Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Men er det virkelig ingen måte å hindre at FE klokker seg selv ned? Har Nvidia virkelig ikke tenkt på dette her???

Blir jo nesten like ille som 970 sin vram feil...

 

Kjøre viftene på høyere hastighet manuelt.

Kanskje det gikk opp et lys nå? :p

 

 

Ikke alle som ønsker å kjøre vann inn i maskina si.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Dette er jo ikke et problem før man starter med overklokking av kortet. Kjører man det på standard clock så skal det ikke være et problem.

Lenke til kommentar

Dette er jo ikke et problem før man starter med overklokking av kortet. Kjører man det på standard clock så skal det ikke være et problem.

 

Da burde du se videoen av JayzTwoCents om akkurat dette. Uten å sette opp powerlimit og temp target, så throttler 1080 FE nesten ned til baseclock over lenger tids load i f.eks Crysis 3.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

 

Dette er jo ikke et problem før man starter med overklokking av kortet. Kjører man det på standard clock så skal det ikke være et problem.

 

Da burde du se videoen av JayzTwoCents om akkurat dette. Uten å sette opp powerlimit og temp target, så throttler 1080 FE nesten ned til baseclock over lenger tids load i f.eks Crysis 3.

 

Er det jeg har gjort, og kjernefrekvensen på 1080 er 1607mhz, ergo, kjører man kortet rett ut av boksen uten å booste og clocke det så er det ikke et problem. Starter man derimot med boost + mer så blir det et problem, men det er jo også et problem alle kort har hatt, alternativt så ryker de pga varmen. Men jeg er nok en av disse mindre talls HW entusiastene som kjører alt på stock clock da dette sjeldent generer problemer som jeg ikke gidder å rydde opp i. Og eneste grunn til at jeg vurderer 2stk 1080 i dag er at 980 kortet mitt vil ikke duge så godt på den nye skjermen som kommer i posten om et par dager :p 

Lenke til kommentar

 

 

Dette er jo ikke et problem før man starter med overklokking av kortet. Kjører man det på standard clock så skal det ikke være et problem.

 

Da burde du se videoen av JayzTwoCents om akkurat dette. Uten å sette opp powerlimit og temp target, så throttler 1080 FE nesten ned til baseclock over lenger tids load i f.eks Crysis 3.

 

Er det jeg har gjort, og kjernefrekvensen på 1080 er 1607mhz, ergo, kjører man kortet rett ut av boksen uten å booste og clocke det så er det ikke et problem. Starter man derimot med boost + mer så blir det et problem, men det er jo også et problem alle kort har hatt, alternativt så ryker de pga varmen. Men jeg er nok en av disse mindre talls HW entusiastene som kjører alt på stock clock da dette sjeldent generer problemer som jeg ikke gidder å rydde opp i. Og eneste grunn til at jeg vurderer 2stk 1080 i dag er at 980 kortet mitt vil ikke duge så godt på den nye skjermen som kommer i posten om et par dager :p

 

På stock clock yter også kortet ikke noe mer enn et overclocket 980Ti. Noe som er helt uakseptabelt med tanke på at de har krympet, og i tillegg blir markedsført som en "grafikkrevolusjon". Dette kan sikkert være tilfellet for aftermarket versjoner av 1080, men FE er jo faktisk en vits, så lenge du ikke manuelt setter vann på det eller bytter kjøler(noe de fleste ikke gjør).

Føles som Nvidia utnytter sin plass på markedet, siden AMD enda ikke har kommet med konkurranse. Bare vent å se når AMD kommer ut med Polaris, da skal du se at Nvidia er kjappe med å trø ut 1080Ti, og da kommer de ikke til å tørre å gi den en drittkjøler som trottler hele kortet.

Har vært glad i Nvidia siden jeg byttet ut mitt Radeon HD6870 for en god stund siden, men jeg skal jaggu si at jeg ikke liker utviklingen som skjer nå. De har jo faktisk gitt ut et aftermarket 980Ti i Nvidia gtx 1080 forkledning med FE ^^,

Lenke til kommentar

 

 

Dette er jo ikke et problem før man starter med overklokking av kortet. Kjører man det på standard clock så skal det ikke være et problem.

 

Da burde du se videoen av JayzTwoCents om akkurat dette. Uten å sette opp powerlimit og temp target, så throttler 1080 FE nesten ned til baseclock over lenger tids load i f.eks Crysis 3.

 

Er det jeg har gjort, og kjernefrekvensen på 1080 er 1607mhz, ergo, kjører man kortet rett ut av boksen uten å booste og clocke det så er det ikke et problem. Starter man derimot med boost + mer så blir det et problem, men det er jo også et problem alle kort har hatt, alternativt så ryker de pga varmen. Men jeg er nok en av disse mindre talls HW entusiastene som kjører alt på stock clock da dette sjeldent generer problemer som jeg ikke gidder å rydde opp i. Og eneste grunn til at jeg vurderer 2stk 1080 i dag er at 980 kortet mitt vil ikke duge så godt på den nye skjermen som kommer i posten om et par dager :p

 

 

Booster gjør alle nVidia kort ut av esken. Det er designet slik. Jay overklokket ikke sitt kort i den testen. Han testet kortet slik det kom ut av esken først, og kortet throttlet da han hadde spilt Crysis3 noen minutter nesten ned mot baseclock, som betyr at man har mistet boosten = ikke bra. I følge nVidia specs av 1080 så skal kortet klare 1733 Mhz under load. Jay beviste i den testen at det klarer det ikke. For å fixe dette satte han opp powerlimit og temp target, først da booster kortet riktig (og litt mer).

