Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Sammenlignet med andre telefoner jeg har hatt med slik sensor så er S7 rævva. iPhone 5S ga aldri trøbbel men med S7 er det ren Lotto når den fungerer på 1. forsøk. Som regel må det 2 eller 3 forsøk til og innimellom må man til med koden. Slik har den vært siden den var ny.

 

 

EDIT:

For ordens skyld har jeg testet 3 andre S7 flat fra venner som ikke bruker sensoren. Samme issuet på disse. Disse telefonene er ikke en gang samme batch og kjøpt med opptil 1 års mellomrom.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fingeravtrykksensoren på min flunkende nye S7 Edge funker nå bare 1 av 100 ganger. Har prøvd å legge det inn på nytt, med forskjellige fingre, samme finger 4 ganger osv men den er helt elendig sammenlignet med min Honor 7.

 

Kan dette reklameres på?

 

Merkelig, det høres ut som en garanti sak som du kan ta med butikken du kjøpte den.

 

Jeg har brukt Samsung S7 i et år nå, og fingeravtrykk fungerer 99 av 100 ganger. Aldri hatt noe problem med det. 

Lenke til kommentar
Bruker selv en Samsung Galaxy S7 Edge som sekundær telefon, bruker iPhone 7 Plus som primær og merker godt at fingeravtrykkleseren er både tregere og mer kranglete. Den er veldig følsom på orientering av fingeren. Min iPhone 7 Plus klarer å registrere om jeg så har fingeren opp/ned, sidelengs osv.. Mens på Galaxy S7 Edge så er det veldig avhengig av at du plasserer fingeren med samme orientering som når du registrerte den. Du kan jo delvis omgå dette problemet med å registrere samme finger flere ganger med forskjellig orientering.

 

En annen ting som irriterer meg er at Samsung, i motsetning til Apple låser deg helt ifra å logge inn på telefonen om du feiler med fingeravtrykket for mange ganger. Da må du vente 30 sekunder, mens på iPhone så får du beskjed om at nå har du feilet såpass manger ganger at nå må du inn med kode/passord. Liker det bedre enn å bli tvunget til å se dum ut i 30 sekunder som i slike tilfeller føles som en halv evighet.

 

Bruker Galaxy S7 Edge mye hjemme til blant annet WiFi Analyzer og bruker den til å styre Sonos for å spare batteriet på iPhone'en og merker at så fort jeg legger fingeren på litt sidelengs eller lignende så er det ikke snakk om at jeg kommer inn. Også er det jo temmelig absurd at Samsung har valgt å utsmykke hjemknappen i plastikk fremfor glass.. Så når jeg bruker Galaxy S7 Edge uten deksel da telefonen tross alt har gorilla glass foran og bak som er veldig motsatsndyktig for riper osv så er jo det første som skjer etter at telefonen har ligget med skjermen ned mot pulten at hjemknappen får diverse riper og slitasjeskader... Det hjelper jo ikke akkurat med autentiseringen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Bruker selv en Samsung Galaxy S7 Edge som sekundær telefon, bruker iPhone 7 Plus som primær og merker godt at fingeravtrykkleseren er både tregere og mer kranglete. Den er veldig følsom på orientering av fingeren. Min iPhone 7 Plus klarer å registrere om jeg så har fingeren opp/ned, sidelengs osv.. Mens på Galaxy S7 Edge så er det veldig avhengig av at du plasserer fingeren med samme orientering som når du registrerte den. Du kan jo delvis omgå dette problemet med å registrere samme finger flere ganger med forskjellig orientering.

 

En annen ting som irriterer meg er at Samsung, i motsetning til Apple låser deg helt ifra å logge inn på telefonen om du feiler med fingeravtrykket for mange ganger. Da må du vente 30 sekunder, mens på iPhone så får du beskjed om at nå har du feilet såpass manger ganger at nå må du inn med kode/passord. Liker det bedre enn å bli tvunget til å se dum ut i 30 sekunder som i slike tilfeller føles som en halv evighet.

 

Bruker Galaxy S7 Edge mye hjemme til blant annet WiFi Analyzer og bruker den til å styre Sonos for å spare batteriet på iPhone'en og merker at så fort jeg legger fingeren på litt sidelengs eller lignende så er det ikke snakk om at jeg kommer inn. Også er det jo temmelig absurd at Samsung har valgt å utsmykke hjemknappen i plastikk fremfor glass.. Så når jeg bruker Galaxy S7 Edge uten deksel da telefonen tross alt har gorilla glass foran og bak som er veldig motsatsndyktig for riper osv så er jo det første som skjer etter at telefonen har ligget med skjermen ned mot pulten at hjemknappen får diverse riper og slitasjeskader... Det hjelper jo ikke akkurat med autentiseringen.

Nå har ikke jeg S7, men en vanlig S7, og fibgertrykkavleseren funker fint og uansett hvordan jeg har fingeren (feil vei, skrå osv.). Høres nesten defekt ut eller så har du ikke registrert den skikkelig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Er det trygt å oppgradere S7 til Nougat nå? Hva får jeg som er nytt? Vil batteritiden svekkes? Andre utfordringer som kommer med oppgraderingen?

Lenke til kommentar

Jeg har bare positive erfaringer med Nougat. Har ikke tilbakestilt til fabrikkinnstillinger heller.

 

Men fingeravtrykkssensoren er jeg enig i at er helt håpløs. Men kanskje jeg burde prøve å legge inn peke- og tommelfingrene på nytt, og flere ganger som forskjellige fingre.

