Gå til innhold

The Witcher 3: Wild Hunt diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

 

 

 

Faktisk har alt rotet med NVIDIA i det siste fått meg til å ville holde meg på det røde laget. Mitt Sapphire HD 7970 GHz Ed. har vært ett av de beste kjøpene jeg har gjort når det kommer til grafikkort (ja, det er gammelt, men henger forbløffende godt med i svingene ennå), så kanskje blir det 390x neste...

 

 

Joda det er nok endel ting som skjer i kullisene med Nvidia som kanskje ikke er bra. Men med stadig flere spill som har Nvidia effekter så blåser jeg egentlig i det. Jeg vil ha spill som er pene og det er det eneste jeg bryr meg om...for å være helt ærlig.

 

Og så synes jeg AMD og da ihvertfall det 7970Ghz Edition kortet jeg har nå bråker noe så voldsomt. Og det i en Fractaldesign lyd isolert kasse.. 

 

 

Er det Sapphire sitt du har? Selv merker jeg ikke noe støy når lyden fra spill er på (og når jeg ikke spiller lager det jo ingen lyd). Kanskje jeg hører den hvis jeg lytter, men jeg vet ikke siden jeg ikke legger merke til den mens jeg spiller. Hvordan yter kortet i spillet, da?

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Er det Sapphire sitt du har? Selv merker jeg ikke noe støy når lyden fra spill er på (og når jeg ikke spiller lager det jo ingen lyd). Kanskje jeg hører den hvis jeg lytter, men jeg vet ikke siden jeg ikke legger merke til den mens jeg spiller. Hvordan yter kortet i spillet, da?

 

 

Jepp, that's the one :)

 

Spiller i 1080p med medium/high. Vipper mellom 45-60fps. Men ligger så langt for det meste på 55-60fps. Men det tipper jeg vil gå ned når jeg kommer til mer åpne områder eller i kamp med mange fiender. Skal bli interessant å se. Men det er ihvertfall en mye bedre spill opplevelse en PS4 som ligger på 30fps hele tiden. Mye mer responsivt og ikke minst mer detaljer og penere å se på :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Turning the frames to unlimited with all vsync off gives around 65-75FPS @max w/ no hairworks. It's weird because you have to turn the frame slider to the left for unlimited frames. So, turn it to unlimited in game w/ vsync off in game and force vysnc (if needed) through AMD or Nvidia control panel. I'm using adaptive sync and it works well as usual. Turning off the cap also allows cutscenes to go at more than 30fps.

 

Bare et tips til fra Reddit i tilfelle det vil hjelpe noen. :p

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Noen her med gtx 970 som kan gi tilbakemelding, setter 60 fps forran eyecandy

 

edit; ser at man kan få rundt 60 fps med alt på ultra hvis man skrur av nvidia hairworks og shadows på high gir nesten stabilt 60 fps

 

positivt overrasket.

 

Har en Macbook Pro Retina 15" med eGPU Gtx970, så dette blir bra

 

Obs obs en laptop har ikke den samme grafikk kortet som en stasjonær som regel står det GTX970M som betyr at det er et laptop kort. I praksis betyr det at den er svakere enn en normal GTX970. Søk opp GTX970M og se hvor den ligger iforhold til ytelse til andre grafikk kort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Noen her med gtx 970 som kan gi tilbakemelding, setter 60 fps forran eyecandy

 

edit; ser at man kan få rundt 60 fps med alt på ultra hvis man skrur av nvidia hairworks og shadows på high gir nesten stabilt 60 fps

 

positivt overrasket.

 

Har en Macbook Pro Retina 15" med eGPU Gtx970, så dette blir bra

 

Obs obs en laptop har ikke den samme grafikk kortet som en stasjonær som regel står det GTX970M som betyr at det er et laptop kort. I praksis betyr det at den er svakere enn en normal GTX970. Søk opp GTX970M og se hvor den ligger iforhold til ytelse til andre grafikk kort.

 

 

En må også være obs på GPU throttling med mobile kort, som gjør at man mister mye ytelse.

Lenke til kommentar

 

Da har jeg fått juster litt på grafikk innstillingene og får rundt 45-60fps. Ligger for det meste på 55-60fps som er perfekt. En blanding av noe medium og high innstillinger. Spillet ser ihvertfall penere ut en PS4 versjonen og med for det meste av tiden med det dobbelte av fps så er det en no brainer :)

 

Men er skuffa at AMD ikke har kommet med noen drivere. Men det viser seg gang på gang at Nvidia spiser såpass mye av markedet nå at det er på tide å gå tilbake til Nvidia. Skulle aldri ha skiftet over til AMD...et mer bråkete skjermkort har jeg aldri vært borti. 

Kan du fortelle meg hvorfor det trengs en driver til spillet når det allerede fungerer utmerket på AMD-kort i utgangspunktet?

Det er kun kort fra 900-serien til Nvidia som leverer god ytelse i dette spillet, alle 700-serie kort leverer vesentlig svakere ytelse enn tilsvarende AMD-kort (til tross for at det ikke har kommet en "game-ready" driver for AMD-kortene.)

 

 

Vel, det funker ikke med CrossFire, så det er en grunn til å trenge ny driver.

