Gå til innhold

Battlefield 4 - Teknisk tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser du har gått for samme CPU-kjøler som jeg har - utmerket valg. ;)

 

4.5GHz gjør du uten å tenke på å røre volten engang. Jeg kjører på 4.9GHz med økt volt, jeg har ikke testet om det faktisk hjelper noe kontra 4.5GHz men det var mest for å se hva jeg klarte. 5GHz fikk jeg ikke til, men det er ikke farlig å prøve selv om det bare blir snakk om e-peen gains...

 

W8 er ikke noe å vurdere engang, bare skaff deg det så snart du har muligheten. DirectX 11.1 får du ikke med W7 og BF4 utnytter denne fullt ut. Det er bortkastet med top hardware uten 11.1... Og med W8.1 får man DX11.2, men jeg vet ikke om dette er noe bedre enn 11.1.

Lenke til kommentar

Jeg ser du har gått for samme CPU-kjøler som jeg har - utmerket valg. ;)

 

4.5GHz gjør du uten å tenke på å røre volten engang. Jeg kjører på 4.9GHz med økt volt, jeg har ikke testet om det faktisk hjelper noe kontra 4.5GHz men det var mest for å se hva jeg klarte. 5GHz fikk jeg ikke til, men det er ikke farlig å prøve selv om det bare blir snakk om e-peen gains...

 

W8 er ikke noe å vurdere engang, bare skaff deg det så snart du har muligheten. DirectX 11.1 får du ikke med W7 og BF4 utnytter denne fullt ut. Det er bortkastet med top hardware uten 11.1... Og med W8.1 får man DX11.2, men jeg vet ikke om dette er noe bedre enn 11.1.

 

Har hørt den skal være bra ja, er bare spent på om den passer i kabinettet mitt, den var større enn jeg trodde :p

Lenke til kommentar

Hos meg lagger det noe volsdomt. Sånn type "Tre skritt frem to tilbake". Noen servere er verre enn andre, men i praksis ofte ikke spillbart. Om jeg legger meg ned spretter iblant opp igjen. Hopper jeg over et gjerde og skal løpe videre befinner jeg meg plutselig bak gjerdet igjen.

 

Jeg spiller på trådløst nett, men har ikke tilsvarende problemer i noe annet online spill. Ping er ålreit og linjen rask. flere som opplever dette? Noen forslag til løsning?

 

Jeg har ikke forsøkt kabel, siden det i praksis krever en kabel gjennom gang og stue. Litt pes. :)

Lenke til kommentar

Min rig:

Amd Phenom 6x (Clocked to 3.5ghz)

780 GTX > Newest stable Driver

16gb ram

SSD..

Windows 7

Jeg ligger på rundt 50 FPS med alt på medium. Er dette vanlig? Jeg klarer virkelig ikke spille om jeg ikke har stabil fps på 60+, så hva kan jeg gjøre?

Det å sette ned oppløsningen (1900/1200) er også ganske uaktuelt, da alt blir mindre..

Endret av InToRv
Lenke til kommentar

Min rig:

Amd Phenom 6x (Clocked to 3.5ghz)

780 GTX > Newest stable Driver

16gb ram

SSD..

Windows 7

Jeg ligger på rundt 50 FPS med alt på medium. Er dette vanlig? Jeg klarer virkelig ikke spille om jeg ikke har stabil fps på 60+, så hva kan jeg gjøre?

Det å sette ned oppløsningen (1900/1200) er også ganske uaktuelt, da alt blir mindre..

Mesh Quality bør settes ned, ellers kan du prøve å overklokke CPU-NB litt...

Er ikke stort mer du kan gjøre tror jeg.

 

Sannsynligvis kan du øke resolution scale ganske mye uten å bli flaskehalset av GPU :p

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Takk for svar. Installert Windows 8.1 nå. Skal se om jeg får tynt ut 100-200mhz til fra X6`n som har vært min følgesvenn litt for lenge nå, forstår jeg.

 

Rapporterer tilbake i kveld.

Jobb heller med CPU-NB framfor kjernefrekvensen :)

Thubans pleier å kunne gå fra 2000 til nærmere 3000 MHz der, og det har mye å si for ytelsen i spill.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Kan du utdype dette?

 

Slik ser det ut nå:

 

http://bildr.no/image/Y2tuQ21R.jpeg

Under overklokkingsinnstillinger skal det være en multiplier for CPU-NB, ikke CPU, ikke NB, og ikke memory.

CPU-NB styrer klokkefrekvensen på minnekontrolleren og L3-cachen og har ekstremt mye å si for enkelttrådytelsen på Phenom II-prosessorene. Ideelt skulle CPU-NB kjørt på det dobbelte av den effektive DDR-frekvensen til minnet ditt, men det er ingen Phenom II som er istand til dette.

Lenke til kommentar

Jeg reinstallerte Windows og tok backup av Origin og Origin Games-mappene, slik at jeg slapp å laste ned hele spillet igjen. BF4 fungerte fint, men CR funker ikke. I Origin står det at spillet er installert, repair og update sier at spillet er 100% i orden, men når jeg prøver å joine en server med CR i Battlelog får jeg beskjed om at jeg må laste ned CR... Hva er galt?

Lenke til kommentar

Under overklokkingsinnstillinger skal det være en multiplier for CPU-NB, ikke CPU, ikke NB, og ikke memory.

CPU-NB styrer klokkefrekvensen på minnekontrolleren og L3-cachen og har ekstremt mye å si for enkelttrådytelsen på Phenom II-prosessorene. Ideelt skulle CPU-NB kjørt på det dobbelte av den effektive DDR-frekvensen til minnet ditt, men det er ingen Phenom II som er istand til dette.

 

Av det jeg har lest så skal CPU-NB stå på rundt 2000mhz, og det samme som HT frequency? Om det ikke stemmer så er jeg åpen for å øke CPU-NB.

 

Etter installeringen av Windows 8 så klarer jeg å kjøre i 1080p med alt på high, uten noen hardware endringer. Samme pc som ikke klarte medium i windows 7. ...

Lenke til kommentar

Kan man bli begrenset av CPU selv om det ikke belastes 100 % hele tiden?

Jeg har 7950 og 3570 og ligger på 90-120 i medium. Noen ganger ned til 70 hvis det er regn og storm osv.

CPU last er fast på 80-85 %, helt likt på alle kjernene. Lurer på om jeg hadde fått mer fps med CPU på 4.5 f.eks, jeg tror vel egentlig jeg er GPU begrenset.

Lenke til kommentar

Kan man bli begrenset av CPU selv om det ikke belastes 100 % hele tiden?

Jeg har 7950 og 3570 og ligger på 90-120 i medium. Noen ganger ned til 70 hvis det er regn og storm osv.

CPU last er fast på 80-85 %, helt likt på alle kjernene. Lurer på om jeg hadde fått mer fps med CPU på 4.5 f.eks, jeg tror vel egentlig jeg er GPU begrenset.

Svaret er ja :) Finn et fast punkt du ser på, på en tom server ,og sjekk fps før og etter. slik fant jeg ut at f.eks bf3 var både minnehastighet og cpu hastighet begrenset. Altså begge deler var flaskehals. Overklokk gav særdeles mye "gain"
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...