Gå til innhold

Battlefield 4 - Teknisk tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, homeplug er tråbundet nettverk over strømnettet. Slik:

*snip*

Virker fornuftig. Har helst lyst til å prøve å unngå trådløst så skal lese litt videre om dette. Hørte snakk om det for noen år siden men glemte det siden. Virket litt skummelt å "fikle med nettverkskabler i stikkontakta" selv om det selvsagt er helt trygt :) (Høre forøvrig ut som om du har lignende "problem" som meg. Altiboxen står inni et lite metallsikringsskap i gangen som effektiv fjerner alt av trådløse signaler. Også veldig irriterende at man skal være tvunget til å bruke deres ruter.)

Endret av Vice
Lenke til kommentar

 

Nei, homeplug er tråbundet nettverk over strømnettet. Slik:

*snip*

Virker fornuftig. Har helst lyst til å prøve å unngå trådløst så skal lese litt videre om dette. Hørte snakk om det for noen år siden men glemte det siden. Virket litt skummelt å "fikle med nettverkskabler i stikkontakta" selv om det selvsagt er helt trygt :) (Høre forøvrig ut som om du har lignende "problem" som meg. Altiboxen står inni et lite metallsikringsskap i gangen som effektiv fjerner alt av trådløse signaler. Også veldig irriterende at man skal være tvunget til å bruke deres ruter.)

 

Sorry at det går litt off-topic her. Men du er ikke tvunget til å bruke Altibox-router. Du bare deaktiverer Altibox trådløs, og så kobler en router inn på Altibox og bruker den.

Men uansett, for spilling, bruk kabel, eventuelt Homeplug om du har et nytt strømnett i huset.

Lenke til kommentar

Husk at Homeplug og lignende ikke er like effektivt fra hus til hus og rom til rom avhengig av hvordan strømmen er lagt. Hvorvidt det er en- eller trefaset (?) og om man går fra en kurs til en annen. Som regel går det helt fint, men i noen hus, spesielt nyere hus, kan det være nærmest ubrukelig.

 

Selv har jeg bare god erfaring med internett via strømnettet, det fungerte 100% den tiden jeg selv måtte bruke det. :)

Lenke til kommentar

Sorry at det går litt off-topic her. Men du er ikke tvunget til å bruke Altibox-router. Du bare deaktiverer Altibox trådløs, og så kobler en router inn på Altibox og bruker den.

Men uansett, for spilling, bruk kabel, eventuelt Homeplug om du har et nytt strømnett i huset.

 

 

Du trenger ikke deaktivere det trådløse heller. Er bare å koble til en annen router uten å gjøre noe. Trådløst til spilling går også helt fint så lenge det ikke er snakk om tykke betongvegger, roomies som seeder torrents 24/7 osv., men det er som nevnt avhengig av at man kjøper en router som koster litt. En router til 149 på elkjøp vil ikke gi helt den store opplevelsen akkurat.

 

 

Husk at Homeplug og lignende ikke er like effektivt fra hus til hus og rom til rom avhengig av hvordan strømmen er lagt. Hvorvidt det er en- eller trefaset (?) og om man går fra en kurs til en annen. Som regel går det helt fint, men i noen hus, spesielt nyere hus, kan det være nærmest ubrukelig.

 

Selv har jeg bare god erfaring med internett via strømnettet, det fungerte 100% den tiden jeg selv måtte bruke det. :)

 

Det er stort sett bare å ta en titt i sikringsskapet og se om de to stedene hvor homeplugene skal stå på er på samme kurs. Såvidt meg bekjent blir flere faser brukt til å f.eks fordele belastningen mellom etasjene i huset så om man ikke har mer enn én etasje kan man regne med at alt er på samme fase. Unntaket er der hvor noen kanskje har ekstra strømkrevende utstyr og har fått lagt opp flere faser på samme etasje, men da er stort sett den fasen forbeholdt det rommet/utstyret som krever dette. Dog jeg er ingen elektriker så rett meg om jeg tar feil :p

Lenke til kommentar

 

Jeg mener å huske at jeg bare slettet mappa som CR lå i, og så lastet ned på nytt igjen.

CR ligger ikke i egen mappe. Avinnstallerte BF4 og innstallerte igjen. Funker fortsatt ikke.. Tommel opp for EA

 

 

How to fix the error " You need to download and install this expansion" when trying to connect to a China Rising server in Battfield 4.

 

Step 1. Press start button

 

Step 2. Type regedit in the search field

 

Step 3. In regedit go to "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node­\EA Games\Battlefield 4"

 

Step 5. Add a folder with name Xpack1

 

Step 6. Add string value with name "Installed"

 

Step 7. Make value "True" and then save

 

Step 8. Jump in game and Enjoy!

