Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

 

 

 

Ok, da må jeg ha misforstått noe. Da er det vel ikke noe å vente på og bare slenge inn en bestilling neste uke.

 

Gigabyte blir det ikke, etter å ha eid et ustabilt 780ti fra dem. Var nødt til å klokke ned både core og memory for å få det stabilt. Må lese meg opp for å finne rett tredjeparts-kort.

Problematisk å lese seg opp på "rett tredjeparts-kort" når man ikke vet noen ting om kortene annet enn at de faktisk kommer.

 

 

Kommer omtaler i løpet av uka her visstnok.

 

Dette vil jeg ha kilder på, da FE først kommer i salg fredag... Usikker på om du helt har forstått hva tredjepartskort er. 

 

 

 

Ok så bare for å bekrefte. Kortene som Komplett selger på fredag er Founders Edition fra tredjepart (referansekjøler osv) uansett hvilken leverandør man velger (MSI/GainWard/EVGA etc)?

 

Custom-kortene med bedre kjøling, overklokking osv kommer i salg først på et senere tidspunkt?

 

Sinnsykt forvirret av dette, blir første gang jeg kjøper kort ved lansering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Ok, da må jeg ha misforstått noe. Da er det vel ikke noe å vente på og bare slenge inn en bestilling neste uke.

 

Gigabyte blir det ikke, etter å ha eid et ustabilt 780ti fra dem. Var nødt til å klokke ned både core og memory for å få det stabilt. Må lese meg opp for å finne rett tredjeparts-kort.

Problematisk å lese seg opp på "rett tredjeparts-kort" når man ikke vet noen ting om kortene annet enn at de faktisk kommer.

 

 

Kommer omtaler i løpet av uka her visstnok.

 

Dette vil jeg ha kilder på, da FE først kommer i salg fredag... Usikker på om du helt har forstått hva tredjepartskort er. 

 

 

 

Ok så bare for å bekrefte. Kortene som Komplett selger på fredag er Founders Edition fra tredjepart (referansekjøler osv) uansett hvilken leverandør man velger (MSI/GainWard/EVGA etc)?

 

Custom-kortene med bedre kjøling, overklokking osv kommer i salg først på et senere tidspunkt?

 

Sinnsykt forvirret av dette, blir første gang jeg kjøper kort ved lansering.

 

Stemmer. Alt som kommer i salg fredag er Founders Edition med klistremerker påsatt fra produsent. Senere kommer de skikkelige tredjeparts kortene.

Lenke til kommentar

Ok, takk for svar. Da blir det å vente de ekstra ukene det tar.

 

Dette betyr vel desverre at prisen kommer til å bli en liten tusenlapp ekstra om du vil ha skikkelig kjøling, i forhold til FE.

Neida. MSRP på FE er $699, mens MSRP på andre GTX1080-kort er $599. De vil koste mindre eller det samme :)

Lenke til kommentar

Derfor trenger Nvidia skikkelig konkurranse fra AMD. Og det fort, før Nvidia kjører prisene enda høyere opp i taket.

Er egentlig NV så utrolig mye dyrere enn AMD? 970 og 980Ti som var/er de beste "bang for det buck" korta til NV gjorde det fantastisk - Ti kom jo året etter og etter TX, og selvom AMD kanskje har en verdig konkurrent i dag, så hjelper det ingenting når de kortene kom i fjor. I min oppriktige mening så er ikke FPS/$ verre hos NV. Vi snakker om AMD, som showcaset sitt nye super-kabinett med Fury-X med en INTEL CPU. Hvor langt inni skauen er man da? Intel er i ferd med å spytte ut nye CPU'er, mens AMD fortsatt er i ryktemodus.

 

AMD må være FØRST og da RASKEST, eller i det minste like raske og da billigere, om de skal ha noe håp om kapre noe som helst av markedet, og det gjelder på begge fronter. NV/Intel trenger definitivt konkurranse fra AMD, men det er ingen konkurranse der. 

