Gå til innhold

Battlefield 4 - Teknisk tråden!


Anbefalte innlegg

Er det vanlig at dag dagens spill inneholder så mange feil og brukerfiendtlige elementer som Battlefield 4?

 

Slettes ikke. Dette er EA, da må man forvente det.

Tvert imot har PC spilling blitt mye lettere de senere årene, takket være auto patching, cloud saving osv, og ikke minst Steam.

Hvis de hadde fikset alle bugs og mangedoblet tickraten kunne det vært et episk spill, nå er det ikke mer enn middelmådig. Innholdet og gameplay er temmelig bra, utførelsen suger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel også enkelte eksempler fra andre selskaper på spill som ikke fungerer etter release, men BF4 har vel vært det verste i EA sin historie såvidt jeg kan se. Det er mange slipp som kan måle seg med oppstartsproblemene, men tiden DICE har brukt på å fikse spillet, eller tiden de har brukt på å alikevel ikke fikse spillet, er vel enestående historisk sett.

 

For å ta dette videre som en digresjon: Jeg har ingen anelse om hvordan PC-spill programmeres eller hvilke språk, teknikker og rammeverk som brukes, men som utvikler mener jeg alt tyder på at dette er produsert på en eksepsjonelt dårlig måte. Når enkelte ting skal ta så lang tid å fikse tyder det på at selv ørsmå endringer får enorme ringvirkninger i systemet og er et tydelig bevis på svakheter i måten det er programmert på. Hadde dette f.eks vært en webside/tjeneste ville den mest sansynlig ha blitt kansellert og trekt tilbake for å trekke en parallell.

 

Med det sagt så er også historien bak fiaskoen todelt. Mange ønsker å legge skylden på DICE og på noen områder er det berettiget. Men vi må ikke glemme de detaljene rundt utviklingen av spillet som har lekket ut; EA har pushet utviklerne til den grad at de ikke hadde tid til å teste spillet grundig nok før release og fra et utviklerståsted vet jeg smertelig godt hvordan det pleier å gå.

Lenke til kommentar

Det er vel også enkelte eksempler fra andre selskaper på spill som ikke fungerer etter release, men BF4 har vel vært det verste i EA sin historie såvidt jeg kan se. Det er mange slipp som kan måle seg med oppstartsproblemene, men tiden DICE har brukt på å fikse spillet, eller tiden de har brukt på å alikevel ikke fikse spillet, er vel enestående historisk sett.

 

For å ta dette videre som en digresjon: Jeg har ingen anelse om hvordan PC-spill programmeres eller hvilke språk, teknikker og rammeverk som brukes, men som utvikler mener jeg alt tyder på at dette er produsert på en eksepsjonelt dårlig måte. Når enkelte ting skal ta så lang tid å fikse tyder det på at selv ørsmå endringer får enorme ringvirkninger i systemet og er et tydelig bevis på svakheter i måten det er programmert på. Hadde dette f.eks vært en webside/tjeneste ville den mest sansynlig ha blitt kansellert og trekt tilbake for å trekke en parallell.

 

Med det sagt så er også historien bak fiaskoen todelt. Mange ønsker å legge skylden på DICE og på noen områder er det berettiget. Men vi må ikke glemme de detaljene rundt utviklingen av spillet som har lekket ut; EA har pushet utviklerne til den grad at de ikke hadde tid til å teste spillet grundig nok før release og fra et utviklerståsted vet jeg smertelig godt hvordan det pleier å gå.

 

Enig i todelt biten, virker som om DICE slipper ganske billig unna rundt omkring, da EA får mesteparten av peset. Riktignok berettiget, men virker for meg ganske sykt at disse problemene skal være så sanseløst vanskelig å fikse. Kan tyde på at programmeringen har vært subpar til å begynne med.

Lenke til kommentar

Får punkbuster error når jeg prøver å spille, jeg kommer inn på servere og får spilt i sånn 5 min før jeg blir kicket PnkBstrB.exe initialization failed

Det funket for noen dager siden og jeg har ikke installert noen nye drivere eller noe..

Åpne mappen du har installert Bf4 (i mitt tilfelle er det C:\Program Files (x86)\Origin Games\Battlefield 4), så kjører du "pbsvc". Da reinstallerer du PB.

Lenke til kommentar

Er det noen som har funnet fix for Directx error? Ser på diverse forum at folk ikke har spilt bf4 på flere måneder.

