Gå til innhold

Battlefield 4 - Teknisk tråden!


Anbefalte innlegg

Har aldri betalt mer for et spill og har aldri hatt mer problemer.

 

(edit: Overstående stemmer ikke, jeg spilte BF3 kun til level 17 da jeg ga opp pga heng, med loop i lyden (580gtx)

 

Jeg var dum nok til å kjøpe Digital Deluxe og Premium likevel, jeg trodde nemlig at dette kom til å være her jeg brukte noe av fritiden i vinter. Problemene begynte allerede 3 dager før de åpnet public beta, jeg kom ikke inn på serverne. Det hang når den hadde lastet brettet og skulle til å komme inn i spillet. Det var 100 vis som hadde dette problemet og over de 3 dagene pre-public beta varte prøvde jeg ca 1 million foreslåtte fix-er. Det endte med at jeg kjøpte nytt HK, CPU og RAM og Win8.1 da utstyret mitt var ut-datert likevel. Dette førte til at spillet fungerte. Da fikk jeg vel tid til å spille tre ganger i løpet public beta før de stengte ned serverne i to uker før lansering. (hvorfor gjorde de det?)

 

Nå sliter jeg med at jeg kan bli kastet ut et par ganger til dagen uten å se noe mønster i det og jeg spiller sjeldent mer enn 2 timer på en dag (ikke hver dag). Jeg går som oftest etter 64 player servere og har hørt at andre har hatt samme problemene der. Får feilmelding om at BF4.exe har feilet e.l.

 

Nyeste fra i dag er at deler av skjermbildet har startet å blinke inne i spillet. Kjører ikke overklokk på skjermkortet. (690) Føler likevel at dette kan ha med varme å gjøre, mens en kollega sier han måtte installere den nyeste driveren manuelt og ikke via Geforce Experience hvis ikke fikk han lignende feil. Syntes det er rart om det skulle fungere ettersom det har fungert siden torsdag og frem til i dag.

 

Hadde jeg på mitt mest frustrerte i dag kunne solgt spillet med premium til halv pris hadde jeg definitivt gjort det.

 

/Whine

EA/DICE vet om problemet og burde klare å få ut en patch iløpet av uka som fikser i problemet.

Det er sannsynligvis ikke din pc sin feil siden det er mange som har samme problem, så får bare ha litt tålmodighet, selvom jeg skjønner det kan være vanskelig..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har et problem som eg lurer på om er maskinen eller spillet. Har fått veldig lite BF4 har sluttet å virke. Men når spillet krasjer hos meg så blir bildet stående stille mens den lyden som kom akkurat når det krasjer går igjen hele tiden. Vært sånn siden eg begynte å spille, værste dagen var i dag der eg måtte bare gi opp etter syv forsøk. Fikk spilt 2-3 min før det skjedde

Lenke til kommentar

Har et problem som eg lurer på om er maskinen eller spillet. Har fått veldig lite BF4 har sluttet å virke. Men når spillet krasjer hos meg så blir bildet stående stille mens den lyden som kom akkurat når det krasjer går igjen hele tiden. Vært sånn siden eg begynte å spille, værste dagen var i dag der eg måtte bare gi opp etter syv forsøk. Fikk spilt 2-3 min før det skjedde

Du har oppdatert alt av drivere til feks skjermkortet o.l?

 

Evt åpne Origin, høyreklikk på BF4-spillet så "Reparer Installasjon", så se om den får fikset noe der.

Lenke til kommentar

Du har oppdatert alt av drivere til feks skjermkortet o.l?

 

Evt åpne Origin, høyreklikk på BF4-spillet så "Reparer Installasjon", så se om den får fikset noe der.

Alt skal være oppdatert. Kan prøve å reparere innstallasjonen neste gang eg er på pcen. Nå kan vel dette likegodt være spillet? Er mange som sliter med at spillet klikker, men har bare lest om feilen at Bf 4 har sluttet å virke derflr eg var litt usikker Endret av Raul07
Lenke til kommentar

Jeg spiller på en gammel am3+ 4100 prosessor og et gt660ti. Med 8gig ram. Har vel alt på medium i 1920. Grei nok flyt til å komme seg på øvre halvdel av scoreboard. . Men har bestilt ny gpu,cpu og mer ram. Så blir spennende å se om det blir bedre flyt.

 

har opplevd å passere folk med loop på lyden. . Og har vært spart for de helt store problemene. . Har vel kun hatt en total heng på spillet. Og noen server disconnects, spesiellt med 40+ slots. Men serverene har blitt mye mer stabile.

Endret av DeathByDigital
Lenke til kommentar

Da har jeg vært i "dialog" med EA sin kundeservice for oppfølging rundt Direct x feilmelding som krasjer spillet etter et par minutter med singleplayer spilling.

