Jump to content

daruu

Medlemmer
  • Content Count

    4891
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

510 :)

1 Follower

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Sprayer forsiktig inn i kontakta, mens man holder telefonen så det renner ut og nedover, ikke opp og innover i telefonen. Den sprayen fjerner mye av "dritten" som samler seg inni kontakten, og om det er "dritt" som er problemet så vil jeg tippe at det ville hjulpet. Men det kan jo også hende at kontakta har fått en mekanisk skade, da hjelper det ikke mye med sprayen
  2. Du får 15/16 modell partner/berlingo til litt mer enn 60k(tidligere postbiler). Da har du fortsatt nybilgaranti, og bør ha bil noen år uten veldig mye påkost
  3. Jeg har brukt denne her: https://www.biltema.no/bilpleie/bilvedlikehold/beskyttende-tetningsmidler/oksidrens-2000042533 på ladekontakter tidligere, å det har "reddet" flere oppladbare ting hos meg. Må brukes med omhu så man ikke får noe inn i telefonen, også bør den egentlig være uten strøm når man renser(men det er litt vanskelig å få til på mobil)
  4. Det er fortsatt billigst med en billig "dritt bil" - men det forutsetter at du skrur selv. Hvis man er avhengig av verksteder blir billigbiler fort dyrt... Dårligere kvalitet og mer som kan gå i stykker gjør billigbiler dyrere, også for de som skrur selv vs sånn det var for noen år siden. Fordelen er jo høyere komfort og sikkerhet da selvfølgelig. Edit: Å det kommer fra en som bare har hatt billigbiler(å hatt minimalt med bil utgifter generelt) , men nå gidder jeg ikke å skru hele tiden - så vi har bestilt elektrisk til samboer - mens jeg fortsetter men billigbilen ei stund til
  5. Vet ikke hvorfor posten min ble slettet her, men ok. TS, jeg ville seriøst vurdert om du kan strekke deg litt å gå for en av "trillingene" istedet - da får du 5 år med meget rimelig og forutsigbart bilhold vs stor usikkerhet om du kjøper en til ca 100k. Litt info ang VAG trillingene: Citigo e får du fra 159k i simpleste form(vært noen kampanjer nå). Da uten vinterdekk og uten no spesielt utstyr. Ser noen har fått priser på 169k med vinterdekk. Seat får du som nevnt fra 179k veiledende med vinterdekk og serviceavtale, de bør egentlig ha litt å gå på her. Både seat og Skoda leveres med en utstyrsversjon til, med noe mer utstyr for ca 10k mer. Ingen av de har vanlig cruisekontroll i billigste versjon(!) og de "mangler" også diverse annet. VW har et bra "tilbud" på det de kaller "range entry" pakke på eup. Veil pris på 191k med 3 års serviceavtale, vinterdekk og alt det viktigste utstyret de kan leveres med. De er faktisk bedre utstyrt enn både citigo og Mii i "high" versjon - ingen av de har ryggekamera bla, men med mindre felger. Rent statistisk så holder vel vw seg også best i pris... Etter pruting endte vi på 184k for en sånn en i hvit, med tilvalg på 6 høytalere og 4 nøkler Edit: Det kommer sannsynligvis kampanjer på alle disse 3 utover året, spesielt om salget går dårlig i europa, å VAG begynner å bli redde for disse "utslippsbøtene"
  6. Du får faktisk en citigo e til 159 900, - da riktignok uten vinterhjul og noe særlig utstyr - men om den er verdt 0 om 5 år og du kjører 100k km på de årene er så er ikke totalregnestykket så ille - og da har du NY bil med garanti osv...
  7. Masse moment med en gang man rører gasspedalen vil jeg tippe også er mye av grunnen...
  8. Det her stemmer ikke. Har selv en liten mpv som er registrert som 7 seter, men den ble levert fra forhandler med 5, og det har heller aldri vært flere enn 5 seter i den - Har blitt stoppa i teknisk, å det var ikkenoe problem hverken der eller på EU kontroll. Til TS, jeg hadde nok godkjent den med setene om jeg var deg, for så å evt ta de ut igjen. Bilen blir mer verdt om det står at det er fler seter i vognkortet, selv om de fysisk ikke står i bilen.
  9. Dette gjør vel det å kjøpe brukte elbiler ennå mindre attraktivt også... Håper det fortsatt vil bli satt opp mange 50kw ladere rundtom, er mange som ikke trenger(eller kan) lade med feks 150kw. Tipper endel som også kunne utnytte 150kw ville "klattladet" litt her å der på en 50kw lader - Hvis prisene på dette var lave nok. Men det er vel kanskje sånn noen steder alt?
  10. daruu

    Ny diesel i 2020?

    Behold den du har til langturer + hengerbruk også kjøp en mindre billigere elbil som "daily driver"? Totalregnestykket ble billigst sånn for vår del, men det betinger jo at du har plass blant annet
  11. Den kan også hoppe lenger ut å kile seg i hjulet å, det er heller ikkenø noe koselig i litt fart... Så som flere har sagt, IKKE kjør med den!
  12. Prøv med (mye) mer kullsyre. Må bruke endel mer for å få ok resultat enn det som står på syntes jeg
  13. Som jeg også har skrevet før, avgiftene bør ta høyde for forurensingen i hele livsløpet til bilen(inkludert hvor lenge produsenten mener bilen holder), uavhengig av hva slags drivstoff bilen går på - hvis man nå skal fortsette å bruke "samme" avgiftsmodell.
×
×
  • Create New...