Gå til innhold

Battlefield 4 - Teknisk tråden!


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

4.4..? Siste versjon er 14.4 RC og Mantle har, om jeg ikke husker feil, vært tilgjengelig siden 14.1 eller noe. Har ikke 79xx hatt Mantle-støtte før nå?

 

Skrevfeil der ja. Er 14.4. Nei, 7970 har ikke hatt støtte for Mantle før 14.4.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg merket ganske stor forskjell på både ytelse og bedre grafikk ved å gå til Win8.1. Før slet spillet litt når jeg spillte på Ultra og 4xaa, mens nå flyter det fint. :) Vet ikke om det ble bedre grafikk , men virker iallefall sånn. ^^

Første dagen syns jeg Win8.1 var jævlig, men ble veldig fort vant med. Startup tiden ble betraktelig raskere også! :) Så jeg ser ikke noe negativt med Win 8.1

Lenke til kommentar

 

Da er det høyere cpu frekvens og minnehastighet som hjelper. Dog win 8 hjelper veldig mye.Ofte oppi 20% i bf4 ;)

 

Har nok klokket en del, så skal ikke være noe problem å dra spillet på ultra. Er enkelte maps som det dropper på dog..

 

Bare å logge CPU bruken på alle kjernene det. Du vil se at det er CPU som begrenser stort sett alltid, hvertfall på 120 hz.

På 4.5 ghz er det nesten konstant på 100 %. Skulle hatt 5 ghz. Klokke RAM hjelper en del også.

Og Win7 er bare å kaste på sjøen, utdatert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg har da brukt mantle siden det kom ut med mine 7970 i alle fall.

 

Hmm... Så det kom tidligere ut enn i versjon 14.4? Har ihvertfall ikke sett det i den versjonen jeg hadde sist.. :hmm:

 

Jeg merket ganske stor forskjell på både ytelse og bedre grafikk ved å gå til Win8.1. Før slet spillet litt når jeg spillte på Ultra og 4xaa, mens nå flyter det fint. :) Vet ikke om det ble bedre grafikk , men virker iallefall sånn. ^^

Første dagen syns jeg Win8.1 var jævlig, men ble veldig fort vant med. Startup tiden ble betraktelig raskere også! :) Så jeg ser ikke noe negativt med Win 8.1

Heller dø enn Windows 8... (Faen, det rima ikke. :p)
Lenke til kommentar

Heller dø enn Windows 8... (Faen, det rima ikke. :p)

 

 

 

Hvorfor hater dere på windows 8, når dere kan få det til å oppføre seg, og se akkurat likt som windows 7?

 

Åhhh, det stemmer, dere har ikke kunnskap, eller prøvd det ut.

 

Dere minner meg om de som tviholdt på windows xp, fordi windows 7 kom ut.

Endret av Ted Bundy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hvorfor hater dere på windows 8, når dere kan få det til å oppføre seg, og se akkurat likt som windows 7?

 

Åhhh, det stemmer, dere har ikke kunnskap, eller prøvd det ut.

 

Dere minner meg om de som tviholdt på windows xp, fordi windows 7 kom ut.

 

Jeg kommer ikke til å prøve ut noe som er totalt forandret iforhold til det jeg er vand til. Jeg vil ikke ha en opplevelse som er tregere grunnet design feil som er helt spektakulære, som har ødelagt et helt OS. Dersom det kommer en ny versjon av Windows (kanskje Windows 9), som fra starten har startmeny, så skal jeg vurdere å oppgradere, men jeg ser på Windows 8 som Vista versjon 2.

 

Men hvorfor er det så vanskelig for DEG å forstå at jeg ikke liker Windows 8? Jeg forstår ikke problemet med at jeg sier at JEG ikke liker det, det er ikke som om jeg angriper deg fordi du liker det.

Lenke til kommentar

 

Hvorfor hater dere på windows 8, når dere kan få det til å oppføre seg, og se akkurat likt som windows 7?

 

Åhhh, det stemmer, dere har ikke kunnskap, eller prøvd det ut.

 

Dere minner meg om de som tviholdt på windows xp, fordi windows 7 kom ut.

 

Jeg kommer ikke til å prøve ut noe som er totalt forandret iforhold til det jeg er vand til. Jeg vil ikke ha en opplevelse som er tregere grunnet design feil som er helt spektakulære, som har ødelagt et helt OS. Dersom det kommer en ny versjon av Windows (kanskje Windows 9), som fra starten har startmeny, så skal jeg vurdere å oppgradere, men jeg ser på Windows 8 som Vista versjon 2.

