Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

 

 

 

 

 

Vi snakker om AMD, som showcaset sitt nye super-kabinett med Fury-X med en INTEL CPU. Hvor langt inni skauen er man da? Intel er i ferd med å spytte ut nye CPU'er, mens AMD fortsatt er i ryktemodus.

 

 

Eh.. Om du mener AMD skulle benyttet AMD CPU når de showcaset Fury X. Da mener du vel også at Nvidia burde hatt Nvidia CPU i maskinene når de showcaser Nvidia skjermkort? ;)

 

Nå skjønner vel du også at AMD faktisk lager CPU'er, mens Nvidia ikke gjør det ;)

 

 

Selvfølgelig.

 

Og akkurat som de færreste ville påstått at Usain Bolt ikke kan løpe fort siden han ikke ville vunnet NY marathon. Så burde man ikke konkludere med at et firma er dårlige på et område fordi de ikke er best på et annet.

 

Å konkluder med at AMD ikke kan lage gode skjermkort fordi de ikke lager like gode CPU'er som Intel, er omtrent som å konkludere med at Intel ikke kan lage gode CPU'er siden de ikke klarer lage like gode skjermkort som AMD. Faktisk klarer vel ikke Intel å lage stort mer enn IGP'er til grafikk. Hvor langt inni skauen er de da? ;)

 

For ikke snakke om Nvidia stakkars, som ikke klarer å lage CPU'er til desktop markedet i det hele tatt. Hvor langt inni skauen er de da? :p

 

Forøvrig kommer jeg nok aldri til å handle fra DI siden de har tilnærmet null kompetanse på høyttaler kabler i 100K klassen. Hva blir det neste? Ingen bleieavtale? Det er for dårlig det! Butikk er butikk! :p

 

Det var ikke konklusjonen min, så nå drar du det LITT vel langt. Du burde heller postet dette svaret til bshagen. Jeg synes det var litt morsomt at AMD brukte Intel-CPU, samtidig som det også er litt trist :)

 

De vil jo helt klar bruke CPUene som har høyest IPC og høyest klokkefrekvens for å vise grafikkortet i best mulig lys (les: høyest fps og lavest frame time). GPU-avdelinga til AMD sitter jo ikke sammen med CPU-avdelinga. Finner ikke dette merkelig i heletatt personlig.

Endret av MrMarbles
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Såh, med de nye lekkede (muligens fake) benchmarksene til 1070, må jeg innrømme at jeg ikke er helt sikker på hvilken jeg skal velge. 1070 burde jo tjene meg godt til 60fps@1440p nå, men jeg burde jo tenke litt fremover også. 1080 (med litt overklokking) vil mest sannsynlig vare ganske mye lengre, men jeg går jo da glipp av nyere teknologi, noe jeg kan få med meg hvis jeg går for XX70-kortene og oppgraderer oftere.

 

Meh. Formeninger? Noen her sitter sikkert på 780/780Ti og har kanskje en formening om hvor godt kortet har holdt?

Lenke til kommentar

Såh, med de nye lekkede (muligens fake) benchmarksene til 1070, må jeg innrømme at jeg ikke er helt sikker på hvilken jeg skal velge. 1070 burde jo tjene meg godt til 60fps@1440p nå, men jeg burde jo tenke litt fremover også. 1080 (med litt overklokking) vil mest sannsynlig vare ganske mye lengre, men jeg går jo da glipp av nyere teknologi, noe jeg kan få med meg hvis jeg går for XX70-kortene og oppgraderer oftere.

 

Meh. Formeninger? Noen her sitter sikkert på 780/780Ti og har kanskje en formening om hvor godt kortet har holdt?

 

har en 780 classified som jeg kjøpte i 2013, bruker jeg idag og vil tørre å påstå at jeg kan fint ha den i 1år til uten problemer.

Lenke til kommentar

Det var ikke konklusjonen min, så nå drar du det LITT vel langt. Du burde heller postet dette svaret til bshagen. Jeg synes det var litt morsomt at AMD brukte Intel-CPU, samtidig som det også er litt trist :)

 

De vil jo helt klar bruke CPUene som har høyest IPC og høyest klokkefrekvens for å vise grafikkortet i best mulig lys (les: høyest fps og lavest frame time). GPU-avdelinga til AMD sitter jo ikke sammen med CPU-avdelinga. Finner ikke dette merkelig i heletatt personlig.

