Gå til innhold

The Witcher 3: Wild Hunt diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+130498

Jeg sliter med å kjøre nVIDIA Hairworks for de av dere med ATi som forbanner dere.

Sitter med I7-4770K @ 4.2Ghz, 16GB 2400Mhz DDR3, nVIDIA GTX 980, 2x Samsung SSD Pro i Raid 0.

Får bare knappe 40fps med det på, riktignok i 1440p oppløsning da.

 

Føler spillet lider litt av å være multiplattform, en ting er downgraden i det visuelle, men for å kompensere så har dem jo lagt til så mye etterbehandlings effekter som sliter noe enormt på GPU uten å forbedre noe veldig mye.

Med den speccen jeg har så burde Witcher 3 sånn som det ser ut kjøre sinnsykt bra, men det gjør det ikke.

 

Rene PC spill er nok eneste spillene vi virkelig får tatt i bruk maskinvaren vår. Unger idag blir nok ekstremt lurt når dem tror dem må investere i SLI og Crossfire løsninger for å kjøre dagens spill. Er ikke hardwaren som er problemet, er spillene som rett og slett ikke er optimisert for PC.

Jepp, derfor jeg ikke gikk for sli når jeg kjøpte 980 under siste oppussing. er for få spill som virkelig trenger det når jeg holder meg til 1080p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg fått spilt litt til. Og jeg synes pokker meg ikke CD PROJEKT RED har klart å lage en bra fighting mekanisme denne gangen heller. Det føles rotete og uresponsivt ut. Bare det å gå eller enda verre å ri er knotete. 

 

Nydelig spill akkurat som dem forrige men jeg er fortsatt ikke fan av spillbarheten i Witcher spillene. Hvor spill som Shadow of Mordor og Batman spillene føles og er bare moro å spille så er dette bare irriterende. 

 

Skal selvfølgelig spille videre og kanskje det vokser på meg og/eller jeg blir vant til det. 

 

EDIT: Føles som du styrer en 99år gammel gubbe på 800kg som har gummi ben. 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Jeg syns kontrollene var litt knotete ja, men blitt vant til det meste nå. De som satt opp hot-keys i dette spillet må ha vært temmelig beruset for alt var ett jævla rot. Er også sånne små irritasjons momenter. Geralt kan ikke hoppe fra 5 meters høyde uten og ta 50% fall damage? Merkelig. Inventory er rotete og menyen generelt, men forventer ikke noe annet på nyere spill. Dragon Age Inquisition var likedan der.

 

Du kan bare sette opp 2 abilities i starten av spillet? Låser opp flere ved level, men kan ikke en gang ha passive effekter aktivert utenom, merkelig design valg, ihvertfall med tanke på høyere vanskelighets grader. Crafting systemet er veldig bra, men syns potion crafting har mista sin sjarm uten meditasjon som en faktor. Alt dette er stort sett små plukk, men er mange ting de ikke hadde trengt til å endre på fra forrige spill. Uansett så har jeg blitt sittende alt for lenge nå, jobb om ikke mange timene. Men er meget fornøyd så langt, ble fengslet og det er bra. 

Lenke til kommentar

Selve kampmekanikke synst jeg er herlig, det hele handler om timing, det føles som våpenenne har litt vekt bak seg å om en velger å svinge sverdet så kan en ikke bare avbryte dette å dodge ut av veien fra et fientlig angrep, timing, timing og igjen timing. Ganske lignende kampsystem som i darksouls ol. For shadow of mordor sin del så handler det jo bare om å slå litt på fiendenne med det tilnærmede vektløse våpenene dine til en lader opp click to win knappen der du får se en kort animasjon av en halshugging og fortsette på samme viset uten noe betydelig strategi. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Selve kampmekanikke synst jeg er herlig, det hele handler om timing, det føles som våpenenne har litt vekt bak seg å om en velger å svinge sverdet så kan en ikke bare avbryte dette å dodge ut av veien fra et fientlig angrep, timing, timing og igjen timing. Ganske lignende kampsystem som i darksouls ol. For shadow of mordor sin del så handler det jo bare om å slå litt på fiendenne med det tilnærmede vektløse våpenene dine til en lader opp click to win knappen der du får se en kort animasjon av en halshugging og fortsette på samme viset uten noe betydelig strategi.

Jeg er veldig enig, når spillet legger opp til at valgene du gjør bærer vekt er det naturlig at kampsystemet reflekterer dette. Shadow of Mordor er i kontrast det meste kjedelige spillet jeg har spilt det siste året nettopp fordi det var så utrolig liten dybde i kampene samt ekstremt dårlig pacing.

