Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.


Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så på lukket visning sesong 3 ep 1 og hørte en sang google ikke klarer å finne, så la oss slå google xD

en man som synger med enkel guitar spilling i bakgrunnen, med litt nashville klang i stemmen. Og den går slik:

 

"dad is swinging on the front porch, mamas sipping on something cool in the backyard, birds are singing got me thinking, maby I would call some friends of mine looks like a day to have a good time, dont need no reason around, its summertime, lets turn the radio up high"

Endret av Woltox
Lenke til kommentar

Så på lukket visning sesong 3 ep 1 og hørte en sang google ikke klarer å finne, så la oss slå google xD

en man som synger med enkel guitar spilling i bakgrunnen, med litt nashville klang i stemmen. Og den går slik:

 

"dad is swinging on the front porch, mamas sipping on something cool in the backyard, birds are singing got me thinking, maby I would call some friends of mine looks like a day to have a good time, dont need no reason around, its summertime, lets turn the radio up high"

Hvilken musikk som er brukt står som regel på rulleteksten.

Lenke til kommentar

 

Så på lukket visning sesong 3 ep 1 og hørte en sang google ikke klarer å finne, så la oss slå google xD

en man som synger med enkel guitar spilling i bakgrunnen, med litt nashville klang i stemmen. Og den går slik:

 

"dad is swinging on the front porch, mamas sipping on something cool in the backyard, birds are singing got me thinking, maby I would call some friends of mine looks like a day to have a good time, dont need no reason around, its summertime, lets turn the radio up high"

Hvilken musikk som er brukt står som regel på rulleteksten.

 

Gjorde dessverre ikke det, har også sent mail til Tv3 men ikke fått noe svar

Lenke til kommentar

Er på utkikk etter en kassett jeg hørte på da jeg var yngre (tidlig 2000-tallet), og jeg trenger virkelig hjelp til å finne ut hva den heter.

 

Om jeg husker korrekt, så er det avbildet en rev, kanin og en bjørn/ulv på coveret (tegnet).

 

Det er coverlåter (stort sett) som blir spilt, men jeg husker bare en av dem.

Den heter "Hei Jåla". Dette er en cover av sangen "Hey Paula" av Paul og Paula. Både kaninen og reven som synger duett.

 

Det eneste jeg husker av teksten går som følger:

 

"Hei Jåla, er du bestandig så sjenert.. Heeeei, Mikkel.."

 

OG

 

"Vi synger for no, vår egen versjon. Så deler du og jeg en mikrofon. Jålaaaa, Mikkeeel.."

 

Sånn ca! Er det noen som forhåpentligvis hadde denne kassetten selv og som kan hjelpe meg?! default_Happy.gif

 

Lenke til kommentar

Hei!

 

Har en stund nå hatt en musikkvideo på hjernen, men kan dessverre ikke huske hva sangen heter...

 

Er noen elementer jeg kan huske som jeg kommer til å ramse opp! Håper virkelig noen kan hjelpe meg med hvilken sang det er! :D

 

1. Det var et band som spilte "irsk punk/pop-punk"

2. Musikkvideoen gikk ut på at bandet ble satt for retten av tre klassisk kledde dommere.

3. Om ikke jeg husker helt feil utspilte alt dette seg i en bar og det endte med at dommerene satt i håndjern og bandet var fri.

4. Både en i bandet og en av dommerene sang under låta.

Om noen i det hele tatt skjønner hva jeg mener blir jeg utrolig glad!! Har letet lenge etter denne sangen!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har også en musikkvideo jeg lurer på. Dette er en gammel en, så håper det er noen her som kan hjelpe.

 

Musikkvideoen er fra første halvdel av 80-tallet, antagelig 83-84. Men alt mellom 80-85 er mulig. Det eneste jeg husker av videoen er et stort sjakkbrett, hvor gitaristen står på sjakkbrettet og spiller (er i full størrelse, så han er like stor som brikkene). Av en eller annen grunn mener jeg det er Yes som har sangen til dette, det er i hvert fall noe Yes-aktig jeg hører når jeg ser videoen i hodet. Jeg har selvsagt forsøkt YouTube og deres album 90125 fra 1983, som virker mest aktuelt, men finner ikke noe der som passer. 

 

Noen som har sett noe sånt? Vet det er lite å gå på, men verdt et forsøk. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...