev (1 time siden): UEFA World Cup sounds like a contradiction of terms. Problemet blir alltid at demokratisering av et globalt organisasjon betyr at organisasjonen kan gå i retninger som er uønsket av europeere. Det er vel egentlig ganske likegyldig for det store og hele hva det høres ut som for deg. Demokratisering har sine fordeler men også sine ulemper, og korrupsjon fugnerer like bra uansett styreform, men om det foregår åpenlys korrupsjon så håper jeg organisasjonen endrer rettning uavhengig av hvem det er som prøver seg. Europa eller ei. Det fremstår nesten som om du blir fornærmet og angriper europa for at europa kommer med konsekvenser når FIFA lederen fører en praksis og en filosofi i organisasjonen som er like skamløs og uærlig som det vi har sett fra Trump og USA de siste årene. Du og andre i amerika burde prøve å gjøre det samme mot landslederen deres. Stå opp mot urett. Endret 1 time siden av Noxhaven 1
Reg2000 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 2 hours ago, Cascada81 said: Jeg ser ingen grunn til at ikke et UEFA World Cup skulle kunne fungere. Tja det er vel litt urealistisk. Hvis det bare blir UEFA blir et EM og ikke VM. Hvis UEFA får med seg flere land og lager et alternativ til FIFA, vil det nok måtte bli en ny organisasjon med ett nytt navn. Det som er sannsynlig er at EM kan konkurrere ut et VM uten europeiske lag, om konkurransene gjennomføres samtidig. 1
Reg2000 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 2 hours ago, BIlly Bones said: Det er heldigvis fire år til et potensielt nytt VM, så mye kan skje på den tid. Sikkert lettere sagt enn gjort, men UEFA eller en annen konstellasjon av europeiske samarbeid burde utforde FIFA med en egen turnering. VM mister hele sin verdi uten europeiske lag. Tja Infantino prøvde seg først med å arrangere VM annethvert år, men ga det opp da UEFA truet med å trekke seg. Blir VM eid og styrt av en kommersiell organisasjon med private eiere er det nok sannsynlig at dette dukker opp igjen.
Rhabagatz Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) 5 minutes ago, Reg2000 said: Tja det er vel litt urealistisk. Hvis det bare blir UEFA blir et EM og ikke VM. Hvis UEFA får med seg flere land og lager et alternativ til FIFA, vil det nok måtte bli en ny organisasjon med ett nytt navn. Det som er sannsynlig er at EM kan konkurrere ut et VM uten europeiske lag, om konkurransene gjennomføres samtidig. I første omgang har Infantinos prosjekt fått et skudd for baugen. Verdien av et VM uten europeiske lag er under 10 % av dagens verdi. I tillegg står han uten arrangør i 2030, Marokko kan ikke ta det alene. Spørsmålet er egentlig om dette er Infantinos fall. Overlever han dette? Det store spørsmålet er om europeisk og søramerikansk fotball er lei av at FIFA bruker bestikkelser til småland for å styre butikken. Det er i de store fotballnasjonene at pengene skapes. Det kan fort kreve mere makt. Endret 1 time siden av Rhabagatz
jjkoggan Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Noxhaven skrev (17 minutter siden): Det er vel egentlig ganske likegyldig for det store og hele hva det høres ut som for deg. Demokratisering har sine fordeler men også sine ulemper, og korrupsjon fugnerer like bra uansett styreform, men om det foregår åpenlys korrupsjon så håper jeg organisasjonen endrer retting uavhengig av hvem det er som prøver seg. Europa eller ei. Det fremstår nesten som om du blir fornærmet og angriper europa for at europa kommer med konsekvenser når FIFA lederen fører praksis og filosofi i organisasjonen som er like skamløs og uærlig som det vi har sett fra Trump og USA de siste årene. Du og andre i amerika burde prøve å gjøre det samme mot landslederen deres. Stå opp mot urett. Du har rett, navnet er ganske irrelevant, det var ikke ment som kritikk, jeg synes egentlig det var litt morsomt Jeg er 100% imot Infantino og Trump og det de gjør. Jeg jobber aktivt imot Trump for en senator. På andre hånd synes jeg det er galt å være for eurosentrisk. VM blir bedre dersom andre land har noe innflytelse og kvalitetet øker, noe som jeg tror skjer. Noe kompromiss må skje dersom du inviterer hele verden til å bli med
