Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AL123 skrev (21 timer siden):

Men vi snakker jo ikke om 2035.

Vi andre gjør det. Men tydeligvis ikke du. Og det er greit. Du kan snakke om hva du vil for meg. Men jeg er overbevist om at det kommer og vil komme små billige elbiler fra nå av og framover, som vil dekke opp det markedet. Og jeg ser ingenting som du sier som skulle tilsi noe annet. Kun at DU ikke tror på det (med din enorme innsikt i markedet)...

AL123 skrev (21 timer siden):

å å si fra når du deskrediterer en annen debatant og atpåtil bruker feil utrykk når du gjør det er ikke innenfor? Men å kalle motstanderen naiv og beskylde for vikarierende motiver er helt innenfor?

Ah, så det var "pay back time"... Ja ja, det er vel ganske symptomatisk.

AL123 skrev (21 timer siden):

Jeg argumenterer her utfra hva jeg vet om bilutvikling, om markedet og om hvor batteriutviklingen står pr i dag. Hva om du gjør det samme?

Hva i all verden vet du om hva jeg diskuterer utfra? Du kjenner ikke meg, og jeg kjenner ikke deg (takkogpris). Dine insinueringer kan du godt holde for deg selv. Hva med å ta et kurs i normal høflighet?

Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (8 timer siden):

https://www.autoexpress.co.uk/ford/61448/new-ford-capri-become-coupe?amp

 

Har ford gått aktivt inn for å ødelegge gamle, gode navn? De skal også lage en ny Ford explorer, som skuffer stort. 

Ford Explorer kan faktisk ikke bli verre enn hva vi så sist modell, så der har de mulighet å forbedre seg. På sisteplass av alle hybridsuv i USA stort sett over hele linja.

Ang merkenavene så må de vri de siste kronene ut av disse navnene så lenge de fortsatt blir kjent igjen, er ikke lenge til disse modellene er glemt. 

Lenke til kommentar
DrAlban3000 skrev (1 time siden):

Ang merkenavene så må de vri de siste kronene ut av disse navnene så lenge de fortsatt blir kjent igjen, er ikke lenge til disse modellene er glemt. 

De blir nok fortere glemt nå som ford navngir dølle biler med navn fra tidligere morsomme modeller. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (2 timer siden):

Vi andre gjør det. Men tydeligvis ikke du. Og det er greit. Du kan snakke om hva du vil for meg.

Jeg snakker om at dersom man skal ha en bilmodell klar til 2035, så må de tekniske forutsetningene for å få det til være på på plass om 5-6 år, enkelt og greit.

Hanhijnn skrev (2 timer siden):

Hva i all verden vet du om hva jeg diskuterer utfra? Du kjenner ikke meg, og jeg kjenner ikke deg (takkogpris). Dine insinueringer kan du godt holde for deg selv. Hva med å ta et kurs i normal høflighet?

Her kommer du med nok et motinnlegg uten et eneste saklig eller faglig argument, kun uhøfflig drittslenging. Føler du selv at du behersker normal høfflighet? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
DrAlban3000 skrev (1 time siden):

Ford Explorer kan faktisk ikke bli verre enn hva vi så sist modell, så der har de mulighet å forbedre seg. På sisteplass av alle hybridsuv i USA stort sett over hele linja.

Ang merkenavene så må de vri de siste kronene ut av disse navnene så lenge de fortsatt blir kjent igjen, er ikke lenge til disse modellene er glemt. 

Det hjelper jo ikke at Explorer blir bedre enn forige modell når den skal erstatte både Focus og Fiesta. De to mest velkjørende modellene i sine segmenter de siste 25-30 årene. Richard Perry-Jones ville snudd seg i grava.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
AL123 skrev (1 time siden):

Her kommer du med nok et motinnlegg uten et eneste saklig eller faglig argument, kun uhøfflig drittslenging. Føler du selv at du behersker normal høfflighet? 

DU kaller mitt innlegg for uhøflig drittslenging??? Ta en titt i speilet, for du har tydeligvis ikke sett "bjelken i ditt eget øye". Nøyaktig hva er det du mener er "uhøflig drittslenging" i mitt innlegg.

Ja jeg (og de aller fleste her) behersker normal høflighet.

Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (3 minutter siden):

DU kaller mitt innlegg for uhøflig drittslenging??? Ta en titt i speilet, for du har tydeligvis ikke sett "bjelken i ditt eget øye". Nøyaktig hva er det du mener er "uhøflig drittslenging" i mitt innlegg.

Ja jeg (og de aller fleste her) behersker normal høflighet.

De fleste, ja, men du er ikke en av dem. I tillegg har du ingen kunnskap om bil, så da sitter vi igjen med absolutt ingenting. Btw, 4-5 svar til meg i denne tråden nå. Ingen av de har inneholdt faktiske argumenter.

Lenke til kommentar
AL123 skrev (3 timer siden):

De fleste, ja, men du er ikke en av dem. I tillegg har du ingen kunnskap om bil, så da sitter vi igjen med absolutt ingenting. Btw, 4-5 svar til meg i denne tråden nå. Ingen av de har inneholdt faktiske argumenter.