 

Her er forøvrig en ytelsesoversikt:

 

jbLP6ZK.jpg

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

 

Smak og behag det der egentlig. Selv har jeg ikke noen problemer med mus og tastatur, annet en at jeg må spamme dritten ut av escape for å komme meg ut av inventory menyen i blant. Det er noen flere små iffys som dukker opp, men totalt sett så fungere det meste veldig bra.

 

At spill lider av consolitis er noe av det jeg misliker mest av alt. Lister du må scrolle gjennom lange lister med alt for stor font, bla gjennom faner for den minste ting, et inventory som er på mange sider og uoversiktlig til de grader. Hvor ille er The Witcher 3 rammet?

 

 

Det er ikke optimalt, men det er langt i fra ubrukelig. Det er litt mange menyer, men heldigvis kan man bruke shortcuts uansett hvilken meny man er i, så det hjelper ganske mye. De har ikke en egen tråd for input virker det som, så det er mye mouselag i menyene om man kjører graphics over det man burde. Fontstørrelse er veldig grei, og listene er akkurat kompakte nok.

 

De bruker plassen ekstremt godt, og inventardelen av Inventory er veldig kompakt. Det negative er at det fort blir rotete og man kan ikke forvente å ha styr på hva som finnes i Alchemy bagen. Ikke et stort problem da man egentlig ikke trenger å bruke inventory annet enn til våpen og usables. Det er egne menyer for crafting og der ser man alt av mats man trenger. Det mangler fortsatt en søkefunksjon, noe jeg savner når jeg ser på utstyr jeg har lyst til å lage. En kan heller ikke trykke på en mat i crafting vinduet for å lage denne, noe som kunne gjort hverdagen mye lettere.

 

tl;dr menyene er kompakte, raske og funksjonelle, dog med noen mindre mangler.

Lenke til kommentar

Jeg sliter med å kjøre nVIDIA Hairworks for de av dere med ATi som forbanner dere. 

Sitter med I7-4770K @ 4.2Ghz, 16GB 2400Mhz DDR3, nVIDIA GTX 980, 2x Samsung SSD Pro i Raid 0.

Får bare knappe 40fps med det på, riktignok i 1440p oppløsning da. 

 

Føler spillet lider litt av å være multiplattform, en ting er downgraden i det visuelle, men for å kompensere så har dem jo lagt til så mye etterbehandlings effekter som sliter noe enormt på GPU uten å forbedre noe veldig mye. 

Med den speccen jeg har så burde Witcher 3 sånn som det ser ut kjøre sinnsykt bra, men det gjør det ikke.

 

Rene PC spill er nok eneste spillene vi virkelig får tatt i bruk maskinvaren vår. Unger idag blir nok ekstremt lurt når dem tror dem må investere i SLI og Crossfire løsninger for å kjøre dagens spill. Er ikke hardwaren som er problemet, er spillene som rett og slett ikke er optimisert for PC. 

Endret av Avean
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Noen her med gtx 970 som kan gi tilbakemelding, setter 60 fps forran eyecandy

 

edit; ser at man kan få rundt 60 fps med alt på ultra hvis man skrur av nvidia hairworks og shadows på high gir nesten stabilt 60 fps

 

positivt overrasket.

 

Har en Macbook Pro Retina 15" med eGPU Gtx970, så dette blir bra

 

Obs obs en laptop har ikke den samme grafikk kortet som en stasjonær som regel står det GTX970M som betyr at det er et laptop kort. I praksis betyr det at den er svakere enn en normal GTX970. Søk opp GTX970M og se hvor den ligger iforhold til ytelse til andre grafikk kort.

 

Tror ikke dere vet hva eGPU er :p Skrev ikke GTX970M

 

eGPU=External GPU.

 

Altså standard GTX980/Titan/970 kort koblet ved å bruke pci express x16 2.0 med thunderbolt 2. Med thunderbolt får du 95% av ytelsen sammenlignet hvis det står i en stasjonær pc

 

Rotete setup

 

ZsrXGH3.jpg

 

Bedre

post-209627-0-11383000-1431029271.jpg

 

Og her

Endret av henrikrox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg sliter med fps generelt i spillet :p

 

25-30fps med alt på max.

 

4320x2560 oppløsning da  :ph34r:

 

Det som skuffer meg mest er at det er svært lite cpuload i spillet, iallefall der man starter. Begynnte akkurat å spille :p

 

99% load på begge gpuene, så SLI funker iallefall.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

 

Noen her med gtx 970 som kan gi tilbakemelding, setter 60 fps forran eyecandy

 

edit; ser at man kan få rundt 60 fps med alt på ultra hvis man skrur av nvidia hairworks og shadows på high gir nesten stabilt 60 fps

 

positivt overrasket.

 

Har en Macbook Pro Retina 15" med eGPU Gtx970, så dette blir bra

 

Obs obs en laptop har ikke den samme grafikk kortet som en stasjonær som regel står det GTX970M som betyr at det er et laptop kort. I praksis betyr det at den er svakere enn en normal GTX970. Søk opp GTX970M og se hvor den ligger iforhold til ytelse til andre grafikk kort.

 

Snip

Rimelig heftig setup.

Endret av Zimmerh
Lenke til kommentar

2560x1440p med alt på MAX, 20 fps :p (GTX780) dang... testet optimaliser knappen til nVidia experience, den fikk spillet stabilt til 55-60 men de fleste settings står på "middels".

 

So far helt OK spill, litt crappy combatsystem men regner med at det er mer vanesak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...