Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Yo! Har en kompis med Galaxy S7 Edge og en søster med Galaxy S7 og Android 7 og begge klager på at LED-lyset/blits på Snapchat er å regne som komplett ubrukelig. Tar man bilde av noe som ikke er milevis unna kameralinsa så lyser LED-lyset opp hele bildet nærmest som om du skulle tatt bildet mot et speil. Noen andre som sliter med dette? Fikk de til å teste Snapchat BETA men det hjalp ikke noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snapchat på Android er helt elendig i forhold til iOS føler jeg. Grusomt dårlig utnyttelse av kamera, ikke at det er tipp-topp på iPhone heller, men på S7E var det helt krise med mindre det var i ett opplyst miljø.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Snapchat på Android er helt elendig i forhold til iOS føler jeg. Grusomt dårlig utnyttelse av kamera, ikke at det er tipp-topp på iPhone heller, men på S7E var det helt krise med mindre det var i ett opplyst miljø.

 

Det er ganske kjent at Snapchat er dårlig kodet på Android, den tar ikke en gang et bilde når du knipser men derimot et skjermskudd av det kameraet viser. Står en del artikler om det på nettet:

 

https://android.gadgethacks.com/how-to/fyi-why-androids-snapchat-app-takes-inferior-photos-0174597/

Lenke til kommentar

 

Snapchat på Android er helt elendig i forhold til iOS føler jeg. Grusomt dårlig utnyttelse av kamera, ikke at det er tipp-topp på iPhone heller, men på S7E var det helt krise med mindre det var i ett opplyst miljø.

 

Det er ganske kjent at Snapchat er dårlig kodet på Android, den tar ikke en gang et bilde når du knipser men derimot et skjermskudd av det kameraet viser. Står en del artikler om det på nettet:

 

https://android.gadgethacks.com/how-to/fyi-why-androids-snapchat-app-takes-inferior-photos-0174597/

 

 

 

Haha, du verden. Da er det ikke rart det er markant mer elendig nei.

Lenke til kommentar

 

 

Snapchat på Android er helt elendig i forhold til iOS føler jeg. Grusomt dårlig utnyttelse av kamera, ikke at det er tipp-topp på iPhone heller, men på S7E var det helt krise med mindre det var i ett opplyst miljø.

 

Det er ganske kjent at Snapchat er dårlig kodet på Android, den tar ikke en gang et bilde når du knipser men derimot et skjermskudd av det kameraet viser. Står en del artikler om det på nettet:

 

https://android.gadgethacks.com/how-to/fyi-why-androids-snapchat-app-takes-inferior-photos-0174597/

 

 

 

Haha, du verden. Da er det ikke rart det er markant mer elendig nei.

 

Det er jo nesten forståelig at utviklere prioriterer iOS når tilstanden er slik på Android.

Lenke til kommentar

Fikk i går min Galaxy s7, som jeg kjøpte på Finn. Nesten ny, og i strøken stand.

Var på forhånd litt skeptisk, siden en del har hatt problemer etter oppgradering til Android 7. Det er jo gøy, spesielt for de som har ventet lenge på at Samsung skulle komme med denne androidversjonen. 

Se artikkel her (dansk):
http://meremobil.dk/2017/03/galaxy-s7ejere-har-problemer-android-7-0-opdatering/

 

Jeg har også tidligere hatt s7, men solgte den da iPhone 7 kom. Nå har jeg gjort det motsatte. Har ikke opplevd problemer med min nye s7, som allerede var oppdatert med Android 7 da jeg mottok den. 

Håper Samsung og andre produsenter inngår avtale med Android om en makstid for oppdateringer/oppgraderinger. Det er jo mange årsaker til at dette kan ta tid, fordi det ikke er så enkelt som med ren Android og Apples IOS. Likevel er det ikke bra at produsenter kommer med ny OS-versjon over et halvt år etter den er lansert.

Lenke til kommentar
Håper Samsung og andre produsenter inngår avtale med Android om en makstid for oppdateringer/oppgraderinger. Det er jo mange årsaker til at dette kan ta tid, fordi det ikke er så enkelt som med ren Android og Apples IOS. Likevel er det ikke bra at produsenter kommer med ny OS-versjon over et halvt år etter den er lansert.

I utgangspunktet er det Google sitt problem at oppdateringsmekanismen er broken by design. Vi techno-freaks ønsker å kjøre det siste nye, men de fleste vil samtidig at det hele skal være stabilt, noe som langt på vei er en selvmotsigelse, selv i robuste agile miljøer med liten kodebase og homogen hardware å forholde seg til.

 

Programvaren og radiodelen blir testet i mange måneder før en ny telefon kommer på markedet. Siden ikke Google leverer ferdig-konfigurerte modem-pakker til produsentene vil det alltid ta tid å få testet og verifisert systemet, modemet gjør ting betydelig mer komplisert. Videre er det andre tilpasninger som gjøres siden produsentene mener at det Google leverer fortsatt er bare bones på funksjonalitet (f.eks. 4G-tale/wifi-tale, manglende innstillinger osv) og / eller vil differensiere brukeropplevelsen.

 

Jeg ville kanskje ha foreslått at produsenter tilbyr beta-programmer for OS oppgraderinger globalt, ikke bare i enkeltland slik som med S7. Videre bør brukeren få et reelt valg til å bli værende på en OS versjon (tenk noen Windows 7 brukere når Win 10 kom), men dette vil trolig ikke fungere siden dette kompliserer ting med å ha flere bugfixing og sikkerhetsoppdatering-branches. Dessuten vil produsenten kunne si at de kun yter service / support på nyeste tilgjengelige programvare på nyeste operativsystemet.

 

Sikkerhetsoppdateringstakten har forresten tatt seg ganske bra opp det siste året blant produsentene, så noe positivt skjer på denne fronten :)

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Bestilte den nye Galaxy S8+ hos Expert da den kom, og spurte om de fordelene en fikk i en reklamemail var gjeldende, fikk dette svaret fra kundesenteret; "Hei Svein. Ja det stemmer, du vil motta en ladeplate og være med i trekningnen av en tv. Du vil også få mobilen 9 dager før den slippes i butikk. Ha en fin dag :)"

 

Ikke verst! Har den ladeplaten nå, og den er knallbra, med vifte og det hele om en kjører japp ladning, så nå får kona en gratis. Skal bli spennende å teste denne.

 

Noen som vet om det har "oppstått" en S8 tråd, lik denne?

 

Edit: Fant tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1761497&page=1

Endret av Svein Arild Søyland
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...