Gå til innhold

Battlefield 4 - Teknisk tråden!


Anbefalte innlegg

Du ba om en løsning på FPS drops på div maps i bf4. Svaret du fikk var at løsningen var høyere frekvens på CPU og minne og win 8. Du sa du hadde overklokket CPU bra og at minne var det ikke problem med, da er det bare ett svar på problemet ditt.

 

At du ikke vil bytte til win 8 er helt greit, men problemet ditt med det er rett og slett idiotisk, og hvis du ikke vil bytte må du bare lære deg å leve med at du ikke får høyere ytelse i bf4.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men hvis det eneste rådet er å bytte til W8, noe jeg ikke veit noe om eller gidder å blande meg mye inn i, så er vel det det eneste rådet du kan få om du har klokket ditt og datt så høyt som det går.

 

Annet råd kan jo være å bare skru ned grafikk settingsene, aldri skjønt vitsen med å peise på på ultra, men det er nå meg, bryr meg mindre om grafikken egentlig.

Lenke til kommentar

Moderatormelding

Husk å ha en hyggelig tone. Prøv også å unngå en generell Windows 7 vs 8-diskusjon, med mindre det er direkte knyttet til Battlefield 4. To innlegg har blitt fjernet.

 

Kommentering av moderering tas på PM.

Endret av Quote
Lenke til kommentar

Men hvis det eneste rådet er å bytte til W8, noe jeg ikke veit noe om eller gidder å blande meg mye inn i, så er vel det det eneste rådet du kan få om du har klokket ditt og datt så høyt som det går.

 

Annet råd kan jo være å bare skru ned grafikk settingsene, aldri skjønt vitsen med å peise på på ultra, men det er nå meg, bryr meg mindre om grafikken egentlig.

Jeg pleier å skru ned mesh og AA.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Men hvis det eneste rådet er å bytte til W8, noe jeg ikke veit noe om eller gidder å blande meg mye inn i, så er vel det det eneste rådet du kan få om du har klokket ditt og datt så høyt som det går.

 

Annet råd kan jo være å bare skru ned grafikk settingsene, aldri skjønt vitsen med å peise på på ultra, men det er nå meg, bryr meg mindre om grafikken egentlig.

 

Altså, jeg er ingen grafikkhore heller, men jeg synes det er greit å ha det på ultra dersom systemet mitt klarer det, noe det gjør (ihvertfall skal det gjøre det).

 

Når det kommer til Windows 8 diskusjonen her er den egentlig ganske sær, da jeg ber om råd som kommer på hvordan jeg kan fikse problemet, og å bytte OS er ikke noe jeg ser på som noe legitimt. Jeg har ingen planer om å bruker 1000+ kr på å kjøpe et OS jeg ikke kan fordra.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

God egenskap.

 

Der skulle det altså stå Battlefield 4, liten skrivefeil.

 

Nå vet jeg ikke hva systemet ditt er, men det er ikke noe som heter st det burde kjøre det på ultra.

Hæ?
Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Klarer du virkelig ikke å forstå hva som står der, må ha det inn med teskje?

 

Klarer du ikke å vise litt respekt for andre individer som ikke forstår dine akronymer?

 

Er kjempe gøy å bli stilt nedverdigende når en har spørsmål.

 

Du sier det jo selv, det er enkelte maps det er drops på. Dvs, du har for svak maskinvare for å kjøre de settingsa du har nå.

 

Jepp.. Her er forresten specs:

- INTEL CORE I5 3570K 3.4GHZ 6MB @ 4.5 Ghz
- CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 INTEL
- ASUS P8Z77-V LX2 Z77 S-1155 ATX IVY
- GIGABYTE RADEON HD7970 OC 3GB
Mer detaljer av specs kan ses i profilen min.
Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

 

Nå vet jeg ikke hva systemet ditt er, men det er ikke noe som heter st det burde kjøre det på ultra.

Det er noe som heter "det burde kjøre det på x" der x er grafikknivå også inkludert ultra.

 

 

Nei, han har for svak maskinvare for det, så da er det ikke noe som heter at han burde kjøre det på x.

Lenke til kommentar

 

Klarer du virkelig ikke å forstå hva som står der, må ha det inn med teskje?

 

Klarer du ikke å vise litt respekt for andre individer som ikke forstår dine akronymer?

 

Er kjempe gøy å bli stilt nedverdigende når en har spørsmål.

 

Du sier det jo selv, det er enkelte maps det er drops på. Dvs, du har for svak maskinvare for å kjøre de settingsa du har nå.

 

Jepp.. Her er forresten specs:

- INTEL CORE I5 3570K 3.4GHZ 6MB @ 4.5 Ghz
- CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 INTEL
- ASUS P8Z77-V LX2 Z77 S-1155 ATX IVY
- GIGABYTE RADEON HD7970 OC 3GB
Mer detaljer av specs kan ses i profilen min.

 

 

Det der er ikke nok til å kjøre ultra uten drops, det er sikkert. Med mine specs så har jeg med ultra, dvs 4xmsaa osv drops ned til i alle fall 70. Dette med en mye sprekere CPU en deg, og enda er jeg bottlenecka av CPUen min.

 

Av det jeg har prøvd av mantle så hjelper det så vidt jeg har lagt merke til, hvis ikke så måtte jeg ha gått over til win 8.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Det der er ikke nok til å kjøre ultra uten drops, det er sikkert. Med mine specs så har jeg med ultra, dvs 4xmsaa osv drops ned til i alle fall 70. Dette med en mye sprekere CPU en deg, og enda er jeg bottlenecka av CPUen min.

 

Av det jeg har prøvd av mantle så hjelper det så vidt jeg har lagt merke til, hvis ikke så måtte jeg ha gått over til win 8.

 

Her er en video som viser hvilket problem jeg har. Ja, jeg vet at jeg ikke skal kunne kjøre på 70 fps hele tiden, men poenget er at jeg får denne typen framedrops:

 

 

Den typen framedrops skal jeg ikke ha, da det også var i betaen, og derfor er det et problem med spillet..

 

Tviler sterkt på at CPUen min er en flaskehals, da jeg får brukt over 80% load under BF4.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Dette er med mantle ikke sant? Eller er det dircetx? Vet det var ett problem i starten med mantle i alle fall.

 

Helt enig, slik stuttering burde du ikke ha.

 

Er det Stuttering det kalles ja?

 

Jeg får ihvertfall det med Mantle, så jeg vet ikke helt.. Har egentlig ikke prøvd å bruke Directx etter patchen, så skal se om det hjelper å bytte over.. Men er jo synd dersom jeg ikke får brukt Mantle.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...