Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Det har ikke så mye med oppdateringen å gjøre, opplevd batteritid er ekstremt individuelt.

Dersom batteritiden er uforklarlig dårlig er det som oftest en effekt av at enkeltapper / tjenester oppfører seg dårlig. De siste OS oppdateringene til Android prøver å redusere dette problemet, men det er fortsatt en lang vei å gå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg oppdaterte til android 7.0 på min S7 for en uke siden. Etter oppdateringen føler jeg at GPS styrken er blitt dårligere. Dette er spesielt merkbart når jeg spiller Pokemon Go og er innendørs (ja vet at det er et utespill), men hadde ikke tilsvarende problemer før.

 

Noen andre som har merket dette?

Ja, men for min del så startet GPS-problemene før 7.0-oppdateringen. Så jeg har foreløpig konkludert med korrelasjon og ikke kausalitet. Jeg bor i Oslo, og det virker som om det er nesten umulig å få en stabil gps-fix her for tiden. Når jeg sjekker antall satellitter brukt til fix så veksler det uforklarlig mye. Kan være 8, etter noen sekunder er det 0, så plustelig 4 og så 0 igjen. Spiller ingen rolle om jeg er ute eller inne, det samme skjer. 

Lenke til kommentar

Min S7 Edge tar liksom pauser når den er på WiFi hjemme her. Vet ikke hvor lang tid det går, men kanskje 30 min (?), så kommer det drøsende inn notifikasjoner fra facebook. Så er det stille lang tid igjen, før det kommer en røys til med notifikasjoner.

Har også erfart at det er forskjell på USB-kablene. Skulle overføre noen bilder til PC. Den ladet med kabelen, men fikk ikke kontakt for filoverføring. Byttet kabel og da gikk det.

Lenke til kommentar

Min S7 Edge tar liksom pauser når den er på WiFi hjemme her. Vet ikke hvor lang tid det går, men kanskje 30 min (?), så kommer det drøsende inn notifikasjoner fra facebook. Så er det stille lang tid igjen, før det kommer en røys til med notifikasjoner.

Min er å slik. Både før å etter oppdatering til 7.0

Lenke til kommentar

I dag har batteriet mitt blitt litt merkelig. Telefonen oppfører seg fint til 5% batteri. Etter dette synker den til 0% iløpet av to minutter. Kan bokstavligtalt sitte å se på at den går fra 5, 4, 3, 2, 1, dau, i løpet av så kort tid. Har tidligere vært slik at jeg gjerne klarer å holde telefonen i opptil en halvtime-times tid på de siste 5 prosentene. Er egentlig et filleproblem - løsningen er jo å ikke la den droppe så lavt, meeen... anyone else? 

Lenke til kommentar

Korleis slår man på funksjonen der skjermen slår seg av når du legg på eit deksel? Meina det skulle funke på denne telefonen? Må man ha eit spesielt deksel?

 

Og, har litt problem med at skjermen ikkje skrur seg av under en samtale. Dette er veldig irriterande...

Lenke til kommentar

Ok, folkens. Etter oppdateringen er min s7 edge helt på bærtur. Låser seg og blir totalt blackscreen og tapper mobilen for strøm. Dette kan skje 2-3 ganger daglig.

Før skjedde det 1 gang i mnd, og tenkte dette kan jeg leve med. Power + volum ned + fingerknappen restarter mobilen.

 

Flere som har opplevd dette?

Lenke til kommentar

Fikk beskjed om at det var en oppdatering tilgjengelig og flink som jeg var så oppdaterte jeg mobilen. Etter noen dager med Nougat har jeg nå rebooted til siste versjon Marshallow og lurer på hvordan man får fjernet meldingen om at det er en oppdatering tilgjengelig? Litt irriterende at det ligger i varsel feltet hele tiden og jeg ikke klarer og bli kvitt den

Lenke til kommentar

Jeg har satt telefonen til at jeg ikke vil ha automatisk oppdatering til ny versjon. For meg er det viktigere at telefonen fungerer som den skal.

 

Likevel etter ca. 1-2 uker med "det er nå ny versjon tilgjengelig" så oppdaterte og rebootet den automatisk i løpet av en natt (hvor vekkeklokken da ikke fungerte) og etter dette har jeg masse problemer med ting som fungerte godt i forrige versjon.

 

Forbasket irriterende. Jeg har flere ipads ol. som ikke gjør det på denne måten med mindre jeg spesfikt ber den om det.

Jeg ønsker selvsagt ikke å tilbakestille telefonen. Det er pga. dårlig programvare at jeg satt den til å ikke oppdatere automatisk for å slippe slikt hassle.

 

Å tilbakestille telefonen krever at du også setter opp sync mot en del tjenester for å ikke miste ting og i tillegg risikerer du likevel å miste ting som SMS og en skokk andre ting du ikke ønsker å miste.

 

 

EDIT:
At vekkeklokken ikke fungerte (når man skal på jobb) og at den oppdaterte automatisk selv etter en stund med kjas, selv om jeg har slått av at den skal gjøre det er ganske talentløst. I tillegg hadde folk forsøkt å ringe meg tidlig på morningen for å høre hva ståa var samt at en bekjent hadde klart å punktere på vei til jobb (vi både bor og jobber i samme området) og prøvde å få tak i meg.

 

Slike ting skal ikke skje så det blir nok ikke Samsung neste gang...

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Er det noen måte å hindre at man kun får opp en meny for appen "Musikk" når mobilen kommer ut av dvale? Selv om den appen ikke har blitt brukt siden siste reboot så kommer den stadig opp når jeg prøver få liv i mobilen. Og spill, forrige og neste sang er de eneste opsjonene man har. Må gå inn og ut av dvale flere ganger slik at menytastene nederst aktiverers og ved å trykke på tilbaketasten så får jeg endelig mulighet til å låse opp mobilenog får aksess til andre apper.

