Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

 

Noen som har overklokket 980 Ti under vann enda? Hvor langt kan man regne med å komme?

 

Du vet at 980 Ti har akkurat kommet...

 

 

Jepp, og om Titan X vannblokk passer så kunne det tenkes at noen som har review'et 980 ti allerede har testet. Men jeg har ikke funnet en slik test. Derfor jeg spurte om noen andre visste...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Noen som har overklokket 980 Ti under vann enda? Hvor langt kan man regne med å komme?

 

Hadde du lest noen poster opp, så finner du svaret der :)

 

Alle Maxwell overklokker ca likt...

 

 

1450-1600mhz er vanlig. Forvent 1500-1550mhz på vann. Loddtrekningen som avgjør

 

 

Jeg leste nok posten din før du redigerte den. :)

Lenke til kommentar

 

Verd å kjøpe 3 av disse? Hmmmmmm Faen har lyst.

 

For noen er det verdt det, for andre ikkje. For meg var det ikkje aktuelt, siden GTA V og noen andre spill bruker mere enn 6 GB Vram @ 4320x2560

 

 

Da lurer jeg på hvordan 4320x2560 kan sammenliknes med 3840x2160 (4K) angående vram bruk. Tenker du om det? I de tester jeg har sett av Titan X vs 980 Ti, så skiller det 1-5 fps mellom de korta @ 4K.

Lenke til kommentar

 

 

Verd å kjøpe 3 av disse? Hmmmmmm Faen har lyst.

 

For noen er det verdt det, for andre ikkje. For meg var det ikkje aktuelt, siden GTA V og noen andre spill bruker mere enn 6 GB Vram @ 4320x2560

 

 

Da lurer jeg på hvordan 4320x2560 kan sammenliknes med 3840x2160 (4K) angående vram bruk. Tenker du om det? I de tester jeg har sett av Titan X vs 980 Ti, så skiller det 1-5 fps mellom de korta @ 4K.

 

 

Det er vel 9MP vs 12MP, altså noen % flere pixler. Har ikkje testa forskjellen, da jeg ikkje har 4k skjerm. DSR fungerer ikkje heller enda med Swift og SLI + g-sync

 

Skiller litt mere i GTA V:

http://www.guru3d.com/articles_pages/nvidia_geforce_gtx_980_ti_review,13.html

 

 

Kan ikkje se at det er fikset i den nye driveren, selv om det er noe der som er bra nytt for oss med g-sync :)

Just in time for the highly anticipated title Heroes of the Storm, this new GeForce Game Ready driver ensures you'll have the best possible gaming experience. This driver is also aligned with the launch of the new flagship gaming GPU, the GeForce GTX  980 Ti. In addition, this new Game Ready driver provides a number of new gaming features and benefits based around G-SYNC technology, Dynamic Super Resolution, and enhancements for the latest new titles.

R353.06

Supports G-SYNC technology in windowed mode. (Supported for 2-way SLI, but not 3-way or 4-way.)
Offers both G-SYNC (V-SYNC on) and G-SYNC (V-SYNC off) options.
Adds support for Ultra-Low Motion Blur (ULMB) in the NVIDIA Control Panel.
Provides Dynamic Super Resolution (DSR) for notebooks with discrete GeForce GPUs, Fermi-based and above.
Implements optimizations and bug fixes that provide increased performance for Kepler-based GPUs.

Profil-Changes:

F1 2015 (added 3D Profile "rated as not recommended")
Heroes of the Storm (updated SLI Profile "set to SingleGPU Mode")
Killing Floor 2 (updated 3D Profile, Compatibility-Mode "rated as not recommended")
Monster Hunter Online (added SLI Profile)
Project CARS (updated 3D Profile,"rated as not recommended")
Space Engineers (added SLI Profile)
The Witcher 3 (updated 3D Profile, Compatibility-Mode "rated as good")
World Of Warships (updated 3D Profile "rated as not recommended")

Bugfixes:

[GeForce Experience, SLI]: Following an in-game resolution change, Shadowplay icon is missing after Alt+ Tab. [200108633]
[SLI]: Display goes to half tile when 3840 × 2160 resolution is applied. [200095220]
[OpenGL, Windows 8.1 -x86/x64]: GLSL shader compile error. [1647324]
[N16x, Windows 8 -x64]: Allow overclocking settings to be read from the video BIOS as long as it has overclocking enabled. [1579756]

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Ti, scorer jo høyere, dog minimalt enn titan x. Syntes jeg leste at på en av alle de titalls omtalene av korte, at det kjører på en litt høyere boost clock enn titan x. Kan være derfor det scorer høyere. Dunno.

Som du vet kan det være stor variasjon i ytelse med boost fra kort til kort.

 

Kan hende Titan X vil yte bedre i kommende spill da som bruker enda mer vram. Bare at innen de spilla kommer så er sikkert nVidia Pascal kommet ut...

Det er teoretisk mulig, men spill flest bruker ikke minnet som en stor fleksibel teksturcache så ikke hold pusten. Spill flest laster bare inn alle objekter som skal brukes, og bruker de uten noen aktiv caching eller ekstremt detaljerte teksturer. Så lenge vi har så trege minnebusser som Maxwell har så vil ikke denne metodikken skalere bra videre forbi 6 GB, siden bildeflyten vil bli for lav.

 

Beste nVidia kjøpa i dag er nå GTX 970 og 980 Ti da. Vanilla 980 blir liksom bortkastet og Titan X altfor dyrt. Min mening iallefall :p

Selv med priskutt så er GTX 980 fremdeles marginalt bedre enn GTX 970. Som du sier så blir da GTX 970 valget for de som vil ha mest for pengene, og GTX 980Ti for de som trenger mer ytelse enn det.

