Gå til innhold

Elbil-tråden

Anbefalte innlegg

Skrevet
sverreb skrev (1 time siden):

Jeg opplever at WLTP stort sett er oppnåelig på norske veier under gode forhold. AT man kommer kortere under ikke-ideelle forhold er neppe noen stor overraskelse og er gjerne grunnen til at man kjøper mer rekkevidde enn hva man absolutt trenger.

Om sommeren er ofte rekkevide bedre enn WLTP. Opplever ofte over 600km reel rekkevidde selv om WLTP ca 565 el. 

Har kjørt over 60 000km med min bil og snittet ligger på 147wh pr km som er 544km i gjennomsnitts rekkevidde gjennom 2.5års drift. Det er over 95% av wltp ved snitt temperatur på 8.4grader

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
2 hours ago, wampster said:

Er det noen alternativer til Model Y når det kommer til pris/4x4/rekkevidde?

Xpeng g6, facelift er tilgjengelig nå men de har ikke no bra rente tilbud som Tesla 

Endret av onkel_jon
Skrevet

I dag satt jeg på i en Toyota bZ4X og jeg skal ikke skryte noe mye av den. Dårlig sikt, mediokre seter, pling og piping hele tida og kupeen var trang. Nokså dårlig demping på ujevn vei. Det var veldig middelmådig rett og slett. 

• Innsiktsfullt 2
Skrevet
1 minute ago, oOF said:

I dag satt jeg på i en Toyota bZ4X og jeg skal ikke skryte noe mye av den. Dårlig sikt, mediokre seter, pling og piping hele tida og kupeen var trang. Nokså dårlig demping på ujevn vei. Det var veldig middelmådig rett og slett. 

Alikevel selger som hakka møkk 🤣 Men de er som regel et sikkert bilhold da med 10 år garanti og 1 million km på batteriet.

Skrevet
onkel_jon skrev (13 minutter siden):

Alikevel selger som hakka møkk 🤣 Men de er som regel et sikkert bilhold da med 10 år garanti og 1 million km på batteriet.

Solgt mye som taxi med "halal" lån.. 

Skrevet
onkel_jon skrev (13 minutter siden):

Men de er som regel et sikkert bilhold da med 10 år garanti og 1 million km på batteriet.

Om du følger ett meget strengt serviceregime. 👌

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
wampster skrev (3 timer siden):

Når en legger til utstyr på konkurentene så er det nok veldig få som klarer å kjempe med prisen. 

• Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
wampster skrev (3 timer siden):

Nissan Ariya, Kia EV6, flere Kinesere om det er et alternativ, og en del andre avhengig av hva du tillegger mest vekt.

Edit: Enig med Kremt ang ID7, den har veldig gode kampanjer nå, og er en utmerket elbil!

Endret av Elgen-Hansi
  • Liker 1
Skrevet

Har aldri eid fransk..men ser Peugeot 3008/5008 leveres med AWD drive nå. Spesielt den store ser praktisk ut...Lader dog tregt,men 325 hester er vel sånn passe...0 til 100 på 6 sek.

Noe treg infotainment system ser jeg den har...men dette er vel nok en bil i samme segment som de som er nevnt tidligere.

• Liker 1
Skrevet (endret)
23 minutes ago, obygda said:

Noe treg infotainment system ser jeg den har...men dette er vel nok en bil i samme segment som de som er nevnt tidligere.

Er vel få som slår Tesla når det kommer til bra infotainment for prisen.
Ryktes at bilene med Amd Ryzen prosessor (2021 og nyere) får ny grafikk snart basert på Unreal engine, hvorpå visse andre biler har 2D kart på navigasjonen som lagger..

Endret av Complexity
  • Liker 2
Skrevet
Complexity skrev (27 minutter siden):

Er vel få som slår Tesla når det kommer til bra infotainment for prisen.
Ryktes at bilene med Amd Ryzen prosessor (2021 og nyere) får ny grafikk snart basert på Unreal engine, hvorpå visse andre biler har 2D kart på navigasjonen som lagger..

Sikkert veldig flott. Må innrømme at jeg tor at slike skjermer i fremtiden må slå seg av mens bilen ruller. 

Skrevet (endret)
32 minutes ago, Trestein said:

Sikkert veldig flott. Må innrømme at jeg tor at slike skjermer i fremtiden må slå seg av mens bilen ruller. 

Blir flott å kjøre rundt med telefonen i hånda for å se navigasjonen da ja. Hjelper på trafikksikkerheten.

Eventuelt blir det pålegg om HUD som viser dette eller noe. Isåfall ganske lenge til det kan bli noe krav. Først må de løse problemet med at HUD ikke engang er synlig med solbriller på..

Endret av Complexity
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...