Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Retroman skrev (2 minutter siden):

Det der virka som en bra deal for en som ikke bare vil kjøre exotics på bane. Tror en kjøreglade fyr får mye moro for penga der!

Enig. Jeg vil ha kjøreopplevelsen først og fremst. Har prøvekjørt McLaren og sittet på en Ferrari før. Gøy men ikke det samme som å sette rundetider.

Alle reviews sier at det er verdt hver eneste krone også og mange drar flere ganger.

Tenker jeg kan ta en langhelg i London og så ta bil/tog eller noe opp dit en av dagene. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

IMG_20230418_132335.thumb.jpg.625420476088f8f5c136349231f6b6f5.jpgIMG_20230418_132823.thumb.jpg.8fd034565f1dcba0b892d45419c43ab4.jpg

 

Dette er det som er gøy med å stå ute i garasjen og reparere ting selv. 

Verkstedet skulle ha rett under 3k, inkludert dele, for å bytte denne da avlesing av feilkoder og tvangskjøring tilsa at servoen hadde røket. 

Men den hadde bare hoppet over stopperen og kilt seg fast i denne. Etter å demontert delen, løsnet drevet og snudd ting på plass så var alt nesten i orden. Eneste som er negativt er at stopperen er såpass skadet at det kan fort skje igjen, så ny del (fra en som også leverer til vw konsernet så original politiet ikke får et infarkt her nå) er uansett bestilt til 800 inkl frakt. Den gamle går tilbake i bilen nå midlertidig så vi ihvertfall har et fungerende varmeregister på passasjersiden i bilen. 

Så får den andre delen ligge i den lille boksen med ting jeg skal se om jeg får reparert. Enten så lar det seg gjøre å skaffe nytt deksel eller så kan man skaffe en med defekt servo og bytte om. Og da har man plutselig en brukt del man fint får solgt for 3-400kr til en annen uheldig stakkar. 

 

Tidsbruken var ca 1 times tid hvor meste parten gikk bort på å få delen ut og tilbake på plass. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Spørs hva du legger i godt alternativ. Har et stativ som henges opp med stropper og kroker på selve bakluken som fungerer helt greit til formålet sitt. Men det er jo ikke til å komme unna at slik montering vil løpe en risiko for skade om det gjøres feil. 

 

Vår er brukt med to sykler og ymse fjellturer på dårlig vei uten skade, men den brukes bevist kun på kone-/billigbilen 

Lenke til kommentar
Hansien skrev (På 25.4.2023 den 15.57):

Spørs hva du legger i godt alternativ. Har et stativ som henges opp med stropper og kroker på selve bakluken som fungerer helt greit til formålet sitt. Men det er jo ikke til å komme unna at slik montering vil løpe en risiko for skade om det gjøres feil. 

 

Vår er brukt med to sykler og ymse fjellturer på dårlig vei uten skade, men den brukes bevist kun på kone-/billigbilen 

Men henger du på en s-max luke? Eller en anna bil? For eg har sett mange kurante løsninger hengt på bakluke for en del modeller, men s-max er sjelden nevnt. Har du i tilfelle link/navn/modell så eg kan sjå nærmare på?

Lenke til kommentar
Whiteshit skrev (6 timer siden):

Men henger du på en s-max luke? Eller en anna bil? For eg har sett mange kurante løsninger hengt på bakluke for en del modeller, men s-max er sjelden nevnt. Har du i tilfelle link/navn/modell så eg kan sjå nærmare på?

Kjøp en tilhenger? Kan jo brukes til litt annet også 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...