 

 

Dette blir vanskelig....

 

Nå må jeg bestemme meg for om jeg skal selge 980 på brukten og kjøpe ett gtx 980ti eller kjøpe et ekstra gtx 980 til den nye lavere prisen og kjøre SLI.

 

Forresten. OC3D snakket om at nye gtx 980 msrp skulle bli 399$. Dersom dette skulle stemme kommer gtx 980 til å bli et sykt bra kjøp.

980 blir dumpet fra 550 til 500. 399 skjer ikke tror jeg.

 

Det er vel snakk om britiske pund.

 

TTL har levert feilinformasjon i over fem år, han kan rett og slett ikke sakene sine godt nok. Testene er ofte fylt med rare resultater (sånn som testen jeg viste til her,) der overklokkede kort leverer dårligere ytelse enn standardklokkede kort. Tek.no skriver i hvert fall ikke om ting de ikke kan.

 

Techpowerup, The Tech Report, Anandtech, Computerbase. Hardware.fr, og HardOCP har langt bedre rutiner enn OC3D, da er det ingen grunn til å lese (eller se på) OC3D. Selv Linus har bedre peiling enn TTL.

Det er ille ja, men ikke at Linus er bra heller. Det er overraskende hvor dårlig kompetanse en del podcastere har.

 

Produsentene har jo ikke utgifter til referanse kjøleren.

Så man kan si at f.eks custom kjøleren til evga har en pluss kost på kr 200 i forhold til referanse typen.

Produsentene får nok kjøpt kortene uten referansekjøler noe billigere, det er nok grunnen til at en del custom-kort kan koste bare litt ekstra.
Lenke til kommentar

Jeg vil helst kjøpe skjermkort UTEN kjøler. Da slipper jeg å stresse med å skru av orginalkjøleren før jeg setter på vannblokk :D For å ikkje snakke om plass for å lagre orginalkjølerene...

EVGA Hydrocopper da? :p Ellers så er jeg enig, kanskje man til og med kunne spart en 200-lapp per kort. :)

Lenke til kommentar

Dere som bestiller 980 Ti nå, hva gjør dere hvis det viser seg at AMD Fury yter 20% bedre og koster det samme...? bruker angre retten? :p

 

"It's not easy being green" :green:

 

Bytter ikke til AMD uansett. Hadde 7970 en periode, og fikk trøbbel med CAM programvaren jeg bruker i jobben.

Jeg har ytelsen jeg trenger med 980 Ti uavhengig om det blir dobbel ytelse på de nye Radeon kortene.

Lenke til kommentar

 

Dere som bestiller 980 Ti nå, hva gjør dere hvis det viser seg at AMD Fury yter 20% bedre og koster det samme...? bruker angre retten? :p

 

"It's not easy being green" :green:

 

Bytter ikke til AMD uansett. Hadde 7970 en periode, og fikk trøbbel med CAM programvaren jeg bruker i jobben.

Jeg har ytelsen jeg trenger med 980 Ti uavhengig om det blir dobbel ytelse på de nye Radeon kortene.

 

 

Hvis man vil vente noen mnd etter release av spill for å få spillt spilla, så velger man AMD  :tease:

 

Litt seriøst er det faktisk, siden AMD har vært veldig treige til å levere spillprofiler til nye spill. CFX profiler har man ventet på enda lengre.

 

Og for 1000 gang, jeg er ikkje noe nVidia fanboy. Jeg er bare  Areca fanboy  :green:

Lenke til kommentar

 

Produsentene har jo ikke utgifter til referanse kjøleren.Så man kan si at f.eks custom kjøleren til evga har en pluss kost på kr 200 i forhold til referanse typen.

Produsentene får nok kjøpt kortene uten referansekjøler noe billigere, det er nok grunnen til at en del custom-kort kan koste bare litt ekstra.
Kjøper produsentene grafikk kort ?

Jeg trodde de ble produsert hos de samme produsentens egne oem fabrikker etter bestilling jeg. Noen er/eller har eierskap selv også i SMT fabrikant (Gigabyte er en slik)

Det de isåfall kjøper er en produksjon hvor dems egen utviklede kjølere slutt assembles på kortene.

Hvor disse kjølerene assembles ferdig til å kunne påmonteres grafikk kort skal jeg ikke spekulere i.

 

Interessante besøk hos noen (dog fra 2011)

http://new.computershopper.com/feature/inside-a-mainland-china-factory-how-a-graphics-card-is-made-in-100-pictures

http://www.computershopper.com/computex-2011/how-a-motherboard-is-made-2011-taiwan-factory-tour-with-gigabyte

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

 

 

Produsentene har jo ikke utgifter til referanse kjøleren.Så man kan si at f.eks custom kjøleren til evga har en pluss kost på kr 200 i forhold til referanse typen.

Produsentene får nok kjøpt kortene uten referansekjøler noe billigere, det er nok grunnen til at en del custom-kort kan koste bare litt ekstra.

 

Kjøper produsentene grafikk kort ?

Jeg trodde de ble produsert hos de samme produsentens egne oem fabrikker etter bestilling jeg. Noen er/eller har eierskap selv også i SMT fabrikant (Gigabyte er en slik)

Det de isåfall kjøper er en produksjon hvor dems egen utviklede kjølere slutt assembles på kortene.

Hvor disse kjølerene assembles ferdig til å kunne påmonteres grafikk kort skal jeg ikke spekulere i.

 

Ja det var dårlig formulert av meg. Skjermkortprodusentene legger inn bestillinger på referansedesign hos Foxconn(som regel).
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...