 

AMD er blakke, og det begynner å syntes, da de ikke greier å faktisk produsere. Hvor mange her inne fikk tak i Fury X på launch igjen? Dere kan spytte ut så mye AoS benches dere vil, men ingen av dere satt på de korta når det var launch-tid, og det var kun et fåtall som kunne kjøre denne benchen eller andre bencher for den saksskyld. Nizzen fikk tak i, men han er jo, som dere mange sier, Nvidia-fanboy  :huh:

Lenke til kommentar

Vi sa bare at han ikke liker AMD og at han elsker slenge med leppa. At han kjøper begge delene utelukker ikke at han liker å hisse på seg de røde. Er jo ganske opplagt det etter å ha fulgt med her inne noen år. Syns egentlig dette tullet skaper dårlig stemning inne på et lite miljø. Kunne blitt så mye bedre uten slik "drittslenging" mellom "gruppene". Var ikke slik før det ble diskusjon.no for å si det slik. Go gamle overklokking.no var så sykt mye bedre.

Endret av Gralle
Lenke til kommentar

 

Vi snakker om AMD, som showcaset sitt nye super-kabinett med Fury-X med en INTEL CPU. Hvor langt inni skauen er man da? Intel er i ferd med å spytte ut nye CPU'er, mens AMD fortsatt er i ryktemodus.

 

 

Eh.. Om du mener AMD skulle benyttet AMD CPU når de showcaset Fury X. Da mener du vel også at Nvidia burde hatt Nvidia CPU i maskinene når de showcaser Nvidia skjermkort? ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vi sa bare at han ikke liker AMD og at han elsker slenge med leppa. At han kjøper begge delene utelukker ikke at han liker å hisse på seg de røde. Er jo ganske opplagt det etter å ha følgt med her inne noen år. Syns egentlig dette tullet skaper dårlig stemning inne på et lite miljø. Kunne blitt så mye bedre uten slik dritt slenging mellom gruppene. Var ikke slik før det ble diskusjon.no for å si det slik. Go gamle overklokking.no var så sykt mye bedre.

 

Nåda, det finnes en rød linje for alle sammen som man må passe seg for, selv en deltaker som er kjent for sin røde eller grønne farge kan få seg en dask på skuldra om han går over denne linjen og ødelegger.

 

Rapporteringsknappen er også grei om noen går over streken, jeg har trolig en relativ ganske lang lunte (man tåler trolig mer av å bli moderator ) men det betyr ikke at dere skal finne dere i hva som helst, trykk rapporter og si hva som er problemet så følger vi opp , ønsker dere tilbakemelding på saken så skriv det i rapporten så kan dere få tilbakemelding om dere er usikker på reglene eller akkurat det tilfellet.

 

Jeg tror vi alle kan og bør skjerpe oss, vi må huske på at måten vi diskuterer på kan alltids forbedres og jeg er trolig en av mange brukere som kan og bør skjerpe seg på en eller flere områder.

 

Uansett så tror jeg det blir spennende å se på hva 3dje parts produsenter kommer med kjøleløsninger på 1080 og jeg ser enda mer frem til når 1080 ti dukker opp , dette og det neste året blir igjen spennende og på svært mange måter , gjør Nvidia total suksess kan det fort ende opp med at Amd må selge skjermkortdivisjonen og at Nvidia kommer til å få tilnærmet monopol de kommende årene til glede for mange og til gru for andre...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Vi snakker om AMD, som showcaset sitt nye super-kabinett med Fury-X med en INTEL CPU. Hvor langt inni skauen er man da? Intel er i ferd med å spytte ut nye CPU'er, mens AMD fortsatt er i ryktemodus.

 

 

Eh.. Om du mener AMD skulle benyttet AMD CPU når de showcaset Fury X. Da mener du vel også at Nvidia burde hatt Nvidia CPU i maskinene når de showcaser Nvidia skjermkort? ;)

 

Nå skjønner vel du også at AMD faktisk lager CPU'er, mens Nvidia ikke gjør det ;)

Lenke til kommentar

 

 

 

Vi snakker om AMD, som showcaset sitt nye super-kabinett med Fury-X med en INTEL CPU. Hvor langt inni skauen er man da? Intel er i ferd med å spytte ut nye CPU'er, mens AMD fortsatt er i ryktemodus.

 

 

Eh.. Om du mener AMD skulle benyttet AMD CPU når de showcaset Fury X. Da mener du vel også at Nvidia burde hatt Nvidia CPU i maskinene når de showcaser Nvidia skjermkort? ;)

 

Nå skjønner vel du også at AMD faktisk lager CPU'er, mens Nvidia ikke gjør det ;)

 

Sant nok, men amd sine cpu er mye dårligere enn intel sine. Dermed må AMD benytte intel CPU for å vise all juicen kortet deres klarer å gi. Klart det suger for dem, men de må faktisk gjøre det for å få fremvist de beste tallen skjermkortet deres kan gi kjøperen.

