Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da kom det e-post fra cdon om at ordrene mine var kansellert. 

Samme her. Tar ikke det så tungt, det var jo et temmelig urealistisk håp i utgangspunktet.

 

Det er lov å prøve seg, men da er det også lov for dem å kansellere ordren uten å få surskap i retur, slik jeg ser det.

Lenke til kommentar

Frister og bruke angreretten nå på mitt nylige kjøpte MSI GTX 970 Gamer, og bare fleske til med et 980 TI.

 

Jeg har blitt litt hektet på en "usunn" vane med og bruke 3-4k DSR i spill, noe som er veldig tungt og kunne tenke meg og kansje få meg en 4k skjerm med tiden.

 

Skal ikke ver lett dette valget!

Lenke til kommentar

Ikke meningen å "gnåle" mer om denne feilprisingen til CDON. 

Men les denne http://www.dinside.no/871742/krev-varen-til-feilpris

 

Veldig lik sak. Forbrukerrådet anbefalte i denne saken å kreve prisen som er oppgitt. 

I saken mot MPX vant forbrukeren.

Så lenge kunden har sagt seg enig i kjøpsvilkår som tar tydelig forbehold om prisfeil så er der ingen sak, punktum.

Jeg har vært ute for flere saksbehandlere i Forbrukerrådet som er totalt inkompetente, så at forbrukerrådet sier noe betyr ikke automatisk at det er riktig. Det er norsk lov og kontraktsrett som gjelder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

hvilken "versjon" bør man kjøpe for å få vannblokk raskest mulig? referanse eller noen andre? og på disse chipsettene, er det stor forskjell på overklokkingspotensialet på vann? tenker da f.eks ref vs classy osv

 

 

og sist men ikke minst, VIST ting begynner å komme på lager, så skal jeg til sverige til helgen, er det noe billigere å kjøpe elektronikk der nå lenger enn her i norge? (blir vel noe dritt uansett med retur ved feil osv)

Endret av xFrEaKx
Lenke til kommentar

Referanse for å få vannblokk asap.

 

Det er ikke stor forskjell på oc mellom referanse og classy på gtx 980 i alle fall. Går ut i fra at det blir nokså likt med 980ti. Referanse overklokker kjempebra om du er heldig med chippen.

 

Jeg tror ikke det er mye å spare på å kjøpe i sverige. Norsk forbrukerkjøpslov er i tillegg så vannvittig bra at jeg er villig til å betale litt mer for å kjøpe med norsk garanti.

Lenke til kommentar

Blokker finnes allerede til 980 TI (takk for info Nizzen) - og nå ser jeg at EK Config har oppdatert sidene sine.

Det kan ikke ta lang tid for dem å stemple noe annet enn Titan X på blokka ..

Utover dette har jo også EK laget custom blokk til EVGA - så blokker vil vi vel se når som helst.

 

Classy har jo noe spesiell strømtilførsel som skal tåle mye mer effekt under ekstrem OC. Ikke sikkert dette merkes like bra under vann nå - må kanskje opp på LN2? Uansett så merket iallfall jeg forskjell på Classy og vanlig 780.

 

Noen som kan forklare hvorfor ikke en ser like mye forskjell på 900 serien, hvis dette stemmer?

Lenke til kommentar

Blokker finnes allerede til 980 TI (takk for info Nizzen) - og nå ser jeg at EK Config har oppdatert sidene sine.

Det kan ikke ta lang tid for dem å stemple noe annet enn Titan X på blokka ..

Utover dette har jo også EK laget custom blokk til EVGA - så blokker vil vi vel se når som helst.

 

Classy har jo noe spesiell strømtilførsel som skal tåle mye mer effekt under ekstrem OC. Ikke sikkert dette merkes like bra under vann nå - må kanskje opp på LN2? Uansett så merket iallfall jeg forskjell på Classy og vanlig 780.

 

Noen som kan forklare hvorfor ikke en ser like mye forskjell på 900 serien, hvis dette stemmer?

 

Maxwell skalerer lite på mere spenning så lenge ikkje skjermkortet er kaldt nok. Kaldt mener jeg med 10 grader eller kaldere. Konklusjonen er at det er det beste å kjøpe referansekort, fordi man vil ikkje se no særlig mere enn ~1550mhz uansett med vann i romtemperatur.

 

Slik virker det å være på GTX 980 og Titan X. Da er det slik for 980ti også ;) Det som er latterlig, er at man knapt kan klokke noe lengre på vann enn luft, så lenge skjermkortet er under 70 grader velogmerke. Rundt 70 grader, så faller ytelsen ved at skjermkortet kan klokke seg ned.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Takk  :thumbup:

 

Så fort Haakon får inn blokker så blir det to ref på meg da.

 

Han hadde blokker på lager tidligere i dag. Men det er frest inn "Titan X" på de. Men det gjør kanskje ikke så mye? :D

 

 

Bedre med Tx blokker på 980ti enn å vente...  :yes:

 

Den som venter, venter ofte for lenge ;)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Hvilken utgave bør jeg vente på dersom jeg er ute etter best mulig ytelse med et lavt støynivå rett ut fra startblokka? Er det like greit å hoppe på EVGA SC eller bør man muligens vente å se hvordan det nye Strix-kortet til Asus fungerer i praksis?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...