 

Det eneste jeg syns er skuffende er at fiendene ikke er i nærheten av å være dødelige nok. Hvis Geralt blir truffet et par ganger er det jo bokstavelig talt bare å drikke swallow eller spise litt mat, dette oppmuntrer ikke til å lære og mestre kampsystemet. Håper det kommer en mod som gjør at Geralt ikke kan spise 5kg kylling samtidig som han slåss mot et beist. Mat burde være begrenset til å kunne spises mens man er utenfor kamp. Eventuelt burde også potions begrenses til konsum under meditasjon.

Lenke til kommentar

Et par timer inn i spillet, storkoser meg så langt!

Hadde en kræsj (driveren gikk haywire), ellers har det kjørt silkemykt hele tida med alt maxa ut på 1440p.

 

Brodern med 780ti har heller ingen problemer med 1080 nesten alt maxet hairworks off.

 

Hvorfor borderless windowed er standard fatter jeg ikke. Alle små hickups jeg hadde forsvant når jeg satt det til ekte fullscreen, vsync off og unlimited fps.

 

Problemene med unøyaktige bevegelser kjenner jeg meg heller ikke igjen i. Hadde dog mye issues med det i DA:I.

 

Eneste frustrasjonsmomentet for min del er at cd project red tydligvis har bestemt seg for at tw3 befinner seg på en planet med 6 ganger tyngdekraften til vår kjære Terra. Halvannen meter ledge? Gå ned? nono, death by gravity bitch!

Endret av deac
Lenke til kommentar

...

 

Eneste frustrasjonsmomentet for min del er at cd project red tydligvis har bestemt seg for at tw3 befinner seg på en planet med 6 ganger tyngdekraften til vår kjære Terra. Halvannen meter ledge? Gå ned? nono, death by gravity bitch!

 

Er litt heftig tyngdekraft, ja. :) Det som hjelper på alt utenom de høyeste fallene er å trykke hoppeknappen (Space eller B på kontroll) rett før man lander, da ruller man og tar lite skade.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke spilt mye, bare kommet til første byen eller noe. Grafikken er grei, men ikke SUPER. Synes DA:I hadde ihvertfall like god grafikk. Jeg kjører hele spillet på ultra og makset alt som er. Og det er som i https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1666237&page=3at det lever ikke opp til bildene jeg har sett..

 

Opplever også gåing/løping som klumpete, når jeg slutter å løpe/gå så fortsetter han ett par meter til.. Slåssingen har vært grei, nå har jeg bare slått ett par ghouls eller hva det var. Men må si jeg er litt skuffet over grafikken..

Lenke til kommentar

Har nå spilt en del, og må si at selv om førsteinntrykket var positivt, så heller det nå mer mot negativt, og den åpne verdenen har skylda.

 

Jeg var skeptisk til åpen verden fra starten av, fordi det er ingen historiedrevne spill som har fungert i en åpen verden (Fallout New Vegas har vært nærmest, men den også holdes tilbake av den åpne verdenen), og bortsett fra i Morrowind har det ikke vært mange nok interessante ting å gjøre i en åpen verden som ikke er historiedreven.

 

Det samme ser vi her. Disse spørsmålstegnene som man finner rundt omkring er bygd opp på samme lest, og når jeg så det minimale de har å tilby, så ble jeg utrolig skuffet. Dette er Ubisoft/GTA-måten å implementere ting å gjøre på. At folk synes dette er morsomt å gjøre er imponerende, men det er dessverre folk som dette som gjør at Ubisoft holder på som de gjør og at spillkvaliteten på AAA-spill bare blir verre og verre, for dette er ikke gøy. Om alle disse stedene bare er repitisjoner av en håndfull scenarioer så er det fullstendig latterlig,

 

Sidequests har også stort sett vært bygd opp rundt samme lest. Bruk Twitcher-sansen din, følg sporet til du finner en person/ting. Flesteparten av sidequests finner man også på tavler (til nå), og det leder til neste gigantiske problem, også veldig tydelig i åpen verden-spill. Det er massevis av små landsbyer, men det er absolutt ingen å snakke med. Kanskje det er en kjøpmann og/eller en smed der, men verdenen føles så utrolig død.

 

Hovedhistorien har også bare vært et gigantisk fetch-quest hvor du rir endeløse distanser for å komme til neste sted før man må ri enda mer for å banke/hente noe. Om hovedhistorien er 25 timer med dette, så må minst halvparten være ridning. Verdenen føles som den eksisterer for å få tiden til å gå, og for å gi folk som liker å "kose" seg i en gåsimulator noe å gjøre. (Jeg får fnatt av det finnes så mange folk som heller vil ha det enn en velutviklet og velddesignet historiekampanje med en verden som gir mening) Det verste er at CD Project gjorde narr av denne typen quests i kyllingmann-oppdraget i Twitcher 2, men så er hele måten Twitcher 3 er bygd opp på basert på nøyaktig samme måte. Har knapt nok opplevd noe mer ironisk i spillhistorien.

