Gå til innhold

The Grand Tour - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Top Gear hadde ikke det du snakker om i alle episodene og vi har kun fått 3 GT episoder så langt

Du har fullstendig rett i at Top Gear ikke hadde det jeg snakket om i alle episodene, men begge seriene har innslag om "de store turene" og det jeg har sett i de tre første episodene er svakt sett i forhold til det som ble produsert når trioen var på TG.

 

Som Top Gear fan (TG med de tre herrene) så hadde jeg sett frem til "The Grand Tour", men for meg så er dette nesten en parodi på det de leverte før Clarkson brukte knyttneven.

 

Men dette er en serie produsert i hovedsak for det amerikanske markedet og det bærer produksjonen preg av, dessverre.

Endret av polljen
Lenke til kommentar

Riving og slikt fikk jeg ikke med meg siden jeg slo av halvveis i episode tre. "The grand tour" er rett og slett en voldsom nedtur i fra trioens Top Gear tid, og da må jeg innrømme som langvarig Top Gear fan at trioen egentlig hadde tapt seg litt de siste par sesongene de var i Top Gear.

 

Når det gjelder "The Grand Tour", så mangler "de store turene" helt. De har hatt et par sjarmløse turer, og det viser at det amerikanske publikumet er deres hovedmål siden "mobbingen" internt nå har gått fra å ha et intelligent tilsnitt til i hovedsak være av den "bøllete" typen. Der de i Top Gear hadde flotte turer, på bortgjemte veier, har de nå "kultur"-turer med en Richard Hammond på slep som kun er med for å være en plageånd (ep 3).

 

Der de i Top Gear hadde (stumme) Stig som prøvekjørte på en underholdende (via programleders kommentarer) måte, så er der nå en sur og umorsom amerikaner som testkjører på en kjedelig bane.

 

To av høydepunktene for meg på Top Gear, uten om de store turene, var kappkjøringene (gjerne bil v offentlig transport) og utfordringene der de "kjøpte" hver sin bruktbil gjerne så med en påfølgende ombygging.

 

Som sagt jeg slo av midt i tredje episode og jeg kommer nok fremdeles til å kose meg med repriser av gamle Top Gear episoder, men "the Grand Tour"  skuffer så mye at jeg tror to og en halv episode er nok til at jeg glemmer den serien.

 

La meg se om jeg har forstått dette rett. Du dropper serien fordi de ikke har gjort noen av de tingene du vil se i løpet av de tre episodene som har vært? Store turer kommer. Det gjør også episodene hvor de kjøper hver sin bruktbil. Hvis det er dette du vil se så er det jo bare ulogisk å droppe serien helt. Foreslår å følge med på episode-beksrivelsene på Wikipedia og heller se disse episodene når de kommer.

Lenke til kommentar

 

 

 

La meg se om jeg har forstått dette rett. Du dropper serien fordi de ikke har gjort noen av de tingene du vil se i løpet av de tre episodene som har vært? Store turer kommer. Det gjør også episodene hvor de kjøper hver sin bruktbil. Hvis det er dette du vil se så er det jo bare ulogisk å droppe serien helt. Foreslår å følge med på episode-beksrivelsene på Wikipedia og heller se disse episodene når de kommer.

 

 

 

Mitt svar er ja og nei når det gjelder årsaken til at jeg nok dropper "The Grand Tour".

 

Nei, det skyldes IKKE at de tre første episodene mangler utfordringene som Top Gear hadde, når det gjelder kjøp/ombygging av bruktbiler eller utfordringene bil v "offentlig transport". Dette var noen av mine favoritter i Top Gear, men jeg har ingen problemer med å forstå at ikke er mulig å ta med alle elementene fra det gamle showet (som BBC har rettighetene til) over i det nye fra Amazon.

 

Ja, det jeg har sett i de tre (to og en halv) første episodene anser jeg som skuffende. Jeg synes det er "rotete", jeg synes det blir for "amerikansk" til tider og jeg synes at de tre programlederne nærmest har blitt en parodi på seg selv.

Nei jeg er ikke anti-amerikansk, og det er mye bra TV-messig som kommer fra den kanten, men når amerikansk tv skal lage sin vri/versjon på et europeisk konsept (film/tv) så synes jeg sjelden at den amerikanske resultatet blir så imponerende. Og innholdet generelt virker skuffende ut fra hva jeg hadde forventet.

 

Ett av problemene for meg er vel rett og slett at jeg sannsynligvis hadde for store forhåpninger til "The Grand Tour". Med den tittelen på showet så hadde jeg nok sett for meg et program som i større grad ville rendyrke nettopp de store turene som trioen har levert mange gode versjoner av i sitt "gamle show". Det vi har fått er et program med et rotete konsept med flytting av studio fra land til land uten at flyttingen (geografisk beliggenhet) i noen særlig grad har noen tilknytning til det som blir levert av innhold i det respektive showet.