Lenke til kommentar

Ok så bare for å bekrefte. Kortene som Komplett selger på fredag er Founders Edition fra tredjepart (referansekjøler osv) uansett hvilken leverandør man velger (MSI/GainWard/EVGA etc)?

 

Custom-kortene med bedre kjøling, overklokking osv kommer i salg først på et senere tidspunkt?

 

Jepp, dette er standard prosedyre hver gang det lanseres nye kort. Skal man ha skikkelig kjøler, må man vente litt.

Lenke til kommentar

 

 

 

Vi snakker om AMD, som showcaset sitt nye super-kabinett med Fury-X med en INTEL CPU. Hvor langt inni skauen er man da? Intel er i ferd med å spytte ut nye CPU'er, mens AMD fortsatt er i ryktemodus.

 

 

Eh.. Om du mener AMD skulle benyttet AMD CPU når de showcaset Fury X. Da mener du vel også at Nvidia burde hatt Nvidia CPU i maskinene når de showcaser Nvidia skjermkort? ;)

 

Nå skjønner vel du også at AMD faktisk lager CPU'er, mens Nvidia ikke gjør det ;)

 

 

Selvfølgelig.

 

Og akkurat som de færreste ville påstått at Usain Bolt ikke kan løpe fort siden han ikke ville vunnet NY marathon. Så burde man ikke konkludere med at et firma er dårlige på et område fordi de ikke er best på et annet.

 

Å konkluder med at AMD ikke kan lage gode skjermkort fordi de ikke lager like gode CPU'er som Intel, er omtrent som å konkludere med at Intel ikke kan lage gode CPU'er siden de ikke klarer lage like gode skjermkort som AMD. Faktisk klarer vel ikke Intel å lage stort mer enn IGP'er til grafikk. Hvor langt inni skauen er de da? ;)

 

For ikke snakke om Nvidia stakkars, som ikke klarer å lage CPU'er til desktop markedet i det hele tatt. Hvor langt inni skauen er de da? :p

 

Forøvrig kommer jeg nok aldri til å handle fra DI siden de har tilnærmet null kompetanse på høyttaler kabler i 100K klassen. Hva blir det neste? Ingen bleieavtale? Det er for dårlig det! Butikk er butikk! :p

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Vi snakker om AMD, som showcaset sitt nye super-kabinett med Fury-X med en INTEL CPU. Hvor langt inni skauen er man da? Intel er i ferd med å spytte ut nye CPU'er, mens AMD fortsatt er i ryktemodus.

 

 

Eh.. Om du mener AMD skulle benyttet AMD CPU når de showcaset Fury X. Da mener du vel også at Nvidia burde hatt Nvidia CPU i maskinene når de showcaser Nvidia skjermkort? ;)

 

Nå skjønner vel du også at AMD faktisk lager CPU'er, mens Nvidia ikke gjør det ;)

 

 

Selvfølgelig.

 

Og akkurat som de færreste ville påstått at Usain Bolt ikke kan løpe fort siden han ikke ville vunnet NY marathon. Så burde man ikke konkludere med at et firma er dårlige på et område fordi de ikke er best på et annet.

 

Å konkluder med at AMD ikke kan lage gode skjermkort fordi de ikke lager like gode CPU'er som Intel, er omtrent som å konkludere med at Intel ikke kan lage gode CPU'er siden de ikke klarer lage like gode skjermkort som AMD. Faktisk klarer vel ikke Intel å lage stort mer enn IGP'er til grafikk. Hvor langt inni skauen er de da? ;)

 

For ikke snakke om Nvidia stakkars, som ikke klarer å lage CPU'er til desktop markedet i det hele tatt. Hvor langt inni skauen er de da? :p

 

Forøvrig kommer jeg nok aldri til å handle fra DI siden de har tilnærmet null kompetanse på høyttaler kabler i 100K klassen. Hva blir det neste? Ingen bleieavtale? Det er for dårlig det! Butikk er butikk! :p

 

Det var ikke konklusjonen min, så nå drar du det LITT vel langt. Du burde heller postet dette svaret til bshagen. Jeg synes det var litt morsomt at AMD brukte Intel-CPU, samtidig som det også er litt trist :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...