 

Det skaper jo ikke akkurat tiltro til AMD som merkevare.

Lenke til kommentar

 

Det var ikke konklusjonen min, så nå drar du det LITT vel langt. Du burde heller postet dette svaret til bshagen. Jeg synes det var litt morsomt at AMD brukte Intel-CPU, samtidig som det også er litt trist :)

 

De vil jo helt klar bruke CPUene som har høyest IPC og høyest klokkefrekvens for å vise grafikkortet i best mulig lys (les: høyest fps og lavest frame time). GPU-avdelinga til AMD sitter jo ikke sammen med CPU-avdelinga. Finner ikke dette merkelig i heletatt personlig.

 

Det skaper jo ikke akkurat tiltro til AMD som merkevare.

 

Vet ikke hvor lenge du har vært PC-entusiast, men de aller fleste som har vært med i dette gamet lenge, ser vel ikke akkurat på CPU og GPU-avdelinga til AMD som ett og samme selskap (selv om det jo selvfølgelig er det). Den ene har ikke noe med den andre gjøre bortsett fra på APUene.

 

Er Intel en dårligere merkevare pga. at de ikke har klart å slå igjennom på SOC for mobile enheter og har i praksis gitt opp hele det markedet? 

 

Nå synes jeg forøvrig det er nok avsporing her. Dersom du ønsker å diskutere AMDs merkevare og dens innflytelse av deres CPUer, så kan du jo gjerne starte en egen tråd om det.

Endret av MrMarbles
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Vi snakker om AMD, som showcaset sitt nye super-kabinett med Fury-X med en INTEL CPU. Hvor langt inni skauen er man da? Intel er i ferd med å spytte ut nye CPU'er, mens AMD fortsatt er i ryktemodus.

 

 

Eh.. Om du mener AMD skulle benyttet AMD CPU når de showcaset Fury X. Da mener du vel også at Nvidia burde hatt Nvidia CPU i maskinene når de showcaser Nvidia skjermkort? ;)

 

Nå skjønner vel du også at AMD faktisk lager CPU'er, mens Nvidia ikke gjør det ;)

 

 

Selvfølgelig.

 

Og akkurat som de færreste ville påstått at Usain Bolt ikke kan løpe fort siden han ikke ville vunnet NY marathon. Så burde man ikke konkludere med at et firma er dårlige på et område fordi de ikke er best på et annet.

 

Å konkluder med at AMD ikke kan lage gode skjermkort fordi de ikke lager like gode CPU'er som Intel, er omtrent som å konkludere med at Intel ikke kan lage gode CPU'er siden de ikke klarer lage like gode skjermkort som AMD. Faktisk klarer vel ikke Intel å lage stort mer enn IGP'er til grafikk. Hvor langt inni skauen er de da? ;)

 

For ikke snakke om Nvidia stakkars, som ikke klarer å lage CPU'er til desktop markedet i det hele tatt. Hvor langt inni skauen er de da? :p

 

Forøvrig kommer jeg nok aldri til å handle fra DI siden de har tilnærmet null kompetanse på høyttaler kabler i 100K klassen. Hva blir det neste? Ingen bleieavtale? Det er for dårlig det! Butikk er butikk! :p

 

Det var ikke konklusjonen min, så nå drar du det LITT vel langt. Du burde heller postet dette svaret til bshagen. Jeg synes det var litt morsomt at AMD brukte Intel-CPU, samtidig som det også er litt trist :)

 

 

Bshagen er jo også quotet, jeg regnet med både han og du ser hvilke "sleivspark" som er rettet mot hvem. :p

 

Men huff ja, jeg regner med det har gått med store mengder samarin for mange i AMD når de måtte bite i dette eplet. Også selv om de ikke tilhører CPU avdelingen. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg også er ganske spent på 1070 og 1080. Jeg hadde kjøpt Fury X i februar, men sendte det tilbake grunnet coilwhine. Jeg bruker nå gtx 560ti med 1gb vram med en gammel 1080p skjerm.

Jeg har sett en god del på 980ti fra evga med acx cooling og hadde faktisk bestemt meg for den gpu'n inntil jeg så på konferansen til nvidia.

