Gå til innhold

Battlefield 4 - Teknisk tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Vet ikke om det er korrekt, men det er så kort så føler at fps drops blir litt feil det også.

 

Bruker du siste betadriver forresten? Tror dette var ett problem med 7xxx serien, men som har blitt fikset på i nyere drivere.

 

Niks, jeg bruker den nyeste utgaven av Catalyst, ingen beta.

 

Ser faktisk ut som at sutteringen forsvant nå som jeg skiftet over til Directx..Ser vist ut som jeg må nøye meg med Directx en liten stund til..

 

Har bare testet det i 5 minutter nå, så vet ikke om det plutselig kommer med directx.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Last ned nyeste betadriver, den har fikset det så vidt jeg vet. Har brukt betadrivere i over ett år nå, ikke noe som har plaget meg.

 

Er det 14.4 (beta) du da bruker? Hvilket 7970 kort er det du forresten har? Er det Gigabyte eller?

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Har ett gigabyte og ett sapphire så vidt jeg husker. Begge er under vann, så vanskelig å se, og begge er flashet til en asus bios elns.

 

http://www2.ati.com/drivers/amd-catalyst-14.4-rc-v1.0-windows-apr17.exe Jeg bruker 14.3 beta elns, men dette er 14.4 beta

 

Prøv denne først, og 14.3 beta etterpå om du har problemer. Jeg pleier ikke å oppdatere driveren med mindre det skjer noe spennende. 14.4 er så vidt jeg vet bare støtte for 295x2 som ble lagt til.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Har ett gigabyte og ett sapphire så vidt jeg husker. Begge er under vann, så vanskelig å se, og begge er flashet til en asus bios elns.

 

Prøvde faktisk å flashe... Gikk ikke så bra akkurat det.. Men så har jeg null peiling på akkurat det.

 

Gjorde du det for å låse opp volt?

Lenke til kommentar

Nå er jo ikke høyt CPU load det man vil se, da det betyr at CPU er bottleneck og ikke skjermkortet. Og på en tom server er CPU load mye lavere.

 

Det er også ett enslig 7970, så syntes det så helt greit ut.

Edit: For meg ligger cpu på maks 50% når jeg spiller bf4, FYI.

Endret av Taake89
Lenke til kommentar

Orket ikke lese mange sider bakover, men jeg kan ikke se om du har lagt inn en ny versjon av Mantle (14.4) ved å totalt fjerne den gamle på forhånd. Jeg gjorde nemlig et forsøk på og bare oppgradere driver fra 14.3 til 14.4 uten å bruke det anbefalt programmet som fjerner alle gamle driverspor. Dette endte opp med betydelige framdrops og ei "hvit netting gardin" innomhus på Zavod og Locker. Lastet ned "AMD clean uninstall utility",fjernet alle amd spor og la inn driver 14.4 på nytt da var alt tilbake på skinner. Sier ikke det hjelper, men kan være verdt et forsøk om du ikke har gjort det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er jo ikke høyt CPU load det man vil se, da det betyr at CPU er bottleneck og ikke skjermkortet. Og på en tom server er CPU load mye lavere.

 

Det er også ett enslig 7970, så syntes det så helt greit ut.

Edit: For meg ligger cpu på maks 50% når jeg spiller bf4, FYI.

Ja, Min gamle i5 3470 lå konstant på 100% samme med Gpu :) Rart at en liten oppgradering gjorde ca 15-20% mindre stress på cpu :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Det var ganske dårlig ytelse, attpåtil på en tom server da.

Minner meg om tegn på ustabil maskin eller overklokk egentlig, pleier ofte å bli slik da. CPU skal vel strengt talt ligge stort sett mellom 90 og 100 %, hvertfall i mitt tilfelle.

 

Det vil jeg si, men min PC klarer spillet ganske greit dersom jeg tar av Mantle, som forårsaket problemet..

Orket ikke lese mange sider bakover, men jeg kan ikke se om du har lagt inn en ny versjon av Mantle (14.4) ved å totalt fjerne den gamle på forhånd. Jeg gjorde nemlig et forsøk på og bare oppgradere driver fra 14.3 til 14.4 uten å bruke det anbefalt programmet som fjerner alle gamle driverspor. Dette endte opp med betydelige framdrops og ei "hvit netting gardin" innomhus på Zavod og Locker. Lastet ned "AMD clean uninstall utility",fjernet alle amd spor og la inn driver 14.4 på nytt da var alt tilbake på skinner. Sier ikke det hjelper, men kan være verdt et forsøk om du ikke har gjort det.

