Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruk Samsungs Smart Switch App så ordner den med det meste, men desverre ikke alt....

 

http://www.samsung.com/us/support/owners/app/smart-switch

Har tidligere brukt Samsungs Smart Switch 2 ganger ved factory reset og begge gangene ble alt av data tapt til tross for at appen sa den hadde tatt vare på alt.

 

Fikk oppgradert til 7.0 uten noen problemer og alt av data ser ut til å ha blitt bevart. Har ikke tatt reset etter oppgraderingen og ser foreløpig ingen grunn til det. Det eneste jeg måtte passe på var å endre til full oppløsing igjen etter oppdateringen.

Lenke til kommentar

 

Bruk Samsungs Smart Switch App så ordner den med det meste, men desverre ikke alt....

 

http://www.samsung.com/us/support/owners/app/smart-switch

Har tidligere brukt Samsungs Smart Switch 2 ganger ved factory reset og begge gangene ble alt av data tapt til tross for at appen sa den hadde tatt vare på alt.

 

Fikk oppgradert til 7.0 uten noen problemer og alt av data ser ut til å ha blitt bevart. Har ikke tatt reset etter oppgraderingen og ser foreløpig ingen grunn til det. Det eneste jeg måtte passe på var å endre til full oppløsing igjen etter oppdateringen.

 

 

Ikke helt sikker på hva du mener med "alt av data", men jeg har brukt appen flere ganger og det har funket bra.  

Lenke til kommentar

Hadde ikke du enorme problemer med batteriet før 7.0 ? Hvordan opplever du dette nå?

Har enda ikke hatt den type bruk som tømte batteriene, den har stort sett vært i dvale.

 

Ser at det stadig kommer opp beskjeder om apper den ønsker å sette i dvale, inkludert antivirus og det kommer også beskjeder som at den nå har satt 2 apper i dvale uten info om hva det var som ble stoppet.

 

Alle endringene i grensesnittet er ikke helt gode. For eksempel innlogging på WIfi er nå ganske vanskelig. Skal man for eksempel inn på nettet til Deichmanske/Oslo Kommune så må man registrere seg og så legge inn et passord man får tilsendt på SMS. Før spratt SMSen med passordet opp over innloggingsiden og forsvant etter noen sekunder. Nå vises kun starten av meldingen slik  at man ikke ser passordet og man må åpne "meldinger". Etter det er siden for innlogging borte og man må starte prosessen på nytt...

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

 

Noe annet merkelig er at det ser ut som om jeg på mobilen kan vise bilde fra alle SamsungTV-ene i nærheten.

Fra eller til? Og via Samsung appen?

Ser ut som en del av standard menyer. Får opp liste over alle Samsung-TVer i nærheten og får valgene om å bruke mobilen som fjernkontroll, vise mobilen på TV, vise TV på  mobilen eller bare hente TV-lyden til mobilen.

Lenke til kommentar

 

Har nå fått opp to varsler om en SW oppdatering som kan lastes ned når mobilen er på 4G. Så fort jeg kobler til WiFi blir den borte..

 

Noen andre som har opplevd det? Kjører offisiell 7.0

Har også fått dette opp, Valgte å laste ned via 4G, men det skjedde ingenting.

 

 

 

Telia skal vist komme med en oppdatering denne uken som gir VoLTE, kan være den

Lenke til kommentar

Har nå fått opp to varsler om en SW oppdatering som kan lastes ned når mobilen er på 4G. Så fort jeg kobler til WiFi blir den borte..

 

Noen andre som har opplevd det? Kjører offisiell 7.0

Har også fått den mange ganger de siste ukene. Alltid når jeg er på 4G. Når man trykker for å gå til nedlasting sier den bare at telefonen allerede er oppdatert. Bug kanskje?

Endret av Kimmol
Lenke til kommentar

Jeg oppdaterte til android 7.0 på min S7 for en uke siden. Etter oppdateringen føler jeg at GPS styrken er blitt dårligere. Dette er spesielt merkbart når jeg spiller Pokemon Go og er innendørs (ja vet at det er et utespill), men hadde ikke tilsvarende problemer før.

 

Noen andre som har merket dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...