Lenke til kommentar

Sakte men sikkert blir jeg "komfortabel" (litt overdrivelse) med Android 7, men jeg tror det er den verste oppgraderingen jeg har opplevd siden 2009 på en mobiltelefon. Med unntak av WP8.1-W10M på 640XL som jeg håper ingen overgår.

Ikke som i at telefonen blir bricked, men bruksopplevelsen etter oppgraderingen.

 

Så må man ikke forveksle "utfordringer" med "rævva".

 

 

Lysbryter:

Jeg har  prøvd å legge inn flere ganger i alle mulige vinkler og graderinger på de fingerne jeg bruker. Det ble noe bedre en av gangene, men langt fra godkjent.

Dog anbefales.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Sakte men sikkert blir jeg "komfortabel" (litt overdrivelse) med Android 7, men jeg tror det er den verste oppgraderingen jeg har opplevd siden 2009 på en mobiltelefon. Med unntak av WP8.1-W10M på 640XL som jeg håper ingen overgår.

Ikke som i at telefonen blir bricked, men bruksopplevelsen etter oppgraderingen.

Min verste hittil (uten å ta med PC og mest pga. brukerstøtten jeg måtte gi familien) var Android 5 oppgraderingen på S5. Android 7 på S7 vil jeg påstå har vært den Android oppgraderingen hvor jeg har sett færrest alvorlige feil.

 

Hvilke problemer har du støtt på utenom inkompatible apper? (søkefunksjonen eller jeg suger) (jeg har forøvrig ingen problemer med fingerskanneren, den fungerer tilfredsstillende så lenge knappen er tørr. Om det er hardware, fingre eller forventninger som er annerledes er vanskelig å si.)

 

Edit: Tok meg bryet og bladde tilbake, mitt sammendrag: misfornøyd fordi telefonen maste om å bli oppdatert og til slutt ble oppdateringen kjørt på et upassende tidspunkt. Problemer med at enkelte systeminnstillinger nullstilte seg (skjermbildekombinasjon nevnt uten å spesifisere), kanskje noe med klokkeappen (kan være relatert til oppgraderingen), "Div. bugs er kun registrert og kastet over skulderen (uten å spesifisere)", generelt misfornøyd med endring av UI får jeg inntrykk av (håndtverker-analogi).

Endret av mandela
Lenke til kommentar

 

Fingeravtrykksensoren på min flunkende nye S7 Edge funker nå bare 1 av 100 ganger. Har prøvd å legge det inn på nytt, med forskjellige fingre, samme finger 4 ganger osv men den er helt elendig sammenlignet med min Honor 7.

 

Kan dette reklameres på?

Merkelig, det høres ut som en garanti sak som du kan ta med butikken du kjøpte den.

 

Jeg har brukt Samsung S7 i et år nå, og fingeravtrykk fungerer 99 av 100 ganger. Aldri hatt noe problem med det.

Takk for svar. La det inn på nytt og må funker det 50/50 plutselig. Skal sies jeg driver med oppussing og har dermed endret litt hud på fingrene, så kanskje det er litt derfor. Men testet min Honor 7 på gøy og der funker det fint 100% av gangene. Raskere er den også, og til nesten 1/3 Av prisen.

 

Nå har hodetelefon-jacken også sluttet å virke - den lever sitt eget liv, starter google nå og stopper sanger på Spotify helt av seg selv. Blir nok å levere den tilbake gitt.

Lenke til kommentar

En annen ting som irriterer meg er at Samsung, i motsetning til Apple låser deg helt ifra å logge inn på telefonen om du feiler med fingeravtrykket for mange ganger. Da må du vente 30 sekunder, mens på iPhone så får du beskjed om at nå har du feilet såpass manger ganger at nå må du inn med kode/passord. Liker det bedre enn å bli tvunget til å se dum ut i 30 sekunder som i slike tilfeller føles som en halv evighet.

Du kan fint sette opp kode eller mønster på S7 også, hvis fingeravtrykk feiler.

Lenke til kommentar

Sakte men sikkert blir jeg "komfortabel" (litt overdrivelse) med Android 7, men jeg tror det er den verste oppgraderingen jeg har opplevd siden 2009 på en mobiltelefon. Med unntak av WP8.1-W10M på 640XL som jeg håper ingen overgår.

Ikke som i at telefonen blir bricked, men bruksopplevelsen etter oppgraderingen.

 

Så må man ikke forveksle "utfordringer" med "rævva".

Hva er galt med A7?

Lenke til kommentar

Noen flere som har fått litt problemer med mobilen i det siste? Min "henger" litt, apper jeg har gått ut fra vil ikke avsluttes og ca annenhver gang jeg snakker i telefonen faller jeg ut- det blir plutselig helt stille i andre enden, så avsluttes samtalen, eller jeg prøver å ringe, men får ikke summetone. Har en teori om at det er pga jeg bruker wifi tale, selv om vi har god dekning på wifi hjemme. 

Batteritiden har også blitt dårligere etter jeg oppdaterte til Nougat.

Fikk oppdatering i dag, håper at det kanskje hjelper noe.

Lenke til kommentar

Har du wifi-tale eller 4G-tale foretrukket i innstillingene? Hvis du har førstnevnte kan du prøve å bytte til sistnevnte nederst i telefon-appinnstillingene. God dekning betyr ikke nødvendigvis god stabilitet på linjen, feilen kan selvsagt også ligge hos Telenor eller i telefonprogramvarene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...