 

Så kortet SKAL booste. Tror du har misforstått litt her, eller så misforstod jeg hva du skrev ovenfor.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bare vent å se når AMD kommer ut med Polaris, da skal du se at Nvidia er kjappe med å trø ut 1080Ti, og da kommer de ikke til å tørre å gi den en drittkjøler som trottler hele kortet.

 

1080Ti FE kommer med samme kjøler som 1080, bare da med lavere base og boost clock.

Lenke til kommentar

 

Bare vent å se når AMD kommer ut med Polaris, da skal du se at Nvidia er kjappe med å trø ut 1080Ti, og da kommer de ikke til å tørre å gi den en drittkjøler som trottler hele kortet.

 

1080Ti FE kommer med samme kjøler som 1080, bare da med lavere base og boost clock.

 

Hvis den trottler like ille som dette her, så er det jo bevist at Nvidia ikke lengre satser på fornøyde kunder, men fornøyd lommebok. Nvidia skulle hatt seg et spark bak, et skikkelig ett også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk forsvarer 1080 og sier at hvis man ikke overklokker FE så er det ikke et problem. Samtidig blir man sittende med 980ti ytelse. Var det ikke også NVIDIA som på sin konferanse skrøt av 2.1ghz clock speed og temperatur på 60-70 grader? Var vel en unreal engine demo, men allikevel.

Lenke til kommentar

Folk forsvarer 1080 og sier at hvis man ikke overklokker FE så er det ikke et problem. Samtidig blir man sittende med 980ti ytelse. Var det ikke også NVIDIA som på sin konferanse skrøt av 2.1ghz clock speed og temperatur på 60-70 grader? Var vel en unreal engine demo, men allikevel.

Svindel kalles det. Men de vil ikke bli tatt for det, fordi alle Nvidia fanboyene vil stille opp på rekke og rad og klore deg hvis du nærmer deg Nvidia. Nevner du AMD vil de frese til deg, og lage ulyder for at du skal forsvinne.

 

Dette er faktisk helt sykt. Som du sier, så skrøt de av høy Ghz, 25-30% mer ytelse enn 980Ti, og til og med bedre ytelse enn 2x980 SLI. Hvordan i f*** skal det være mulig uten overclock? Og det får du jo heller ikke gjort med FE dritten. Jeg kan også klokke mitt 970 til 2Ghz, men det kommer ikke til å fungere.

Dette er vel egentlig den største svindelen jeg har sett i skjermkort markedet(så lenge jeg har fulgt med hvertfall).

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

Svindel kalles det. Men de vil ikke bli tatt for det, fordi alle Nvidia fanboyene vil stille opp på rekke og rad og klore deg hvis du nærmer deg Nvidia. Nevner du AMD vil de frese til deg, og lage ulyder for at du skal forsvinne.

 

Dette er faktisk helt sykt. Som du sier, så skrøt de av høy Ghz, 25-30% mer ytelse enn 980Ti, og til og med bedre ytelse enn 2x980 SLI. Hvordan i f*** skal det være mulig uten overclock? Og det får du jo heller ikke gjort med FE dritten. Jeg kan også klokke mitt 970 til 2Ghz, men det kommer ikke til å fungere.

Dette er vel egentlig den største svindelen jeg har sett i skjermkort markedet(så lenge jeg har fulgt med hvertfall).

f6b7608b47f682c337e2cddee604223f.jpg

Lenke til kommentar

 

Folk forsvarer 1080 og sier at hvis man ikke overklokker FE så er det ikke et problem. Samtidig blir man sittende med 980ti ytelse. Var det ikke også NVIDIA som på sin konferanse skrøt av 2.1ghz clock speed og temperatur på 60-70 grader? Var vel en unreal engine demo, men allikevel.

Svindel kalles det. Men de vil ikke bli tatt for det, fordi alle Nvidia fanboyene vil stille opp på rekke og rad og klore deg hvis du nærmer deg Nvidia. Nevner du AMD vil de frese til deg, og lage ulyder for at du skal forsvinne.

 

Dette er faktisk helt sykt. Som du sier, så skrøt de av høy Ghz, 25-30% mer ytelse enn 980Ti, og til og med bedre ytelse enn 2x980 SLI. Hvordan i f*** skal det være mulig uten overclock? Og det får du jo heller ikke gjort med FE dritten. Jeg kan også klokke mitt 970 til 2Ghz, men det kommer ikke til å fungere.

Dette er vel egentlig den største svindelen jeg har sett i skjermkort markedet(så lenge jeg har fulgt med hvertfall).

 

Du kan ikke klokke 970 til 2 GHz, de fleste makser rundt 1500 MHz.

De aller fleste her inne synes at FE ser ut som møkk.

Har ikke sett mange som ikke har ment at FE er overpriset og ganske skuffende.

Om kortet er en oppgradering ifra 980ti er avhengig av hvor godt det overklokker.

 

Jeg synes du overdriver kraftig hvor mye fanboys skryter av det kortet her inne. Nvidia får også kritikk flere steder på nettet for FE, så tror du må ta av deg skylappene :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kanskje folk legger for mye følelser inn i dette, vi snakker om skjermkort her og ikke damer :p

Skjermkortet og pcen er jo "damen" til mange ^^,

Er jo lov å bli skikkelig skuffet når man har gledet seg til noe lenge, for å få servert dritt x)

Nvidia fortjener all kritikken de kan få, og jeg synes ikke at det er "for mye".

Tror de fleste Nvidia elskere her inne kjøper 1080FE i smug ^^,

Foresten, skrev tek.no om denne feilen med FE i reviewen sin?

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...