Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Hvilken utgave bør jeg vente på dersom jeg er ute etter best mulig ytelse med et lavt støynivå rett ut fra startblokka? Er det like greit å hoppe på EVGA SC eller bør man muligens vente å se hvordan det nye Strix-kortet til Asus fungerer i praksis?

 

Har man kabinett, så merker man ikkje forskjell på Evga kjøleren og strix.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Vanlige GTX Titan ja.

 

Hvor mye antar du ett Gtx Titan er verdt på brukten pr. dags dato? Jeg har en i maskinen min som jeg også vurderer å selge...

 

 

GTX 780 går for rundt 1800kr, og 780ti går for ca 2500 avhengig av modell. Siden GTX 970 yter bedre enn 780ti, så ser man fort at GTX titan som ligger ytelsesmessig mellom 780 og 780ti må ligge et sted der. Siden Titan har "double precision" og 6GB vram, så trekker dette litt opp. Særlig for folk som vil ha et titankort til. Opp mot 3000kr er det mulig å få for vanlig titan. Da bør det nesten være vannblokk på også. :p

Lenke til kommentar

 

 

Vanlige GTX Titan ja.

 

Hvor mye antar du ett Gtx Titan er verdt på brukten pr. dags dato? Jeg har en i maskinen min som jeg også vurderer å selge...

 

 

GTX 780 går for rundt 1800kr, og 780ti går for ca 2500 avhengig av modell. Siden GTX 970 yter bedre enn 780ti, så ser man fort at GTX titan som ligger ytelsesmessig mellom 780 og 780ti må ligge et sted der. Siden Titan har "double precision" og 6GB vram, så trekker dette litt opp. Særlig for folk som vil ha et titankort til. Opp mot 3000kr er det mulig å få for vanlig titan. Da bør det nesten være vannblokk på også. :p

 

 

Ok, takk for svar. Får se hva jeg gjør. Hadde egentlig ikke tenkt å bygge ny PC for neste sommer, men er ikke lett å ikke bli friste med alle disse heftige skjermkortene til nVidia og swift-skjermene til Asus over alt oppi trynet mitt hele tiden :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Vanlige GTX Titan ja.

 

Hvor mye antar du ett Gtx Titan er verdt på brukten pr. dags dato? Jeg har en i maskinen min som jeg også vurderer å selge...

 

 

GTX 780 går for rundt 1800kr, og 780ti går for ca 2500 avhengig av modell. Siden GTX 970 yter bedre enn 780ti, så ser man fort at GTX titan som ligger ytelsesmessig mellom 780 og 780ti må ligge et sted der. Siden Titan har "double precision" og 6GB vram, så trekker dette litt opp. Særlig for folk som vil ha et titankort til. Opp mot 3000kr er det mulig å få for vanlig titan. Da bør det nesten være vannblokk på også. :p

 

 

Ok, takk for svar. Får se hva jeg gjør. Hadde egentlig ikke tenkt å bygge ny PC for neste sommer, men er ikke lett å ikke bli friste med alle disse heftige skjermkortene til nVidia og swift-skjermene til Asus over alt oppi trynet mitt hele tiden :)

 

 

Kan jo fortelle at man kan overklokke GTX titan seriøst om du har vannkjøling på det. Man kan få over 1.3v med software, og dermed overklokke Titan over 1300 mhz lett. Gjorde det selv med min 2 gamle vanilla titan. 1350mhz i sli.

 

I forhold til stock, så hjelper det MYE!

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

hvordan finner man ut om de forskjellige leverandørene bruker "referanse" design? eller må jeg rett og slett kjøpe kort som har referansekjøleren for å være sikker? gidder ikke "bry" meg om vifta uansett siden jeg skal ha vannblokk på så vil jo ha så billig som mulig

Lenke til kommentar

ooooh.....vanskelig.....gå for ett eller to :p

 

ser på testen til guru3d tror jeg det var at 2stk i sli så burde man ha minimum 900w psu, og enda mer om jeg skal overklokke (har allerede god oc på cpu, 3770k @ 4,8GHz)

 

samme strømforsyning taklet hvertfall fint GTX570 sli med max oc under vann (har en chieftech nitro 950w psu (midtpåtreetpsu)

Lenke til kommentar

Tror dere SC kortene (chipen) er "håndplukket" eller det bare fabrikk-klokka litt og rett fra samme samlebånd?

 

Nei, etter å ha sett på OCN og hatt 3 stk gtx 980 sc selv, så ser det ikkje slik ut. De er rett og slett bare overklokket litt. Den største forskjellen er faktisk biosen. Den ER forandret i forhold til vanlig gtx 980 f.eks.

Lenke til kommentar

ooooh.....vanskelig.....gå for ett eller to :p

 

ser på testen til guru3d tror jeg det var at 2stk i sli så burde man ha minimum 900w psu, og enda mer om jeg skal overklokke (har allerede god oc på cpu, 3770k @ 4,8GHz)

 

samme strømforsyning taklet hvertfall fint GTX570 sli med max oc under vann (har en chieftech nitro 950w psu (midtpåtreetpsu)

 

5960x @ 4700 + 2x Titan X @ 1450mhz trekker akkurat 700w fra veggen. 

 

Dog alltid greitt å ha nok strøm. Kjører selv 2x 1300w antec platinium :p

Lenke til kommentar

Lander på 16500 med blokker og bakplater for 2 kort da. Hmm ... Spørs om jeg bare må drikke meg full en kveld så jeg gir litt F og bare slår til. :p

 

BTW: Har du testet om det har noe for seg med heldekkende blokk Nizzen? Jeg tenker da på forskjellen mellom de blokkene til EK som dekker hele PCB inkl. VRM og de som ikke dekker VRM. Kan ikke skjønne at det er for annet enn det estetiske - VRM blir jo ikke varm på mine kort p.t.

Lenke til kommentar

Lander på 16500 med blokker og bakplater for 2 kort da. Hmm ... Spørs om jeg bare må drikke meg full en kveld så jeg gir litt F og bare slår til. :p

 

BTW: Har du testet om det har noe for seg med heldekkende blokk Nizzen? Jeg tenker da på forskjellen mellom de blokkene til EK som dekker hele PCB inkl. VRM og de som ikke dekker VRM. Kan ikke skjønne at det er for annet enn det estetiske - VRM blir jo ikke varm på mine kort p.t.

 

Trodde begge kjøler VRM, men bare at den ene er kortere? Hakke peil på forskjell :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...