 

Du bruker 30 sekunder på å få windows 8 til å se ut som windows 7.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Du bruker 30 sekunder på å få windows 8 til å se ut som windows 7.

 

Ser ikke ut som du leste hele innlegget mitt. Jeg kommer ikke til å kjøre et OS, også må jeg laste ned modifikasjoner for å oppnå startmenyen, det har ingen hensikt. Dersom jeg skal ha OS'et, vil jeg ha det fra starten av.

 

Hva er problemet med å ikke ville ha Windows 8? Forøvrig så kom Windows Vista etter XP, skulle jeg gidde å bruke det istedenfor XP fordi det var "nyere"?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

 

 

Igjen, du leser ikke hva jeg skriver.. DX11 er allerede i windows 7, så hvorfor skal jeg oppgradere fordi den har en liten oppgradering, som yterst få spill støtter? Er jo ikke bare BF4 jeg spiller.

Lenke til kommentar

Det kan godt være jeg inbiller meg ting, men synes spillet flyter bedre i windows 8 enn 7, selv om jeg kjører 2 gpu's.

 

Og støttet windows 7 dx11 når windows 8 kom ut?

 

Alle sa jo at windows 7 ikke støttet dx11, og gjett om jeg slapp unna mange bugs ved å oppgradere OS.

Endret av Ted Bundy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Fordi det har en enorm innvirkning på min fps i bf4. Dog, om du ikke vil ha win 8, ikke klag på drops som er pga mangel på dx 11.1

 

Selvfølgelig skal jeg klage. Jeg skal da ikke måtte bytte OS bare fordi 11.1 er der, har da lite å si.

 

 

Og støttet windows 7 dx11 når windows 8 kom ut?

 

Poenget ditt er?

Lenke til kommentar

 

 

Fordi det har en enorm innvirkning på min fps i bf4. Dog, om du ikke vil ha win 8, ikke klag på drops som er pga mangel på dx 11.1

Selvfølgelig skal jeg klage. Jeg skal da ikke måtte bytte OS bare fordi 11.1 er der, har da lite å si.

 

Og støttet windows 7 dx11 når windows 8 kom ut?

Poenget ditt er?

Ser ikkje ut som du vil ha bedre ytelse i bf4 ;)
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

"Dette er problemet mitt"

Jaha, gjør slik så forsvinner det.

"Nei, jeg burde ikke måtte gjøre det!" (Fortsetter å klage på problemet)

 

Herregud. Det kan da faen meg ikke være OSet som er problemet. Battlefield 4 er til og med støttet i Windows 7, så det kan absolutt ikke ligge der.

 

Men nå gir jeg meg å "diskutere" her, da dere ikke ser det fra min side, og da er det ingen vits å prøve å få hjelp her heller.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

En hel masse diverse....

 

Må bare spørre her... Har du prøvd Win 8? :)

 

Mantlestøtte kom vel for en stund siden (beta), men når det kom for offentlige er jeg ikke sikker på? 14.1?

 

Men sliter du fremdeles med problemet som var opphavet i hele denne windows-diskusjonen?

 

(Når det gjelder hele windowsdiskusjonen.... Jeg kjenner meg delvis igjen i problemet. Før var all nyskaping bra. Nå - med et eldende sinn - synes jeg ikke det er noe interessant å "lære" meg ting jeg er vant til på nytt. Tenkte å sette en strek over hele windows 8 selv, da det skapte litt av et rabalder her på forumet. Men 20 minutter etter det var installert, var jeg kjempefornøyd! Trenger ingen 3. parts programmer.

 

Men så spørs det og da... Hvor mye skal man legge i litt bedre flyt i et spill. Windows 8 er vel heller ikke gratis?).

 

Redigert:

 

Selvfølgelig skal jeg klage. Jeg skal da ikke måtte bytte OS bare fordi 11.1 er der, har da lite å si.

Det ligger nok dessverre noe i det noen her sa om overhead på CPU som man kun får på dx 11.1 ? Men du brukte mantle?
Endret av Knutgrus
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

 

 

Jeg kom hit fordi jeg hadde et problem med framedops. Så blir Windows 8 hevet i huet mitt, og jeg blir angrepet fra alle kanter fordi "Hvorfor bruker du ikke Windows 8" bla bla bla. Jeg ba dem ikke om å forklare meg at det finnes en versjon 8 av Windows..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...