Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gavekort skrev (10 minutter siden):

Vil påstå at Ford Mustang har veldig høy status i Europa.

Navnet og logoen, ja. Bilene, nei. Mustang er et 59 år gammelt modellnavn. Selv de mest hardbarkede amcarentusiastene (som på ingen måte er representative for hverken europeiske bilentusiaster eller europeere generelt) sliter med å finne mer enn ca 15 årganger som er verdt å samle på.  

Lenke til kommentar
AL123 skrev (Akkurat nå):

Navnet og logoen, ja. Bilene, nei. Mustang er et 59 år gammelt modellnavn. Selv de mest hardbarkede amcarentusiastene (som på ingen måte er representative for hverken europeiske bilentusiaster eller europeere generelt) sliter med å finne mer enn ca 15 årganger som er verdt å samle på.  

Nyanseringen du gjør her er totalt irrelevant.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (2 minutter siden):

Nyanseringen du gjør her er totalt irrelevant.

Nei, det er veldig relevant, for mesteparten av de som mener Ford har ødelagt Mustangnavnet med Mach E vet ikke særlig mye om mustang, utifra at de har hørt navnet, og sett en veldig tøff "Shelby-Cobra-Supersnake-Super-SS-Rally-GT" på et treff og synes den var the shit. Og så har de gjerne sett stillbilder fra Bullitt på et nettforum.  

Ingen personer i hele verden som vet hva en Mustang II er, og iallefall ikke de som har kjør en vil noengang påstå at Mustangnavnet ble ødelagt med Mach E.

Lenke til kommentar
germanwhip skrev (21 minutter siden):

kanskje som en kuriositet som en har sett på film, men hvor ofte ser man en Mustang i europeisk eie?

Ganske ofte. Faktisk så ofte at det i nyere tid ble opprettet en klubb for Mustang-interesserte i Follo-regionen alene: https://www.amcar.no/klubber/lokalklubber/ostlandet/follo+mustang+klubb.html

Ellers har man jo Norsk Mustang klubb, som har CA 1.200 medlemmer: 

https://www.amcar.no/klubber/landsdekkende-klubber/norsk+mustang+club.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Just now, Hansien said:

Ganske ofte. Faktisk så ofte at det i nyere tid ble opprettet en klubb for Mustang-interesserte i Follo-regionen alene: https://www.amcar.no/klubber/lokalklubber/ostlandet/follo+mustang+klubb.html

Ellers har man jo Norsk Mustang klubb, som har CA 1.200 medlemmer: 

https://www.amcar.no/klubber/landsdekkende-klubber/norsk+mustang+club.html

jeg står korrigert

  • Liker 1
Lenke til kommentar
AL123 skrev (7 minutter siden):

Nei, det er veldig relevant, for mesteparten av de som mener Ford har ødelagt Mustangnavnet med Mach E vet ikke særlig mye om mustang, utifra at de har hørt navnet, og sett en veldig tøff "Shelby-Cobra-Supersnake-Super-SS-Rally-GT" på et treff og synes den var the shit. Og så har de gjerne sett stillbilder fra Bullitt på et nettforum.  

Ingen personer i hele verden som vet hva en Mustang II er, og iallefall ikke de som har kjør en vil noengang påstå at Mustangnavnet ble ødelagt med Mach E.

Prøv å post det i ownership klubben. Bør være perfekt om du er i kveruleringshumør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (1 minutt siden):

Prøv å post det i ownership klubben. Bør være perfekt om du er i kveruleringshumør.

Her i distriktet kryr det av Mustang, og amcarmiljøet utgjør store deler av entusiastmiljøet. Til tross for det har jeg ikke sett en Mustang II på iallefall 25 år....

Lenke til kommentar
AL123 skrev (14 minutter siden):

Nei....

 

Den er kul nok så folk samles for modellen, da er den kul nok for meg. 

 https://performance.ford.com/enthusiasts/quick-look/2022/09/mustang-ii-reunion-vii.html

 

Synd de ikke florerer her i Norge og, slik de gjør i statene. Kunne vært kult å hatt noe slikt og i garasjen om jeg hadde hatt plass.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar
Hansien skrev (På 31.3.2023 den 20.45):

Vell Cobra II er jo ganske fet: 

spacer.png

Dette er bilen som ødelag Mustangryktet du diskuterte på forrige side. Treg, forferdelig stygg og utrolig dårlig skrudd sammen. 

I Lee Iacoccas (?) bok om Mustangene har han et avsnitt hvor denne blir kalt deres største feilgrep. Laget i en tid hvor Amerikanerne måtte prøve seg på økonomi - så det er en Ford Pinto under der.  Det er mange flotte mustanger, både i nyerr tid og blant de eldre - imo er dette den kjipeste.

Endret av DrAlban3000
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (På 31.3.2023 den 13.14):

Alle skal ha svære monster-pickuper og blautfeite SUVer nå.

Det er veldig merkelig, sånn egentlig. Suv-basillen lever godt i Norge. Jeg hsr kjempet mye mot dette, og alltid foreslått stasjonsvogner eller andre karroseri former til venner som vil ha råd. Men etter jeg kjørte Macan så klarer jeg ikke å slutte å tenke på den. For en rå bil. Jeg tar meg selv i å se på tiguan, x3 og andre mindre suver på parkeringsplasser. Kan det være for samboer lider av akutt graviditet? 

Lenke til kommentar
DrAlban3000 skrev (1 time siden):

Dette er bilen som ødelag Mustangryktet du diskuterte på forrige side. Treg, forferdelig stygg og utrolig dårlig skrudd sammen. 

I Lee Iacoccas (?) bok om Mustangene har han et avsnitt hvor denne blir kalt deres største feilgrep. Laget i en tid hvor Amerikanerne måtte prøve seg på økonomi - så det er en Ford Pinto under der.  Det er mange flotte mustanger, både i nyerr tid og blant de eldre - imo er dette den kjipeste.

Den har vel ikke greid å ødelegge Mustangryktet den tid eldre og nyere modeller holder dette godt oppe. Dette er vel modellen folk flest glemte av/fortrengte av grunnene du skriver over her, da den ble bygget på en tid det var mye rart som foregikk med bilbransjen der borte. 

Fortsatt en kul bil. Selv om det kan sies å være en glorifisert pinto. 

Lenke til kommentar

E10: Bilene som ikke kan bruke den nye bensintypen (tv2.no) 

Er dette skremselspropaganda. Har hørt så mye forskjellige opp gjennom. Noen påstår at selv E5 er døden for eldre biler, andre sier at det har ingenting å si med mindre man fyller opp før vinterlagring. Jeg har jo en 58 Monterey som jeg fyller både 95 og 98 med, men på 95 har jeg enten blyerstatning eller noe annet snasent oppi. 

Lenke til kommentar
ParadiseCity skrev (19 minutter siden):

E10: Bilene som ikke kan bruke den nye bensintypen (tv2.no) 

Er dette skremselspropaganda. Har hørt så mye forskjellige opp gjennom. Noen påstår at selv E5 er døden for eldre biler, andre sier at det har ingenting å si med mindre man fyller opp før vinterlagring. Jeg har jo en 58 Monterey som jeg fyller både 95 og 98 med, men på 95 har jeg enten blyerstatning eller noe annet snasent oppi. 

Det dære greiene der asså... Det kommer til å bli et skikkelig problem for veteranbilmiljøet.

 

Joda.... 98 går, men det er jo dyrere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...