 

Pleier å gjøre det manuelt, så er nok ikke der problemet ligger..

 

Nå er jo ikke høyt CPU load det man vil se, da det betyr at CPU er bottleneck og ikke skjermkortet. Og på en tom server er CPU load mye lavere.

 

Skal en ikke se mye load når en spiller BF4 med 64 spillere?

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

 

 

Det var ganske dårlig ytelse, attpåtil på en tom server da.

Minner meg om tegn på ustabil maskin eller overklokk egentlig, pleier ofte å bli slik da. CPU skal vel strengt talt ligge stort sett mellom 90 og 100 %, hvertfall i mitt tilfelle.

Det vil jeg si, men min PC klarer spillet ganske greit dersom jeg tar av Mantle, som forårsaket problemet..

 

Orket ikke lese mange sider bakover, men jeg kan ikke se om du har lagt inn en ny versjon av Mantle (14.4) ved å totalt fjerne den gamle på forhånd. Jeg gjorde nemlig et forsøk på og bare oppgradere driver fra 14.3 til 14.4 uten å bruke det anbefalt programmet som fjerner alle gamle driverspor. Dette endte opp med betydelige framdrops og ei "hvit netting gardin" innomhus på Zavod og Locker. Lastet ned "AMD clean uninstall utility",fjernet alle amd spor og la inn driver 14.4 på nytt da var alt tilbake på skinner. Sier ikke det hjelper, men kan være verdt et forsøk om du ikke har gjort det.

Pleier å gjøre det manuelt, så er nok ikke der problemet ligger..

 

Nå er jo ikke høyt CPU load det man vil se, da det betyr at CPU er bottleneck og ikke skjermkortet. Og på en tom server er CPU load mye lavere.

Skal en ikke se mye load når en spiller BF4 med 64 spillere?

"Pleier å gjøre det manuelt, så er nok ikke der problemet ligger."

 

Du er ikkje veldig villig til å ta imot råd :p

 

Test uninstall programmet du, så blir det tatt bort enda en feilkilde. :)

 

For å finne en feil, må man teste alt. Nesten skyter ingen mann av hesten :p

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

 

 

Jeg pleier å bruke en guide hvor en gjør det manuelt. Da fjerner jeg alt som det programmet også fjerner, det vil si at jeg også fjerner fra regedit osv. Hvordan det er motvillig til å ta imot råd forstår jeg ikke helt.

 

Jeg tar ikke imot rådet som sier at Windows 8 som er løsningen, da jeg ikke vil ta i bruk en slik løsning.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg pleier å bruke en guide hvor en gjør det manuelt. Da fjerner jeg alt som det programmet også fjerner, det vil si at jeg også fjerner fra regedit osv. Hvordan det er motvillig til å ta imot råd forstår jeg ikke helt.

 

Jeg tar ikke imot rådet som sier at Windows 8 som er løsningen, da jeg ikke vil ta i bruk en slik løsning.

Sikker på at du klarer å fjerne alt som programmet fjerner?
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Sikker på at du klarer å fjerne alt som programmet fjerner?

 

Se selv: http://www.overclock.net/t/988215/how-to-remove-your-amd-ati-gpu-drivers

 

 

Det du vil se er høy GPU utnyttelse. Altså skjermkortet. Ikke CPUen.

 

Får brukt 99% av GPUen. Og rundt 60-70% av CPUen. Så GPUen og CPU er ikke flaskehals her.

 

ASrgZY7.png

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Okay, Kan noen av følgene får en driver eller noe til å kræsje som får pc`en til å kræsje i bf4?

 

Uekte win8 pro (skal se om jeg får ringt de idag, Snarest ^^)

 

noname 30krs høytalere`? Som lager en slags skurre lyd? Om dere forstår. og når bf4 fryser gjør den det også.

 

Ja det er grunnene som kan være`? Pc`en er ganske kald. 65¤ på gpu, 65¤ på cpu (alt stock for øyeblikket) Kan det ha noe med SSD`en min? Har prøvd å søke på google, Men finner ikke noe svar, Så spør dere som vet pc og bf4 ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...