Etter det har jeg venta mye på benchmarks på 1080, noe som har kommet. Jeg venter faktisk på 1070. Det er jo noen par nye teknologier som Fast sync og flere,bla. med hdmi 2.0b og DP 1.4. Men jeg har ingen planer om å spille i 4k. 

Jeg har kjøpt inn  2560x1440 og 1080x1440 skjermer som jeg har planer om å bruke igjen når jeg får bestemt meg for hvilken vga kort jeg skal kjøpe.

 

Er 980ti nok for meg? jeg har planer om å oppgradere til swift ROG PG278q som main monitor,men det er ikke enda.

Eneste jeg spiller er gw og jeg kunne tenkt meg å testet PCARS etterhvert.

Vil 6gb med g5 holde eller burde jeg kjøpe meg et 8gb g5x(gtx 1080)?

jeg er fult klar over det dumt å kjøpe last gen card nå jeg pascal lanseres til fredag.

Men vil det være nok bandwith hvis jeg kjøper pg278q og 1 eller 2 sideskjermer,og da tenker jeg på 980ti vs 1080.

Siden jeg leste på komplett at pg278q krever masse bandwith og den klarer bare å kjøpre en per gpu.

Lenke til kommentar

Hører jo for F ikke hjemme der. Iallfall ikke ennå. Nå må dere kulan litt ned, 1070 får komme på markedet først, det må testes og prisen må vurderes. Så kan man sette en bruktpris på 980 Ti

Joda det er jo forsåvidt greit det. Men å prise 980Ti til over 5K brukt, en mnd før 1070 lanseres, er jo faktisk på grensen til svindel :p

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

Burde da florere av det på brukten snart. 

 

Er vel heller 970 og 980 det burde florere av på brukten, ser ingen grunn til at folk skal gå amok å selge 980 Ti korta sine, når de kan klokkes til 1400-1500Mhz og ligge 5-15% bak et klokka 1080.

 

Når 1080 Ti kommer derimot, så kan det nok hende det florer på brukten :)

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

 

Hører jo for F ikke hjemme der. Iallfall ikke ennå. Nå må dere kulan litt ned, 1070 får komme på markedet først, det må testes og prisen må vurderes. Så kan man sette en bruktpris på 980 Ti

Joda det er jo forsåvidt greit det. Men å prise 980Ti til over 5K brukt, en mnd før 1070 lanseres, er jo faktisk på grensen til svindel :p

 

Svindel er det først når du har betalt for det. ;) "Neeh jag har blivit lurad"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hører jo for F ikke hjemme der. Iallfall ikke ennå. Nå må dere kulan litt ned, 1070 får komme på markedet først, det må testes og prisen må vurderes. Så kan man sette en bruktpris på 980 Ti

Joda det er jo forsåvidt greit det. Men å prise 980Ti til over 5K brukt, en mnd før 1070 lanseres, er jo faktisk på grensen til svindel :p

 

Svindel er det først når du har betalt for det. ;) "Neeh jag har blivit lurad"

 

HAHAHAHHAHAHAHHA.

Skal faktisk innrømme at jeg holdt på å daue av den quoten der xD

Lenke til kommentar

 

Hører jo for F ikke hjemme der. Iallfall ikke ennå. Nå må dere kulan litt ned, 1070 får komme på markedet først, det må testes og prisen må vurderes. Så kan man sette en bruktpris på 980 Ti

Joda det er jo forsåvidt greit det. Men å prise 980Ti til over 5K brukt, en mnd før 1070 lanseres, er jo faktisk på grensen til svindel :p

 

Enig. Særlig aktuelt å betale 5k for et bruktkort når man kan kjøpe det nytt til knappe 6k. 

Lenke til kommentar

Vil 6gb med g5 holde eller burde jeg kjøpe meg et 8gb g5x(gtx 1080)?

jeg er fult klar over det dumt å kjøpe last gen card nå jeg pascal lanseres til fredag.

Men vil det være nok bandwith hvis jeg kjøper pg278q og 1 eller 2 sideskjermer,og da tenker jeg på 980ti vs 1080.

Siden jeg leste på komplett at pg278q krever masse bandwith og den klarer bare å kjøpre en per gpu.

 

Eneste grunnen for deg å kjøpe et 980Ti nå er hvis du kan få det til en god pris på bruktmarkedet. 4000 kr eller mindre. Ellers kjøper du jo selvsagt et 1070 eller 1080 kort, alt etter som hvor mye penger du har.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...