 

Har ikke sett noe prov på det veldig bra questdesignet i toeren enda heller, og det skuffer meg veldig. Kommer til å fokusere mer på hovedhistorien i håp om at det kanskje blir bedre, men jeg blir mer og mer skeptisk. Historien er i alle fall interessant sålangt, så det er drivkraften min nå.

 

Ellers så varierer grafikken. Karakterene og monstrene ser fantastiske ut (mye takket Hairworks), og animasjonene er kjempebra. Verdenen derimot ser ofte ganske stygg ut. Teksturene er elendige og lyssettingen er helt katastrofal.

 

Crafting er helt grusomt, mye pga et konsoll-UI, som er nesten like ille som det i Skyrim, men det er ikke gøy å bare plukke opp alt mulig slags søppel i verden i håp om at det kan brukes til noe fornuftig heller.

 

Slossingen har også aldri vært bra i Twitcher-spillene, men man kan i alle fall hoppe til siden denne gangen, så man slipper den forferdelige rullingen hele tiden. Dessverre så oppfører monstre seg på en slik måte at det er mye vanskeligere å spille om man ikke ruller rundt som en villmann. Liker best å sloss mot enkeltmonstre, og mennesker, siden man kan få et slags taktisk aspekt inn i slossingen. Resten handler stort sett bare om å unngå å bli omringet ved å sprette rundt.

 

Kontrollene har ikke heftet meg så mye, men tar litt tid før man forstår hvor langt fram Geralts angrep faktisk når. Tok ganske lang tid før jeg var i stand til å time angrepene mine. Spiller med mus/tastatur. Milevis bedre kontroller enn Dark Souls 2 i alle fall.

 

Uansett, vi får se hvordan dette fortsetter, men at folk kan mene dette er GOTY eller et av tidenes beste spill er helt ufattelig.

Lenke til kommentar

Jeg sliter med et quest. Det kan virke som om det bugger for meg. Setter det i spoiler, men det er et av de første tavlequestene i spillet.

 

Jeg prøver å bli kvitt noonwraithen fra brønnen i den forlatte lille landsbyen. Fant dagboka og skjønte etter hvert når i døgnet hun dukket opp. Hoppet ned i brønnen for å finne braceleten. Tenkte at jeg nå ville få muligheten til å fighte henne uten at hun stakk av, men neida. Jeg tenkte at det er sikkert mer jeg må oppdage. Saumfarte hele området uten hell. Jeg ble etter hvert så utålmodig at jeg sjekket opp en video av quest, og han som spilte i denne videoen fikk utforska det liket som ligger ved dagboken. Dette liket var aldri markert hos meg og dermed har jeg ikke fått dette sporet som visstnok skal lede bort til tauet på brønnen. Nå har jeg prøvd å loade tilbake ti gaangee, riktignok ikke til FØR jeg fikk questet i utgangspunktet

 

 

Er det jeg som gjør noe feil?

Endret av Harepuz
Lenke til kommentar

Jeg sliter med et quest. Det kan virke som om det bugger for meg. Setter det i spoiler, men det er et av de første tavlequestene i spillet.

 

Jeg prøver å bli kvitt noonwraithen fra brønnen i den forlatte lille landsbyen. Fant dagboka og skjønte etter hvert når i døgnet hun dukket opp. Hoppet ned i brønnen for å finne braceleten. Tenkte at jeg nå ville få muligheten til å fighte henne uten at hun stakk av, men neida. Jeg tenkte at det er sikkert mer jeg må oppdage. Saumfarte hele området uten hell. Jeg ble etter hvert så utålmodig at jeg sjekket opp en video av quest, og han som spilte i denne videoen fikk utforska det liket som ligger ved dagboken. Dette liket var aldri markert hos meg og dermed har jeg ikke fått dette sporet som visstnok skal lede bort til tauet på brønnen. Nå har jeg prøvd å loade tilbake ti gaangee, riktignok ikke til FØR jeg fikk questet i utgangspunktet

 

 

Er det jeg som gjør noe feil?

Hadde noe lignende selv, men det ordnet seg.

 

Jeg hoppet som deg ned i brønnen, og fant braceleten. Jeg svømte så ut, og så at minimappet fortsatt viste selve brønnen som interessent. Jeg hoppet derfor ned på nytt, men i det jeg gjorde dette så ble det aktive områder i bygningene rundt brønnen. Jeg mistenker derfor at det er noe proximitygreier. Jeg ville derfor gått inn i husene. EGENTLIG, så er det meningen at man skal finne braceleten helt til sist, da man finner noe papirer som gir deg et historieinnblikk. 