Tja, du klarer nå ikke å svare på direkte spørsmål fra meg, kun å kalle meg for diverse ting. Gjør det deg så mye bedre da altså? At du er fagmann på bil unnskylder ikke dårlig oppførsel vet du. Er det sånn du snakker til folk ansikt til ansikt også, eller er det kun når du er gjemt bak et anonymt nick?

Nei, sku du ha sett, enda en melding uten "faglig innhold". Huff...

Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (5 minutter siden):

Tja, du klarer nå ikke å svare på direkte spørsmål fra meg, kun å kalle meg for diverse ting. Gjør det deg så mye bedre da altså? At du er fagmann på bil unnskylder ikke dårlig oppførsel vet du. Er det sånn du snakker til folk ansikt til ansikt også, eller er det kun når du er gjemt bak et anonymt nick?

Nei, sku du ha sett, enda en melding uten "faglig innhold". Huff...

Du har ikke stillt et eneste spørsmål, og jeg har ikke kalt deg noen ting. Jeg ønsket kun en faglig diskusjon.

Endret av AL123
Lenke til kommentar
Hansien skrev (23 timer siden):

De blir nok fortere glemt nå som ford navngir dølle biler med navn fra tidligere morsomme modeller. 

Tror du Ford Mustang ble fortere glemt når den ble relansert som Mach-E? Det er veldig rart. Hvordan tror du det foregår?

Jeg mener, Ford bruker alle muligheter de kan for å vise deg hvor hesten, navnet og fargene kommer fra. Det er til og med gamle Mstanger i noen av reklamefilmene, skulle vi bli fristet til å ikke huske/vite.

At det vasker ut merkevaren - absolutt, det er umulig å ikke gjøre det når du skal ta en bil med mye sjel og historie og gjøre den elektrisk. Det finnes ikke elektriske biler med sjel eller særlig særpreg i form av kjøreegenskaper imo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
DrAlban3000 skrev (3 timer siden):

Tror du Ford Mustang ble fortere glemt når den ble relansert som Mach-E? Det er veldig rart. Hvordan tror du det foregår?

Jeg mener, Ford bruker alle muligheter de kan for å vise deg hvor hesten, navnet og fargene kommer fra. Det er til og med gamle Mstanger i noen av reklamefilmene, skulle vi bli fristet til å ikke huske/vite.

At det vasker ut merkevaren - absolutt, det er umulig å ikke gjøre det når du skal ta en bil med mye sjel og historie og gjøre den elektrisk. Det finnes ikke elektriske biler med sjel eller særlig særpreg i form av kjøreegenskaper imo.

Når ford velger å navngi en døll suv det samme navnet som deres tidligere muskelbil bærte så skapes det forvirring, og den er merkbar allerede i dag når man prater om mustang. Så kan man tenke hvordan det vil bli både en og to generasjoner fremover når folk flest forbinder mustang med en suv, og ikke en muskelbil lengre. 

 

Jeg ser ikke hvorfor elektrifisering skulle tvinge ford, eller andre, til å bruke allerede kjente merkenavn og viske ut den etablerte modellen ved å bruke de på noe helt annet. De kunne jo laget en elektrisk mustang som hadde de allerede kjente og bøllete fremtoningene som de har, bare i elektrisk pakke. De kunne fint ha latt suv'en hete Mach-E, og heller laget en mustang-edition som gjorde honnør til en av de mest kjente modellene til Ford.

 

Dodge fikk jo dette til med Charger. 

Lenke til kommentar

Jeg tipper det er en kynisk businessavgjørelse å kannibalisere merkevaren til fordel for å ta selskapet i en ny retning. Ford Mustang selger bare dårligere og dårligere for hvert år som går, så merkevaren har mer verdi enn selve bilen og konseptet.

Alle skal ha svære monster-pickuper og blautfeite SUVer nå.

Lenke til kommentar

Kynisk og kynisk. Det er jo litt vinn eller forsvinn i bilbransjen om dagen. Hvis vi skal se på Norge som en indikasjon på trender som kommer globalt så vil det skje mye. At de tradisjonelle merkene tar grep som er bra for businessen synes ikke jeg er kynisk, selv om noen bilfanatikere rynker på øyet.

Lenke til kommentar

Det er i grunn gangske enkelt. Mustang navnet og brandet er kjent og har høy anerkjennelse, men de fleste vet at bilene som har vært knyttet til navnet stort sett har vært genuine skitbiler. Når brandet er verdt mer enn bilene er det bare fornuftig å overføre det til nye produkter man har tro på. Betingelsen er selvsagt at det er en del av en langvarig satsing og ikke bare for kortsiktig profitt. Da blir det fort en dårlig deal.

Det som er verst her er at de kutter ut bilmodeller i europa som har vært klasseledende i 25-30 år for å overføre amerikanske brandvalues til europa. Det viser dårlig dømmekraft ac to grunner. 1. Amerikanske merker har aldri hatt høy status i Europa. 2 Ford har prøvd seg på "world cars" tidligere. >Det gikk ikke særlig bra.

Endret av AL123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...