 

Utrolig kronglete og irriterende.Vurderer å avinstallere "Musikk" for å bli kvitt problemet.

Lenke til kommentar

Har nettopp kjøpt en nesten ny s7 (flat), som kommer i posten ganske snart.

Selv om det er en meget bra telefon, var jeg skeptisk etter å ha lest at en del har opplevd krøll og knot etter oppdatering til Android 7. Så er det andre (forhåpentlig de fleste) som ikke har hatt noen problemer.

Jeg hadde s7 noen uker i fjor sommer/høst, og kjenner telefonen, men det var selvsagt lenge før den kunne oppdateres med Android 7. 

Noen problemer er tydeligvis blitt borte etter at telefonen er blitt tilbakestilt til fabrikkinnstillinger. Når jeg får min blir det uansett oppsett fra scratch. Deretter blir det å oppdatere til Android 7, raskest mulig før jeg installerer de appene jeg pleier å ha. Så blir det bare å krysse fingrene...

Lenke til kommentar

Jeg har satt telefonen til at jeg ikke vil ha automatisk oppdatering til ny versjon. For meg er det viktigere at telefonen fungerer som den skal.

 

Likevel etter ca. 1-2 uker med "det er nå ny versjon tilgjengelig" så oppdaterte og rebootet den automatisk i løpet av en natt

Du har mest sannsynlig trykket på "Oppdater på natten" (eller noe sånt) i stedet for "Senere". Uansett ville ikke oppdateringen ha blitt lastet ned hvis du hadde slått dette valget av i Innstillingene og / eller ignorert den hersens plagemeldingen om ny oppdatering i varselspanelet, så her har det skjedd en brukerfeil to ganger dessverre. Når det er sagt, så er Android 7 mer stabil enn Android 6 anno november 2016 på S7 mener nå jeg. Funksjonsmessig har programvaren også blitt bedre. Endret av mandela
Lenke til kommentar

Så du mener at jeg ikke hadde trengt å trykke på "senere" i det hele tatt? Vel den opsjonen må du gjerne vise meg på Android 6.

 

Jeg fikk den som en popup innimellom selv om den stod i varselpanelet mer eller mindre konstant. Jeg går da ikke inn på varselen hvis jeg ikke må. Det er forøvrig rimelig standard på kryss av plattformer at man har en varsel stående uten at man behøver gjøre noe med det.

Selvsagt kan jeg ha bommet én gang på "senere" for S7 er ikke den beste på touchpresisjon ;) Noe som i grunn har vært litt irriterende siden jeg fikk den, men man venner seg til mindre presise verktøy også, selv om bruksopplevelsen synker.
Samt at når den kommer som popup av og til er det fort gjort å gjøre en "brukefeil dessverre".

 

I grunn minner hele oppdateringsprosessen meg om Windows 10 oppgraderingsstyret.  Dette er riktignok min første Android oppgradering på denne telefonen men jeg hadde ikke forventet en Win10 opplevelse her.

Er det forøvrig slik med Android som med Win10 at man etter x-antall påminnelser ikke lenger kan velge "senere" men må velge "i natt" eller "ved valgt klokkeslett". Det fikk jo en del til å kjøre Win10 oppgraderingen uten at de ønsket, da de automatisk trykket på knappen i samme posisjon som "senere".

 

Uansett, strykkarakter fra denne brukeren som har erfaring med alle mobilplattformer siden 90-tallet og ikke akkurat synes det er komplisert/vanskelig. Det er en vesensforskjell på komplisert/vanskelig og obskurt.

Samsung er helt greit, men ikke på toppen av skalaen.
 

Når man ikke ønsker en oppgradering er det ikke alle som setter pris på at den tvinges og samtidig sørger for å rote til det meste av oppsett man hadde. I tillegg kom det en morsom ting ved at voicerecorder startet automatisk stadig vekk som om den har blitt lagt under en tastekombinasjon jeg aldri har hatt den på selv (aldri brukt den). Dette og en del andre småting. Rotete oppgradering mildt sagt.

 

 

 

EDIT:

Jeg vil helt sikkert lære å sette pris på Android 7, men poenget var at jeg selv ville velge tidspunktet. Jeg er heller ikke i mot oppdateringen men den har rotet til litt mer enn jeg håpet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

**snip**

Du har mest sannsynlig trykket på "Oppdater på natten" (eller noe sånt) i stedet for "Senere". Uansett ville ikke oppdateringen ha blitt lastet ned hvis du hadde slått dette valget av i Innstillingene og / eller ignorert den hersens plagemeldingen om ny oppdatering i varselspanelet, så her har det skjedd en brukerfeil to ganger dessverre.

Tror egentlig vi er tilbake her igjen, og det med touchpresisjon kjøper jeg ikke helt, har relativt store hender og fingre, og jeg har hatt 0 problem med det hittil, også når det kommer til tegning, etc...

 

Det er nok ikke den mest presise touchflaten jeg har brukt, men du må ha de største pølsefingrene jeg har sett for å klare å bomme på en slik knapp og skylde på touchpresisjonen altså.

 

Skal vell også nevnes at man kan slå av spesifikke notifikasjoner uten at jeg har prøvd å gjøre det på oppdateringsnotifikasjonen.

Lenke til kommentar

Fjær til høne retorikken er definitivt pebkac.

Det var da delvis en spøk, derav ";)".

Og neida, selvsagt merkes det forskjell i touchpresisjon på forskjellige enheter. Vi har 3 generasjoner samsung (5, 6 og 7) og 3 generasjoner iPhone her i huset, samt et par iPads.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...