 

Spillet kræsjer ved loading av map eller kort tid inn i spillet.

 

Forumene er overfyllt av udugelige tips som:

 

-støvsug pc'en

-set gpu clock til standard

-reinstall directx

-oppdater drivere

-reparer i Origin

-bytt Render.OverallGraphicsQuality verdi fra 0 til 5

-endre non-Unicode programspråk

-fullstendig reinstall av spillet

-reinstallere windows

 

...og mye mye mer.

 

Ingenting fungerer selvsagt.

 

Problemet blir diskutert her:

http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2832654489483973572/3/

http://www.youtube.com/watch?v=aD6j3xTH-vg

http://answers.ea.com/t5/Battlefield-4/Battlefield-4-Direct-X-error-DXGI-ERROR-HUNG/td-p/1743847

http://answers.ea.com/t5/Battlefield-4/DXGI-ERROR-DEVICE-HUNG/td-p/1743951

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldinger angående "sound loop error", situasjonen rundt EA / Dice samt dagens standard på pc-spill generelt.

 

 

Det som hjalp for meg og noen andre jeg spiller med, var å skru på vertical synchronisation. Spillet har ikke krasjet siden da.

Dette løste problemet for mitt vedkommende også.Har kun en 60hz skjerm så kan leve med 60 fps midlertidig, Ser forresten det har blitt sluppet en ny patch, så satser på at denne løser problemet permanent.

 

See you guys on the battlefield! :fun:

Lenke til kommentar

 

Etter at jeg installerte patchen som ble sluppet 13.februar har ikke jeg fått spilt i det hele tatt. Lyden henger seg og spillet crasher etter få minutter!

 

Det som hjalp for meg og noen andre jeg spiller med, var å skru på vertical synchronisation. Spillet har ikke krasjet siden da.

 

Vil bare gi litt ekstra støtte til dette tipset. Har nok spilt 15t siden jeg skrudde på VS og har ikke opplevd en krasj siden \0/

 

Edit: Glemte å nevne at før jeg skrudde på VS så var det sjelden jeg fikk spilt ferdig en runde før det frøys (riktignok litt avhengig av map og/eller antall spillere).

 

Jeg skal ikke utelukke at patchen har hjulpet heller.

 

Takk for tipset.

Endret av LtdEdFred
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen andre som har/har hatt problemer med at man får opp feilmelding med en gang man joiner en server? Får opp feilmelding om at jeg må laste ned drivere til skjermkortet. Alle drivere er lastet ned og jeg trenger bare krysse vekk boksen så får jeg spilt, har ingen problemer in-game. Radeon HD 7850 2gig.

Lenke til kommentar

Er det noen som har funnet fix for Directx error? Ser på diverse forum at folk ikke har spilt bf4 på flere måneder.

 

Spillet kræsjer ved loading av map eller kort tid inn i spillet.

 

Forumene er overfyllt av udugelige tips som:

 

-støvsug pc'en

-set gpu clock til standard

-reinstall directx

-oppdater drivere

-reparer i Origin

-bytt Render.OverallGraphicsQuality verdi fra 0 til 5

-endre non-Unicode programspråk

-fullstendig reinstall av spillet

-reinstallere windows

 

...og mye mye mer.

 

Ingenting fungerer selvsagt.

 

Problemet blir diskutert her:

http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2832654489483973572/3/

http://www.youtube.com/watch?v=aD6j3xTH-vg

http://answers.ea.com/t5/Battlefield-4/Battlefield-4-Direct-X-error-DXGI-ERROR-HUNG/td-p/1743847

http://answers.ea.com/t5/Battlefield-4/DXGI-ERROR-DEVICE-HUNG/td-p/1743951

 

Fikk akkurat samme problem idag

 

Fault_1.jpg

 

12_6.jpg

Lenke til kommentar

Kan noen hjelpe meg med den her?

 

 

ERROR

Game disconnected: Client closed down connection. Check your network connection and make sure that port 3659 (UDP) is open.

 

Jeg gikk fra en server til en annen og fikk plutselig den her meldingen. Nå kommer jeg meg ikke inn noen steder, det vil si, jeg kom meg inn på en server etter 10 lange forsøk men nå er det full stans. Har prøvd å åpne porten i routeren men det hjalp ikke...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...