Gå til innhold

Kvinnegruppa Ottar + SV, frihet for mennesket


Anbefalte innlegg

anomys skrev (Akkurat nå):

Ja bla, ikke alle kvinner og jenter er det selvpåført. ofte tvang og indoktrinert fra de er små. Noe venstresiden ser ut til å godta.  

Det religiøse med dette plagget kan du lese under mange vers i ulike deler av Quran.com

Koranen vi får lese på norsk er noe annet enn det vi får i bokhandelen. 

Islamnet som du ikke kan komme inn på har Quran.com.

Jenter må bruke hijab og dekke seg til fordi de skal kun synes for sin mann. 

Ei jente som går med hijab oa  bruker det fordi hijaben viser at ho er rein. Det beskytter også mot at menn kan voldta ho :s

Så dvs ei jente som ikke går med hijab er fritt vilt for  muslimer?

Det er også mye religiøst bak det med jenter som IKKE bruker hijab som SV OTTAR ser ut til å godta som skjer med norske  lettere kledde jenter.

Dette er bare tull og ting som er misforstått med vilje. Ber om at du legger til kilder for det du skriver er som hentet fra ISIS.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Yakamaru skrev (2 minutter siden):

Nasjonalist bare en som er kristen. Ser at kristendommen er på vei ned i verden, spesielt her i Vesten, og vil ta vare på kristne verdier, historie, kultur og tradisjoner.

For å si det slik , kristen norge er så langt fra nasjonalistisk som det kan bli. 

Som muslimer sier,  det der er ikke islamsk....

Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (1 minutt siden):

Dette er bare tull og ting som er misforstått med vilje. Ber om at du legger til kilder for det du skriver er som hentet fra ISIS.

Om du er muslim, vet du godt at  dette stemmer. 

BTW ISIS, Hezbollah, Hamas, Taliban  er det samme 

Lenke til kommentar
anomys skrev (1 minutt siden):

Om du er muslim, vet du godt at  dette stemmer. 

BTW ISIS, Hezbollah, Hamas, Taliban  er det samme 

Tull og tøys. Kilder please. For jeg har tonnevis med kilder som kan vise at du tar feil og at det er propaganda du holder på med. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
anomys skrev (4 minutter siden):

Du hadde så manke linker å legge ut, kom med noen da

Ta det med ro. Jeg gjør ikke et raskt Google søk og legger ut det første og beste jeg finner. Slike debatter kan ikke bare videreføres med linker i hytt og pine. Hele kommentaren må bygges opp. Så jeg kommer tilbake. Du har bare lagt ut linker uten å si noe mer om det. Så hvorfor skal jeg gjøre mer jobb en deg?

Endret av Boing_80
  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 hours ago, Red Frostraven said:

 

Tvang er galt.

Som er så åpenbart at det ville vært smått utrolig om noen trodde at noen andre ikke mente. Jeg skrev det ved flere anledninger i tråden, men det er så åpenbart at alle i tråden er enige i at det ble fjernet de gangen jeg skrev det fordi det er så unødvendig overflødig.
Men nå lar jeg det stå.

Bare for å bekrefte, du forstår at det eksplisitt er kritikk mot dem som tvinger jenter til å bære et plagg de ikke ønsker -- du forstår at dette jeg skriver, mener, og står for, er kritikk mot konservative muslimer som tvinger jenter å dekke til håret?

Det er også, samtidig, kritikk mot dem som ønsker å tvinge jenter til å ikke bruke hijab.
Det er også kritikk mot dem som ønsker å tvinge jenter til å dekke til brystene der hvor menn kan gå toppløse.
Det er også kritikk mot dem som ønsker å tvinge jenter til å gå toppløse. Som vitterlig ikke eksisterer -- i motsetning til folk som ønsker å tvinge jenter til å ikke dekke til håret.

...

Kvinner er ofre for mye tvang i vestlige land, det meste av det gjennom sterkt sosialt, kulturelt betinget, press, fra religiøse.

Jeg er dog for religionsfrihet, selv om de fleste religioner er kvinneundertykkende i natur.

