Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

 

Du bør vente å se på Msi sin twin frozr modell. Alle mine tidligere slike kort har aldri beveget seg over 65C ved full load og overklokk.

 

Enten har du extrem god kabinett kjøling, eller så har du høy rpm på skjermkort viftene. Jeg har selv MSI 980Ti med den Twin Frozr greia, og load temp er ofte over 65 grader...så hvordan du får det til lurer jeg på.

 

Har et ganske ryddig big tower(cooler master haf-x), og har både med og uten overklokk aldri sett temperaturen på hverken mitt tidligere 680 eller mitt nåværende 970 gå over 65C, og det er med viftehastigheten under 50%. Hører ikke skjermkortet heller.

Mitt nåværende 970 har jeg overklokket mange ganger til 1450Mhz, og tempen er stabil på 65C på fullt kjør både i spill og heaven benchmark på 99% load.

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så det var benchmark test for 1070 på itavisen.

Vet ikke hvor pålitelig den er,men den så faktisk ganske bra.

Bare håper 1070 fra evga kommer med acx 3.0 også,er heller ikke noe interessert i FE.

Men spørsmålet er jo hvor stor/liten forskjell det er 1070e FE og non FE.

Lenke til kommentar

Syntes temperaturen virket høy for å være 3-part kjøler, nå vet ikke jeg klokkken det kjørte på, men opp til 80 grader virker sært

 

"The site adds that "temperatures were a non-issue", and while the card was under low the GPU temperature "hovered in the high 70C-80C range". I'm now more excited than ever to get my hands-on this bad boy!"

 

altså snakker om den acx 3.0 saken.

 

grei scaling da

 

1080-sli-1.jpg

Tja,kommer jo an på hvor hardt viftene har kjørt. Tviler på at det var med viftene på maks hastighet.

Lenke til kommentar

Syntes temperaturen virket høy for å være 3-part kjøler, nå vet ikke jeg klokkken det kjørte på, men opp til 80 grader virker sært

 

"The site adds that "temperatures were a non-issue", and while the card was under low the GPU temperature "hovered in the high 70C-80C range". I'm now more excited than ever to get my hands-on this bad boy!"

 

altså snakker om den acx 3.0 saken.

 

grei scaling da

 

1080-sli-1.jpg

 

 

Nå er jo Shadow of Mordor et spill som fungere ganske så bra med SLI da. Skalering har jo aldri vært noe problem i spill hvor SLI faktisk fungerer tålig greit. Utfordringen er jo det antallet spill som fungerer temmelig ræv med SLI hvor du da på mange måter har et ekstra kort som sitter der totalt bortkastet.

 

Syntes også det er skuffende å se at minimum FPS fremdeles er såpass lav, til tross for en såpass god økning på average. Minimum har jo ikke forbedret seg i det hele tatt sammenlignet med single.

Lenke til kommentar

Er vel i sli founders edition faktisk er bra? Hadde 2x 980 strix før, og da blåste det ene kortet den varme luften på det andre. Med founders edition blåses jo luften ut bak, så det bør vel være bedre i sli enn de andre custom kjølerne? 

 

Prøver å forsvare ovenfor meg selv å kjøpe kort i morgen istedet for å vente... 

Endret av GunnarGul
Lenke til kommentar

 

Syntes temperaturen virket høy for å være 3-part kjøler, nå vet ikke jeg klokkken det kjørte på, men opp til 80 grader virker sært

 

"The site adds that "temperatures were a non-issue", and while the card was under low the GPU temperature "hovered in the high 70C-80C range". I'm now more excited than ever to get my hands-on this bad boy!"

 

altså snakker om den acx 3.0 saken.

 

grei scaling da

 

1080-sli-1.jpg

 

 

 

Nå er jo Shadow of Mordor et spill som fungere ganske så bra med SLI da. Skalering har jo aldri vært noe problem i spill hvor SLI faktisk fungerer tålig greit. Utfordringen er jo det antallet spill som fungerer temmelig ræv med SLI hvor du da på mange måter har et ekstra kort som sitter der totalt bortkastet.

