Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.


Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ganske "upbeat" sang med en veldig fengende "Na nana na na na nana na"-intro. 

 

Jeh husker veldig lite av teksten, men tror det startet med noe a'la "Listen all you .... people", eller noe i den duren. 

 

Tror den er fra 80-tallet. Navnet på sangen er ganske kjent, tror jeg. 

Kan det være denne?

 

 

Lenke til kommentar

 

Denne kanskje?

 

*zip*

Bra forslag, men er ikke den, dessverre. Jeg husker tydelig at gitaristen spiller på sjakkbrettet. Lurer på om han ikke sparker til/velter en brikke også.

 

XTC har ei låt/video som heter Making Plans For Nigel (1979) der bandet spiller på et sjakkbrett, mens bassisten sparker til en svær terning.

 

 

Lenke til kommentar

 

En ganske "upbeat" sang med en veldig fengende "Na nana na na na nana na"-intro. 

 

Jeh husker veldig lite av teksten, men tror det startet med noe a'la "Listen all you .... people", eller noe i den duren. 

 

Tror den er fra 80-tallet. Navnet på sangen er ganske kjent, tror jeg. 

Kan det være denne?

 

 

 

 

Nei, det er ikke den. 

 

Muligens er det "Come on all you...", eller noe sånt i begynnelsen. Jeg tror navnet på sangen sies rett før de begynner på "Na nana"-delen igjen. 

 

Det er helt forferdelig, jeg husker bare hvordan nanana-strofene høres ut. 

Lenke til kommentar

 

 

 

Nei, det er ikke den. 

 

Muligens er det "Come on all you...", eller noe sånt i begynnelsen. Jeg tror navnet på sangen sies rett før de begynner på "Na nana"-delen igjen. 

 

Det er helt forferdelig, jeg husker bare hvordan nanana-strofene høres ut. 

 

 

Denne er kanskje ikke så upbeat, men det er en flott sang med et fengende nana-refreng.

 

Lenke til kommentar

Nei, denne gruppen er nok mer et one-hit-wonder (tror jeg). 

 

Når jeg tenker meg om var det kanskje mer "tza tzatza tza ta tza tzatza", enn "na nana". 

 

FRUSTRERT!

 

 

Det kan hende det er en norsk gruppe, men jeg er ikke sikker...

 

Muligens er det "Come on all you...", eller noe sånt i begynnelsen...

 

 

Saft - People in motion ??

 

https://www.youtube.com/watch?v=PWH1whsLxAw

 

Lenke til kommentar

 

Nei, denne gruppen er nok mer et one-hit-wonder (tror jeg). 

 

Når jeg tenker meg om var det kanskje mer "tza tzatza tza ta tza tzatza", enn "na nana". 

 

FRUSTRERT!

 

 

Det kan hende det er en norsk gruppe, men jeg er ikke sikker...

 

Muligens er det "Come on all you...", eller noe sånt i begynnelsen...

 

 

Saft - People in motion ??

 

https://www.youtube.com/watch?v=PWH1whsLxAw

 

 

 

 

JAAAAA!!!!!!!!

 

TAKK! Ende-fuckings-li!

Endret av Patrick123
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ang. det ovenfor: - Var vel jeg som fant sangen, som burde fått poeng der vel..? :hmm::innocent:

 

&t=46
 
Hvilken sang er det som starter 46 sekund uti?
Prøvde Shazam, SoundHound, og Sony TrackID, men ingen av de visste hva det var.

Minte meg veldig om Yellow magic orch/Sakamoto greier. Men aner ikke hv sang i såfall..

Endret av Delvis
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg er desperat! Jeg er på utkikk etter en sang, og jeg behøver sårt deres hjelp! 

 

Jeg er hellig overbevist om at sangen er fra 90-tallet. Det er en forholdsvis rolig sang (men ingen klissete ballade, men den er rolig sammenlignet med for eksempel Vengaboys etc), og det er ei dame som synger. Denne dama har en relativt mørk stemme, men du hører fortsatt at det er ei dame. 

 

Jeg husker dessverre ikke særlig mye av teksten, da jeg var ganske ung da denne sangen hadde sin storhetstid på radio, men jeg er temmelig sikker på at det i refrenget/bridgen blir sunget "tell me" flere ganger etter hverandre, altså "tell me, tell me, tell tell me, tell me" eller noe i den duren.

Dette har holdt meg våken i litt for mange netter til at det er komfortabelt å innrømme det, så alt av innspill mottas med stor takk!

 

Edit: Det er et parti like før det blir sunget "Tell me", og det partiet går slik: https://onlinesequencer.net/345837 

Håper det kan være til hjelp. "Tell me" blir forøvrig sunget mørkt på "tell" og lysere på "me".

Edit 2: Det viste seg å være denne sangen:

 

 

 

 

 

Endret av sebbur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...