Jump to content

Lunalotic

Medlemmer
  • Content Count

    1858
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Lunalotic last won the day on November 19 2012

Lunalotic had the most liked content!

Community Reputation

854 :)

Profile Information

  • Kjønn
    Ikke oppgitt
  1. Ligger på active 1-5 minutter hver natt.. Garmin da. Kommet meg inn i et skikkelig bra mønster med ca 7t35m +-5 minutter med ca samme deep sleep og rem sleep hver natt på nøyaktig samme tidspunkt. Hjelper så sinnsvakt på kvaliteten av treningen på dagtid.
  2. Fint at noen tar kampen mot gluten greiene, det kan vel sammenlignes med anti vaxxerne. Hvilke matvarer er unødvendig dyre forresten? Vet jo at "glutenfri" hylla på butikken har 3 ganger så dyre produkter.
  3. Interessant video angående gener og innvirkning på kosthold. @Dukien jobber vel med noe av dette?
  4. Virker stabilt her, liker det nye gesture systemet. Er en del bugs dog.
  5. Var mye deprimert og hadde panikkangst før, samt medisinert på dvs SSRI. Etter jeg begynte treningen for noen år sia har dette forsvunnet helt (samt behov for medisiner), håper det får samme effekt på deg. Det tar litt tid å venne musklene til arbeidet. https://fascatcoaching.com/tips/tabata-intervals/ kan anbefale Tabata for rask fremgang, om du ikke har et powermeter eller vet FTPen, bare kjør så hardt du kan i intervallene.
  6. Jepp TrainerRoad, starter på Sweet spot base MV I så II videre til Build. Der jeg har hatt desidert mest fremgang. Er ikke lenge til det blir mørkt og kaldt ute på kveldene. Har jo ligget på 1000TSS i snitt siste 6 ukene, planen jeg skulle følge la opp til 450TSS ca samtidig som jeg har ligget helt på grensa med -30 til -50 i Form(TSB), så tror ikke kroppen har fått skikkelig tid til recovery. Ser på tallene at jeg burde slappe av litt, meeen så blir man så ivrig siden syklinga er så gøy
  7. Har kjørt alt for mye volum 7 dager i uka, (sommervær:D) det kombinert med en speciality plan så har jeg stagnert på 270 de siste 7-8 ukene, ca 4 w/kg. Fremgang før det var på ca 3-5% per måned. Begynner en ny runde med base > build > speciality nå så regner med litt fremgang fremover. Prøve å ta av en kg eller to fra og med oktober. Tri er en egen øvelse.. du må vel bruke alle dager i uka på trening i alle disiplinene?
  8. På sommeren er det lett 250km lør-søn så tirsdag og torsdag 80km hver så intervaller på rulla resten, som ikke samler så mange km. 10-15 timer i uka.
  9. Du er på kanten til overvekt i BMI. Du trenger nok ikke å legge til cheeseburgere eller noe annet i dietten din. Den YT drikken din er 235 kalorier, en cheeseburger er 240 kalorier, da er du oppe i 500 kalorier allerede og du har ikke begynt med frokost/lunsj/middag enda. Du har ca 2150 i budsjett per dag. https://tdeecalculator.net/result.php?s=metric&g=male&age=23&kg=81&cm=181&act=1.2&bf=20&f=1 Kyllingfilet får du kjøpt til 100 kr kg og ris får du 20 kg sekker av for en liten investering. Frosne grønnsaker er veldig billig og næringsrikt.
  10. Du kan vel føre opp hva du spiser i løpet av en uke i en av appene, dette burde ikke ta lange tiden. Så bruker du en TDEE kalkulator(feks https://tdeecalculator.net/ ) og velger sedentary, da får du et bilde av hvor mye du forbrenner på en vanlig dag, jeg anbefaler ikke å inkludere trening her. Du slipper å telle hver eneste dag, men du får en oversikt over hvor mye du inntar og forbrenner sånn ca på en vanlig uke, så kan du justere utifra det. Mange blir overrasket over at ting som er definert "sunt" som nøtter er minst 600kcal per 100g, de fleste "små" posene er 200g..
  11. Anbefaler MFP, gratis versjonen fungerer fint og de fleste norske varer er med. Husk at du må veie alt med kjøkkenvekt. Planlegg gjerne en uke fremover i tid i appen, så blir det enklere.
  12. Mange fra klubben min som var på Vätternrunden og skal Oslo-Lillehammer neste helg. Ser ut som en fin tur, er det mye bakker? Så ikke ut som det var alt for mye stigninger. Var usikker på hvor raskt jeg skulle komme meg etter lårhalsbrudd så har ikke blitt noen planer i år. Er oppe i 500+km i uka nå og kanskje mer i ferien tenker jeg, skal se om jeg får med meg noen cyclocross løp i høst. Øver meg litt på å få i meg "rask" mat på sykkelen.. gels og bars, spesielt gels blir slitsomt i lengden har jeg merka. Hadde du karbohydrater i vannflaska også?
×
×
  • Create New...