Noxhaven Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Reg2000 skrev (13 minutter siden): Tja det er vel litt urealistisk. Hvis det bare blir UEFA blir et EM og ikke VM. Hvis UEFA får med seg flere land og lager et alternativ til FIFA, vil det nok måtte bli en ny organisasjon med ett nytt navn. Det som er sannsynlig er at EM kan konkurrere ut et VM uten europeiske lag, om konkurransene gjennomføres samtidig. Det blir vel ikke noe alternativt opplegg. Enten ordner FIFA's styre så at Infantino og andre som har vært hans støttespillere går av og blir erstattet med noen med en annen strategi ellers arragerer noen andre som f.eks. UEFA neste VM og kan jobbe med å få på plass en egen organisasjon som gjennomfører eventet. De ulike strategiene, spillestilene og medfølelsen i VM er noe helt unikt med lag der fra hele verden. Et skuffed ekstra EM med noen flere nasjoner kan ikke erstatte det, selv om EM er utrolig bra det også. Endret 1 time siden av Noxhaven
Reg2000 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) 14 minutes ago, Rhabagatz said: Spørsmålet er egentlig om dette er Infantinos fall. Overlever han dette? Det store spørsmålet er om europeisk og søramerikansk fotball er lei av at FIFA bruker bestikkelser til småland for å styre butikken. Det er i de store fotballnasjonene at pengene skapes. Det kan fort kreve mere makt. Infantino kan fort overleve det. Det er ikke sikkert UEFA tør boikotte selv om de truer med det. Spørsmålet er nok om Infantino tar sjansen på at UEFA bløffer. Du skal ikke se bort fra at en av konsekvensene blir endrede stemmeregler i FIFA, om Infantino forsvinner. Endret 1 time siden av Reg2000
Baranladion Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Dette er vel egentlig bare starten på Infantinos avgang, et regelrett mistillitsforslag. Det er vel nå på sin plass at noen stiller en motkandidat til neste valg, sist var det ingen. Der kan man jo igjen havne i en skvis, ved at Infantino samler nok stemmer utenfor UEFA, men slik jeg forstår det er det nå flere konfødersajoner som vurderer boikott. Jeg tipper Infantino innen kort tid går av, denne saken handler jo ikke kun om et ellevilt forslag og korrupsjon, men også at forslag og gjennomføring av salget nærmest ser ut til å være Infantinos eget verk. Selvom FIFA går tilbake, så burde det ikke finnes noe tillitt igjen til Infantino. Good riddance. Endret 1 time siden av Baranladion 1
Noxhaven Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Baranladion skrev (6 minutter siden): Dette er vel egentlig bare starten på Infantinos avgang, et regelrett mistillitsforslag. Det er vel nå på sin plass at noen stiller en motkandidat til neste valg, sist var det ingen. Der kan man jo igjen havne i en skvis, ved at Infantino samler nok stemmer utenfor UEFA, men slik jeg forstår det er det nå flere konfødersajoner som vurderer boikott. Jeg tipper Infantino innen kort tid går av, denne saken handler jo ikke kun om et ellevilt forslag og korrupsjon, men også at forslag og gjennomføring av salget nærmest ser ut til å være Infantinos eget verk. Selvom FIFA går tilbake, så burde det ikke finnes noe tillitt igjen til Infantino. Good riddance. Godt skrevet og helt enig.
Lemongrass Skrevet 59 minutter siden Skrevet 59 minutter siden Baranladion skrev (10 minutter siden): Dette er vel egentlig bare starten på Infantinos avgang, et regelrett mistillitsforslag. Det er vel nå på sin plass at noen stiller en motkandidat til neste valg, sist var det ingen. Der kan man jo igjen havne i en skvis, ved at Infantino samler nok stemmer utenfor UEFA, men slik jeg forstår det er det nå flere konfødersajoner som vurderer boikott. Jeg tipper Infantino innen kort tid går av, denne saken handler jo ikke kun om et ellevilt forslag og korrupsjon, men også at forslag og gjennomføring av salget nærmest ser ut til å være Infantinos eget verk. Selvom FIFA går tilbake, så burde det ikke finnes noe tillitt igjen til Infantino. Good riddance. Det spiller ingen rolle om flere føderasjonen boikotter. UEFA er nok dersom de faktisk holder det de sa i dag.
Reg2000 Skrevet 58 minutter siden Skrevet 58 minutter siden 11 minutes ago, Baranladion said: Jeg tipper Infantino innen kort tid går av, denne saken handler jo ikke kun om et ellevilt forslag og korrupsjon, men også at forslag og gjennomføring av salget nærmest ser ut til å være Infantinos eget verk. Selvom FIFA går tilbake, så burde det ikke finnes noe tillitt igjen til Infantino. Good riddance. Håper du har rett her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå