Gå til innhold

The Grand Tour - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Det er ikke like bra som gamle Top Gear, men bort sett fra noen få tabber (e.g. Episode 2 og The American) så er jeg nokså fornøyd.

 

Kanskje det hadde vært en god ide å finne frem noen eldre episoder, bare for å løsrive seg fra rose-tinted glasses nostalgi.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dog synd de tok livet av Raikkönen. Han hadde jo faktisk vært en kul gjest å ha på showet, kanskje med noe kjøring i tillegg. 

Tror TGT sliter litt med å bli et show folk føler er terningkast 6, nettopp på grunn av all hypen. Fallhøyden ble rett og slett for stor, og når det ikke lever helt opp, så blir det fort litt kjipt.

Showet føles nå mer rettet mot det amerikanske marked. Humoren før har ofte vært smart blandet med litt "bæsj, tiss, promp"-humor. Nå føler jeg det bare er bæsj, tiss, promp igjen. Det føles også mer scriptet en hva det var før.

 

Jeg forstår jo helt klart at etter 22 sesonger med Top Gear, er det vanskelig å komme med originale, nye ideer, men jeg føler også at de kunne gjort det mye bedre. Men jeg har troen på trioen, og satser på at de kommer enda sterkere tilbake neste sesong, når ting har fått satt seg litt. Det er i hvert fall et godt bevis på at det ikke hjelper å spytte inn x-antall millioner på hver episode, og tro det blir automatisk kjempesuksess.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Sesong 20, episode 4, 16 minutter og 14 sekunder inn. Nei, klarer ikke å gi noen eksakte eksempler.

Smart var nok å ta i, men jeg føler meg absolutt ikke like "underholdt" med TGT som jeg gjorde med Top Gear. Ofte det som skulle være morsomt, har for min del endt opp med å være litt kjedelig.

Jeg er ikke akkurat en som syns det har falt noe ekstremt, og koser med fortsatt med TGT, men det har forbedringspoteniale på flere områder :)

Lenke til kommentar

Tror det mange opplever er at de føler noe er "off" uten å helt vite hva det er, for så å resonere seg fram til plausible forklaringer.

 

Jeg tror det bare er at BBC har så innarbeida struktur på programmene sine som vi alle har blitt så vant med at det føles "slik det skal være", og når vi får en produksjon som ikke følger BBC sin linje føles det som om noe mangler.

 

At det er forbedringspotensiale er klart, man kan ikke sammenligne ett helt nytt produksjonsteam med ett som har jobbet med det samme i flere tiår.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Tror det mange opplever er at de føler noe er "off" uten å helt vite hva det er, for så å resonere seg fram til plausible forklaringer.

 

Jeg tror det bare er at BBC har så innarbeida struktur på programmene sine som vi alle har blitt så vant med at det føles "slik det skal være", og når vi får en produksjon som ikke følger BBC sin linje føles det som om noe mangler.

 

At det er forbedringspotensiale er klart, man kan ikke sammenligne ett helt nytt produksjonsteam med ett som har jobbet med det samme i flere tiår.

 

 

Vi vet nøyaktig hva det er, som The Guardian klarte å oppsummere ganske greitt. Problemet er rett og slett mangel på fornyelse. De hadde sjansen til å ta med seg alt som var bra med Top Gear, og rette opp det som ikke fungerte så bra. Uheldigvis, med mye mer penger fra Amazon, har det ikke bare blitt mye mer av det som var bra, men veldig mye mer av det som var dårlig og. Det synes.

Lenke til kommentar

Episodene føles for lange, det er vanskelig å holde på folks oppmerksomhet en hel time. Rundt 40 minutter mener jeg hadde passet bedre. Blir litt for mye utdrøying av tid i form av dumme påfunn og flau britisk humor, slike ting er bra bare i veldig små doser. Mange i vår gjeng sovner mot slutten av episodene, blir for mye fyllstoff.

Lenke til kommentar

Ta feks episoden hvor Jeremy kjører DB11, May RR Dawn og Hammond kjører en teit amerikansk muskelbil. 

Så kommer disse svære lastebilene med dekk, eller Hammond driver å forstyrrer May med sin V8. 

Alt føltes utrolig unaturlig å teit ut. Det føles litt ut som dem bare har fått masse cash og nå bare gir zero fucks given.

Lenke til kommentar

Ta feks episoden hvor Jeremy kjører DB11, May RR Dawn og Hammond kjører en teit amerikansk muskelbil. 

