Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

 

Mumriken og Christian, dere har nok ikke sett videon jeg linket til/mener Linus er en tulling.

Det som er hele poenget med denne måten og "infisere" pc'r på, er nemlig at man ikke merker det er noe galt og eks info stjeles.

 

Husk at ikke alle som bruker slike triks er ute etter og tømme kontoen din, så ikke lett og oppdage hva eks stjålet info brukes til.

 

Vil tro de fleste her ikke er i stand til og se om det er gjemt ting i en bios.

 

Må jo være mye tryggere og bruke et Bios mod program og gjøre spesifikke endringer på spesifikke verdier man får oppgitt av disse. Mulig en ikke kan da gjøre like store endringer fordi man kan komme i konflikt med eventuelle "check" summer.

Folk er gjerne naive som du sier, men du syns ikke selv du har tatt på deg en hatt laget av tinnfolie her? Tviler sterkt på at de ytterst få downloads man får ved å lage en custom BIOS inne på det forumet til en bitte-bitteliten knippe med entusiaster er av målgruppen til potensielle tyver, dette er for mye jobb med for lite gain. Kan du uansett forklare metodikken og hvordan de går frem? Kilder er en fin ting her ;)

 

EDIT: Med "det forumet" så mener jeg selvsagt ocn

 

Han mener at folk bør være forsiktige, og det skjønner jeg godt. Mange per dags dato tror at litt for mye er helt legit og bare laster ned i hytt og gevær. Er mye dritt som lusker rundt på nettet for tiden, og jeg synes det er bra at enkelte advarer og kommer med nyttig info angående reelle trusler.

Jeg har hvertfall ikke vært klar over rootkits og whatnot av andre virus som er der ute ^^,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Joda, men kriminelle er smarte mennesker, og også veldig late. De gidder ikke legge mye arbeid for lite potensiale. Da er tiden bedre brukt andre steder.

Hvem gidder vel å legge i mye arbeid for lite potensiale? ^^,

 

Det er derfor jeg mener at det å laste ned en custom BIOS fra ocn-forumet er ganske så trygt.

 

Jeg skjønner poenget, men akkurat her så ser jeg ikke målet til en eventuelt tyv, det blir som å kapre et fly for å reise å handle seg en kebab

Lenke til kommentar

 

Joda, men kriminelle er smarte mennesker, og også veldig late. De gidder ikke legge mye arbeid for lite potensiale. Da er tiden bedre brukt andre steder.

Hvem gidder vel å legge i mye arbeid for lite potensiale? ^^,

 

Folk med dårlig strategi :p Du kan jo starte med å se på de som blir med på pyramidespill. Det er i alle fall en gruppe som vil legge ned masse arbeid for veldig lite profitt :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Joda, men kriminelle er smarte mennesker, og også veldig late. De gidder ikke legge mye arbeid for lite potensiale. Da er tiden bedre brukt andre steder.

Hvem gidder vel å legge i mye arbeid for lite potensiale? ^^,

 

Det er derfor jeg mener at det å laste ned en custom BIOS fra ocn-forumet er ganske så trygt.

 

Jeg skjønner poenget, men akkurat her så ser jeg ikke målet til en eventuelt tyv, det blir som å kapre et fly for å reise å handle seg en kebab

 

Jeg anser en rootkit i en bios som et ganske stort potensiale jeg. Da kan dem jo stjele bankkontoinfo og andre private greier. Mange har jo stjålet millionbeløp fra folk på disse lumskhetene :p

Lenke til kommentar

 

 

Joda, men kriminelle er smarte mennesker, og også veldig late. De gidder ikke legge mye arbeid for lite potensiale. Da er tiden bedre brukt andre steder.

Hvem gidder vel å legge i mye arbeid for lite potensiale? ^^,

 

Folk med dårlig strategi :p Du kan jo starte med å se på de som blir med på pyramidespill. Det er i alle fall en gruppe som vil legge ned masse arbeid for veldig lite profitt :p

 

Hehe, ja det er vel sant det :p

Lenke til kommentar

 

 

 

Joda, men kriminelle er smarte mennesker, og også veldig late. De gidder ikke legge mye arbeid for lite potensiale. Da er tiden bedre brukt andre steder.

