Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

Er det noen som kan bekrefte om Chess har 4g-tale på S7 Edge. Byttet fra Hello og hadde det der men får ikke det til å funke hos chess. Chess kundeservice sier S7 Edge skal støtte det.

 

Som @kewell79 sin liste viser i innlegg over så har ikke Telia (og dermed ikke Chess) støtte for 4G Tale på S7 Edge per i dag.

 

https://telia.no/4g-tale

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar

 

Hei.

Er det noen som kan bekrefte om Chess har 4g-tale på S7 Edge. Byttet fra Hello og hadde det der men får ikke det til å funke hos chess. Chess kundeservice sier S7 Edge skal støtte det.

Som @kewell79 sin liste viser i innlegg over så har ikke Telia (og dermed ikke Chess) støtte for 4G Tale på S7 Edge per i dag.

 

https://telia.no/4g-tale

Jeg har sett det. Men grunnen til at jeg spør om noen kan bekrefte/avkrefte det er at kundeservice til Chess sa at S7-edge støttet det. Det er jo ikke alltid de infosidene er korrekte til en hver tid.

Kundeservice motsier jo selv det som står der.

Lenke til kommentar

 

 

Hei.

Er det noen som kan bekrefte om Chess har 4g-tale på S7 Edge. Byttet fra Hello og hadde det der men får ikke det til å funke hos chess. Chess kundeservice sier S7 Edge skal støtte det.

Som @kewell79 sin liste viser i innlegg over så har ikke Telia (og dermed ikke Chess) støtte for 4G Tale på S7 Edge per i dag.

 

https://telia.no/4g-tale

Jeg har sett det. Men grunnen til at jeg spør om noen kan bekrefte/avkrefte det er at kundeservice til Chess sa at S7-edge støttet det. Det er jo ikke alltid de infosidene er korrekte til en hver tid.

Kundeservice motsier jo selv det som står der.

 

 

Det er ikke tilgjengelig for S7/S7 Edge enda ifølge Telia som er de som leverer 4G Tale til Chess. Nyeste programvareversjon til S7 Edge og S7 med produktkode NEE (Nordic) kom begge i begynnelsen av mars uten støtte for tjenesten i Telia sitt nett i Norge. Så Chess sin informasjon stemmer ikke.

 

Jeg har brukt S7 med Telia senest nå i påsken og det var ikke valg i menyen for 4G Tale (mobilen var oppdatert med nyeste versjon av programvare fra mars), og samme Telia-abonnement har jeg også brukt i en iPhone 7 Plus hvor 4G Tale fungerte fint. Så jeg vet at tjenesten er aktivt på abonnementet. Chess har ikke egen utrulling for 4G Tale, de leverer det Telia kan levere.

Lenke til kommentar

 

 

 

Hei.

Er det noen som kan bekrefte om Chess har 4g-tale på S7 Edge. Byttet fra Hello og hadde det der men får ikke det til å funke hos chess. Chess kundeservice sier S7 Edge skal støtte det.

Som @kewell79 sin liste viser i innlegg over så har ikke Telia (og dermed ikke Chess) støtte for 4G Tale på S7 Edge per i dag.

 

https://telia.no/4g-tale

Jeg har sett det. Men grunnen til at jeg spør om noen kan bekrefte/avkrefte det er at kundeservice til Chess sa at S7-edge støttet det. Det er jo ikke alltid de infosidene er korrekte til en hver tid.

Kundeservice motsier jo selv det som står der.

 

 

Det er ikke tilgjengelig for S7/S7 Edge enda ifølge Telia som er de som leverer 4G Tale til Chess. Nyeste programvareversjon til S7 Edge og S7 med produktkode NEE (Nordic) kom begge i begynnelsen av mars uten støtte for tjenesten i Telia sitt nett i Norge. Så Chess sin informasjon stemmer ikke.

 

Jeg har brukt S7 med Telia senest nå i påsken og det var ikke valg i menyen for 4G Tale (mobilen var oppdatert med nyeste versjon av programvare fra mars), og samme Telia-abonnement har jeg også brukt i en iPhone 7 Plus hvor 4G Tale fungerte fint. Så jeg vet at tjenesten er aktivt på abonnementet. Chess har ikke egen utrulling for 4G Tale, de leverer det Telia kan levere.

 

Takk for svar. Da er kundeservice på bærtur. Det var det jeg trodde. Men han påstod hardnakket at det måtte være noe galt med innstillingene på tlf. Men jeg har jo brukt den på Hello 4g-tale og har den siste firmware fra mars. Måtte bare sjekke her for å få noe vettuge svar. Takk igjen. Får bare vente på Telia da.

Lenke til kommentar

Ser at mange melder om bedre batteritid etter nougat-oppdateringa. Jeg opplever motsatt. Batteritida oppleves som halvert. I tillegg melder Android at 'ingenting' bruker batteri... Noen som har noen innspill?

 

Jeg føler også at batteritiden har blitt verre etter oppdateringen, uten at bruken min har blitt annerledes. Nå tok ikke jeg en clean install, men det burde vel ikke være nødvendig.