Jeg fremmer idealer av vitenskap og et sekulært samfunn hvor religion ikke får innflytelse på mennesker utenfor religionen sine liv.

Tänkte ikke i första hand på tvang vs ikke tvang. Är rimeligt sikker på att det är fler kvinner i muslimska land som faktiskt blir tvingade med det ena eller det andra än vad det är i vest världen. 

Nu tänkte jag inte heller bara på sløja eller badklær utan om mer generellt. Skulle si att det norska män kritiseras för med tanke på jämstäldhet ikke er i närheten av vad man kunde kritisera muslimska män för. 

Tycker vel dock det blir rätt merkligt när sløja, burka, heltäkande badkläder etc ska jämföras med att visa pupperna offentligt. Det sista tror jag inte ens flertallet kvinner själva vill göra och det borde vara uppenbart att det vesterländska badmodet och modet generellt är bra mycket friare än slöja och heltäkande badkläder.  

Men för min del får de ha på sig sløja eller bada i ett telt hvis det vill det. Tvivlar väl dock att det är ett bra tegn på ett fritt och jämställt samfunn hvis de vill göra det själva.

 

Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (45 minutter siden):

Dette er bare tull og ting som er misforstått med vilje. Ber om at du legger til kilder for det du skriver er som hentet fra ISIS.

Ingen missforståelser her.  Hvorfor skulle dette være bare fra ISIS. Man ser daglig jenter og ofte i barneskolealder som MÅ gå med hijab  td

Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (34 minutter siden):

Ta det med ro. Jeg gjør ikke et raskt Google søk og legger ut det første og beste jeg finner. Slike debatter kan ikke bare videreføres med linker i hytt og pine. Hele kommentaren må bygges opp. Så jeg kommer tilbake. Du har bare lagt ut linker uten å si noe mer om det. Så hvorfor skal jeg gjøre mer jobb en deg?

Kom igjen, du er så strukturert :D

Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (46 minutter siden):

Et raskt Google søk gir stort sett ingen svar. Du har ikke noe å komme med annet enn det politikere som Carl I. Hagen og Listhaug forteller sine tilhengere.

Btw  må jeg spørre om Listhaug og Varl i Hagen har gjort deg noe vondt?

De er i sin fulle rettå drive politikken på lik linje med andre parti i norge

Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (1 time siden):

Det begrepet var rart. Kristenkonservativ gir mer mening. 

Jeg er enig, nasjonalist gir rasistiske undertoner, og selv om det finnes kristne rasister så er rasisme imot kristen lære... 

Kristenkonservativ eller kristenlegalist passer bedre

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (1 time siden):

Det begrepet var rart. Kristenkonservativ gir mer mening. 

Hvordan er det muslimer ser på homofile,  ex-muslimer, jøder alle som ikke er muslimer? 

Islam - hvorfor så mye konflikt? (aftenposten.no)

Det er ikke mange religioner det er så mye konflikter, også innad. 

Hvordan er det med situasjonen for andre religioner i islamsk styrte land? Kirker brennes, folk blir fengslet og torturert fordi de ikke er muslimer. 

Ikke fortell at muslimer er så mye mer fredelige bare de kommer til vestlige land. 

Lenke til kommentar
anomys skrev (11 minutter siden):

Btw  må jeg spørre om Listhaug og Varl i Hagen har gjort deg noe vondt?

De har begge gjort meg noe vondt når de har talt så nedsettende og så ufint som de bare kan, om svakerestilte grupper. Det fornærmer mitt verdisyn og alt jeg noen gang har gitt min energi til. Det føles motbydelig og vondt. Gir spysmak i munnen. Migrene og tap av apetitt.

De hadde klart å fremme sine politiske syn uten å spytte galle når de snakker. Det er viktig å kunne snakke om vanskelige ting på en fin måte. Ellers bidrar man direkte og aktivt til et kaldere og hardere samfunn, for deg og meg og alle våre etterkommere. En offentlig rolle bærer et slikt ansvar langt over hva hvermansen gjør. 

Det har de gjort mot meg. Personlig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...