Hvem gidder vel å legge i mye arbeid for lite potensiale? ^^,

 

Det er derfor jeg mener at det å laste ned en custom BIOS fra ocn-forumet er ganske så trygt.

 

Jeg skjønner poenget, men akkurat her så ser jeg ikke målet til en eventuelt tyv, det blir som å kapre et fly for å reise å handle seg en kebab

 

Jeg anser en rootkit i en bios som et ganske stort potensiale jeg. Da kan dem jo stjele bankkontoinfo og andre private greier. Mange har jo stjålet millionbeløp fra folk på disse lumskhetene :p

 

Det er ingen millionbeløp å hente, det er nettopp det som er poenget mitt. De som sitter inne i den tråden der inne er en ekstremt liten gruppe mennesker. Å flashe kortene sine med en custom BIOS er noe svært få folk driver med

 

Lenke til kommentar

Komplett har gått ut med pris på sine 1080-kort, 7599kr. Sjekka på prisguide.no og der har NetonNet Founders Edition til samme pris. https://www.netonnet.no/art/datakomponenter/skjermkort/nvidia/asus-geforce-gtx1080-founders-edito/233006.11111/

 

Vil dette da si at alle tredjeparts-kort i første omgang kommer til å være Founder's Editions? Isåfall kommer vel prisen til å falle en liten tusenlapp når de vanlige kortene kommer på markedet?

 

Founders Edition skulle jo være et overklokket kort fra Nvidia til en høyere prislapp.

Lenke til kommentar

Jeg skal iallefall le av de som klager på throttling etc med skjermkort, men jeg skal kose meg med "køstom" bios  :tease:

Du er gæææærn og naiv da, så du teller ikke :p

 

Komplett har gått ut med pris på sine 1080-kort, 7599kr. Sjekka på prisguide.no og der har NetonNet Founders Edition til samme pris. https://www.netonnet.no/art/datakomponenter/skjermkort/nvidia/asus-geforce-gtx1080-founders-edito/233006.11111/

 

Vil dette da si at alle tredjeparts-kort i første omgang kommer til å være Founder's Editions? Isåfall kommer vel prisen til å falle en liten tusenlapp når de vanlige kortene kommer på markedet?

 

Founders Edition skulle jo være et overklokket kort fra Nvidia til en høyere prislapp.

Founders Edition er gamle "Reference". Det er ikke noen overklokket "super versjon", Founders Edition er så vanilla som man får det ;)

 

Lenke til kommentar

Komplett har gått ut med pris på sine 1080-kort, 7599kr. Sjekka på prisguide.no og der har NetonNet Founders Edition til samme pris. https://www.netonnet.no/art/datakomponenter/skjermkort/nvidia/asus-geforce-gtx1080-founders-edito/233006.11111/

 

Vil dette da si at alle tredjeparts-kort i første omgang kommer til å være Founder's Editions? Isåfall kommer vel prisen til å falle en liten tusenlapp når de vanlige kortene kommer på markedet?

 

Founders Edition skulle jo være et overklokket kort fra Nvidia til en høyere prislapp.

Du er helt ute å kjøre :p

 

Installer denne driveren, for å se om det hjelper :D

 

Download Nvidia GeForce 368.22 WHQL driver

 

http://www.guru3d.com/files-details/geforce-368-22-whql-driver-download.html

 

 

Optimized for Overwatch, World of Tanks, and War Thunder,

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Vil dette da si at alle tredjeparts-kort i første omgang kommer til å være Founder's Editions? Isåfall kommer vel prisen til å falle en liten tusenlapp når de vanlige kortene kommer på markedet?

 

Founders Edition skulle jo være et overklokket kort fra Nvidia til en høyere prislapp.

 

Nei.