Lenke til kommentar

Min batteritid ble også dårligere samt at en god del settinger ble resatt. Jeg har feks. ikke screencapture via knappkombinasjon lenger (et eksempel på mange ting som ble gjort om automatisk). Skjønner ikke helt hvorfor en oppgradering resetter div. systeminnstillinger. Det burde jo være en smal sak å videreføre.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Både jeg og min samboer har opplevd drastisk reduksjon i batteritid etter android 7 oppdateringen. Vi begge opplever dårlig standby og at batteriet tappes fort. Før oppdateringen var batteritiden strålende og vi har den flate versjonen. Håper Samsung prioriterer og oppdatere s7 fort selv om s8 nettop er blitt lansert. Jeg har også opplevd ved flere anledninger at kameraet har låst seg. Det har aldri skjedd før. Det samme skjedde på min sony z1 etter en stor android oppdatering, noe som jeg mener skyldes at fokuset bare er på best mulig opplevelse på den nyeste mobilen til mange av selskapene. 

Jeg sitter med min Ipad air og tenker på hvor lite tull jeg har hatt med den, og tenker som en android entusiast at Google og de store produsentene må skjerpe seg slik at brukeropplevelsen er mer konsekvent. Jeg leser noen opplever treghet, andre opplever at det går fortere, noen får bedre batteritid, mens andre får det motsatte etter Nougat oppdateringen. Har aldri opplevd tull med noen ipad etter oppdatering. 

Måtte bare få ut litt damp, har vært ekstremt fornøyd med samsung s7 helt frem til Nougat.

Begge telefonene ble resatt etter oppdateringen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Android 7 slutter aldri å overaske. Huff så behagelig livet var i ett helt år med Android 6 (selv om det også har klare mangler). Siste knot - noen sporingslinker man får på pakker i SMS appen åpner URLen inni SMS appen som gjør det ganske morsomt da funksjonaliteten på disse sidene ikke alltid er så begeistret for det valget. Samt at man ikke får lest koden sporingsiden sender på SMS fordi man ikke kommer tilbake til SMS appen uten å stenge sporingsiden i SMS appen som da må sende deg en ny kode neste gang du trykker på den. Ei heller kommer SMS med koden opp i notify-preview så lenge man står på URLen i SMS appen.

 

Android 7 - genialt å tro at det var smart å sette telefoner til å åpne URLer på SMS i SMS Appen. For websider kan jo aldri by på problemer i dårlige "nettlesere".

 

Og for å berolige, dette skjedde aldri med de sammen sporingsappene på Android  6. Muligheten var kanskje der, men problemet forekom ikke.

Dette har skjedd en 3-4 ganger da jeg har fått en del pakker i det siste.

 

 

EDIT:

Jeg prøver å huske om jeg har hatt så mye brukerknot etter en oppgradering på andre OS (WP, iOS) og det eneste som slår meg er WP8.1.u2->W10M (på 640XL tar kaka) og muligens en av iOS versjonene som jeg da lett kunne velge å stå over uten at den plutselig oppgraderte i løpet av en natt likevel.

 

Android - 7 is not your lucky number!

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Android 7 - genialt å tro at det var smart å sette telefoner til å åpne URLer på SMS i SMS Appen. For websider kan jo aldri by på problemer i dårlige "nettlesere".

Feil på lasting av sider kan både være pga nettleseren og nettsiden, du kan prøve å bruke Firefox på Android en tid og se hvor ødelagt Internettet er med Chrome spesifikk kode :yucky:

 

Over til workarounds:

1. Trykk på menytasten øverst til høyre i den "innebygde forhåndsvisningen" og velg "Åpne i Internett"

2. Installer en annen meldingsapp, f.eks. Google sin: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.messaging denne respekterer standard nettleser satt av systemet og bruker per nå ingen forhåndsvisning

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Både jeg og min samboer har opplevd drastisk reduksjon i batteritid etter android 7 oppdateringen. Vi begge opplever dårlig standby og at batteriet tappes fort. Før oppdateringen var batteritiden strålende og vi har den flate versjonen. Håper Samsung prioriterer og oppdatere s7 fort selv om s8 nettop er blitt lansert. Jeg har også opplevd ved flere anledninger at kameraet har låst seg. Det har aldri skjedd før. Det samme skjedde på min sony z1 etter en stor android oppdatering, noe som jeg mener skyldes at fokuset bare er på best mulig opplevelse på den nyeste mobilen til mange av selskapene. 

Jeg sitter med min Ipad air og tenker på hvor lite tull jeg har hatt med den, og tenker som en android entusiast at Google og de store produsentene må skjerpe seg slik at brukeropplevelsen er mer konsekvent. Jeg leser noen opplever treghet, andre opplever at det går fortere, noen får bedre batteritid, mens andre får det motsatte etter Nougat oppdateringen. Har aldri opplevd tull med noen ipad etter oppdatering. 

Måtte bare få ut litt damp, har vært ekstremt fornøyd med samsung s7 helt frem til Nougat.

Begge telefonene ble resatt etter oppdateringen.

 

 

Da oppleves den oppdateringen tydeligvis forskjellig, for jeg har fått en mer stabil mobil, bedre batteritid og kameraet fungerer helt optimalt. Kameraet benytter jeg mye og har ingen problemer med «hang-ups» eller noe annet med det, jeg har også S7 flat versjon.......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...