Gå til innhold

Elbil-tråden

Anbefalte innlegg

Skrevet
onkel_jon skrev (12 timer siden):

Kommer nok sikkert elbil lagd fra de og om noen år, er ikke alltid en fordel å være først ute heller, Norske markedet er ganske lite forhold til andre, hvorfor satse på å selge et par tusen i Norge når man kan selge et par hundre tusen ice biler i usa som er i tillegg billigere å lage.

Norge? Vi er en bagatell når det kommer til salg av elektriske biler, vente og se vil vel ende opp med at Mazda blir ett kinesiske bilmerke, Mazda vil aldri greie og konkurrerer på teknologi med Kineserne, bygge gode EVer er nye vanskeligere enn mange gamle produsenter trodde, spesielt på software og integrering av software og elektronikk, VW har slitt med dette i årevis og har vel kjøpt seg inn i Rivian for og få tak i teknologien, Rivian selger 50000 biler i året men enda så knuser de VW på teknologi. Mazda er japansk og da er i grunn løpet kjørt, kineserne vil filleriste de.

https://rivianvw.tech/

Videoannonse
Annonse
Skrevet
kremt skrev (På 15.8.2025 den 22.24):

Står at den kommer med Rwd da, er kanskje en mangel for noen. Men så er vel ikke endelig specs klart ennå heller. 

Sikkert helt greit, har vokst opp og kjørt 70.000 i året i Nordnorge uten 4x4 så det skal vel gå på østlandet hvor jeg bor nå :)
Den er helt klart aktuell for meg, skal visstnok være en presentasjon hos min lokale forhandler neste uke, så jeg får sett den 'live'. 
Er bare SR som er aktuell, når jeg ser på ladespecs vs. pris på LR
At den ikke er en SUV gjør den spesielt aktuell, altfor mye designmessig dusinvare for tiden :)

Skrevet
jr_605 skrev (7 timer siden):

Sikkert helt greit, har vokst opp og kjørt 70.000 i året i Nordnorge uten 4x4 så det skal vel gå på østlandet hvor jeg bor nå :)
Den er helt klart aktuell for meg, skal visstnok være en presentasjon hos min lokale forhandler neste uke, så jeg får sett den 'live'. 
Er bare SR som er aktuell, når jeg ser på ladespecs vs. pris på LR
At den ikke er en SUV gjør den spesielt aktuell, altfor mye designmessig dusinvare for tiden :)

Ser ut som de tømmer lageret for "fjorårets" modell, så ned 50K nå, og rekkevidde opp til 622 km, som vel er ganske greit!

https://www.renault.no/personbil/scenic-e-tech-electric

https://rn-nordic-prod.objects.frb.io/Cars/Personbil/Scenic-E-Tech-electric/PDF/Prisliste-Renault-Scenic-MY24-01.07.2025-1.pdf

Skrevet
jr_605 skrev (24 minutter siden):

Nå var det Mazda 6e jeg mente, glemte å skrive det. 

Hehehe! Der missforstod jeg deg gitt.

Men da ble det mer klart hva du mente med "ladespecs vs pris". Trodde du tenkte den Renaulten i LR-versjon var for dyr sammenlignet med andre konkurrenter med tilsvarende rekkevidde, så lenge ladefarten var så dårlig! ;) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...