 

Nvidia selger ikke sitt eget brand i norske nettbutikker. Det vil alltid være Asus/Gigabyte/MSI/EVGA etc. Men kortene er helt like (Founders Edition - "referanse kjøler" / "referanse kort" fra tidligere)

 

Når det nevnes tredjeparts kort her - som muligens blir billigere, er det Asus/Gigabyte/MSI/EVGA etc. som har lagd sine egne kjølere og satt de på muligens egne pcb.

Lenke til kommentar

Ok, da må jeg ha misforstått noe. Da er det vel ikke noe å vente på og bare slenge inn en bestilling neste uke.

 

Gigabyte blir det ikke, etter å ha eid et ustabilt 780ti fra dem. Var nødt til å klokke ned både core og memory for å få det stabilt. Må lese meg opp for å finne rett tredjeparts-kort.

Endret av SIR WOLFIE 87
Lenke til kommentar

Ok, da må jeg ha misforstått noe. Da er det vel ikke noe å vente på og bare slenge inn en bestilling neste uke.

 

Gigabyte blir det ikke, etter å ha eid et ustabilt 780ti fra dem. Var nødt til å klokke ned både core og memory for å få det stabilt. Må lese meg opp for å finne rett tredjeparts-kort.

 

Din feil om du sitter med et ustabilt kort og ikke sender det i retur.

 

Enkelttilfeller vil alltid eksistere, men å dømme en hel produsent ned pga ett produkt med feil er ganske fjernt, spesielt når det er et selskap som er godt kjent for å lage kvalitetsprodukter. 

Lenke til kommentar

 

Ok, da må jeg ha misforstått noe. Da er det vel ikke noe å vente på og bare slenge inn en bestilling neste uke.

 

Gigabyte blir det ikke, etter å ha eid et ustabilt 780ti fra dem. Var nødt til å klokke ned både core og memory for å få det stabilt. Må lese meg opp for å finne rett tredjeparts-kort.

 

Din feil om du sitter med et ustabilt kort og ikke sender det i retur.

 

Enkelttilfeller vil alltid eksistere, men å dømme en hel produsent ned pga ett produkt med feil er ganske fjernt, spesielt når det er et selskap som er godt kjent for å lage kvalitetsprodukter. 

 

 

Gigabyte sitt 780ti hadde massive problemer.

 

http://www.overclock.net/t/1461220/gigabyte-780-ti-ghz-edition-crashes

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=391397

https://forums.geforce.com/default/topic/688127/geforce-700-600-series/update-gtx-780ti-artifacting-crashing-gygabyte-windforce-gv-n78toc-3gd-oc-bad-batch-/1/

 

Satt lenge og vurderte å sende det inn, men ettersom PC'en er pre-built fra Komplett hadde jeg blitt nødt til å sende inn hele maskinen for at de skulle feilsøke derfra (undersøkte dette med dem på forhånd).

 

Dette kunne ha tatt lang tid ettersom TDR's kom med ujevne mellomrom. Kan gå flere uker uten problemer, for så å dukke opp daglig.

 

Erfaringen med Gigabyte er derfor veldig svekket, spesielt etter å ha funnet så mange andre med samme problemet.

Endret av SIR WOLFIE 87
Lenke til kommentar

Ok, da må jeg ha misforstått noe. Da er det vel ikke noe å vente på og bare slenge inn en bestilling neste uke.

 

Gigabyte blir det ikke, etter å ha eid et ustabilt 780ti fra dem. Var nødt til å klokke ned både core og memory for å få det stabilt. Må lese meg opp for å finne rett tredjeparts-kort.

Problematisk å lese seg opp på "rett tredjeparts-kort" når man ikke vet noen ting om kortene annet enn at de faktisk kommer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ok, da må jeg ha misforstått noe. Da er det vel ikke noe å vente på og bare slenge inn en bestilling neste uke.

 

Gigabyte blir det ikke, etter å ha eid et ustabilt 780ti fra dem. Var nødt til å klokke ned både core og memory for å få det stabilt. Må lese meg opp for å finne rett tredjeparts-kort.

Problematisk å lese seg opp på "rett tredjeparts-kort" når man ikke vet noen ting om kortene annet enn at de faktisk kommer.

 

 

Kommer omtaler i løpet av uka her visstnok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...