 

Step 9. Subscribe, like, and share!!!

 

Dette virket for meg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fortsatt litt OT men skal gi meg nå da jeg har fått noen gode tips. Takk for dem. (Ang altibox ruteren vet jeg at man kan sette den i bridge mode eller koble til andre rutere, men jeg hadde i utgangspunktet ønsket å fjerne den helt fysisk dersom den bare skulle ligge der som et mellomledd uansett. Men da hadde det sikkert blitt krøll med det knotete TV opplegget..)

Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål om ytelse når det gjelder mantle.

 

Det sies at det skal hjelpe spesielt i tilfellene der hvor cpu blir flaskehalsen.

 

Er jo beta enda, men på resultatene jeg har sett er det størst forbedringspotensiale når man bruker det sammen med en kraftig cpu?

 

Jeg spør siden jeg spiller det på en relativt balansert maskin nå. Den er 4 år gammel, men jeg synes ting fungerer. Før mantle var tanken min at nytt skjermkort har lite for seg, da det strupes av cpu. Men nå kan det se ut til at det kanskje hjelper med kun nytt skjermkort?

 

(Kjøpte faktisk ny pc til lansering av BF4, men denne ble returnert da det stadig oppstod feil (-viste seg å være hovedkort) som etter 14 dager med feilsøking, tok fra meg all gnist og vilje til å prøve videre).

Lenke til kommentar

Hadde jeg hatt 3x R9 290 sammen med i7-4770K hadde jo CPU blitt flaskehals så til de grader i BF4 selv om det er en knallgod CPU, og da kommer Mantle inn i bildet... Hvilken prosessor har du?

 

Nesten flaut å nevne, men jeg spiller på en i3 540. 5850 gpu. På 1680x1050.

 

Var innom en 4770k + 780 i høst. På en 144hz skjerm var det svært så gøy det. Hjalp lite med 780 i gammel pc :p

 

Men da kan det se ut til at et nyere amd-kort kan friske opp litt. Synes det er såpass artig for tiden, så spørs om det ikke blir en full utskifting likevel.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Etter at jeg installerte patchen som ble sluppet 13.februar har ikke jeg fått spilt i det hele tatt. Lyden henger seg og spillet crasher etter få minutter! Dette er tydeligvis et kjent problem og EA har uttalt at de jobber med saken! http://www.youtube.com/watch?v=fhuYvmD60o0

 

Battlefield 4 er det første dataspillet jeg har spilt på 4-5 år. Det er tydelig at alt ikke har blitt bedre med årene. Jeg kan ikke huske å ha kjøpt et digitalt produkt som føles så halvferdig og ustabilt som BF4!Med utgangspunk i dette, vil jeg stille følgende spørsmål: Er det vanlig at dag dagens spill inneholder så mange feil og brukerfiendtlige elementer som Battlefield 4?

 

 

Lenke til kommentar

*SNIP*

 

 

 

Hadde samme problemet selv, ordnet ved å gjøre et par enkle grep jeg fant her:

http://www.reddit.com/r/Battlefield/comments/1q14u9/bf4_i_have_multiple_fixes_that_make_the_game_90/

 

Trengte ikke gjøre alt, disse to tingene gjorde jeg å spillet ble helt fint etterpå.

 

Go to the BF4 folder in .\origin games\Battlefield 4\ Open ._Installer\directx\redist Right click on DXSETUP.exe and click "Run as Administrator"

What this does is install the DirectX libraries that were copied to your hard drive but never installed that are needed for DirectX to properly process the game code.

I know three people personally that was having the crashing all the time, I had them do this, rock solid.

  • Create a user.cfg (then edit with notepad) config file in the Battlefield 4 folder and then paste this within the file:

RenderDevice.Dx11Enable 1

RenderDevice.Dx11Dot1Enable 1

RenderDevice.Dx11Dot1RuntimeEnable 1

RenderDevice.TripleBufferingEnable 0

WorldRender.TransparencyShadowmapsEnable 0

WorldRender.MotionBlurEnable 0

WorldRender.MotionBlurForceOn 0

WorldRender.MotionBlurFixedShutterTime 0

WorldRender.MotionBlurMax 0

WorldRender.MotionBlurQuality 0

WorldRender.MotionBlurMaxSampleCount 0

WorldRender.SpotLightShadowmapEnable 0

WorldRender.SpotLightShadowmapResolution 256

WorldRender.LightTileCsPathEnable 0

RenderDevice.ForceRenderAheadLimit 0

PostProcess.DynamicAOEnable 0

PerfOverlay.DrawFps 1

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...