Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.


Simen1

Anbefalte innlegg

 

Hatt en sang ganske lenge på hjernen nå. Er en litt eldre electro house sang, noen dubstep elementer og tenker i stilen TheFatRat, Pegboard Nerds, Mord Fustang. Eneste jeg husker er at litt ut i sangen er denne teksten: "...we are the one (ones?) to save your lives, we are the one (ones?) who will get (got?) it together... we are the ones to ..." Sier vel dette typ 4 ganger og etter det begynner en type electro / glitch / dub del. Noen ideer?

 

The Glitch Mob - Skullclub ?

 

 

Dessverre :( Var ganske kul da ;) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer på om noen her inne vet om en sang, eventuelt "film-musikk" som går noe likt som introen til "I want to brake free" av queen?

Om du tenker på de første 15-18 sekundene så får de meg til å øyeblikkelig tenke sen 70-talls/tidlig 80-talls Giorgio Moroder:

 

 

Lenke til kommentar

 

Lurer på om noen her inne vet om en sang, eventuelt "film-musikk" som går noe likt som introen til "I want to brake free" av queen?

Om du tenker på de første 15-18 sekundene så får de meg til å øyeblikkelig tenke sen 70-talls/tidlig 80-talls Giorgio Moroder:

 

 

 

Var ikke helt de jeg tenkte på :/ Jeg mener de ca 10 første sekundene ;) Kan hende de ikke finnst en slik sang men føler jeg har hørt den melodien før vertfall :) Takk for svar!

Lenke til kommentar

Hatt en sang ganske lenge på hjernen nå. Er en litt eldre electro house sang, noen dubstep elementer og tenker i stilen TheFatRat, Pegboard Nerds, Mord Fustang. Eneste jeg husker er at litt ut i sangen er denne teksten: "...we are the one (ones?) to save your lives, we are the one (ones?) who will get (got?) it together... we are the ones to ..." Sier vel dette typ 4 ganger og etter det begynner en type electro / glitch / dub del. Noen ideer?

Hei! 

 

Ikke denne vel? Er kanskje litt bom med teksten, men jeg tenkte på denne med en gang. 

Lenke til kommentar

Hei. Jeg håper dette er innenfor. Jeg er på jakt etter en EP med tre sanger fra sent 90 tall til tidlig 2000. Det car en promo/PR plate for en norsk bank eller forsikringsselskap. Kredittkassen eller noe.

De tre sporene hadde navn som "havet" "himmelen" og en tredje som lurer på hadde noen med en seter å gjøre. Uansett, det var en norsk utgivelse med norske musikere. Musikken var grenseland mellom slags world Music/norsk folkemusikk. Assosiasjoner til Jan Garbarek og Nils Petter Molvær, uten at jeg tror de var direkte involvert. Coveret hadde et norsk nasjonalromantisk fjordlandskap med logoen til denne banken eller forsikringsselskapet. Jeg håper andre klarer å gjenkjenne utgivelsen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

 

Hatt en sang ganske lenge på hjernen nå. Er en litt eldre electro house sang, noen dubstep elementer og tenker i stilen TheFatRat, Pegboard Nerds, Mord Fustang. Eneste jeg husker er at litt ut i sangen er denne teksten: "...we are the one (ones?) to save your lives, we are the one (ones?) who will get (got?) it together... we are the ones to ..." Sier vel dette typ 4 ganger og etter det begynner en type electro / glitch / dub del. Noen ideer?

Hei!

 

Ikke denne vel? Er kanskje litt bom med teksten, men jeg tenkte på denne med en gang.

https://www.youtube.com/watch?v=SfzumrMG0a4

Nei, men fant det endelig ut! ????

Var denne jeg tenkte på:

https://youtu.be/l4os-ZKeiG4

Lenke til kommentar

Sorry om disse er blitt spurt om før, men holder på å bli gal av å ikke vite det, siden de høres så utrolig kjente ut.

 

Første jeg tenker på er electroswing sangen som blir brukt i Pizzabakeriet's (tror jeg) reklamene for frossenpizza på tv.

 

Andre sangen er den som blir brukt i reklamen for Betakaroten som går på tv for tiden, den med folka som soler seg i den lille solen de får. Virker så utrolig kjent, er det en vri av et klassisk stykke eller noe sånt? Den er i hvertfall utrolig fin.

 

Håper noen kan hjelpe :)

Endret av Sarphire
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fant ikke den gamle tråden, men gezuz. Det er en svensk hip hop/pop sang de spiller konstant på treningssenteret, på slutten er det et refreng de repeterer flere ganger. Ganske sikker på at det er "välkommen hem", men etter å ha søkt litt finner jeg ingenting.

 

Forslag? (Og nei, det er ikke Labyrint).

Endret av Laserflip
Lenke til kommentar

Sorry om disse er blitt spurt om før, men holder på å bli gal av å ikke vite det, siden de høres så utrolig kjente ut.

 

Første jeg tenker på er electroswing sangen som blir brukt i Pizzabakeriet's (tror jeg) reklamene for frossenpizza på tv.

 

Andre sangen er den som blir brukt i reklamen for Betakaroten som går på tv for tiden, den med folka som soler seg i den lille solen de får. Virker så utrolig kjent, er det en vri av et klassisk stykke eller noe sånt? Den er i hvertfall utrolig fin.

 

Håper noen kan hjelpe :)

 

Elektroswingen skulle ikke være Parov Stellar - "Booty Swing" ?

Lenke til kommentar

Ok jeg leter etter en sang jeg omtrent ikke husker noe fra (fylla)  :hm:  MEN, den var visst veldig morsom. Det var en norsk (eller svensk, det skal jeg ikke svare på) som sang om blant annet en med navn Torstein og en torsk. Det var en del fele-spilling i sangen, og den var trolig skrevet på en humoristisk måte, da artisten blant annet sang "tralalala, nei nå gidder jeg ikke mer"  :hmm: Den som løser dette mysteriet er vanvittig god, haha..  :rofl:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...