Gå til innhold

Battlefield 4 - Teknisk tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg spiller med alt på low eller off, unntatt mesh og terrain quality som står på ultra. Ikke fordi GPU-en er for dårlig, men fordi det er de innstillingene som lar meg se fiendene skarpest.. Og det er egentlig synd at det er slik.

 

Oppløsning stiller du selvsagt på samme som monitoren og FOV på 90-100. Happy killings.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

 

 

Andre som har oppdatert til AMDs 4.4 driver? Virker som den fremdeles er veldig ustabil, da jeg får vanvittig mye framedrops.

Hva slags annen hardware har du, og kjører du win 8.1? win 8 er løsningen for de fleste i bf4.

Har Win 7 noe jeg ikke oppgraderer, gidder ikke Win 8. Har 7970 med i5 3570k.

 

Ganske råe tilbud her: https://www.paypal.eu/EN/gamingsale/

Da er det høyere cpu frekvens og minnehastighet som hjelper. Dog win 8 hjelper veldig mye.Ofte oppi 20% i bf4 ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Da er det høyere cpu frekvens og minnehastighet som hjelper. Dog win 8 hjelper veldig mye.Ofte oppi 20% i bf4 ;)

 

Har nok klokket en del, så skal ikke være noe problem å dra spillet på ultra. Er enkelte maps som det dropper på dog..

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

 

 

Da er det høyere cpu frekvens og minnehastighet som hjelper. Dog win 8 hjelper veldig mye.Ofte oppi 20% i bf4 ;)

Har nok klokket en del, så skal ikke være noe problem å dra spillet på ultra. Er enkelte maps som det dropper på dog..

Da er det windows 8 som er din medisin. Så da er det opp til deg om du vil ha bort problemet eller ei :)

Lenke til kommentar

 

 

Da er det høyere cpu frekvens og minnehastighet som hjelper. Dog win 8 hjelper veldig mye.Ofte oppi 20% i bf4 ;)

Har nok klokket en del, så skal ikke være noe problem å dra spillet på ultra. Er enkelte maps som det dropper på dog..

Da er det windows 8 som er din medisin. Så da er det opp til deg om du vil ha bort problemet eller ei :)

 

Regner med at dine Titan/780Ti funker knall med bf4 sammen med 3930K/4960X ^^

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Da er det windows 8 som er din medisin. Så da er det opp til deg om du vil ha bort problemet eller ei :)

 

Hvordan kan det ligge i hvilken versjon jeg har av Windows?

Lenke til kommentar

 

 

Da er det windows 8 som er din medisin. Så da er det opp til deg om du vil ha bort problemet eller ei :)

Hvordan kan det ligge i hvilken versjon jeg har av Windows?

Fordi win 8 støtter dx11/11.1 som gir mindre overhead på cpu. Det gir ogsø bedre flertrådstøtte. Minimumsfps vil i mange tilfeller øke. Noe som er det viktigste.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Fordi win 8 støtter dx11/11.1 som gir mindre overhead på cpu. Det gir ogsø bedre flertrådstøtte. Minimumsfps vil i mange tilfeller øke. Noe som er det viktigste.

 

Eh, jeg skal jo ikke bruke DX når jeg spiller BF4 lengre, det er Mantle jeg skal bruke. Windows 7 støtter også DX11, så hvorfor skal jeg oppgradere bare for den lille 11.1?

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Ifølge denne nettsiden:

 

http://www.hardocp.com/article/2013/11/24/battlefield_4_windows_7_vs_81_performance_review/5#.U14MIVe2o2c

 

Så ga Win8.1 bedre ytelse, 3% for AMD og 6% for NVIDIA.

 

Oppgraderer ikke til det søppelet for så lite ytelse. Kommer til å holde meg til Windows 7 til det eventuelt kommer en bedre windows.

 

Og i følge mange forskjellige fora, så forsvinner mye av "framedrops" ved overgang til win 8/8.1 en del er utsatt for.

 

Tviler på at det ligger i OSet. Det er etter jeg gikk over til 4.4 versjonen av catalyst controll center at jeg fikk drops.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Oppgraderer ikke til det søppelet for så lite ytelse. Kommer til å holde meg til Windows 7 til det eventuelt kommer en bedre windows.

Kommer vel snart en fix hvor de har ordnet opp i Modern UI failen sin. Uansett så kan man jo boote rett til desktop i 8.1 og slipper egentlig å ha noen med modern UI rælet å gjøre.

Og her er også en liten app som hjelper til med å bli kvitt mer av søppelet: http://www.itavisen.no/nyheter/slik-kaster-du-windows-8-%C2%ABs%C3%B8pla%C2%BB-211226

Endret av Vice
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

 

Tviler på at det ligger i OSet. Det er etter jeg gikk over til 4.4 versjonen av catalyst controll center at jeg fikk drops.

 

Da kan du jo gå tilbake til 14.2 og se om problemet med framedrops forsvinner...

 

 

Jepp, men da vil jeg ha betydelig dårligere ytelse.. Mantle er jo noe av hele det gode med 4.4. Skal ta en tit når jeg kommer hjem, kanskje det kan ligge i systemet.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...