 

For å gi en kortversjon av årsaken til at jeg nok dropper "The Grand Tour" så er det ikke på grunn av manglende "Top Gear elementer", men p.g.a. kvaliteten på de elementene som har blitt levert i de første episodene!!! 

 

Kanskje blir kvaliteten betydelig bedre på det som blir levert i kommende episoder, og kanskje vil det være mitt tap at jeg ikke får oppleve eventuelle fremtidige høydepunkt, men jeg gidder rett og slett ikke å lide meg gjennom flere "turer" som den trioen hadde i Italia (ep3) med Hammond i rollen som en dårlig koreografert bølle.

 

Det handler om smak og behag, jeg har ingen negative følelser/meninger overfor de som måtte synes at "The Grand Tour"  er mye bedre enn det jeg synes  :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

La meg se om jeg har forstått dette rett. Du dropper serien fordi de ikke har gjort noen av de tingene du vil se i løpet av de tre episodene som har vært? Store turer kommer. Det gjør også episodene hvor de kjøper hver sin bruktbil. Hvis det er dette du vil se så er det jo bare ulogisk å droppe serien helt. Foreslår å følge med på episode-beksrivelsene på Wikipedia og heller se disse episodene når de kommer.

 

 

 

Nei, det skyldes IKKE at de tre første episodene mangler utfordringene som Top Gear hadde, når det gjelder kjøp/ombygging av bruktbiler eller utfordringene bil v "offentlig transport". Dette var noen av mine favoritter i Top Gear, men jeg har ingen problemer med å forstå at ikke er mulig å ta med alle elementene fra det gamle showet (som BBC har rettighetene til) over i det nye fra Amazon.

 

 

Det kommer. Se på trailern. Der hvor James har brukket armen har de kjøpt bruktbiler.

 

Det var en special i the sunday times før serien kom ut (jeg bor i london, så måtte kjøpe). Jeg tok bilder av hver side. Står litt om hva du kan forvente der (og mye annet).

 

Endret av ahpadt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å gi en kortversjon av årsaken til at jeg nok dropper "The Grand Tour" så er det ikke på grunn av manglende "Top Gear elementer", men p.g.a. kvaliteten på de elementene som har blitt levert i de første episodene!!! 

 

Enig. Når det er sagt så var det kanskje for mye å håpe på at de skulle bli bedre i GT enn de var i siste sesongene av TG.

Lenke til kommentar

Har bare kommet meg til episode 2 så langt og jeg må si jeg er enig i vurderingen til Guardian-journalisten. Må se flere episoder og spesielt disse langturene før jeg kan komme med noen dom, men det ser ikke bra ut så langt. Episode 1 var en typisk TG episode, en av de som de ofte har i starten av en ny sesong. Sånne episoder som er litt kjedelige for min del, fordi jeg er strengt talt ikke spesielt interessert i bil. Et vanlig bilprogram får meg til å omtrent kjede meg ihjel. Man skal også gå gjennom alt som er "nytt", selv om det strengt talt er samme gamle Top Gear.

 

Og så kommer episode 2, og endel innslag er allerede oppbrukte. Amerikaneren som erstatter The Stig feks. Det er så lite morsomt at det blir pinlig. Kjendisene som blir drept. Det var kortere denne gangen, men igjen er det en greie som blir lite morsom. Jeg liker fortsatt måten de snakker sammen i studioet, men det er ikke det som gjør en episode bra eller dårlig. Innslaget hvor May gjør ting han ikke liker. Igjen en oppbrukt talkshow-greie, og mye dårligere gjennomført enn feks da May dro til Finland for å lære seg rally. Og så kommer da det første store innslaget hvor vi virkelig får se hva pengene har gått til. Og resultatet er en dårlig action/komedie, tatt rett ut av b eller c-hylla til Hollywood. En skikkelig oppbrukt greie med humorinnslag som ikke funker og et altfor stort fokus på manus, som igjen skaper et stort fokus på skuespilleregenskapene til Clarkson, Hammond og May. Eller rettere sagt, mangel på slikt. Jeg skjønner ikke helt hva dette skal være for noe. Hvorfor gjør de ikke det de er best på? Jeg forstår det slik at disse langturene kommer i de neste episodene, men at også de er ekstremt manusbasert. Kommer til å sjekke de ut, men er det virkelig dette vi har ventet på i månedsvis? Bortkastet penger så langt, men det kan vel egentlig bare bli bedre..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...