Etter mye testing og frem og tilbake konkluderer jeg med at spillet er uspillbart og ikke fungerer.

Ber om å få refundert pengene siden jeg har betalt for en vare som ikke fungerer.

Regnet med dette ville være null problem men dengang ei.

Refusjon av beløp nektes og support ber meg oppdatere til nyeste drivere selv om dette allerede er oppdatert til siste. Aldri brukt mer tid på et spill uten å få spille.

Aldri opplevd verre kundeservice heller. Siste EA spillet jeg kjøper på origin gitt (eller generelt)

Lenke til kommentar

Spørsmål til dere

2 ganger under spilløkt har jeg fått bluescreen med "BCCode 116" Sitter med GTX770 i SLI. Det har foreløpig bare skjedd mens jeg har SLI aktivert, kan hardwarefeil være grunnen? Eller er det spillet som er ute å kjøre?

 

Edit: Kortene er ikke klokket.

 

Edit2: Får og framedrop i spillet, både med og uten SLI aktivert. Jeg ligger på 60 fps med vsync, med alt satt på ultra, utenom effekter. Noen ganger faller det så lavt som til 30, og for min del er det uspillelig, og skal ikke være mulig med grafikk-raften jeg sitter med. Sitter forresten med en i5-2500k klokket til 4.5Ghz.

Endret av Nlklas
Lenke til kommentar

Hvor lenge har du spilt nå etter du skrudde av Origin Overlay? Hvordan skrur du overlay, prøve å spille litt igjen i dag

2 dager, men nå kræsjet det akkurat når jeg skrudde på ultra settings på 64 player server igjen.

 

Uansett, Origin->Origin->Programinnstillinger->Origin i spillet->huk vekk "Aktiver Origin i spillet"

Lenke til kommentar

Da har jeg vært i "dialog" med EA sin kundeservice for oppfølging rundt Direct x feilmelding som krasjer spillet etter et par minutter med singleplayer spilling.

Etter mye testing og frem og tilbake konkluderer jeg med at spillet er uspillbart og ikke fungerer.

Ber om å få refundert pengene siden jeg har betalt for en vare som ikke fungerer.

Regnet med dette ville være null problem men dengang ei.

Refusjon av beløp nektes og support ber meg oppdatere til nyeste drivere selv om dette allerede er oppdatert til siste. Aldri brukt mer tid på et spill uten å få spille.

Aldri opplevd verre kundeservice heller. Siste EA spillet jeg kjøper på origin gitt (eller generelt)

Har du sjekket "Great Game" Garantien ?

 

"Vi står for spillene våre. Hvis du ikke liker noe, kan du bare returnere det.

 

Hvis du ikke er helt fornøyd med et fullstendig digitalt nedlastingsspill (PC eller Mac) fra EA kjøpt på origin, kan du få full refusjon." ...

 

https://www.origin.com/no-no/great-game-guarantee

Endret av Caddy
Lenke til kommentar

De henviser da til at digitale spill kun refunderes innenfor 24 timer.

Funker dårlig når man faktisk feiltester og velger å prøve løse problemet selv først.

Og også det faktum at jeg testet spillet før jeg gikk på jobb, noe som kastet bort 10 timer av de allerede korte 24 timene.

Har uansett fått refundert spillet nå etter å ha kranglet med de i over en uke og måtte påvise at de ikke engang vet hvordan de skal lese dxdiag filer. De påstod jeg ikke hadde seneste nvidia driverne bare fordi de leste fila feil, 3 ganger....Skal ihvertfall aldri kjøpe noe over origin igjen. Bare dramatikk og nekt av refusjon dersom man får et "mandagsprodukt" ala bf4 eller sim city.. :D

Lenke til kommentar

Får ikke spilt siege of shanghai, for spillet klikker hver eneste gang, mens andre maps kan man spille mye mer før det krasjer. Irriterende siden det er en av mine favoritter, i betaen kunne man spille timesvis uten at det skjedde :( Hender servern er full, og plutselig kort tid etter så forsvinner nesten alle fra servern. Ingen andre som opplever det?

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

Får ikke spilt siege of shanghai, for spillet klikker hver eneste gang, mens andre maps kan man spille mye mer før det krasjer. Irriterende siden det er en av mine favoritter, i betaen kunne man spille timesvis uten at det skjedde :( Hender servern er full, og plutselig kort tid etter så forsvinner nesten alle fra servern. Ingen andre som opplever det?

 

Etter at den store bygningen raser sammen på SoS så opplever jeg at ca halvparten av serveren detter ut.

Skjer nesten hver gang, rart.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...