Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Det er bortkastet , det er uærlig , umoralsk .

Jeg er ikke negativ - kun realist.

Bortkastet tid finner jeg ikke morsomt. Uærlige og sleipe folk er det ikke noe morsomt med heller.

Hvis man jobber i en bedrift selv som ikke klarer å "beskytte" seg for slike tap som dette og må se seg om etter en ny jobb grunnet konkurs - det er ikke morsomt.

 

Les pkt. 4 Avtaleinngåelsen i det som er " Standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett "

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, men du får gjøre noe annet, som du synes er morsomt da :)

 

Så får alle oss bortkastede, uærlige, umoralske og urealistiske gjøre det vi synes er morsomt :)

 

Herlighet....

Ja - herlighet.

Gammeldags jeg da kanskje som har det for vane å betale for seg. Og ikke prøve å utnytte andres feil uten et fnugg eller ripe på samvittighetheten.

Makan....

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Slapp av folkens. 

Selger (CDON) har gjort en feil og kjøper har selvsagt lov til å legge inn en ordre. Det er ikke kjøpers feil at varen er priset slik, og det har absolutt ingenting med samvittighet å gjøre. Noen ganger forekommer det faktisk enormt gode tilbud, selv om det i dette tilfellet er relativt klart hva som har skjedd. Enden på visa blir vel at CDON kontakter potensielle kjøpere og forklarer situasjonen og man står fritt til å heve kjøpet. No harm, no foul.

Lenke til kommentar

Corsair har annonsert festebrakett for sine lukkede vannkjølere til 900-serien. 

Kult. Har sett disse til R9 290. 

 

Slike produkter en kjekk og enkel måte å vannkjøle GPU'en på, og man kan f.eks dra nytte av en gammel AIO. Videre har jo en slik AIO enormt mye bedre effekt på en GPU enn en CPU. Jeg hadde Arctic Cooling Hybrid (v1.0) tidligere og det var faktisk skikkelig bra. Det var en del arbeid med å montere denne, mye pga alle ribbene man måtte lime på VRAM og spenningsregulatorene, men effekten var upåklagelig. Det er nettopp disse ribbene jeg savner på de nye brankettene, syntes det er litt smått bare med et flattjern her. Men kanskje det er nok ..

Lenke til kommentar

Ikke meningen å "gnåle" mer om denne feilprisingen til CDON. 

Men les denne http://www.dinside.no/871742/krev-varen-til-feilpris

 

Veldig lik sak. Forbrukerrådet anbefalte i denne saken å kreve prisen som er oppgitt. 

I saken mot MPX vant forbrukeren. 

 

Videre står det

-

Men det er et forbehold her: Er prisen spinnvill, kan nettbutikken lene seg på avtaleloven. 

Blant annet viser utvalget til en PC verdt 9.000 kroner som ble priset til 473 kroner. Dette burde kunden ha forstått var feil, mener utvalget, og klager fikk derfor ikke medhold. 

-

 

Jeg vil nok tro at denne saken med CDON faller i siste kategori - men kjøper har noen rettigheter når det kommer til feilprising, og selger har ansvar i å prise rett.

Lenke til kommentar

Nå er det slik at forbrukertvistutvalget neppe har så mye peiling på data. Og da slår det ut som i tilfellet med MPX og Asus laptoppene. Poenget er at om du er helt analfabet på data, så er det selgers ansvar å sørge for at korrekt avtale er inngått. Det samme kan sånn sett skje med disse skjermkortene. Med mindre du ble grådig og bestilte 4 (eller 20 ;)). Da har du på sett og vist avslørt deg selv i at du visste at prisen var feil. Men har du bestilt et kort, betalt, og fått ordrebekreftelse så er det god sjanse for at du har sikret deg et dritbillig skjermkort. Men du må jo belage deg på å vente til etter forbrukertvistutvalget har hatt møte igjen, etter at du har klaget til forbrukerrådet. Så 2 - 4 måneder ca. :D

Lenke til kommentar

Ha ha ja ... Har ingen planer om å forfølge denne saken. Skjermkortet er vel avleggs før saken er behandlet. :p

 

Jeg ville bare poengtere at kjøpere har noen rettigheter når selger priser seg helt vilt.

 

F.eks kan man kreve en dagligvare (på typisk Rema) til prisen oppgitt i hyllen, selv om de blipper inn en annen (høyere) pris i kassa.

Lenke til kommentar

Haha. Morro å lese om gjerrige nordmenn som skal lage faenskap for at de ikke får et produkt til 1/10 av prisen.

 

Lurer på hvordan de hadde forholdt seg hvis de hadde sittet på andre siden av bordet.

 

Lavmål gutta. Skjerpings.

De fleste er ute etter å betale minst mulig, det er ikke noe som er spesielt med nordmenn at et produkt ikke er billig nok før det er gratis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...