Gå til innhold

Battlefield 4 - Teknisk tråden!


Anbefalte innlegg

Jeg oppdaterte til win 8.1 idag og nå detter jeg ut av spillet etter 30 sek på multiplayer. Det er ikke en krasj, men den svarte loadingskjermen med den hvite prikken som blinker oppe i høyre hjørne kommer plutselig og så går spillet ut av seg selv. Noen som har noen råd?

 

 

Har samme problemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg oppdaterte til win 8.1 idag og nå detter jeg ut av spillet etter 30 sek på multiplayer. Det er ikke en krasj, men den svarte loadingskjermen med den hvite prikken som blinker oppe i høyre hjørne kommer plutselig og så går spillet ut av seg selv. Noen som har noen råd?

 

Ser ikke ut til at det fungerer å update PB.

Lenke til kommentar

 

Jeg testet pingtest før jeg byttet til 5 Ghz og hadde da et lite pakketap. Etter at jeg byttet har jeg ikke fått dette. Jeg får teste litt videre senere. Det er langt fra ideelle forhold for wifi hjemme, men jeg har som nevnt ikke disse problemene i noen andre spill. Ikke at jeg spiller så veldig mye online.

Det er vel neppe en god ide å spille online spill over wifi :)

Lenke til kommentar

Til de som er litt interessert i hvordan seks kjernet intel funker på BF4.

Med et overklokket 780gtx og 2500K klokket til 4.5Ghz, lo jeg på rundt 70% load (alle kjernene) i cpu forbruk, og cirka 90% på dawnbreaker og siege of shanghai. Spillet klikket til tider, men dawnbreaker og shanghai har ikke vært spillbare for min del da de alltid har hatt app crash vær eneste runde.

 

Så oppgraderte jeg til socket 2011, med 4930K cpu lettere klokket til 4.4Ghz med HT skrudd på. Etter det har aldri spillet krasjet, dawnbreaker og siege of shanghai er fult spillbare uten problemer for første gang siden spillet ble lansert.

Load forbruket på cpu har også blitt kraftig redusert, cpu kjerne 1 som bruker max 50% i forbruk, mens de 5 andre på 20-30% :eek:

Skjønner ikke helt hvorfor krasjingene skulle forsvinne av den grunn, men jeg er ihvertfall glad jeg slepper det fremover :p

Bilde av forbruk når jeg spiller, (64 bits server)

 

th_4930bf4_zps94ff8885.jpg

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

Postet det i den store tråden men det ser ut til at kanskje dette heller er plassen.

 

Hei, sliter litt med lyden i spillet når jeg bruker bluetooth headsettet mitt.
Det er når battlelog sin ESN sonar begynner å kjøre, så jeg trenger ikke engang å være inni spillet før den slår inn og forvrenger lyden på headsettet helt.

 

Prøvde nettop å lukke sonar driten og da fikk jeg bra lyd tilbake.

Prøvde dette igjen når jeg gikk inn i spillet, men da nyttet det heller ikke å lukke sonar greia.

Dette skjer ikke når jeg ikke bruker bluetooth.

BF4 ødelegger bare lyden helt.


Any solutions?

Endret av OddZen
Lenke til kommentar

Spilte en runde 64p CQ Large på Zavod i går med MSI Afterburner kjørende på monitor #2. Merket meg at GPU load hoppet voldsomt opp og ned, totalt sikksakk-mønster der load altså hoppet fra 10 til 100% hele tiden. Åpnet Task Manager og så at CPU load lå på 100% hele tiden Absolutt hele tiden.

 

Jeg har altså et R9 290 og en i5 [email protected] og spiller som regel med alt på low, og jeg antar at det som skjer her er at CPU bottlenecker fullstendig? Dersom ja, hva vil være en passende CPU sammen med GPU-en min?

 

Selvsagt kan jeg stille opp grafikken slik at både GPU og CPU bottlenecker om hverandre, da får jeg i alle fall bedre grafikk og bedre utnyttelse av GPU, men jeg ønsker meg stabil 120+ FPS og det får jeg ikke nå uansett hva jeg gjør. Jeg er ofte nede i 60-70, avhengig av map og dersom jeg spiller på Lockers så ligger jeg alltid over 120 fps, ofte står fps på 200 (max).

Lenke til kommentar

Hmm, hadde selv en i5 2500K @ 4.5Ghz med 780gtx og bottleneck, men, det var med WIN7. Etter formatering og WIN8 så opplevde jeg ikke noe bottleneck som du opplever. Prøv formatering med WIN8 for å utelukke det.

Hvis du har 120HZ skjerm, så trenger du ikke å ha 200FPS, derfor er det greit å ha vertical sync på når du spiller, gjerne adaptive VSYNC hvis du har instilling for det. Da vil GPU forbruket gå ned når den har 120fps, og gå opp igjen til 100% når den er under 120fps.

Lenke til kommentar

Sliter helt sinnsykt med fps problemer i bf4, har for tiden lagt det helt fra meg. Er jeg heldig har jeg 40 fps, men med en gang det skjer mer enn at jeg ser inn i et hjørne på skjermen min, dropper det fort ned til 15-20. Slik går det, hopper opp og ned. Dette er på low / med settings forresten.

 

Spiller med:

geforce gtx 780

8gig ram

i5 2500k 3,3ghz

w7

 

Har bestilt med ny cpu kjøler for å prøve å clocke prossesoren opp noen hakk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...