 

Syntes også det er skuffende å se at minimum FPS fremdeles er såpass lav, til tross for en såpass god økning på average. Minimum har jo ikke forbedret seg i det hele tatt sammenlignet med single.

Virker som du svarer på ting jeg ikke har sagt. Selvfølgelig er SLI noe dritt noen ganger (egentlig meste parten av tida). Derfor jeg vil ha et beefy single gpu kort til 15k :p

 

Poenget var vel heller å se på at med disse på vann og grei overklokk så er 120+ Hz en realitet @ 4k på de fleste AAA spill. Og med ny DP standard så kan jo det bli en realitet

Lenke til kommentar

 

Syntes temperaturen virket høy for å være 3-part kjøler, nå vet ikke jeg klokkken det kjørte på, men opp til 80 grader virker sært

"The site adds that "temperatures were a non-issue", and while the card was under low the GPU temperature "hovered in the high 70C-80C range". I'm now more excited than ever to get my hands-on this bad boy!"

altså snakker om den acx 3.0 saken.

grei scaling da1080-sli-1.jpg

Tja,kommer jo an på hvor hardt viftene har kjørt. Tviler på at det var med viftene på maks hastighet.

Er vel ingen som kjører viftene på nortene sine på full pupp. Når jeg hadde gtx970 slik på luft før så tror jeg vifta lå på 50 prosent eller no.
Lenke til kommentar

 

 

Poenget var vel heller å se på at med disse på vann og grei overklokk så er 120+ Hz en realitet @ 4k på de fleste AAA spill. Og med ny DP standard så kan jo det bli en realitet

 

 

Det kommer ALDRI et kort som er raskt nok ;)

 

Derfor har jeg hatt sli/cfx siden Voodo2 12MB :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er vel ikke det første Nvidia kortet med referanse kjøler (FE nå) som throttler :p

Nei nei. Men føler det blir litt værre når du betaler mer for det. Men er jo sikkert en del uker til vi får se andre versjoner på hylla så FE vil sikkert selge i bøtter og spann. Syntes det bare er litt sløvt.

Lenke til kommentar

 

 

 

Poenget var vel heller å se på at med disse på vann og grei overklokk så er 120+ Hz en realitet @ 4k på de fleste AAA spill. Og med ny DP standard så kan jo det bli en realitet

 

Det kommer ALDRI et kort som er raskt nok ;)

 

Derfor har jeg hatt sli/cfx siden Voodo2 12MB :p

Hehe helt sant Nizzen. Men skrev bare hva jeg har lyst på. Selv om jeg aldri vil få det :p
Lenke til kommentar

Ganske utrolig at NVIDIA lager så mye oppstyr rundt FE utgaven. Og i tillegg tar seg ekstra betalt. Så virker det som kortet throttler hvis du ikke lager en custom fan profile. Helt latterlig spør du meg.

 

Her er vel alle 3part som har blitt annonsert så langt.

 

 

attachicon.gifDFpX24F.jpg

Grei størrelse på det strix kortet. Ser at Gigabyte har montert midterste vifte lavere enn de andre, det har vel ingen andre fordeler bortsett fra å redusere lengden på kortet vil jeg tro?

Lenke til kommentar

 

Er vel ikke det første Nvidia kortet med referanse kjøler (FE nå) som throttler :p

Nei nei. Men føler det blir litt værre når du betaler mer for det. Men er jo sikkert en del uker til vi får se andre versjoner på hylla så FE vil sikkert selge i bøtter og spann. Syntes det bare er litt sløvt.

 

 

Joda, klart det blir feil på noen måter. Nvidia selv sa vel at FE skulle være dyrere for å IKKE konkurrere med tredjepartsløsninger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...