Så kommer disse svære lastebilene med dekk, eller Hammond driver å forstyrrer May med sin V8. 

Alt føltes utrolig unaturlig å teit ut. Det føles litt ut som dem bare har fått masse cash og nå bare gir zero fucks given.

 

Så du mener at hvis de hadde fjernet all burninga til Hammond hadde episoden vært bra?

 

Vi vet nøyaktig hva det er, som The Guardian klarte å oppsummere ganske greitt. Problemet er rett og slett mangel på fornyelse. De hadde sjansen til å ta med seg alt som var bra med Top Gear, og rette opp det som ikke fungerte så bra. Uheldigvis, med mye mer penger fra Amazon, har det ikke bare blitt mye mer av det som var bra, men veldig mye mer av det som var dårlig og. Det synes.

"Det som var dårlig" det er da veldig lite konstruktivt, spesielt med tanke på at bare her i tråden er det ikke enighet i hva som var bra og dårlig, globalt er det nok enda større forskjeller.

 

 

 

 

Synd at ikke amazon gir ut seer tall for da kunne vi fått sett om folket var enig eller ikke, det eneste vi vet nå er at det er det mest sette shower på amazon, men det er ikke veldig detaljert :\

 

 

Endret av Civilix
Lenke til kommentar

Sitter og ser på gamle Top Gear episoder og har ikke kommet til en konklusjon ennå, men noe av det som gjorde TG bra var publikum-interaksjonen med biler og sånt i studio

Kjendis greiene er ikke så interessant og det de gjør i GT er bare lamt

Jeg hopper forøvrig over de fleste biltestene da de ikke er relevante og at jeg har sett de før

Lenke til kommentar

Ta feks episoden hvor Jeremy kjører DB11, May RR Dawn og Hammond kjører en teit amerikansk muskelbil. 

Så kommer disse svære lastebilene med dekk, eller Hammond driver å forstyrrer May med sin V8. 

Alt føltes utrolig unaturlig å teit ut. Det føles litt ut som dem bare har fått masse cash og nå bare gir zero fucks given.

 

Disse svære lastebilene med dekk var vel en nødvendighet for å få inn litt sponsorpenger, tenker jeg. De var ganske tydelig merket med hvem som leverte dekk - eller i hvert fall hvem som skulle gi inntrykk av å levere dekk ...

Endret av Skavold
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Så du mener at hvis de hadde fjernet all burninga til Hammond hadde episoden vært bra?

"Det som var dårlig" det er da veldig lite konstruktivt, spesielt med tanke på at bare her i tråden er det ikke enighet i hva som var bra og dårlig, globalt er det nok enda større forskjeller.

 

 

"Det som er dårlig" er vel nevnt spesifikt gjennom de utallige sidene i tråden her, så derfor var det vel litt unødvendig å hente det frem igjen. Men for all del, jeg kan gi den konkrete ting, ikke at det blir noe mer konstruktivt av den grunn:

 

- Ekstremt scriptet, på grensen til sitcom. Det eneste som mangler er lattermaskinen på riktige tidspunkt som andre amerikanske programmer. Den overscripta settinga har bare blitt enda mer fremtredende og verre enn siste sesong av TG, hvor det var ille nok.

- Påtatte vitser hvor aller vet punchlinen leenge før den kommer. Mye lenger enn gamle TG, hvor det var dårlig nok.

- Humoren ser ikke ut til å ha fornyet seg i det hele tatt, bare mer av det samme, som var oppbrukt for lenge siden i gamle TG <fyll inn vilkårlig "hakk i plate" ordtak>

- Hammond prøver altfor hard å være morsom. Prøver enda hardere enn siste sesong av TG. Blir ikke mer morsom av å prøve hardere.

 

De har rett og slett gått i fella mange TV serier går i når de går tom for ideer. De gjør humor på stereotyper, istedenfor å bruke stereotypi til å lage humor. Det er den beste måten å forklare det på. Jeg skal gi deg noen eksempler:

 

- Det er morsomt å se Hammond ikke klare ting fordi han er lav. Det er ikke morsomt å høres en dårlig vits om at han er lav.

- Det er morsomt at Clarkson ikke får til ting fordi han er tjukk. Det er ikke morsomt å høre en dårlig vits om at han er tjukk.

- Det er morsomt å se May kjøre sakte. Det er ikke morsomt å høre den samme <putt inn du er så treig> vitsen for 40-ende gang.

 

Det er nå bare min mening. Så der, var det konkret nok? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...