 

Lenke til kommentar

 

Uansett, vi får se hvordan dette fortsetter, men at folk kan mene dette er GOTY eller et av tidenes beste spill er helt ufattelig.

 

Mens jeg synes klagingen du kommer med er ufattelig. Smaken er som baken osv..

 

Må si meg delvis enig faktisk. Hva hadde du egentlig forventa av dette spillet er det jeg vil spørre om? Hvis reisinga er en så stor hassle, fast travel istede? For min del er det en viktig del av at verdenen skal føles ekte. 

 

Questa skal jeg ikke si så mye på, personlig liker jeg det jeg har gjort så langt.

 

Craftinga er jeg dog enig i at er ganske begredelig (så langt).

Lenke til kommentar
 
Jeg er veldig enig, når spillet legger opp til at valgene du gjør bærer vekt er det naturlig at kampsystemet reflekterer dette. Shadow of Mordor er i kontrast det meste kjedelige spillet jeg har spilt det siste året nettopp fordi det var så utrolig liten dybde i kampene samt ekstremt dårlig pacing.

 

Det eneste jeg syns er skuffende er at fiendene ikke er i nærheten av å være dødelige nok. Hvis Geralt blir truffet et par ganger er det jo bokstavelig talt bare å drikke swallow eller spise litt mat, dette oppmuntrer ikke til å lære og mestre kampsystemet. Håper det kommer en mod som gjør at Geralt ikke kan spise 5kg kylling samtidig som han slåss mot et beist. Mat burde være begrenset til å kunne spises mens man er utenfor kamp. Eventuelt burde også potions begrenses til konsum under meditasjon.

 

Er det meninga at Swallow skal være en Shit hits the fan potion? For det var skuffende. Den var jo nærmere en time i det første spillet og 10 minutter i det andre og her er det 20 sekunder. Samme med de fleste potions, gir lite mening for meg siden du slåss mye mer her. Selv om du kan drikke potions med et enkelt trykk da, uten og meditere osv. Maten er alt for bra, og så lenge man alltid looter noe så har man alltid mat. Spiller på nest høyeste vanskelighetsgrad og jeg har ikke slitt noe særlig enda. Syns 2ern var mye vanskeligere på en god måte. 

Lenke til kommentar

 

 

Uansett, vi får se hvordan dette fortsetter, men at folk kan mene dette er GOTY eller et av tidenes beste spill er helt ufattelig.

 

Mens jeg synes klagingen du kommer med er ufattelig. Smaken er som baken osv..

 

Må si meg delvis enig faktisk. Hva hadde du egentlig forventa av dette spillet er det jeg vil spørre om? Hvis reisinga er en så stor hassle, fast travel istede? For min del er det en viktig del av at verdenen skal føles ekte. 

 

Questa skal jeg ikke si så mye på, personlig liker jeg det jeg har gjort så langt.

 

Craftinga er jeg dog enig i at er ganske begredelig (så langt).

 

 

Jeg hadde vel forventet meg The Witcher i stedet for Assassin's GTA Witcher? Skjønner at det kan virke ulogisk for en del.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg er veldig enig, når spillet legger opp til at valgene du gjør bærer vekt er det naturlig at kampsystemet reflekterer dette. Shadow of Mordor er i kontrast det meste kjedelige spillet jeg har spilt det siste året nettopp fordi det var så utrolig liten dybde i kampene samt ekstremt dårlig pacing.

 

Det eneste jeg syns er skuffende er at fiendene ikke er i nærheten av å være dødelige nok. Hvis Geralt blir truffet et par ganger er det jo bokstavelig talt bare å drikke swallow eller spise litt mat, dette oppmuntrer ikke til å lære og mestre kampsystemet. Håper det kommer en mod som gjør at Geralt ikke kan spise 5kg kylling samtidig som han slåss mot et beist. Mat burde være begrenset til å kunne spises mens man er utenfor kamp. Eventuelt burde også potions begrenses til konsum under meditasjon.

 

Er det meninga at Swallow skal være en Shit hits the fan potion? For det var skuffende. Den var jo nærmere en time i det første spillet og 10 minutter i det andre og her er det 20 sekunder. Samme med de fleste potions, gir lite mening for meg siden du slåss mye mer her. Selv om du kan drikke potions med et enkelt trykk da, uten og meditere osv. Maten er alt for bra, og så lenge man alltid looter noe så har man alltid mat. Spiller på nest høyeste vanskelighetsgrad og jeg har ikke slitt noe særlig enda. Syns 2ern var mye vanskeligere på en god måte. 

 

 

Akkurat dette med swallow er jeg enig i. Du får faktisk høyere, dog kortere, boost ved å dytte innpå mat enn å bruke swallow. Burde vel vært sånn at Swallow har sterkere effekt enn mat selv om swallow varer noe lenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...